Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko mennä toppatakeissa ukin hautajaisiin?

Vierailija
12.11.2023 |

Tiedän, ettei se ole oikein sopiva, mutta ei nyt olisi varaa villakangastakki In ja olen lihonut yli vanhasta. 

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako toppatakkia aiot laittaa?

Vierailija
2/56 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko hautajaiset kokonaan sisätiloissa vai mennäänkö yhdessä laskemaan arkku hautaan? Edellisessä tapauksessa ulkovaatteilla ei ole niin paljon väliä.  Jälkimmäisessä yrittäisin saada siistimmän takin lainaksi jostain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voit mennä toppatakissa. Ei ukki siitä suuttuisi. 

Vierailija
4/56 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita myös isot halvat killuttimet korviin ja jalkaan niin epäsopivat kengät ettei ne pysy jalassa.

Vierailija
5/56 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisissä hautajaisissa oli 15 toppatakkia, pari farkkutakki ( 2 tai 3) yksi neuletakki ja muutama kangas/samettiyhdistelmätakki. Ja yksi ns. tuulipuvuntakki.

Yhtään villakangastakkia ei ollut. Ei ollut myöskään yhtään sinisiä farkkuja, mustia useammat. Ja yksi minihame.

Oikein oli sopivia vaatteita, sillä minihameella saattoi tulla vähän kylmä, mutta toisaalta kirkossa oli ennen haudallemfnoa kuuma. Jospa se tasasi.

Vierailija
6/56 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toppatakissa voi mennä, kun on musta tai tumma.

Olin itsekin juuri hautajaisissa ja kirkossa oli tosi kuuma. Aiemmin kirkoissa on muistikuvani mukaan ollut aina ktlmä. Onko tässä tapahtunut jokin muutos laajemminkin? Nythän pitäisi vielä säästää sähköä.

Vierailija
7/56 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toppatakissa voi mennä, kun on musta tai tumma.

Olin itsekin juuri hautajaisissa ja kirkossa oli tosi kuuma. Aiemmin kirkoissa on muistikuvani mukaan ollut aina ktlmä. Onko tässä tapahtunut jokin muutos laajemminkin? Nythän pitäisi vielä säästää sähköä.

Saman huomasin myös. Ennen on kirkossa joutunut palelemaan.

Vierailija
8/56 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voit mennä toppatakissa. Ei ukki siitä suuttuisi. 

Juu, mutta kun se etiketti!

Vierailija
9/56 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hautajaisissa suremassa minulle läheisen menettämistä. En näyttämässä kuinka osaan etiketin. Ja tämän aina sanon jos joku kommentoi asuani, että eivätkö itse sure.

Vierailija
10/56 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hautajaisissa suremassa minulle läheisen menettämistä. En näyttämässä kuinka osaan etiketin. Ja tämän aina sanon jos joku kommentoi asuani, että eivätkö itse sure.

Älä saivartele. Ei häihinkään mennä valkoisessa mekossa.

Musta, siisti toppatakki käy kyllä.

Vierailija
11/56 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voi jos takki on väriltään tumma.

Vierailija
12/56 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkunkantajilla on suotavaa olla sama vaatetus. Näillä keleillä musta takki ja valkoinen huivi ja mustat käsineet.

HenkkaMaukasta saat miesten mustan pitkän villakangastakin 59 €.

UFFesta sama varmaan parilla kympillä

Muista kirkas golf tms sateenvarjo ja sido nauhat kiinni ettei kenkä putoa.

Vierailija
13/56 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari toppatakkia päällekkäin on minimi hautajaisissa. Lisäksi mustat lasit ja ynseä ilme.

Vierailija
14/56 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asu vapaa mutta pakollinen.

Vierailija
15/56 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa itsekäs ja epäkohtelias. Minä pukeudun aina mustiin tilaisuutta ja lähiomaisia kunnioittaakseni ja varsinkin jos olen arkunkantaja.

Yksityisesti voin mennä käymään omaisteni haudalla vaikka lenkkipuvussa.

Vierailija
16/56 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luulet ukkisi olevan enemmän pahoillaan toppatakistasi kuin siitä, että et mene hänen viimeiseen juhlaansa maan päällä, niin jää kotiin. Ja kun tietää, ettei ukkisi voi olla asiasta sitä eikä tätä mieltä, niin haistata pitkät niillä ukkisi suremista toissijaisena pitäville, ulkokultaisuutta kumartaville sukulaisille.

Ellet ole virallinen kutsuvieras valtiollisissa ympäri maailmaa kuvattavissa hautajaisissa, voit mennä toppatakissasi.

Vierailija
17/56 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on musta villakangastakki, jota käytän vain hautajaisissa. En ole hommannut takkia ko. tarkoitukseen, mutta käyttöä ei muuten vain itselläni sille ole. Jos tuota takkia ei kaapissani valmiiksi roikkuisi, pitäisi hautajaisissa talvisin ihan perus toppatakkia, en koe että ulkotakilla lopulta on tilaisuudessa kovinkaan väliä, enemmänkin sillä mitä takin alla on, sieltä ne pahimmat "etikettivirheet" löytyy. 

Vierailija
18/56 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit mennä. Muista ottaa selfieitä instaa varten.

Twitterissä pitää kertoa asiasta myös, ettei käy kuin Halosen Tarjalle...

Vierailija
19/56 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukeissa ja saattoväessä on eroja. Minun ukkini olisi pitänyt moukkana ja kunniattomana punakaartilaisena hautajaisiin osallistumista  tilaisuuteen sopimattomissa vaatteissa. Hän oli viimeiseen asti upseeri, valtionhallinnon johtaja ja vanhanajan herrasmies.

Vierailija
20/56 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää hautajaishullu on yhtä paha kuin nimi- tai poikalapsihullu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi