Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kaikilla meillä on kuule rajoitteita"

Vierailija
16.05.2018 |

Susannan Kosken rajoitteet? Empatiakyvyttömyys, tyhmyys, sosiaalisen älyn puute? Mitä muuta?

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun siskoni on viisikymppisenä juuri tuossa jamassa kuin tuo Tikkanen. Aina ollut jokin este ettei voi tehdä sitä eikä voi tehdä tätä. Hän tosin jätti jo koulun peruskouluun.

Itse olen akateemisesti koulutettu yrittäjä ja aina olen vain mennyt, kaikista vaikeuksista ja sairauksista huolimatta.

Oma asenne on tärkein.

Minäkin mietin välillä, että miksi samanlaisista taustoista ponnistanut ex teki itsemurhan ja itse sen sijaan yhä sinnittelen hengissä. Vastaus: olemme eri ihmisiä, joilla on erilaiset voimavarat. Se ei ole ylpeilynaihe, jos on sattunut saamaan paremmat kortit kuin joku muu. Niin vain elämässä käy. Toisilla on enemmän onnea kuin toisilla.

Ei kyse todellakaan ole paremmista korteista tai onnesta. Siskoni hyysättiin piloille, aina joku ottamassa kopin ja passaamassa.

Kuulostat olevan kateellinen tälle peruskoulun kesken jättäneelle siskollesi. Onko sinulla kaikki hyvin?

Mikä sun mielestä viittaa nimenomaan kateuteen tuon ihmisen kommentissa? Vai onko kateus -jälleen kerran- ainoastaan perisuomalaisittain argumentti silloin kun ei keksi muutakaan.

Minä en näe mitään kateutta tuossa

Vierailija
42/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuuri, sattuu syntymään kansanedustajaksi? Sattuu syntymään hyvään ammattiin? Sattuu syntymään vielä uuteenkin ammattiin, kun huomaa ettei ensimmäisellä saakaan töitä? Vai olisiko tuuri keskimäärin samanlainen kaikilla, välillä onnestaa ja välillä ei. Ero lopputuloksessa sitten johtuu pitkälti niistä valinnoista, mitä tehdään kun huomataan ettei koulutuksella saanutkaan töitä. Joku hankkii lisäkoulutusta, joku jää kotiin vaatimaan lisää rahaa.

Mulla on syntymästään sokea kaveri joka on työelämässä, siihen verrattuna joku fibro ja astma syyksi olla 20 v tekemättä mitään kuulostaa aika oudolle.

Miten tuuri voisi olla keskimäärin samanlainen kaikilla? Kummallinen ajatus. Onhan aivan eri asia syntyä esimerkiksi sodan keskelle kuin rauhan aikana.

Sodan keskellä syntyvistä löytyy ihan yhtä tavalla pärjäämismentaliteettia ja niitä, joille kaikki elämän jatkotapahtumat liittyy sotaan tavalla tai toisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuuri, sattuu syntymään kansanedustajaksi? Sattuu syntymään hyvään ammattiin? Sattuu syntymään vielä uuteenkin ammattiin, kun huomaa ettei ensimmäisellä saakaan töitä? Vai olisiko tuuri keskimäärin samanlainen kaikilla, välillä onnestaa ja välillä ei. Ero lopputuloksessa sitten johtuu pitkälti niistä valinnoista, mitä tehdään kun huomataan ettei koulutuksella saanutkaan töitä. Joku hankkii lisäkoulutusta, joku jää kotiin vaatimaan lisää rahaa.

Mulla on syntymästään sokea kaveri joka on työelämässä, siihen verrattuna joku fibro ja astma syyksi olla 20 v tekemättä mitään kuulostaa aika oudolle.

Miten tuuri voisi olla keskimäärin samanlainen kaikilla? Kummallinen ajatus. Onhan aivan eri asia syntyä esimerkiksi sodan keskelle kuin rauhan aikana.

Sodan keskellä syntyvistä löytyy ihan yhtä tavalla pärjäämismentaliteettia ja niitä, joille kaikki elämän jatkotapahtumat liittyy sotaan tavalla tai toisella.

Olet jonkin sortin idiootti. Keskustelua kanssasi ei hyödytä jatkaa.

Vierailija
44/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun siskoni on viisikymppisenä juuri tuossa jamassa kuin tuo Tikkanen. Aina ollut jokin este ettei voi tehdä sitä eikä voi tehdä tätä. Hän tosin jätti jo koulun peruskouluun.

