Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkkapäivä ja tilille jäi laskujen maksun jälkeen 400 euroa, pärjäisitkö?

Vierailija
15.05.2018 |

400 e jäi siis seuraavaksi neljäksi viikoksi ruokaan ja ekstrajuttuihin, tässä kuussa pitää ostaa pari vaatetta kesäksi. Ja pärjään varmaan ihan ok, vähän pitää katsoa mitä kaupasta ostaa ja olisihan se kiva saada muutama kymppi säästöön vielä.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla summalla minun pärjättävä joka ikinen kuukausi! Jos tulee ylimääräisiä pakollisia menoja, olen kusessa! Tai jos joku kodinkone hajoaa. Luottokorttia en saa koska ei ole luottiksia. Velat johtuu entisestä elämästä, olimme kahden asunnon loukossa jne. Osingoista ,sijoituksista en ole ikinä voinut edes haaveilla. Joskus ei jää edes tuota 400 e/kk, monesti vaan 300 e/kk. Ja vaatteet ostan aina kirpulta, loppu kuusta saa aina ihmetellä mitä sitä söisi kun rahat menny  :/ Sellaista se elämä on hyvin hyvin monella nykyään.

Vierailija
42/46 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonhan tuo on! Riippuu tietenkin, kuinka monelle, mutta yhdelle ihmiselle enemmän, kuin tarpeeksi. Työttömänä ei jäänyt edes noin paljoa käteen vuokran ja laskujen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin pärjäisin jos olisi pakko. Onneksi on selvästi enemmän rahaa käytössä niin ei tarvitse pihistellä eikä laskea senttejä.

Vierailija
44/46 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi 19,70e. Pistin silti elämän risaiseksi ja ostin päiväksi herkkuja. Eihän sitä tiedä jos kupsahtaa yöllä niin turhaan olisin latonut kaurapuuropaketteja hyllyyn :D

Vierailija
45/46 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tilanne sama joka kuukausi? Nyt olisi hyvä aika vuokrata kunnalta siirtolapuutarhapalsta ja kasvattaa itse vihanneksia ensi syksyksi ja talveksi. Ehkä jopa mansikoita. Taimia voi kysellä myös tuttavien pihoilta. Ja Lidlissä oli huokeita siemenpusseja.

Vierailija
46/46 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt mitä nuo laskut on?  Aika monella laskuihin menee paljon rahaa. Mutta jos yksi lasku on esim. luottokorttilasku, silloin on vähän väärin sanoa "että jäi 400", jos joka kk käyttää luottokorttia.

Lisäksi ihmettelen, pitääkö oikeasti joka kk ostaa vaatteita? Tosi usein näkee täällä, että "kuukaudessa jää ruokaan,  harrastuksiin ja vaatteisiin näin ja näin vähän". 

Mä ostan tosi vähän vaatteita. En joka kuukausi todellakaan. Silti mulla on tosi paljon tavaraa kaapeissa ja kenkiä, laukkuja ym. Ja mä olen oikeasti pienipalkkainen.

Asuntolaina, autolaina, vastike, sähkö, vakuutukset, puhelimet, lasten harrastusten kk maksut, nuo on vakiolaskut. Sitten tulee mm. muita harrastuksiin liittyvää menoa laskujen muodossa. Vaatteita kyllä joka kuussa joutuu jollekin ostamaan. Itselleni tosi harvoin, mutta lapsille.