En odotuksesta huolimatta saanut kutsua kaverin häihin. Aion silti mennä sinne.
Vai onko se väärin? Kaveriporukasta kuului muutkin saaneen kutsun, minä en ole saanut ja syytä en tiedä, mutta mitäpä siitä, koska minulla on pokkaa mennä ilmankin kutsua. Senkus haukutte, menen silti.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita morsmaikulle ja kerro, että kutsu on hävinnyt postissa. Kun hän alkaa sönköttämään jotain, saat varmaan kutsun. Jos et saa, kiitä ja sulje puhelin.
Kun hääpäivä tulee, mene häihin. Kerrot vaan, että kutsu hävisi postissa, mutta sait puhelimessa suullisen kutsun. Ole tarkkana, että vieressä on muita ihmisiä, jotta morsmaikku ei kehtaa häätää sinua.
kannattaa sitten varautus siihen että ei ole kutsumattomille varattu tuoleja, joten joutuisi seisomaan.
No menee vaan ajoissa, että ehtii varata jonkun tuolin. Ei siellä kukaan kehtaa alkaa riidellä. Istuu vaan ja sanoo, että tämä on minun paikka, etsi itsellesi uusi.
Niissä pöydissä on paikkakortit.
Kirjoittaa vaan omalle nimelle sellaisen niin avot. Ei saa olla avuton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut osa tätä porukkaa, joka häihin on kutsuttu ja jossa sulhanenkin ollut mukana. Sain tietooni koska vihkiminen on ja missä kirkossa. Sieltä varmaan on opastus hääjuhlaan ja yritän mennä muiden mukana.
Minä taas olen osa sitä porukkaa, joka on ollut järjestämässä ja maksamassa mm. oman lapsen häitä. Meidän tapauksessamme hääparin vanhemmat siis jakoivat häiden kustannukset puoliksi.
Hääpaikka maksaa, se on tietyn kokoinen ja sinne mahtuu tietty määrä pöytiä ja ihmisiä.
Jos on joku ravintolan kabinetti tai mikä tahansa pitosali, niin sinne saa tulla vain se määrätty määrä ihmisiä, paloturvallisuussyistä esimerkiksi.
Esim. meillä ruokahäiden tarjoilut tilattiin pitopalveluyritykseltä, joka hoiti kaiken, ruuat, kakut, kahvit, tarjoilun, astiat, kattaukset.
Tämä kaikki tilattiin X-määrälle vieraita. Istumapaikkoja oli juuri se määrä ja pitopalvelulta tuli juuri se X-annosmäärä kaikkea.
Vieraslista käytiin tarkoin läpi: morsiamen ja sulhasen sukulaiset, kummit ym., morsiamen ystävät, sulhasen ystävät. Kaverilista on helpoiten se, josta vedetään nimiä yli, koska kaikki eivät mahdu.
Pitopalvelulle maksetaan jokaikisestä kutsuvieraasta, jotta tämä saa varmasti ruoka-annoksen ym. ja kattauksen. Pöydissä voi myös olla nimetyt paikat.
Eli nolo olet, jos kutsumatta menet. Ehkei sinua edes päästetä kynnystä peremmälle, koska juhlatilaan ei mahdu tai ei ole sallittua päästää kuin se määränsä väkeä.
Nyt saattaa todellakin olla aiheellista kääntyä sen häät maksavan tahon puoleen ja kysyä, voitko tulla ja miksi ei ole kutsuttu. Punakynä vieraslistassa on ehkä vedellyt viivojaan, vaikka kaverisi olisi itkenyt joutuessaan pisteyttämään ystäviään.
- Tai sitten et ole niin hyvä kaveri kuin itse ajattelet olevasi - siinäkin on miettimisen paikka.
Kyllä aina joku peruttaa viime tipassa, ei se tuolien määristä riipu.
Joskus vuosia sitten oli hesarissa juttu ihmisistä jotka säännöllisesti menevät kuokkavieraiksi ihan tuntemattomien ihmisten häihin. Osin tietysti ilmaisten tarjoilujen takia, mutta aika pitkälti seikkailunhalun takia.
Mitäs ajattelit sanoa, kun juhlapaikalla ei olekin sinulle nimettyä istuinta?
Pääset varmasti sisään, kun järjestät ohjelmaa vieraita hauskuuttaaksesi.
Esim laulat sutsisatsia ja Tertuntaata
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ajattelit sanoa, kun juhlapaikalla ei olekin sinulle nimettyä istuinta?
Pilkkijakkara mukaan ja sitten vaan ängetään sellaiseen pöytään, jossa näyttäisi olevan mukavaa, voi vaihtaakin illan mittaan pöytää. Kuinka avuttomia ihmiset nykyään on, kun kaikki pitää rautalangasta vääntää?
