Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kaikilla meillä on kuule rajoitteita"

Vierailija
16.05.2018 |

Susannan Kosken rajoitteet? Empatiakyvyttömyys, tyhmyys, sosiaalisen älyn puute? Mitä muuta?

Kommentit (158)

Vierailija
81/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi rajoite mulle tuli mieleen jo silloin kun hän kehotti työttömiä katsomaan metsään: hän on unohtanut että töitä tehdään palkkaa vastaan, ei ilmaiseksi ihan vaan tekemisen ilosta. Työttömiltä puuttuu nimenomaan se palkkatyö, kyse ei ole siitä, että pitäisi vaan saada päiviinsä täytettä.

Samaa sarjaa on tää "sähän voisit tehdä kotoa käsin etätöitä tietokoneella" -juttu. No, tämä kyseinen työtön ei välttämättä oikeasti sairauksiensa takia edes voisi, mutta Suomessa on paljon työttömiä, jotka riemusta kiljuen vastaanottaisivat työn, jota voi tehdä etänä omalla koneella. Ei sitten tarvitsisi esimerkiksi muuttaa työn perässä kolmen sadan kilometrin päähän puolisostaan ja lapsistaan. Ongelma on siinä, että eipä niitä palkallisia etätöitä ole riittävästi.

Työstä pitäisi maksaa palkkaa ja sillä palkalla pitäisi pystyä elämään ja elättämään perheensä. Vaikuttaa siltä, että Susanna Koski on sen verran rajoittunut, ettei oikein ole sisäistänyt tätä.

Lyön vetoa että jos tuo elämäntapalusmu olisi esim tehnyt jotain metsässä tai edes viereisillä viljelypalstoilla ja ollut muutenkin aktiivinen, hänellä ei olisi noita sairauksia.

Ja biologin koulutuksella voi kotona tehdä vaikka tietokirjoja tai kääntää/kirjoittaa aiheeseen liittyviä juttuja tms.

Tai tehdä opettajasijaisuuksia... Tuossakin on kävelymatkan päässä vaikka kuinka monta koulua.

Aktiivisuus, oma-aloitteisuus ja ahkeruus on ne avainsanat.

Kyllä, usein aktiivisuus, oma-aloitteisuus ja ahkeruus toimivat monesti. Se ei silti poista niitä tosiasioita, että metsästä risujen kerääminen ei ole ratkaisu nuorisotyöttömyyteen kuin korkeintaan Susanna Kosken mielikuvituksessa ja kotoa tehtäviä etätöitä ei ole riittävästi tarjolla.

Koski varmaan tarkoittaa hyvää ja yrittää innostaa ja aktivoida ihmisiä. Ongelma on siinä, että hän yrittää aktivoida konkreettista apua tarvitsevia ihmisiä ehdotuksilla, joissa ei siihen tilanteeseen ole konkretiaa juuri nimeksikään. Ei työtä välittömästi tarvitsevaa oikeasti aktivoida kehottamalla tätä katsomaan metsään tai alkamaan tekemään etätyötä. Vähän sama on tämä sinun ehdotuksesi; kirjoita tietokirja. Ajatus on varmaan kaunis tällaisten ehdotusten taustalla, mutta jos arkirealismi puuttuu, se kuulostaa lähinnä ylimieliseltä.

Olen itse samanikäinen, lamaan valmistunut humanisti. Tein pitkään kotoa käsin töitä. Ja kyllä, olen myös kirjoittanut kaksi tietokirjaa. Sattumoisin tunnen helsinkiläisiä tuonikäisiä humanisteja kymmenittäin ja ihan on arkirealismia humanistille elättää itseään näin.

Vaihdoinpa vielä muuten 52-vuotiaana alaakin. Nykyään toimin rakennusalalla!

Että siinä sinulle arkirealismia.

P,s. Risusavotta auttaa laihtumaan.

Vierailija
82/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun siskoni on viisikymppisenä juuri tuossa jamassa kuin tuo Tikkanen. Aina ollut jokin este ettei voi tehdä sitä eikä voi tehdä tätä. Hän tosin jätti jo koulun peruskouluun.

