Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varhaisteini-ikäinen tyttö haluaa muuttaa äidin luota isän luokse, mitä ajatuksia herättää?

Vierailija
15.05.2018 |

Eikö tuossa iässä yleensä tukeuduta äitiin?Miten yleistä mahtaa eroperheissä olla että just 12-14-vuotiaana vaihdetaan asumista toisen vanhemman luota toiselle?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä siksi että 12v. alkaen saa sanoa kumman vanhemman luona haluaa asua.

Vierailija
2/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättää ajatuksen siitä, että tyttö läheisempi isän kanssa tai tuntee olonsa hänen luonaan mukavammaksi/turvallisemmaksi. 12-14-vuotiaana myös sen lapsen mielipiteellä on myös enemmän painoarvoa kuin nuoremmalla lapsella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon ikäisen lapsen toivetta pitää jo kunnioittaa, edellyttäen toki että isä on kunnon ihminen ja valmis hänet ottamaan.

Vierailija
4/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee helpommalla isän luona tai saa isommat viikkorahat. Kun isä kyllästyy paapomaan tytärtään tämä siirtyy taas äitinsä luokse. Eivät nämä teinit tyhmiä ole.

Vierailija
5/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että uhma tai paremmat säännöt ja etuisuudet syynä.Voi tottakai olla kemiastakin kiinni,tai siitä että isät monesti hemmoittelevat tyttölapsiaan.

Vierailija
6/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isukki on lepsu ja antaa syödä sontaa päivät pitkät, ostelee kaikkea mukavaa ja antaa luuhata kavereilla iltamyöhään. Äiti on se tylsä pahis, jota arvostetaan vasta, kun tulee itse vanhemmaksi.

Vierailija
7/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on toki aina voinut olla ns isintyttö, mutta ei ole voinut asua isällään, tilanteessa jokin muutos ja siksi muutto.

Ensimmäisenkä kyllä tulee mieleen, että isän luona säännöt ja systeemit ovat teinin mielestä mukavammat.

Vierailija
8/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli v-mäinen ihminen. Edelleen keski-ikäisenä olen sitä mieltä että äiti oli v-mäinen ihminen, ei siis mikään teinikapina kyseessä.

Vierailija
9/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä äiti on natsi ja isän luona rento meininki 👍

Vierailija
10/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se etäisä antaa vaan rahnaa ja kaikkea kivaa, muttei vaadi mitään. Lapsi luulee tosiaan, että elämä muuttuu sitten paremmaksi, mutta eihän se niin mene. Yleensä näin, mutta joskus toki isällä enemmän aitoa rakkautta ja paremmat olosuhteetkin annettavana. 

Vierailija
11/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isän tyttö muutti meille eli isän luokse 16v. Tai ehdotti viikko-viikko, mutta äiti ei suostunut muuta kuin kokonaan muuttamiseen (mitä minun on vaikea käsittää, mutta heillä oli hankalat välit). Välimatkaa 10km, julkinen liikenne hyvä, pääsI helposti kouluun molemmista osoitteista.

T. Äitipuoli

Vierailija
12/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein erolapsella voi olla haave tai toive siitä, että sen etävanhemman luona arki olisi jotenkin mukavampaa kuin lähivanhemman luona. Lähivanhempi kun yleensä joutuu olemaan se kurja arjessa komentelija ja rajaaja, ja etän luona viikonloppuisin voi olla rennompaa. 

Joskus myös niin, että tyttö haluaa kaupunkiin ja ihmisten ilmoille. Jos äiti asuu jossain tuppukylässä ja isä taajamassa tai kaupungissa niin siinäkin on jo syytä.

Vierailija
13/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin omasta tahdosta isäni luo 14 -vuotiaana. Yksinkertaisesti sen takia, että olen ollut aina läheisempi isäni kanssa. Olemme samalla aaltopituudella ja katselemme samanlaista sielunmaisemaa.

Vierailija
14/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinitytöt yleensä riitelevät paljon äitiensä kanssa. Ehkä tulee isän kanssa paremmin toimeen.

Vierailija
15/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin 14-vuotiaana isälle kun en tullut toimeen äidin miesystävän kanssa, 15-vuotiaana takaisin äidilleni kun en tullut toimeen isän vaimon kanssa. Olin liian teini sopeutuakseni kumpaankaan uusperhekuvioon enkä kokenut että kumpikaan paikka olisi ollut minulle koti. 17-vuotiaana muutin sitten omilleni kun tunsin olevani vieraana jonkun muun talossa

Vierailija
16/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuossa iässä yleensä tukeuduta äitiin?Miten yleistä mahtaa eroperheissä olla että just 12-14-vuotiaana vaihdetaan asumista toisen vanhemman luota toiselle?

Ei vaan se on just sitä aikaa kun mutsi on mälsä ja faija on jees  koska faija ei  mäkätä.Äidille kiukutellaan koska tiedetään ettei  äiti hylkää vaikka kiukuttelis. Äiti on turvallinen mutta kuitenkin n*tsimutsi joka komentelee ja käskee siivoamaan huoneen ja tekemään läksyt. Tuossa iässä  irtautudaan mutsista, siksi voi  ilmoittaa haluavansa asua faijan luona. Faijat kun yleensä antavat enemmän liekaa.

Ei siinä mitään muuta syytä ole  kuin tuo yllä kuvaamani.