Itse olen akateemisesti koulutettu yrittäjä ja aina olen vain mennyt, kaikista vaikeuksista ja sairauksista huolimatta.

Oma asenne on tärkein.

Minäkin mietin välillä, että miksi samanlaisista taustoista ponnistanut ex teki itsemurhan ja itse sen sijaan yhä sinnittelen hengissä. Vastaus: olemme eri ihmisiä, joilla on erilaiset voimavarat. Se ei ole ylpeilynaihe, jos on sattunut saamaan paremmat kortit kuin joku muu. Niin vain elämässä käy. Toisilla on enemmän onnea kuin toisilla.

Ei kyse todellakaan ole paremmista korteista tai onnesta. Siskoni hyysättiin piloille, aina joku ottamassa kopin ja passaamassa.

Kuulostat olevan kateellinen tälle peruskoulun kesken jättäneelle siskollesi. Onko sinulla kaikki hyvin?

Aivan täysin turha mollata minua. Tai paasata onnesta. Kyllä ihminen on oman onnensa seppä. Jos opiskelee, on sinnikäs, opettelee erilaisia taitoja (esim kasvattamaan ruokaa ja laittamaan ruokaa) pääsee elämässä eteenpäin.

Tähän on hyvä pyrkiä, mutta ahkeruus ja yritteliäisyys ei takaa mitään. On todennäköisempää onnistua, kun yrittää tosissaan, mutta onnistumiselle ei ole takuuta. Tarvitaan myös hyvää tuuria. Siksi epäonnistuneita, syrjäytyneitä ym. ei voi automaatin lailla syyttää epäonnistumisestaan. Itse ajattelen, että jokainen haluaa olla osa yhteiskuntaa ja tienata toimeentulonsa. Eri elämänvaiheissa voi tapahtua asioita, jotka lamauttavat. Siksi on tärkeää, että yhteiskunta pitää huolta ja jokainen ihminen saadaan taas toimintakykyiseksi. Esim. taataan riittävä tuki sairaudrn sattuessa kohdalle, huolehditaan että köyhänkin lapsi voi loistaa harrastuksessa eikä harrastaminen kuulu vain eliitille jne.

Vierailija
45/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma asenne on tärkein.

Aivan täysin turha mollata minua. Tai paasata onnesta. Kyllä ihminen on oman onnensa seppä. Jos opiskelee, on sinnikäs, opettelee erilaisia taitoja (esim kasvattamaan ruokaa ja laittamaan ruokaa) pääsee elämässä eteenpäin.

Lähes aina, joskus käy oikeasti huono tuuri (sairastuu vaikka tappavaan syöpään terveistä elintavoista huolimatta). Yleensä kuitenkin menee niin, että menestys korreloi panostuksen kanssa.

Vierailija
46/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susanna Koski on itse köyhän yh-äidin lapsi. Kyllä hän tietää mitä rajoitteet ovat. Ei vain ole antanut niiden haitata tai käpertynyt niihin.

Jep. Auta armias, jos tuo olis vielä rikkaasta perheestä. Naisparka revittäisiin pahemmin kappaleiksi kuin kukaan keski-ajalla...

Rahasta saa olla mielipide vain köyhillä ja kukaan ei saa sanoa mitään poikkipuolista siihen.

Samoin kuin laihduttamisesta saa sanoa mielipiteensä vain ne, jotka eivät siinä onnistu. Luonnostaan normaalissa painossa olevat ja onnistuneet laihduttajat pysyköön hiljaa.

Vierailija
47/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susanna Koski on itse köyhän yh-äidin lapsi. Kyllä hän tietää mitä rajoitteet ovat. Ei vain ole antanut niiden haitata tai käpertynyt niihin.

Juuri tästä tuo kylmyys todennäköisesti tuleekin. Hän pelkää kuollakseen köyhäksi paluuta ja haluaa kaikin tavoin irrottautua menneisyydestään. Me, jotka emme ole huonoista oloista kotoisin, kykenemme suhtautumaan empaattisesti huono-osaisiin. Emme pelkää köyhän stigmaa.

Vierailija
48/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen poliittinen korrektius (tai mitä onkaan), jonka myötä mitään tosiasioita ei saa sanoa ääneen, johtaa vielä ongelmiin. Tämä on mielensäpahoittajien maa, se tiedetään. Mutta faktat ei muuksi muutu vaikka niitä yritettäisiin miten kaunistella!

Vierailija
49/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma asenne on tärkein.