Itse olen akateemisesti koulutettu yrittäjä ja aina olen vain mennyt, kaikista vaikeuksista ja sairauksista huolimatta.

Oma asenne on tärkein.

Minäkin mietin välillä, että miksi samanlaisista taustoista ponnistanut ex teki itsemurhan ja itse sen sijaan yhä sinnittelen hengissä. Vastaus: olemme eri ihmisiä, joilla on erilaiset voimavarat. Se ei ole ylpeilynaihe, jos on sattunut saamaan paremmat kortit kuin joku muu. Niin vain elämässä käy. Toisilla on enemmän onnea kuin toisilla.

Ei kyse todellakaan ole paremmista korteista tai onnesta. Siskoni hyysättiin piloille, aina joku ottamassa kopin ja passaamassa.

Eli kasvatettiinko teidät eri tavalla? Siskosi hyysättiin pilalle kun taas sinulle opetettiin oman aktiivisuuden merkitystä?

Kyllä. Sisko on kuopus. Minulle ei juuri opetettu mitään. Olen keskimmäinen lapsi, joka ei kiinnostanut ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi rajoite mulle tuli mieleen jo silloin kun hän kehotti työttömiä katsomaan metsään: hän on unohtanut että töitä tehdään palkkaa vastaan, ei ilmaiseksi ihan vaan tekemisen ilosta. Työttömiltä puuttuu nimenomaan se palkkatyö, kyse ei ole siitä, että pitäisi vaan saada päiviinsä täytettä.

Samaa sarjaa on tää "sähän voisit tehdä kotoa käsin etätöitä tietokoneella" -juttu. No, tämä kyseinen työtön ei välttämättä oikeasti sairauksiensa takia edes voisi, mutta Suomessa on paljon työttömiä, jotka riemusta kiljuen vastaanottaisivat työn, jota voi tehdä etänä omalla koneella. Ei sitten tarvitsisi esimerkiksi muuttaa työn perässä kolmen sadan kilometrin päähän puolisostaan ja lapsistaan. Ongelma on siinä, että eipä niitä palkallisia etätöitä ole riittävästi.

Työstä pitäisi maksaa palkkaa ja sillä palkalla pitäisi pystyä elämään ja elättämään perheensä. Vaikuttaa siltä, että Susanna Koski on sen verran rajoittunut, ettei oikein ole sisäistänyt tätä.

Lyön vetoa että jos tuo elämäntapalusmu olisi esim tehnyt jotain metsässä tai edes viereisillä viljelypalstoilla ja ollut muutenkin aktiivinen, hänellä ei olisi noita sairauksia.

Ja biologin koulutuksella voi kotona tehdä vaikka tietokirjoja tai kääntää/kirjoittaa aiheeseen liittyviä juttuja tms.

Tai tehdä opettajasijaisuuksia... Tuossakin on kävelymatkan päässä vaikka kuinka monta koulua.

Kyllä, usein aktiivisuus, oma-aloitteisuus ja ahkeruus toimivat monesti. Se ei silti poista niitä tosiasioita, että metsästä risujen kerääminen ei ole ratkaisu nuorisotyöttömyyteen kuin korkeintaan Susanna Kosken mielikuvituksessa ja kotoa tehtäviä etätöitä ei ole riittävästi tarjolla.

Koski varmaan tarkoittaa hyvää ja yrittää innostaa ja aktivoida ihmisiä. Ongelma on siinä, että hän yrittää aktivoida konkreettista apua tarvitsevia ihmisiä ehdotuksilla, joissa ei siihen tilanteeseen ole konkretiaa juuri nimeksikään. Ei työtä välittömästi tarvitsevaa oikeasti aktivoida kehottamalla tätä katsomaan metsään tai alkamaan tekemään etätyötä. Vähän sama on tämä sinun ehdotuksesi; kirjoita tietokirja. Ajatus on varmaan kaunis tällaisten ehdotusten taustalla, mutta jos arkirealismi puuttuu, se kuulostaa lähinnä ylimieliseltä.

