En odotuksesta huolimatta saanut kutsua kaverin häihin. Aion silti mennä sinne.
Vai onko se väärin? Kaveriporukasta kuului muutkin saaneen kutsun, minä en ole saanut ja syytä en tiedä, mutta mitäpä siitä, koska minulla on pokkaa mennä ilmankin kutsua. Senkus haukutte, menen silti.
Kommentit (46)
Miksi tunget väkisin sinne kun et näköjään ole tervetullut paikalle?
Onko teidän välillä tapahtunut jotain, väärinkäsitystä tms jonka takia jäit kutsutta? Vai oletko omassa päässä kuvitellut välinne paremmiksi mitä ne ei ehkä ole?
Se että kuuluu samaan kaveriporukkaan ei aina tarkoita että kaikki on keskenään tosi hyvissä väleissä, aina porukoissa on niitä ryhmittymiä jotka enemmän tekemisissä keskenään.
Oletko sinä ns pahanilmanlintu? Seurassasi raskas olla ja masentavaa? Puhut muiden päälle ja muutenkin päsmäröit? Haluat olla huomion keskipisteessä? Huomiota saisit jos sinne menet kutsutta, voin niin kuvitella miten talsit käytävää pitkin kirkossa, hääväellä montut auki..
Mut tosiaan, hääpari päättää itse keitä juhliinsa haluaa, kuokkavieraat on oikeus häätää vaikka poliisin avulla. Haluatko tehdä itsestäsi pellen?
Provo varmasti
Anna olla. Mun kaverin haihin kutsuttiin ystavaporukastamme vain kaksi. Meilla on porukka joka tapasi parikymppisina asuessamme ulkomailla. Noi kaksi ja mina ollaan edelleen ulkomailla, ja morsian oli Suomessa. Oli varta vasten kysynyt heidan uusia osoitteitaan lahettaakseen kutsut. Suutuin kylla aika paljon enka loppujenlopuksi pida haneen mitaan yhteytta. Hyvaa loppuelamaa kuitenkin toivon miehensa kanssa.
Mene laulamaa lavalle. Perutaan häät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut osa tätä porukkaa, joka häihin on kutsuttu ja jossa sulhanenkin ollut mukana. Sain tietooni koska vihkiminen on ja missä kirkossa. Sieltä varmaan on opastus hääjuhlaan ja yritän mennä muiden mukana.
Minä taas olen osa sitä porukkaa, joka on ollut järjestämässä ja maksamassa mm. oman lapsen häitä. Meidän tapauksessamme hääparin vanhemmat siis jakoivat häiden kustannukset puoliksi.
Hääpaikka maksaa, se on tietyn kokoinen ja sinne mahtuu tietty määrä pöytiä ja ihmisiä.
Jos on joku ravintolan kabinetti tai mikä tahansa pitosali, niin sinne saa tulla vain se määrätty määrä ihmisiä, paloturvallisuussyistä esimerkiksi.
Esim. meillä ruokahäiden tarjoilut tilattiin pitopalveluyritykseltä, joka hoiti kaiken, ruuat, kakut, kahvit, tarjoilun, astiat, kattaukset.
Tämä kaikki tilattiin X-määrälle vieraita. Istumapaikkoja oli juuri se määrä ja pitopalvelulta tuli juuri se X-annosmäärä kaikkea.
Vieraslista käytiin tarkoin läpi: morsiamen ja sulhasen sukulaiset, kummit ym., morsiamen ystävät, sulhasen ystävät. Kaverilista on helpoiten se, josta vedetään nimiä yli, koska kaikki eivät mahdu.
Pitopalvelulle maksetaan jokaikisestä kutsuvieraasta, jotta tämä saa varmasti ruoka-annoksen ym. ja kattauksen. Pöydissä voi myös olla nimetyt paikat.
Eli nolo olet, jos kutsumatta menet. Ehkei sinua edes päästetä kynnystä peremmälle, koska juhlatilaan ei mahdu tai ei ole sallittua päästää kuin se määränsä väkeä.
Nyt saattaa todellakin olla aiheellista kääntyä sen häät maksavan tahon puoleen ja kysyä, voitko tulla ja miksi ei ole kutsuttu. Punakynä vieraslistassa on ehkä vedellyt viivojaan, vaikka kaverisi olisi itkenyt joutuessaan pisteyttämään ystäviään.
- Tai sitten et ole niin hyvä kaveri kuin itse ajattelet olevasi - siinäkin on miettimisen paikka.
Kyllä aina joku peruttaa viime tipassa, ei se tuolien määristä riipu.
Silti miettisin, ennen kuin menen jonottamaan "peruutuspaikkoja" - niillekin voi olla käyttöä ihan järjestäjätahon puolelta.
Ap kysyköön kutsunsa perään etukäteen, jos epäilee postia. - Kuten jo todettu, kutsumatta jäämiselle voi olla monenlaisia syitä.
Minun tuttuni kaveripiirissä kutsuttiin kaikki muut paitsi yksi. Morsian oli järkyttävä bridezilla ja puhui JATKUVASTI häistä. Joka ikinen kerta, kun minäkin näin hänet, aina puhuttiin häistä. Minuakin ärsytti suunnattomasti ja en olisi kyllä mennytkään sen jälkeen häihin, vaikka olisin kutsun saanutkin
Sillä morsiamella ei ollut kyllä mikään järki päässä. Kuulin, että tämä reppana oli kysynyt, että saisiko tulla häihin, niin se oli valtava järkytys ja sen jälkeen morsmaikku joko puhui häistä tai haukkui tätä yhtä moukaksi, törkeäksi ja ties miksi.