Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hämmennys - Anopin synttärit

Vierailija
16.05.2018 |

Nyt olen ihmeissäni. Anoppi täytti pyöreitä ja kun miehen kanssa menimme sinne, miehen sisko sanoi eteisessä, että nämä juhlat ovat vain lähiperheelle. Olen tähän saakka kuvitellut siihen kuuluvani, meillä kun on yhteistä elämää takana jo melkein 30 v. Olemme viettäneet juhlia ennenkin, jouluna ja muina juhlapyhinä vierailtu toistemme luona. Mutta nyt sain lähtöpassit ovella.
Onhan siinä aina pientä kyräilyä ollut, aloimme seurustelemaan tosi nuorina, niin tietysti kaikilla oli vähän semmoinen eihän tosta mitään vakavaa tule, varmaan, mutta luulisi nyt vuosikymmenien varrella ainakin sen ajatuksen hävinneen. Mielestäni olemme tulleet aina ihan ok toimeen. Emme tapaile usein, joten en kai ole voinut mitään erityistä sanoa tai siten loukatakaan.
Mies lähti mukaani, vaikka sanoin, että mene sinä nyt, on äitis synttärit, mutta hän sanoi, että ei koe kuuluvansa lähipiiriin. Kotona sitten kyllä tuli itku, niin harmitti ja en voi tajuta, mitä hittoa oikein tapahtui.
Asiasta on nyt pari päivää ja mietin, miten tästä eteenpäin. En ainakaan tunne halua keltään mitään kysellä, kai ottavat yhteyttä, jos asiaa on. Mies on yleensä käyttänyt äitiään kerran viikossa kaupassa, en tiedä, minä päivänä menevät, mutta kai tämä asia silloin väkisin esille nousee.
Ihme juttu.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esitätköhän nyt vaan, ettet tiedä, miksi ette olleet tervetulleita juhliin... Jotenkin haiskahtaa. 

Jos tietäisin syyn, ei minulla olisi mitään syytä tänne kirjoitella. Sehän olisi sitten selvä juttu. Luuletko, etten toivoisi niin olevan?

ap

Vierailija
42/101 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on joku marttyyri... Todennäköisesti tietää tasan tarkkaan, miksi hänet käännytettiin pois, mutta esittää tietämätöntä ja kalastelee sääliä, ettei tarvitsisi myöntää edes itselleen toimineensa väärin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on joku marttyyri... Todennäköisesti tietää tasan tarkkaan, miksi hänet käännytettiin pois, mutta esittää tietämätöntä ja kalastelee sääliä, ettei tarvitsisi myöntää edes itselleen toimineensa väärin. 

Nyt kun olet täällä riehumassa niin voitko samalla vaivalla kertoa meille muille mitä ap on tehnyt?

Vierailija
44/101 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttavaa tuo ap:n syyttely. Tietysti kuulemme tässä yhden puolen tarinasta ja koska muita tietoja ei ole, pidetään sitä todenmukaisena ja sen pohjalta keskustellaan.

Itselleni on käynyt vastaavasti anopin kanssa. Silloin ihmettelimme miehen kanssa yhdessä, että mikähän nyt on ja onkohan jotain sattunut, kun käyttäyttyy niin omituisesti. Tuolloin kysyin lopulta asiasta anopilta ja sain kuulla hyvin värikkään tarinan, miten olen kuulemma haukkunut hänet ja huutanut hänelle. En siis koskaan kyläile anoppilassa itsekseni ja miehenikään ei tällaista tapausta ole todistanut. Anoppi kuitenkin on hyvin, hyvin, hyvin herkkähipiäinen ja jokin sanomiseni nyt oli liikaa. Pahoittelin hänelle tilannetta ja pyysin anteeksi, jos olen jotenkin häntä loukannut. Tästä on jo vuosia aikaa, mutta edelleen satunnaisesti pitää mykkäkouluja enkä aina ole tervetullut.

Jotkut ihmiset vain ovat tuollaisia ja joskus heillä voi keittää yli, vaikka muiden mielestä mitään ei ole tapahtunut. Myönnän kyllä, että tuon episodin jälkeen muutuin itse hyvin varautuneeksi anopin seurassa, etten vahingossakaan sanoisi mitään, mistä voisi loukkaantua ja se tietysti osaltaan tekee ilmapiirin vaivaantuneeksi.

