Hämmennys - Anopin synttärit
Nyt olen ihmeissäni. Anoppi täytti pyöreitä ja kun miehen kanssa menimme sinne, miehen sisko sanoi eteisessä, että nämä juhlat ovat vain lähiperheelle. Olen tähän saakka kuvitellut siihen kuuluvani, meillä kun on yhteistä elämää takana jo melkein 30 v. Olemme viettäneet juhlia ennenkin, jouluna ja muina juhlapyhinä vierailtu toistemme luona. Mutta nyt sain lähtöpassit ovella.
Onhan siinä aina pientä kyräilyä ollut, aloimme seurustelemaan tosi nuorina, niin tietysti kaikilla oli vähän semmoinen eihän tosta mitään vakavaa tule, varmaan, mutta luulisi nyt vuosikymmenien varrella ainakin sen ajatuksen hävinneen. Mielestäni olemme tulleet aina ihan ok toimeen. Emme tapaile usein, joten en kai ole voinut mitään erityistä sanoa tai siten loukatakaan.
Mies lähti mukaani, vaikka sanoin, että mene sinä nyt, on äitis synttärit, mutta hän sanoi, että ei koe kuuluvansa lähipiiriin. Kotona sitten kyllä tuli itku, niin harmitti ja en voi tajuta, mitä hittoa oikein tapahtui.
Asiasta on nyt pari päivää ja mietin, miten tästä eteenpäin. En ainakaan tunne halua keltään mitään kysellä, kai ottavat yhteyttä, jos asiaa on. Mies on yleensä käyttänyt äitiään kerran viikossa kaupassa, en tiedä, minä päivänä menevät, mutta kai tämä asia silloin väkisin esille nousee.
Ihme juttu.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Tyhmää sakkia olette, jos totta olisi. Miehesi olisi tietysti, oikeassa elämässä, sanonut kälylleen, että höpsis ja jatkanut matkaansa äitinsä luo onnitellaksern häntä.
Ei kälylleen, vaan sisarelleen.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmää sakkia olette, jos totta olisi. Miehesi olisi tietysti, oikeassa elämässä, sanonut kälylleen, että höpsis ja jatkanut matkaansa äitinsä luo onnitellaksern häntä.
Niin, oikeassa elämässä sitten varmaan ihmiset osaavat aina oikein toimiakin. Tässä meidän väärässä ja tyhmässä minä menin niin änkäksi ja loukkaantuneeksi, että missään tapauksessa en olisi pystynyt kälyn ohi höpsötellen miehen perässä menemään. Mies näki kyllä tämän ja hänellä oli kaksi vaihtoehtoa, mennä kälyn ohi yksin tai lähteä minun kanssa sillä samalla oven avauksella.
En siis todellakaan olisi kyennyt menemään sinne juhliin aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Mutta joo, ainahan täällä on aloittajassa vika ja aloittaja valehtelee.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te saitte edes tietää juhlista? Jos ne olivat vain sisarelle ja muulle lähipiirille, niin miksi teitä oli kuitenkin infottu?
Siis mitä? No tottakai mies, joka on siis anopin poika, tietää, milloin hänen äitinsä pyöreitä juhlitaan. Että kyllä oli infottu. Ei vaan ollut infottu siitä, että minä en ole tervetullut. Enkä osannut etukäteen tietää, että en ole, kun kumminkin yhdessä on oltu kohta 30 vuotta, josta naimisisssakin 20.
ap
Ai että infottiin, mutta ei mainittu, että sinä et ole tervetullut?! Höpsistä! Älä nyt viitsi, aikuinen ihminen.
Keksi parempi!
Näin siinä nyt kumminkin kävi. Pahaa mieltä olisi aiheuttanut infoaminenkin, mutta tämä tuli aikas puskista, tosiaankin. Ja ei kyllä ollut mies siskonsa kanssa juhlista puhunut, vaan äitinsä. Eikä tullut mieleen hälle kysyä, että niin koskeeko vaimoa kanssa.
Mutta kannattaako tästä puhumista edes jatkaa, jos se menee jankkaamiseksi teidän "en usko"-ihmisten kanssa.
No minä poistaisin anopin tuttavapiiristä sekä tämän tyttären jos ovelta heitetään pihalle!
Jumankekka tuon jälkeen ei lähtisi joulukorttikaan.
Ihana mies sulla on, hän päättää miten toimii jatkossa, mutta sinä et todellakaan ole näiden haukkojen kanssa jatkossa tekemisissä ja nyt keskityt omiin ystäviisi ja omiin lapsiisi, etkä yhtään nyyhki tuollaisten harppukotkien takia. Pitäkööt mansikkakakkunsa!
Miten anoppi sitten reagoi asiaan, kun ette tulleet juhliin? Kertoiko edes miehesi sisko, että hän kielsi tulemasta vai luuliko vain, että jätitte tulematta?
