Onko muita odottajia jotka ovat käyttäneet heksavit tabletteja alkuraskaudessa pahoinvointiin?
Muistatteko mikä oli tablettejen vahvuus 20mg vai 300mg? Ja kuinka kauan niitä piti syödä?
Kommentit (6)
Mä ostin niitä 300mg kun niitä mulle apteekista tarjottiin, eivät edes sanoneet että on pienempiä. Eilen vaan tuli selväksi että noita 300mg ei löytynyt yhdestä apteekista mistä meinasin niitä ostaa vaan että ne pitäisi tilata, sitten se myi mulle 200mg jotain toisen tehtaa tekemiä samoja tabletteja... Mulla on vielä muutama noita 300mg ja olen ottanut niitä aina yhden päivässä... mistähän ton nyt selvittää ettei siitä ole haittaa vaan?
En tosiaan uskaltanut käyttää ollenkaan vaikka olin useammalta odottajalta kuullut ' kehuja' . Tästä on ollut keskusteluja myös aikaisemmin, tässä linkki yhteen:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6803442&t=6803442&appid=&…
Mulle kerrottiin apteekin lääkeneuvonnasta, et toi suositus on 3 kertaa 25 mg /päivä. Sen voi heidän mukaansa turvallisin mielin syödä. Kylläkin käyttö kannattaa lopettaa heti, kun se ei enää ole tarpeen.
Pitkäaikainen suuri yliannostus saattaa joidenkin tutkimusten mukaan aiheuttaa lapselle vieroitusoireita.
upuna
siis suositus maksimiannokseksi on toi 3 kertaa 25 mg/päivä. Tottakai on varmasti parempi, jos pärjää vielä vähemmällä tai kokonaan ilman.
upuna
Siksi neuvolasta käskettiin kokeilemaan jos heksavitistä olisi apua ettei mene ihan kuiville kun reseptillä on myös lääkkeitä jolla saadaan pahoinvointi kuriin mutta niitä ei mielellään määrätä kun niissä on omat riskinsä. Mä taidan soittaa neuvolaan ja kysyä että minkä kokoisia heksavit tabletteja mun sitten kannattaisi käyttää. Eihän nämä mitään pahoinvointia pois vie mutta mulla pysyy näillä ruoka sisällä ettei tarvi heti oksentaa pois syömisiään ja pidemmän päälle toi ei ole kovinkaan hyvä jos ei mikään pysyisi sisällä.
Kummallista kuinka apteeksta myitiin edes noin vahvoja vaikka nimen omaan sanoin mihin tarkoitukseen!
Moi!
Käytän 20 mg:sia kolme kertaa päivässä. Mun tietojeni mukaan noi 300 mg ovat liian vahvoja,eikä niitä suositella raskaana oleville. Syön edelleen noita vitamiineja, kun pahoinvointi ei ole vieläkään kokonaan loppunut. Nyt rv 15. Ei noi kokonaan oo pahoinvointia vienny, mut ehkä vähän helpottaneet kuitenkin.
upuna