Vierailija
45/101 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käly huomasi vahingossa ketjun ja alkoi provohuutelun.

Anoppi- ja kälyprovot uppoavat yleensä todella hyvin tällä palstalla... mistähän johtuu :D

Vierailija
46/101 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun olet täällä riehumassa niin voitko samalla vaivalla kertoa meille muille mitä ap on tehnyt?

Ap on tehnyt hyvin uppoavan provon :)

Vierailija
47/101 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan ole miehen sukuun hyväksytty, ei kuuluta lähipiiriin, tuonolen minäkin kuullut.

Mutta ollaanhan me oltu yhdessä vasta 35vuotta.

Vierailija
48/101 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan helvetin järkyttävää. Nyt et kyllä enää puhu sille miehen siskolle etkä ole ylikiltti. Jos anoppi tiesi että sinut käännytettiin niin välit poikki sitten häneenkin , ethän sä mitään menetä kun et ole ''lähipiiriä''. Aivan järkkyä toimintaa.

Vierailija
49/101 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerro sitten kyn jotain selviää, vaikka sillä kauppareissulla.

Vierailija
50/101 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävi äidillään tänään ja sieltä kuului semmoista, että anoppi tosiaan oli moneen kertaan varoitellut, että muistakaa sitten, että haluaa paikalle vain lähipiirin. Tässä ei ole mitään outoa, sillä anoppi ei ole edes mikään juhlaihminen, varmaan jos häneltä olisi kysytty niin olisi jättänyt kaikki juhlat väliin. Tämän oli miehen sisko sitten tulkinnut niin, että minua ei sinne haluta kun en kuulu lähipiiriin. 

Anoppi oli kyllä juhlapäivänä hämmästynyt, että eikös ne X ja Y tulleetkaan sisään, johon miehen sisko oli todennut, että no ainahan se Y hyppää Xn mukaan, niin eivät tulleet.

Nyt on v-käyrä aika huipussa. Anoppi oli ollut kovasti nolona, sillä kuten täällä joku epäili, hän tosiaan vaan luuli, että jostain syystä emme halunneetkaan tulla. Voihan saatana.

Itseäni syytän tietysti eniten, sillä tietysti olisi pitänyt tehdä kuten täällä myös on sanottu, että painua vaan sisään. Mutta olen huono toimimaan tuollaisissa tilanteissa ja ei siinä kyllä enää mitään juhlamieltäkään ollut.

Onnena tässä on se, että anoppi tosiaan ei ole mikään juhlatyyppi, joten hänelle oli aika se sama mitkä juhlat oli kunhan ne on ohi. Sanoi, että tulkaa kahville toiste. Niin me tehdäänkin. Kälyyn tässä nyt kyllä taisi mennä välit, eikä minua oikeastaan edes kiinnosta, mitkä hänen perusteensa oli nyt luokitella minut suvun ulkopuolelle, mutta selväksi tuli hänen suhteensa ja ulkoringissä tosiaan aion pysytellä.

Että teille, jotka kyselette, mikä on oikea syy, miksi minua ei sinne haluttu (mies kyllä koko ajan haluttiin) voin vaan vastata, että muuta syytä en edelleenkään tiedä kuin sen, että en miehen siskon mielestä kuulu lähipiiriin.

ap

Vierailija
51/101 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n reaktion tilanteessa täysin, ja ymmärrän jos pistät välit poikki kälyyn.

Onneksi kuitenkin asia selvisi, eikä äiti ole se hankala tyyppi. Se olisi ollut miehesi kannalta paljon pahempi juttu.

Vierailija
52/101 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä vielä. Itse asiassa kyllä luulen, että syy enemmältikin on tuo "ainahan se Y hyppää Xn mukaan" eli olen kyllä vaistonnut, että välimme miehen kanssa nyppii siskoa. Hän on aiemminkin naljaillut vastaavalla tavalla, mutta olen vaan antanut mennä ohi ja ajatellut, että ainahan sitä siskot on vähän pikkuveljestä mustiksia. Mutta voihan se olla niinkin, että tässä tehtiin nyt testi, hyppääkö?

Olen kyllä kuullut ja täältäkin lukenut, että kaikkea on sukulaisten kesken. Ja kiittänyt onneani, että ei meillä, tulen hyvin miehen suvun kanssa toimeen! Taitaa käydä tosiaan se ylpeys lankeamuksen edellä.