Tähän on hyvä pyrkiä, mutta ahkeruus ja yritteliäisyys ei takaa mitään. On todennäköisempää onnistua, kun yrittää tosissaan, mutta onnistumiselle ei ole takuuta. Tarvitaan myös hyvää tuuria. Siksi epäonnistuneita, syrjäytyneitä ym. ei voi automaatin lailla syyttää epäonnistumisestaan. Itse ajattelen, että jokainen haluaa olla osa yhteiskuntaa ja tienata toimeentulonsa. Eri elämänvaiheissa voi tapahtua asioita, jotka lamauttavat. Siksi on tärkeää, että yhteiskunta pitää huolta ja jokainen ihminen saadaan taas toimintakykyiseksi. Esim. taataan riittävä tuki sairaudrn sattuessa kohdalle, huolehditaan että köyhänkin lapsi voi loistaa harrastuksessa eikä harrastaminen kuulu vain eliitille jne.

Kun jokainen ei yritä, koska on helpompi vaan olla pistää muut maksamaan. Jos jokainen oikeasti yrittäisi, tilanne olisi toinen.

Minustakin sairauksia pitää hoitaa ja lapsen saada jokin harrastus, mutta ei se niin voi mennä että ilman omaa panosta saa saman elintason kun keskituloinen. Koska sitten kaikki jäävät sinne kotiin remonttimaski naamalla työnnellen tarpeetonta rollaattoria.

Vierailija
50/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä tuo kylmyys todennäköisesti tuleekin. Hän pelkää kuollakseen köyhäksi paluuta ja haluaa kaikin tavoin irrottautua menneisyydestään. Me, jotka emme ole huonoista oloista kotoisin, kykenemme suhtautumaan empaattisesti huono-osaisiin. Emme pelkää köyhän stigmaa.

Jaa, minusta köyhyydestä omalla työllä noussut on todistanut, että se on mahdollista. Mutta eiköhän tuokin saada käännettyä hopealusikkasuussa syntymiseksi, aina menee väärin. Kai se siinä eniten ärsyttääkin, kun joku ei jatka samaa köyhyyden perinnettä kun lapsuuden kodissa on ollut.

Vierailija
51/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minusta köyhyydestä omalla työllä noussut on todistanut, että se on mahdollista. Mutta eiköhän tuokin saada käännettyä hopealusikkasuussa syntymiseksi, aina menee väärin. Kai se siinä eniten ärsyttääkin, kun joku ei jatka samaa köyhyyden perinnettä kun lapsuuden kodissa on ollut.

No ei hän nyt niin älyttömän köyhästä perheestä ole. Ja isä on kyllä ollut lastensa elämässä mukana eron jälkeen. Ei Susanna mikään tyyppiesimerkki huono-osaisesta ole. Monen muunkin vanhemmat ovat eronneita.

T: Laihialta kotoisin

Vierailija
52/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tämä selittääkin se miksi Koski on niin kylmä ja empatiakyvytön. Halunnut puskea elämässä menestykseen muista välittämättä ja luultavasti jopa muita polkemalla jalkoihin käytöksestä päätellen.

Vierailija
53/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän ole kylmä.

Sen sijaan tuollaiselle elämäntaparuikuttajalle pitää lyödä faktat pöytään. Ja panna rahahanat kiinni. Naurettavaa teatteria rasvaletteineen, rollaattoreineen ja hengityssuojaimineen. Menisi töihin, laihduttaisi ja kasvattaisi lapsensa. Ja olisi hiljaa!

Vierailija
54/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tämä selittääkin se miksi Koski on niin kylmä ja empatiakyvytön. Halunnut puskea elämässä menestykseen muista välittämättä ja luultavasti jopa muita polkemalla jalkoihin käytöksestä päätellen.

Susanna on asunut omakotitalossa keskiluokkaisella asuinalueella ison osan elämäänsä. Huonommatkin kortit olisi voinut osua käteen. T: Laihialta kotoisin

Vierailija
55/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme hyvätuloisia. Ei meillä kumpikaan lapsi soita selloa tai harrasta ökyharrastusta. Lapsia on vain kaksi. Vink vink. Ja lapset osallistuu kotitöihin, mm käyvät kaupassa ja osallistuvat puutarhanhoitoon. Vink vink. Likaisina en lapsia päästä minnekään. Vink vink. Ja telkkariin en heitä laita uhriutumaan. Vink vink.