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen ihmeissäni. Anoppi täytti pyöreitä ja kun miehen kanssa menimme sinne, miehen sisko sanoi eteisessä, että nämä juhlat ovat vain lähiperheelle. Olen tähän saakka kuvitellut siihen kuuluvani, meillä kun on yhteistä elämää takana jo melkein 30 v. Olemme viettäneet juhlia ennenkin, jouluna ja muina juhlapyhinä vierailtu toistemme luona. Mutta nyt sain lähtöpassit ovella.
Onhan siinä aina pientä kyräilyä ollut, aloimme seurustelemaan tosi nuorina, niin tietysti kaikilla oli vähän semmoinen eihän tosta mitään vakavaa tule, varmaan, mutta luulisi nyt vuosikymmenien varrella ainakin sen ajatuksen hävinneen. Mielestäni olemme tulleet aina ihan ok toimeen. Emme tapaile usein, joten en kai ole voinut mitään erityistä sanoa tai siten loukatakaan.
Mies lähti mukaani, vaikka sanoin, että mene sinä nyt, on äitis synttärit, mutta hän sanoi, että ei koe kuuluvansa lähipiiriin. Kotona sitten kyllä tuli itku, niin harmitti ja en voi tajuta, mitä hittoa oikein tapahtui.
Asiasta on nyt pari päivää ja mietin, miten tästä eteenpäin. En ainakaan tunne halua keltään mitään kysellä, kai ottavat yhteyttä, jos asiaa on. Mies on yleensä käyttänyt äitiään kerran viikossa kaupassa, en tiedä, minä päivänä menevät, mutta kai tämä asia silloin väkisin esille nousee.
Ihme juttu.
Vietättekö joulut yhdessä? Ottaisin väliä anoppiin ja antaisin olla heidän keskenään. Onko teillä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te saitte edes tietää juhlista? Jos ne olivat vain sisarelle ja muulle lähipiirille, niin miksi teitä oli kuitenkin infottu?
Siis mitä? No tottakai mies, joka on siis anopin poika, tietää, milloin hänen äitinsä pyöreitä juhlitaan. Että kyllä oli infottu. Ei vaan ollut infottu siitä, että minä en ole tervetullut. Enkä osannut etukäteen tietää, että en ole, kun kumminkin yhdessä on oltu kohta 30 vuotta, josta naimisisssakin 20.
ap
Ai että infottiin, mutta ei mainittu, että sinä et ole tervetullut?! Höpsistä! Älä nyt viitsi, aikuinen ihminen.
Keksi parempi!
Miksi uskotte aina kaikkia provoiksi. Kyllä täällä Suomessa asuu erikoista porukkaa että voi olla tottakin. Asut itse jossain kuplassa.
Vierailija kirjoitti:
Miten anoppi sitten reagoi asiaan, kun ette tulleet juhliin? Kertoiko edes miehesi sisko, että hän kielsi tulemasta vai luuliko vain, että jätitte tulematta?
Varmistaisin tilanteen miehen äidiltä, oliko tämä tietoinen tilanteesta. Eri asia jos oli äidin toive. Omassa suvussa on henkilö joka pyrkii määräilemään ja manipuloimaan tilanteita ja mitä ihmiset saavat tehdä ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Keksi parempi!Miksi uskotte aina kaikkia provoiksi. Kyllä täällä Suomessa asuu erikoista porukkaa että voi olla tottakin. Asut itse jossain kuplassa.
Ei, en asu kuplassa, mutta käyttäydyn sivistyneesti, niin tekevät kaikki läheiseni myös. Olen elänyt pitkään, enkä ole koskaan tavannut niin typeriä ihmisiä, kun osa tämän palstan jutuissa esiintyvät.
Ehkäpä sittenkin elän kuplassa, hyvin käyttäytyvien ihmisten kuplassa, jossa puhutaan ja kuunnellaan. Näin se varmaan sitten on.
Vietätte juhlapyhiä yhdessä sukulaisten kanssa, olette olleet miehesi kanssa naimisissa useamman vuoden ja yhtäkkiä kutsu ei koskekaan sinua? Ja sulla ei ole muka pienintäkään hajua, että mistä tällanen nyt voisi johtua?
Ehkä miehen sisar vaan totesi, että nää onkin nyt tällaset lähipiirin juhlat, ettei ole kaikkia serkkuja ja entisiä naapureita kutsuttu. Sinä ymmärsit jostain syystä niin, että puhuttiin sinusta ja poistuit suuttuneena paikalta. Miehen sisko ja äiti jäivät suut ammollaan ihmettelemään, että mikäs hemmetti sille nyt tuli.
Av:lla uppoo huonotkin provot kuin veitsi voihin tällä ilmalla! Ja provohuutelijoita esiintyy, koska suurin osa ketjuista täällä on vmp-osastoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Keksi parempi!Miksi uskotte aina kaikkia provoiksi. Kyllä täällä Suomessa asuu erikoista porukkaa että voi olla tottakin. Asut itse jossain kuplassa.