Tuu vaan, pääset valtion kyydillä valtion hotelliin jatkoille. T.Morsian
Hääkutsuihinhan pitää vastata etukäteen. Ei siis muuta kuin innostunut tekstari morsiamelle, että ihanaa kiitos kutsusta, sait tietää häistä ja postinjakaja on hukannut kutsusi , mutta ilmoittaudut ehdottomasti ja erikoisruokavaliosi on xx. Sitten jäät odottamaan vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Siinä unohtumaton hääpäivä, kun muistaa loppuelämänsä ajan, kun poliisit tuli paikalla ja vieras huutaa morsmaikulle kirosanoja. :D ehkä olisi parempi vaan antaa kaverin olla paikalla, jolloin sen olemassaolon unohtaa jo viikon päästä?
Jos asia vaivaa, etkö voi kysyä suoraan kaveriltasi, miksi sinua ei kutsuttu?
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Hääkutsuihinhan pitää vastata etukäteen. Ei siis muuta kuin innostunut tekstari morsiamelle, että ihanaa kiitos kutsusta, sait tietää häistä ja postinjakaja on hukannut kutsusi , mutta ilmoittaudut ehdottomasti ja erikoisruokavaliosi on xx. Sitten jäät odottamaan vastausta.
Tai ei ehkä kannattaisi edes puhua mitään selityksiä. Ainoastaan tekstari "Kiitos kutsusta hääjuhlaanne! Ilo olla mukana viettämässä ainutlaatuista päiväänne. Ruokavalioni on xx"
Jos olette oikeasti ystäviä, kannattaa kysyä, miksi sinua ei kutsuttu (ON mahdollista, että kutsu hukkuu postissa). Vastauksen perusteella voit sitten tehdä päätelmän, kannattaako ruveta etsimään uusia kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä unohtumaton hääpäivä, kun muistaa loppuelämänsä ajan, kun poliisit tuli paikalla ja vieras huutaa morsmaikulle kirosanoja. :D ehkä olisi parempi vaan antaa kaverin olla paikalla, jolloin sen olemassaolon unohtaa jo viikon päästä?
Olisi lähtökohtaisesti surkea fiilis hääpäivänä, jos joku epätoivottu kuokkija tulisi juhlat pilaamaan. Itse en ainakaan tällaiselle järjestäisi yhtään mitään, että siinähän lähtisi minunkin häistä aika vauhdilla.
En minä ainakaan aio mitään hyvänpäiväntuttuja häihini kutsua, saati sitten ihmisiä jotka ovat aina paikalla kun on pippalot, mutta muuten heistä ei tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mutta toki jos haluat tehdä itsesi naurunalaiseksi, antaa itsestäsi lapsellisen ja epävakaan vaikutelman ja katkaista lopullisesti välit ystäviisi, niin kaikin mokomin!
Se naimisiin menevä ystävä on jo osoittanut haluavansa katkaista välit, joten ap ei menetä mitään kuokkimalla häissä.
Kannustan siis ap:ta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita morsmaikulle ja kerro, että kutsu on hävinnyt postissa. Kun hän alkaa sönköttämään jotain, saat varmaan kutsun. Jos et saa, kiitä ja sulje puhelin.
Kun hääpäivä tulee, mene häihin. Kerrot vaan, että kutsu hävisi postissa, mutta sait puhelimessa suullisen kutsun. Ole tarkkana, että vieressä on muita ihmisiä, jotta morsmaikku ei kehtaa häätää sinua.
kannattaa sitten varautus siihen että ei ole kutsumattomille varattu tuoleja, joten joutuisi seisomaan.
No menee vaan ajoissa, että ehtii varata jonkun tuolin. Ei siellä kukaan kehtaa alkaa riidellä. Istuu vaan ja sanoo, että tämä on minun paikka, etsi itsellesi uusi.
Entä jos siellä on plaseeraus? Yleensä ei ole pelkästään ne kortit pöydissä vaan pöytäkartoissa myös nimet. Menetkö vetämään jonkun nimen yli ja omasi tilalle?
Nämä on niin ikäviä juttuja... Kaveripiirissäni yksi ihminen jätti kaksi ystäväänsä kutsumatta. Heille ei saanut edes puhua häistä. Välithän siinä meni.
Vierailija kirjoitti:
Jos olette oikeasti ystäviä, kannattaa kysyä, miksi sinua ei kutsuttu (ON mahdollista, että kutsu hukkuu postissa). Vastauksen perusteella voit sitten tehdä päätelmän, kannattaako ruveta etsimään uusia kavereita.
Osassa maata posti oikeasti hukkaa paljon kirjeitä. Esim helsingissä munkinseudulla se on ihan jo legendaarinen ongelma. Eli voi olla, että kutsu on lähetetty, muttei saapunut. Kannattaa kysyä ihan suoraan.
Niissä pöydissä on paikkakortit.