Vierailija
56/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme hyvätuloisia. Ei meillä kumpikaan lapsi soita selloa tai harrasta ökyharrastusta. Lapsia on vain kaksi. Vink vink. Ja lapset osallistuu kotitöihin, mm käyvät kaupassa ja osallistuvat puutarhanhoitoon. Vink vink. Likaisina en lapsia päästä minnekään. Vink vink. Ja telkkariin en heitä laita uhriutumaan. Vink vink.

Käy toki hyvä ihminen lääkärissä, jos elohiiri silmässä tuolla tavoin kiusaa, että koko ajan joutuu vinkkailemaan!

Vierailija
57/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma asenne on tärkein.

Höpöhöpö.

Opiskelemalla ja ahkeruudella pääsee töihin.

Tikkanen ei vain viitsi mitään. Nuo hänen sairautensakin on joko huuhaata tai itseaiheutettuja. Laihduttamalla paranisi.

Se lapsi muuten oli surkea sellonsoittaja. Korviin koski se vingutus.

Vierailija
58/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella meistä on rajoitteita, tuksinpa kukaan on tässä maailmassa täydellinen, ei edes av:n lukijat? Niiden omien rajoitteiden kanssa pitää vaan pystyä elämään. Jollekinhan sitä sattuu vastoinkäymisiä enemmän kuin toiselle, mutta onko se siltikään meidän muiden vika? Vai pitäisikö jokaiselle jotenkin korvata se ettei elämä ollutkaan aivan täydellistä? Sosiaalitoimihan tasoittaa jollain mittakaavalla aivan pahimpia kuoppia elämässä, mutta ei se sentään kultatuolissa kanna jokaista matkan varrelle väsähtänyttä maaliin. Eihän kukaan ole tainnut väittää että elämä on reilua ja kaikki saa kaiken, minkä on ikinä halunnut?

Vierailija
59/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo on. Osa tekee rajoitteistaan vankilan, osa pyrkii elämään niin, että rajoitteista on mahdollisimman vähän haittaa. Jokainen asia voi olla uhka tai mahdollisuus ja tuo työtön näki elämänsä ensisijaisesti rajoitteiden kautta. Ei voi sitä eikä voi tätä, koska ei ole mahdollisuuksia ja se oman katsantokannan rajoitteisuus yhteiskunnan pitää kompensoida rahalla.

Monella työssäkäyvällä on diabetes, keuhkoahtaumatauti ja reumansukuisia sairauksia. Miksi he voivat olla töissä? Siksikö, että he ovat ymmärtäneet, että elämä on helpompaa, jos se elää rajoitteista huolimatta.

Ei tälläistä saa kirjoittaa. Ollaan kaikki siinä uskossa että yhteiskunta on paha, köyhä työtön yh hyvä ja kela/sossu todellakin maksaa vain perusosan eikä mitään mutta, esim. harkinnanvaraisena käytetyn tietokoneen. Asumislisästä, työmarkkinatuesta, lapsilisistä ja elatusmaksuista voi köyhä vain haaveilla eikä lääkkeet tietenkään kuulu tt-tukeen. Vain 500 e maksetaan kuussa.

Vierailija
60/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo on. Osa tekee rajoitteistaan vankilan, osa pyrkii elämään niin, että rajoitteista on mahdollisimman vähän haittaa. Jokainen asia voi olla uhka tai mahdollisuus ja tuo työtön näki elämänsä ensisijaisesti rajoitteiden kautta. Ei voi sitä eikä voi tätä, koska ei ole mahdollisuuksia ja se oman katsantokannan rajoitteisuus yhteiskunnan pitää kompensoida rahalla.

Monella työssäkäyvällä on diabetes, keuhkoahtaumatauti ja reumansukuisia sairauksia. Miksi he voivat olla töissä? Siksikö, että he ovat ymmärtäneet, että elämä on helpompaa, jos se elää rajoitteista huolimatta.

Ei tälläistä saa kirjoittaa. Ollaan kaikki siinä uskossa että yhteiskunta on paha, köyhä työtön yh hyvä ja kela/sossu todellakin maksaa vain perusosan eikä mitään mutta, esim. harkinnanvaraisena käytetyn tietokoneen. Asumislisästä, työmarkkinatuesta, lapsilisistä ja elatusmaksuista voi köyhä vain haaveilla eikä lääkkeet tietenkään kuulu tt-tukeen. Vain 500 e maksetaan kuussa.

Oletko sinä köyhille jostain kateellinen? Haluaisitko olla pienituloinen ja sairas? Minä en haluaisi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi