"Kaikilla meillä on kuule rajoitteita"
Susannan Kosken rajoitteet? Empatiakyvyttömyys, tyhmyys, sosiaalisen älyn puute? Mitä muuta?
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Minun siskoni on viisikymppisenä juuri tuossa jamassa kuin tuo Tikkanen. Aina ollut jokin este ettei voi tehdä sitä eikä voi tehdä tätä. Hän tosin jätti jo koulun peruskouluun.
Itse olen akateemisesti koulutettu yrittäjä ja aina olen vain mennyt, kaikista vaikeuksista ja sairauksista huolimatta.
Oma asenne on tärkein.
Minäkin mietin välillä, että miksi samanlaisista taustoista ponnistanut ex teki itsemurhan ja itse sen sijaan yhä sinnittelen hengissä. Vastaus: olemme eri ihmisiä, joilla on erilaiset voimavarat. Se ei ole ylpeilynaihe, jos on sattunut saamaan paremmat kortit kuin joku muu. Niin vain elämässä käy. Toisilla on enemmän onnea kuin toisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Osa tekee rajoitteistaan vankilan, osa pyrkii elämään niin, että rajoitteista on mahdollisimman vähän haittaa. Jokainen asia voi olla uhka tai mahdollisuus ja tuo työtön näki elämänsä ensisijaisesti rajoitteiden kautta. Ei voi sitä eikä voi tätä, koska ei ole mahdollisuuksia ja se oman katsantokannan rajoitteisuus yhteiskunnan pitää kompensoida rahalla.
Monella työssäkäyvällä on diabetes, keuhkoahtaumatauti ja reumansukuisia sairauksia. Miksi he voivat olla töissä? Siksikö, että he ovat ymmärtäneet, että elämä on helpompaa, jos se elää rajoitteista huolimatta.
Toiset ne vaan kuolemankielistä ponnistelevat takaisin elämään ja toiset kuolee. Joku pitkäaikaistyötön masentuu, toinen sinnittelee vielä työelämään. Jotkut masentuneet tappavat itsensä kun toiset hoitavat itsensä kuntoon.
Miksi näin? Siksikö, koska elämä on helpompaa jos sitä elää rajoitteista huolimatta?
Voi surkeaa sukulaistani, joka ei ymmärtänyt ponnistella tarpeeksi, vaan meni kuolemaan syöpään. Olisi nyt vain ponnistellut enemmän, niin olisi säästytty hautajaisilta. 😫
Vierailija kirjoitti:
Satun tietämään, että Susku on tosi ujo oikeasti. Se näyttäytyy joillekin sitten ylimielisyytenä ja tylyytenä. En ole kaveri, joten en ole varma, mutta uskon että hän kamppailee tämän asian kanssa joka päivä työssään. Eli rajoitteensa hälläkin.
Asoista olen hänen kanssaan usein eri mieltä, mutta nään hänet ihmisenä, kuten kaikki muutkin
Outo uravalinta iholle ihmiselle. No, hän on valintansa tehnyt ja saa kantaa sen seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satun tietämään, että Susku on tosi ujo oikeasti. Se näyttäytyy joillekin sitten ylimielisyytenä ja tylyytenä. En ole kaveri, joten en ole varma, mutta uskon että hän kamppailee tämän asian kanssa joka päivä työssään. Eli rajoitteensa hälläkin.
Asoista olen hänen kanssaan usein eri mieltä, mutta nään hänet ihmisenä, kuten kaikki muutkin
Outo uravalinta iholle ihmiselle. No, hän on valintansa tehnyt ja saa kantaa sen seuraukset.
*Ujolle
Susanna koskella mukamas rajotteita,hahaha mikä vitsi. Makeaa elämää viettää ilman murheita.
Kylmyys paistoi läpi.
Vierailija kirjoitti:
Katsekin on jäätävä. Hyinen ja tunteeton ihminen. Työtön ja sairas valitti, ettei ole varaa hankkia hajonneen tietokoneen tilalle uutta, ja mitä vastaa tämä kokkareiden kuningatar; tee itsestäsi nettiprofiili. :o
Oma syy ettei ole tietokonetta. Ottaisi itseään niskasta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun siskoni on viisikymppisenä juuri tuossa jamassa kuin tuo Tikkanen. Aina ollut jokin este ettei voi tehdä sitä eikä voi tehdä tätä. Hän tosin jätti jo koulun peruskouluun.
Itse olen akateemisesti koulutettu yrittäjä ja aina olen vain mennyt, kaikista vaikeuksista ja sairauksista huolimatta.
Oma asenne on tärkein.
Minäkin mietin välillä, että miksi samanlaisista taustoista ponnistanut ex teki itsemurhan ja itse sen sijaan yhä sinnittelen hengissä. Vastaus: olemme eri ihmisiä, joilla on erilaiset voimavarat. Se ei ole ylpeilynaihe, jos on sattunut saamaan paremmat kortit kuin joku muu. Niin vain elämässä käy. Toisilla on enemmän onnea kuin toisilla.
