omatunto painaa
Annan teille luvan nyt haukkua mut täysin pystyyn jos tahdotte, en kyllä usko että te mitään mun lupaa tarvitsette.Asiaan, eli oon alkanut kuukausi sitten seurustelemaan ihanan pojan kanssa, Täytin joku viikko sitten 18 ja alko omatunto kolkuttaa ku pidin kaverin kanssa perus yökylä bileet kahdestaan. Pussasin häntä, mutta en romanttisessa tai seksuaalisessa mielessä. Ihan vain "Hyvää syntymäpäivää" -pusu, mutta pusu silti. Poikaystävällä on huonoja kokemuksia kun hänen exänsä petti häntä kännissä monta kertaa, joten olen nyt päättänyt olla juomatta huolimatta siitä että hän saattaa jättää minut. Ansaitsen sen. Tajusin tosi myöhään koska sillä pusulla ei ollut mitään arvoa ja se tuli parhaalta kaverilta ja ei ole uusi juttu tämä pusun antaminen jos tapahtuu jotain merkittävää ja pitää onnitella.
Mitä mieltä olette? Kannattaako teidän mielestä kertoa ja kannattaako eroa? Itse ajattelin kyllä kertoa seuraavalla kerralla kun näemme, en vain halauiasi satuttaa häntä mutta hän ansaitsee tietää ja mahdollisuuden erota jos tahtoo ennen kuin menemme pidemmälle suhteessa. Tuntuu tosi pahalta mutta eipä sille voi enää mitää, tein virheen ja nyt siitä täytyy maksaa.
Oli pakko päästä vuodattaa, kiitos jos luit.
Kommentit (8)
Ei oo vakavaa merkitystä yhdellä pusulla. Kerro vaan jos sua ahistaa et oli synttäripusu tajusit jälkikätee et sun kumppania voi loukata. Jos oikeasti loukkaantuu tommosesta on liian mustasukkainen ihmistyyppi enivei seurustelemaan.
Pusu on pettämistä siinä missä paneminenkin, ei ehkä yhtä vakavaa mutta moraalisesti yhtä väärin. Kerro poikaystävällesi asia ja mieti seurustelua vasta sitten uudestaan kun osaat sitoutua.
Toiselle pieni juttu, toiselle suuri. Onneksi olet vielä noin nuori, niin maailma on vielä auki jos poikaystävä ei ymmärräkään.
Siis pussasit kaveria poskelle, vai vaihdoitteko kunnon kielarit?
Joissain kulttuureissa on tapana vaihtaa poskisuudelmia tavatessa sekä tuttujen että vieraiden kesken ja sukupuolesta riippumatta. Onkos sekin sitten pettämistä? Minusta ei.
Vierailija kirjoitti:
Suulle, mutta ei se mikään kielari ollut. Ihan pieni pusu. Meillä on ollut tapana tehdä noin ku tapahtuu jotain "isoa" mitä juhlistetaan ja tajusin liian myöhään etten enää voi tehdä niin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suulle, mutta ei se mikään kielari ollut. Ihan pieni pusu. Meillä on ollut tapana tehdä noin ku tapahtuu jotain "isoa" mitä juhlistetaan ja tajusin liian myöhään etten enää voi tehdä niin.
ap
Olet kenties vähän turhan ankara itsellesi.
Et tietenkään pahoita poikaystäväsi mieltä jollain noin mitättömällä asialla. Sinä mokasit, joten sinun tehtäväsi on kantaa seuraukset eli syyllisyyden tunne. Jatkossa et pussaile enää muita ja siinä kaikki. Muutaman kuukauden kuluttua et edes muista tapahtunutta.