Olen itse samanikäinen, lamaan valmistunut humanisti. Tein pitkään kotoa käsin töitä. Ja kyllä, olen myös kirjoittanut kaksi tietokirjaa. Sattumoisin tunnen helsinkiläisiä tuonikäisiä humanisteja kymmenittäin ja ihan on arkirealismia humanistille elättää itseään näin.

Jonkinlainen arkirealismi sinulta tuntuu kuitenkin puuttuvan, jollet ole viesteistäni käsittänyt edes sitä, että minä puhun työttömien elämäntilanteiden haasteista ja aktivoimisesta yleisellä tasolla. Toisin kuin sinä, en ole kiinnostunut ainoastaan halveksimaan yhtä käytännössä työkyvytöntä henkilöä, vaan puhumaan asiallisesti siitä, millä tavoin ja miksi Koski menee viestinnässään pieleen.

Arkirealismia ei ole kehottaa pitkäaikaistyötöntä kirjoittamaan tietokirjaa. Mikäli olet itse kaksi sellaista kirjoittanut, tiedät ettei se takaa toimeentuloa sen enempää kirjoitusvaiheessa kuin sen jälkeenkään. Samoin ei ole arkirealismia ehdottaa risusavottaa työllistymiskeinona nuorille. Niin rajoittunut ei sentään Susanna Koskenkaan käsityskyky arkirealismista ole, että hän olisi sitä mennyt ehdottamaan lähes liikuntakyvyttömälle monisairaalle ihmiselle.

Vierailija
84/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun siskoni on viisikymppisenä juuri tuossa jamassa kuin tuo Tikkanen. Aina ollut jokin este ettei voi tehdä sitä eikä voi tehdä tätä. Hän tosin jätti jo koulun peruskouluun.

Itse olen akateemisesti koulutettu yrittäjä ja aina olen vain mennyt, kaikista vaikeuksista ja sairauksista huolimatta.

Oma asenne on tärkein.

Minäkin mietin välillä, että miksi samanlaisista taustoista ponnistanut ex teki itsemurhan ja itse sen sijaan yhä sinnittelen hengissä. Vastaus: olemme eri ihmisiä, joilla on erilaiset voimavarat. Se ei ole ylpeilynaihe, jos on sattunut saamaan paremmat kortit kuin joku muu. Niin vain elämässä käy. Toisilla on enemmän onnea kuin toisilla.

Ei kyse todellakaan ole paremmista korteista tai onnesta. Siskoni hyysättiin piloille, aina joku ottamassa kopin ja passaamassa.

Eli kasvatettiinko teidät eri tavalla? Siskosi hyysättiin pilalle kun taas sinulle opetettiin oman aktiivisuuden merkitystä?

Kyllä. Sisko on kuopus. Minulle ei juuri opetettu mitään. Olen keskimmäinen lapsi, joka ei kiinnostanut ketään.

Eli samasta taustasta huolimatta sinä ja siskosi saitte erilaiset kortit käteenne ja pidemmällä tähtäimellä ajatellen, sinä sait "paremmat" siksi, että ne opettivat sinut jo varhain tekemään itse töitä oman onnesi eteen. Siskollesi opetettiin, että hän ei ole itse oman onnensa seppä vaan muut ovat. Tietenkään tällaiset lähtökohdat eivät saa määrittää koko elämää, mutta kyllä niillä on vaikutusta. Ehkä siskosi ei olekaan läpipaska ihmisenä vaikka vajavainen monella tapaa onkin? Ehkä hänkin on ollut altis kasvamaan sellaiseksi kuin hänet on kasvatettu, kuten sinäkin olet ollut?

Vierailija
85/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkinlainen arkirealismi sinulta tuntuu kuitenkin puuttuvan, jollet ole viesteistäni käsittänyt edes sitä, että minä puhun työttömien elämäntilanteiden haasteista ja aktivoimisesta yleisellä tasolla. Toisin kuin sinä, en ole kiinnostunut ainoastaan halveksimaan yhtä käytännössä työkyvytöntä henkilöä, vaan puhumaan asiallisesti siitä, millä tavoin ja miksi Koski menee viestinnässään pieleen.