Ei kyse todellakaan ole paremmista korteista tai onnesta. Siskoni hyysättiin piloille, aina joku ottamassa kopin ja passaamassa.
Tikkanen on sellainen narisija ettei paremmasta väliä. Ei viitsi edes omia käsiään kantaa vaan pitää "laittaa kyytiin" ja työntää eteenpäin. Kun keskustelee niin silloin kyllä kädet viuhtoo.
Kaikilla meillä on omat rajoitteet. Kun kerran on opiskellut niin alkaisi tehdä kotoaan etätyötä tai jotain. Alkuun söisi terveellisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Susanna koskella mukamas rajotteita,hahaha mikä vitsi. Makeaa elämää viettää ilman murheita.
Kylmyys paistoi läpi.
Ehkä Susannan mielestä hänen tämän hetkinen iso rajoitteensa on se, että pankkitilin saldo on yhä reilusti alle miljoona euroa. Ei ole silloin vapaata elämä, ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma asenne on tärkein.
Ei kyse todellakaan ole paremmista korteista tai onnesta. Siskoni hyysättiin piloille, aina joku ottamassa kopin ja passaamassa.
Näkemäni perusteella Tikkanen "elää" surkuttelusta. Koski näki tämän eikä lähtenyt leikkiin mukaan. Kiitos hänelle. Tikkanen ei saanut Koskelta lisää tukea voivottelijan uralleen.
Kertokaa vielä mitä rahaa saisin esim minä, jos tekisin itsestäni nettiprofiilin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma asenne on tärkein.
Kuulostat olevan kateellinen tälle peruskoulun kesken jättäneelle siskollesi. Onko sinulla kaikki hyvin?
Tuuri, sattuu syntymään kansanedustajaksi? Sattuu syntymään hyvään ammattiin? Sattuu syntymään vielä uuteenkin ammattiin, kun huomaa ettei ensimmäisellä saakaan töitä? Vai olisiko tuuri keskimäärin samanlainen kaikilla, välillä onnestaa ja välillä ei. Ero lopputuloksessa sitten johtuu pitkälti niistä valinnoista, mitä tehdään kun huomataan ettei koulutuksella saanutkaan töitä. Joku hankkii lisäkoulutusta, joku jää kotiin vaatimaan lisää rahaa.
Mulla on syntymästään sokea kaveri joka on työelämässä, siihen verrattuna joku fibro ja astma syyksi olla 20 v tekemättä mitään kuulostaa aika oudolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma asenne on tärkein.
Kuulostat olevan kateellinen tälle peruskoulun kesken jättäneelle siskollesi. Onko sinulla kaikki hyvin?
Aivan täysin turha mollata minua. Tai paasata onnesta. Kyllä ihminen on oman onnensa seppä. Jos opiskelee, on sinnikäs, opettelee erilaisia taitoja (esim kasvattamaan ruokaa ja laittamaan ruokaa) pääsee elämässä eteenpäin.
Mistä sinä ap tiedät? Voi olla kuule paljon kaikkea. Häpeä tuota haukkumista. Säälittävää toimintaa aikuiselta.
Susanna Koski on itse köyhän yh-äidin lapsi. Kyllä hän tietää mitä rajoitteet ovat. Ei vain ole antanut niiden haitata tai käpertynyt niihin.
Vierailija kirjoitti:
Tuuri, sattuu syntymään kansanedustajaksi? Sattuu syntymään hyvään ammattiin? Sattuu syntymään vielä uuteenkin ammattiin, kun huomaa ettei ensimmäisellä saakaan töitä? Vai olisiko tuuri keskimäärin samanlainen kaikilla, välillä onnestaa ja välillä ei. Ero lopputuloksessa sitten johtuu pitkälti niistä valinnoista, mitä tehdään kun huomataan ettei koulutuksella saanutkaan töitä. Joku hankkii lisäkoulutusta, joku jää kotiin vaatimaan lisää rahaa.
Mulla on syntymästään sokea kaveri joka on työelämässä, siihen verrattuna joku fibro ja astma syyksi olla 20 v tekemättä mitään kuulostaa aika oudolle.
Miten tuuri voisi olla keskimäärin samanlainen kaikilla? Kummallinen ajatus. Onhan aivan eri asia syntyä esimerkiksi sodan keskelle kuin rauhan aikana.
Ainahan joukossa on niitä, jotka pitävät itseään selvästi muita parempina eri tavoin. Ei heilläkään mikään terve suhde maailmaan ja toisiin ihmisiin ole. Jokainen kuitenkin yrittää parhaansa niiden omien voimiensa puitteissa.