Vierailija
53/101 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, näitä voi olla. Tosin siskon ei luulisi tuommoista floppia päästävän suustaan. Oma isoäitini sanoi sedän vaimolle, hyvälle ja mukavalle vaimolle 46 vuoden ajalta, hoitokodissa, että "puhutaan, kun ei ole ulkopuolisia paikalla.." ja katsoi tuota miniäänsä. Eihän tuo nokkiinsa ottanut. Mummu alkoi olla päästään lahonnut, lähinnä naureskeli sukulaisten porukassa kahvipöydässä, että piti lähteä pois, kun on ulkopuolinen..

Vierailija
54/101 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudolta kuulostaa. Ehkä käly tarkoitti ilmaista ovella, että tällaiset pienet juhlat vaan järjestettiin lähipiirille (eikä isoja) eikä tarkoittanut että ap:n pitäisi poistua.

Vierailija
55/101 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudolta kuulostaa. Ehkä käly tarkoitti ilmaista ovella, että tällaiset pienet juhlat vaan järjestettiin lähipiirille (eikä isoja) eikä tarkoittanut että ap:n pitäisi poistua.

Edelleen, kyllä se viesti oli ihan selvä. Että eikö mies muka tiennyt, että juhlat ovat VAIN lähipiirille, joten miksi kutsui Xn mukaan. Painokkaasti sanottuna. Olisi minustakin tosi kivaa, että tämä olisi vain selkkaus, joka johtuisikin vain minun herkkähipiästäni tms. asiasta. Sen voisin itse korjata. Tätä oikein en.

Olen vihainen, mutta ennen kaikkea surullinen. Koska luulin että minulla on hyvät välit miehen koko sukuun ja nyt tiedän, että ei ole. Eikä oloani oikein auta nämä arvelut siitä, mitä olen tajunnut väärin. Ei sitä voinut ymmärtää väärin.

ap 

Vierailija
56/101 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te saitte edes tietää juhlista? Jos ne olivat vain sisarelle ja muulle lähipiirille, niin miksi teitä oli kuitenkin infottu?

Siis mitä? No tottakai mies, joka on siis anopin poika, tietää, milloin hänen äitinsä pyöreitä juhlitaan. Että kyllä oli infottu. Ei vaan ollut infottu siitä, että minä en ole tervetullut. Enkä osannut etukäteen tietää, että en ole, kun kumminkin yhdessä on oltu kohta 30 vuotta, josta naimisisssakin 20.

ap

Että oli infottu miten? Osasitten mennä nimenomaan siihen aikaan kuin muutkin, miten yllättävää.

Vierailija
57/101 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että juttu selvisi ja anoppiin välit säilyi.

Sinun ei tarvitse ap asialla enää päätäsi vaivata, nytpä tiedät jättää miehen siskon omaan arvoonsa tulevaisuudessa. Itsensähän käly tuossa vain nolasi, vieläpä äitinsä syntymäpäivillä.

Vierailija
58/101 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kaksi poikaa ja tiedän että aikanaan se vaimo on se ykkönen ja lapset.

Miniää vastaan ei voi käydä jos haluat pitää omat pojat lähelläsi.

No tässä ei ollut mukana anoppi mutta kuitenkin näitä juttuja kuulee eli miten ne anopit ei tajua.

Sanotaan vain että se miehesi sisko halusi olla vaan ilkeä. Tottakai lähipiiriin kuuluu puolisot.

Vierailija
59/101 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä että juttu selvisi ja anoppiin välit säilyi.

Sinun ei tarvitse ap asialla enää päätäsi vaivata, nytpä tiedät jättää miehen siskon omaan arvoonsa tulevaisuudessa. Itsensähän käly tuossa vain nolasi, vieläpä äitinsä syntymäpäivillä.

Kuka tyyppi kääntyy normaalissa perheessä ovelta, kun on menossa äitinsä syntymäpäiville? Sanoi sisko ihan mitä tahansa? Lähinnä näin voisi käydä kovin alkoholisoituneen kännisen pariskunnan yrittäessä paikalle.

Vierailija
60/101 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä provoo taas, höh. Miten näitä joku jaksaakin keksiä? Onkohan aina sama jenkilö?