Arkirealismia ei ole kehottaa pitkäaikaistyötöntä kirjoittamaan tietokirjaa. Mikäli olet itse kaksi sellaista kirjoittanut, tiedät ettei se takaa toimeentuloa sen enempää kirjoitusvaiheessa kuin sen jälkeenkään. Samoin ei ole arkirealismia ehdottaa risusavottaa työllistymiskeinona nuorille. Niin rajoittunut ei sentään Susanna Koskenkaan käsityskyky arkirealismista ole, että hän olisi sitä mennyt ehdottamaan lähes liikuntakyvyttömälle monisairaalle ihmiselle.

Tikkasen sairaudet eivät ole vakavasti otettavan lääketieteen listoilla vaan enemmän sellaisia keksimällä keksittyjä humpuuki-lääketieteen kehittelemiä.

Vierailija
86/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tikkasen sairaudet eivät ole vakavasti otettavan lääketieteen listoilla vaan enemmän sellaisia keksimällä keksittyjä humpuuki-lääketieteen kehittelemiä.

Jos hön jostain kärsii niin mielenterveysongelmista.

Vierailija
87/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tyhmeliini on

Vierailija
88/158 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika inhottavasti & alentuvasti on jengi täällä(kin) ulisemassa tuosta Tikkasesta, että on tuollainen laiska läski ja sairaudetkin kaikki keksitty ja muuta ei jaksa kuin ruikuttaa.

En väitä, etteikö hänelläkin olisi kenties asenteessaan parantamisen varaa, mutta vaikuttaa silti että suurelta osaa kommentoijilta on tämän "kohun" pointti mennyt täysin ohi? Siis Susanna Kosken käytös. Hän olisi asiansa voinut ilmaista monellakin eri tapaa, eikä tuolla lailla väheksyen ja käkättäen. SIINÄ on se suurempi ongelma - hänen ilmeinen empatiakyvyttömyytensä. 

Aika uskomattomia juttuja kyllä jengi päästelee suustaan (näppäimistöltään?) kun ei ole vaaraa siitä, että narahtaisi. Ollaan niin polleena jäkättämässä, että kaikki on kuulkaas itsestä vain kiinni ja kun vain yrittää, niin kaikki sujuu! Blaadiblaa. 

Uskoisin monen kommentoijan täällä olevan ihan aikuisen iässä - on todella hämmentävää huomata, että usealle näyttää olevan täysin uusi asia se, että ihmiset ovat kaikki jo lähtökohtaisesti erilaisia, eikä kaikilla ole esim. samanlaisia voimavaroja selviytyä milloin mistäkin hankalasta tilanteesta. Lyhytnäköistä p*skanjauhantaa. Alakoululaisilta ehkä vielä tällaisen asenteen ymmärtäisinkin, mutta aikuiset ihmiset... Lukekaa vaikkapa pari psykan kirjaa tms., jos on päässyt unohtumaan itsestäänselvyydet. 

Vierailija
89/158 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä Kosken ura lähtenyt nousuun vaikka on nätti naama ja koulutus?

Oliko muuten Jussi 69 kanssa jotain sutinaa??

Vierailija
91/158 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on vaan niin suvaitsemattomia kaikkea vähän erilaista kohtaan. 

Siksi varmaan moni hyppää raiteille. 

Sivistymätön kansa ollaan. Kaikki erilaisuus pelottaa.

Vierailija
92/158 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimavara mikä paskanjauhajan sana. Ainakin itselläni on mennyt muuten hyvin luluunottamatra törkeitä rikoksia ja sabotointeja joita kukaan ei olisi voinut estää eli eivät riipu siitä, että olisi heikko tai tyhmä. Älykäs ja vahvakaan ei ole immuuni, jos tuikataan vaikka morfiinia suoneen 

Se siitä "vastoinkäymisistä" tsi "heikkoudesta".

