Palkkapäivä ja tilille jäi laskujen maksun jälkeen 400 euroa, pärjäisitkö?
400 e jäi siis seuraavaksi neljäksi viikoksi ruokaan ja ekstrajuttuihin, tässä kuussa pitää ostaa pari vaatetta kesäksi. Ja pärjään varmaan ihan ok, vähän pitää katsoa mitä kaupasta ostaa ja olisihan se kiva saada muutama kymppi säästöön vielä.
Kommentit (46)
Mulle jäi sama vuokran jälkeen. Muut laskut ovat vielä maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisin ja pärjään. Ei 3500e bruttopalkasta jää tuon enempää laskujen jälkeen. Välillä ei jää tuotakaan.
Sitten on velat ja laskut mitoitettu päin p*rsettä.
Monelleko hengelle tuo 400€ on? Meillä jää ruokaan ja pieniin vaateostoksiin 60€/3 hlöä.
eli yksin pärjäisin hienosti ja jäisi vielä säästöönkin
Minulla jää yhtiövastikkeen ja ruuan jälkeen n. 1900 euroa, sillä pärjään.
Helposti. Ja kaksi muksua löytyy.
En mä tarvii rahaa mihinkään muuhun kuin laskujen maksuun, joten olisi hyvä tilanne jos laskujen maksun jälkeen jäisi vielä 400€ säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Monelleko hengelle tuo 400€ on? Meillä jää ruokaan ja pieniin vaateostoksiin 60€/3 hlöä.
eli yksin pärjäisin hienosti ja jäisi vielä säästöönkin
600€ ei 60€!!
Juuri ostin tosi kauniin mekon H&M:stä kesän juhliin 16€ http://www2.hm.com/fi_fi/productpage.0568838006.html
En ikinä maksa täyttä hintaa vaatteista vaikkei tarvitsisi edes pihtailla
No mulla on kolme lasta, enkä millään pärjäisi tuolla. Ruokaan menee 500€, bensaan 120€ ja vaattet/pienhankinnat 200€ budjetilla. Jos olisin yksin, niin pärjäisin toki.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Minulle jää alle tuon joka kuukausi palkan jälkeen kun ensin olen maksanut luottokortit nollille, laskut pois, ja siirtänyt sijoituksiin. Kuukauden aikana tilille kuitenkin tulee joka viikko kymppejä tai satasia, riippuen kuusta ja viikosta.
Kuukausi sitten taas elellään luottokortilla.
Meillä aikalailla sama systeemi. Ei sitä rahaa makuuteta tilillä. Luottokortilla maksetaan kaikki ostokset ja palkkapäivänä laskut. Meillekin tulee osinkoja vähintään 200€/kk ja keväisin enemmän, kun tulee kotimaisten yhtiöiden osingot.
Vaatteet ja ruoat katsoisin Lidlistä. Myös Tokmannilla on ihan hauskoja huokeita vaatteita, jos tuuri käy. Ellei kirpparilta löydä.
Tekisin ruoaksi paljon keittoja. Linssi-bataattipataa. Ehkä yrittäisin itse kalastaa. Aamiaiseksi puuroa ja leivät leipoisin itse.
Kertokaa nyt mitä nuo laskut on? Aika monella laskuihin menee paljon rahaa. Mutta jos yksi lasku on esim. luottokorttilasku, silloin on vähän väärin sanoa "että jäi 400", jos joka kk käyttää luottokorttia.
Lisäksi ihmettelen, pitääkö oikeasti joka kk ostaa vaatteita? Tosi usein näkee täällä, että "kuukaudessa jää ruokaan, harrastuksiin ja vaatteisiin näin ja näin vähän".
Mä ostan tosi vähän vaatteita. En joka kuukausi todellakaan. Silti mulla on tosi paljon tavaraa kaapeissa ja kenkiä, laukkuja ym. Ja mä olen oikeasti pienipalkkainen.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet ja ruoat katsoisin Lidlistä. Myös Tokmannilla on ihan hauskoja huokeita vaatteita, jos tuuri käy. Ellei kirpparilta löydä.
Tekisin ruoaksi paljon keittoja. Linssi-bataattipataa. Ehkä yrittäisin itse kalastaa. Aamiaiseksi puuroa ja leivät leipoisin itse.
Prismasta mä teen myös hyviä löytöjä, varsinkin ale- aikaan.
2 aikuista ja kaksi teiniä pärjää ruokakaupassa hyvin. Mut ei siitä vaatteita osteltais.
Helposti nyt kun heitin loisivan poikaystävän vihdoin pellolle. Ennen oli rahat aina loppu, koska ne meni herran vaatteisiin, pilvenpilttoon ja pitsaan.
Mulle jäi aikanaan 400 markkaa ja voin kertoa että se oli vähän se.
100 markkaa per viikko. La hain etkoviinin Alkosta 25 e ja loppu 75 markkaa meni ruokaan, laskuihin etc.
Eli kyllä pärjäisin hyvin 400 eurolla.
Joo pärjäisin, koska mulla on 6000 € luottoraja luottokortissa. Maksaisinko kaikki kulut? Tuskin. Onneksi ei tarvitse laskea noin tarkkaan.
Mulla tuo on koko kuukauden tulot, joista pitää maksaa myös kaikki laskut, mukaan lukien oma pieni osuuteni asuntolainasta.
Totta penteleessä.