Ei, en asu kuplassa, mutta käyttäydyn sivistyneesti, niin tekevät kaikki läheiseni myös. Olen elänyt pitkään, enkä ole koskaan tavannut niin typeriä ihmisiä, kun osa tämän palstan jutuissa esiintyvät.
Ehkäpä sittenkin elän kuplassa, hyvin käyttäytyvien ihmisten kuplassa, jossa puhutaan ja kuunnellaan. Näin se varmaan sitten on.
Kirjoituksesi ei kyllä anna sinusta kovinkaan sivistynyttä kuvaa: päinvastoin.
Käly huomasi vahingossa ketjun ja alkoi provohuutelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Näissä keskustelupalstoissa parasta on juuri se, että saa kuulla ihmisten elämästä laidasta laitaan, sellaista mitä omassa piirissä eli kuplassa ei koskaan tapahdu. Vähän nöyryyttä kehiin, pitkään elänyt, et ole ainoa elämän asiantuntija!
Ettäkö vanhan äidin poika ei kuulu lähipiiriin? Tai jos poika, niin pojan vaimo ei. Kaupassakäyntiapu kuitenkin kelpaa. Ala-arvoista käytöstä kälyltäsi. Tai onhan hänellä omat syynsä, kaikilla on. Pitäkää yhteys äitiin, sisko/käly mököttäköön omissa oloissaan.
On tullut kysymyksiä. Ensinnäkin: minäkin luulin asuvani kuplassa, jossa asuu myös hyvinkäyttäytyviä, toisiaan kuuntelevia, ja mitä näitä määreitä oli, ihmisiä. Siksipä tämä tulikin aika yllätyksenä.
Mieheni suku pitää aika laiskasti yhteyttä, emme yleensä varsinaisesti vietä jouluja yhdessä, mutta toki joulun aikaan myös yleensä tapaillaan kahvien tms. merkeissä. Yleensä tavataan semmoinen 5-6 kertaa vuodessa, kai suunnilleen. Eli kuten sanoin, joo, en varmaan sillä tavalla ole suvun "lähipiiriä", mutta olen minä tähän saakka jokaiseen juhlaan tapaamiseen sentään mukaan päässyt. No, alkaa näemmä sarkastinen kiukku nousemaan minussakin.
Olin niin lukossa tapahtuneesta, että en ole halunnut edes asiasta mitään kuulla. En tiedä, mitä siellä on puhuttu ja mitä meistä on luultu. Mies on sen tyyppinen, että otti hänkin itseensä sen verran, että ei alkanut perään soitella. Sanoi vaan, että nyt me laitetaan oma grilli pöhisemään ja sillä selvä. Jos häntä tunnen, asia tulee puheeksi, kun vie (jos vie, enhän tiedä sitäkään) niitä kauppa-asioita seuraavan kerran. Toisaalta en usko hänen nyt äitiään ilman kauppajuttuja jättävän.
Meillä ei ole lapsia, ja sen kyllä voisin kuvitella olevan jonkunlainen syy. Että nämä ovat lähipiirin PERHEjuhlat. Mutta ei nyt uskoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vietätte juhlapyhiä yhdessä sukulaisten kanssa, olette olleet miehesi kanssa naimisissa useamman vuoden ja yhtäkkiä kutsu ei koskekaan sinua? Ja sulla ei ole muka pienintäkään hajua, että mistä tällanen nyt voisi johtua?
Ehkä miehen sisar vaan totesi, että nää onkin nyt tällaset lähipiirin juhlat, ettei ole kaikkia serkkuja ja entisiä naapureita kutsuttu. Sinä ymmärsit jostain syystä niin, että puhuttiin sinusta ja poistuit suuttuneena paikalta. Miehen sisko ja äiti jäivät suut ammollaan ihmettelemään, että mikäs hemmetti sille nyt tuli.
Joo todellakaan ei. Anoppi ei alunperin järjestäisi tai antaisi itselleen järjestää mitään serkut/naapurit gaaloja. Joten ihan oletin alunperinkin meneväni lähipiirin juhliin. Sitä en odottanut, että en enää kuulu tähän lähipiiriin. Tai varmaan sitten ikinä kuulunutkaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Siis miehen sisko heitti teidät ulos anopin synttäreiltä, koska ette kuulu lähiperheeseen? Mä olisin ainakin tuossa tilanteessa hymähtänyt ja jatkanut matkaani sisälle juhliin.
Juu, miehen sisko ottanut portsarin roolin ihan omin avuin? Not gonna happen.
Esitätköhän nyt vaan, ettet tiedä, miksi ette olleet tervetulleita juhliin... Jotenkin haiskahtaa.
Keksi parempi!