Ja p.s Suomi on onneksi vapaa maa, jossa saa kukin elää miten haluaa ja huvittaa. 

Rikoksia ei saisi tehdä tietenkään toisia kohtaan eikä muutenkaan olla turhan ilkeä tahalleen, mutta mihinkään muuhun ei periaatteessa voida puuttua, kun niihin rikoksiin, jos on niin alhainen, että niitä tekee jonkun pään menoksi. 

Vierailija
93/158 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika inhottavasti & alentuvasti on jengi täällä(kin) ulisemassa tuosta Tikkasesta, että on tuollainen laiska läski ja sairaudetkin kaikki keksitty ja muuta ei jaksa kuin ruikuttaa.

En väitä, etteikö hänelläkin olisi kenties asenteessaan parantamisen varaa, mutta vaikuttaa silti että suurelta osaa kommentoijilta on tämän "kohun" pointti mennyt täysin ohi? Siis Susanna Kosken käytös. Hän olisi asiansa voinut ilmaista monellakin eri tapaa, eikä tuolla lailla väheksyen ja käkättäen. SIINÄ on se suurempi ongelma - hänen ilmeinen empatiakyvyttömyytensä. 

Aika uskomattomia juttuja kyllä jengi päästelee suustaan (näppäimistöltään?) kun ei ole vaaraa siitä, että narahtaisi. Ollaan niin polleena jäkättämässä, että kaikki on kuulkaas itsestä vain kiinni ja kun vain yrittää, niin kaikki sujuu! Blaadiblaa. 

Uskoisin monen kommentoijan täällä olevan ihan aikuisen iässä - on todella hämmentävää hu

Kyllä aika moni asia on itsestä kiinni, mutta sitten on myös toisten ihmisten aiheuttamia vastoinkäymisiä ja itse joutunut jopa sellaisten kohteeksi, jotka sisältävät vakavia rikoksin järjestettyjä vastoinkäymisiä, mukamas "sattumia". 

Ettei vaan jollekin on tahalleen haluttu näyttää "voi kyllä sullekin voi tulla vastoinkäymisiä" vaikka oikea versio olisi "Kyllä sinullekin voidaan järjestää rikoksin vastoinkäymisiä",  jotta vähän oppisit, että ei kaikilla nin helppoa ole ja sinäkin kuulut samaan joukkoon.

No jos et ole idiootti, tajuat eron: Henkilöstä itsestään johtuvat tai vain sattumalta sattuneeta ja järjestetyt asiat. Ei ollenkaan sama. Oikeastihan se todistaa päinvastaista. 

Vierailija
94/158 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta voi odottaa ihmiseltä jolla on eläimen raato kaulassa linnanjuhlissa. Suski haluaa nylkeä kaikki itseään heikommat, puolustuskyvyttömistä eläimistä lähtien.

Se oli kuin heittäisi märän rätin Jenni Haukion kasvoille. Hän ei todellakaan ole turkistarhauksen kannattaja.

Vierailija
95/158 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Suski ajoi ojaan. (Tirsk!)

Vierailija
96/158 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Suski ajoi ojaan. (Tirsk!)

Riittää, kun katsoo vaikka ojaan.

Vierailija
97/158 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koski talutettiin umpikännissä yksien festareiden Vippialueelta alkuillasta. Teki mieli sanoa että meillä kaikilla on rajoitteemme, tässä tapauksessa kaksi järkkäriä.

Vierailija
98/158 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun koittaa eduskuntavaalien aika, minuun iskevät hirveät rajoitteet olla äänestämättä Susanna Koskea, mikäli hän on kansanedustajaehdokkaana.

Vierailija
99/158 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina, kun koittaa eduskuntavaalien aika, minuun iskevät hirveät rajoitteet olla äänestämättä Susanna Koskea, mikäli hän on kansanedustajaehdokkaana.

Se on kyllä kieltämättä aikamoinen rajoite.

Vierailija
100/158 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tulen takaisin 2027. T. Susanna."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä