Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet kissanruuat sisältävät porkkanaa, viljaa ym. kasvikunnan tuotteita, vaikka kissahan on 100%:sti lihansyöjä?

Vierailija
15.05.2018 |

Pyrkivätkö kissanruokaa valmistavat yhtiöt säästämään tuotantokustannuksissa lisäämällä noihin ruokiin kaikenlaista siihen kuulumatonta paskaa vai mistä on oikein kyse?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoinen lähde syödä porkkanoita kasvimaalta? Ihme ettei avara luonto dokumenteissa ole sitä näytetty?

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100% lihansyöjä? Tjaa. Ainahan ruokavaliota voi muuttaa, ei kai ole mikään pakko syödä samaa kuin mitä luonnossa söisi. Eihän me ihmisetkään syödä läheskään samaa kuin mitä simpanssit syö, tai mitä ihmiset vielä 20 000 vuotta sitten söivät. Ei meidän evoluutio ole 20 000 vuodessa kehittynyt läheskään yhtä paljon kuin meidän ruokavalio.

Jotkut tarjoavat koirilleen 100% vegaaniruokavaliota, ja ihan terveinä ja hyvinvoivina pysyvät ne koirat. Kissoista en tiedä.

Ihminen on sekasyöjä joten se pärjää kasvisruuallakin, kissa taas on lihansyöjä. Koira vissiin voi jotenkin pärjätä kasvisruualla koska ei ole täysi lihansyöjä. 

Kissalle on tärkeitä että se saa tarpeeksi B12 -vitamiinia ja aminohappoja, sekä runsaasti tauriinia ja arginiinia. Niin ja unohtamatta kalssiumia. Millään muulla ei oikeastaan ole väliä. Kissat myös tarvitsevat A-vitamiinia varten beta-karoteenia jota on eniten porkkanassa. Pelkän lisan syöttäminen taas tekee kissasta sairaan, edes luonnossa afrikan villikissoilla ei ole tuuri pikkulintujen ja jyrsijöiden metsästyksessä, joten niilläkin on vaihtoehtoinen energian lähde.

Muistaakseni syövät esimerkiksi marjoja, sieniä ja muiden eläinten ruuantähteitä. Raaka porkkana on taas kissan hampaille liian kova, siksi se pitää keittää. Muitenkin luonnossa villiporkkana on olematon ja edes ihmisen ruuaksi kelpaamaton ruipelo. Nämä valtavat makeat oranssinväriset carrotit on kokonaan ihmisen jalostustyön tulosta.

Vierailija
22/23 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt. Kissa on lihansyöjä, joskus syö kissanheinää, jota voi itse istuttaa, vähän kuin rairuoho.

Eläintarvikeliikkeessä myytävät tuotteet ovat hyviä liha koostukseltaan, vaikka niissäkin joissain kasviksia, jopa juustoa. Markettien kissan purkkiruuissa 4% lihaa, jos on lukenut tuoteselostetta. Parempi ostaa silakoita ja seitä, ja keittää itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen sitä juustoa purkkiruoissa. Omat kissani ainakin jättävät järjestään syömättä kaikki eläinkaupan ruoat joissa on juustoa mukana.

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt. Kissa on lihansyöjä, joskus syö kissanheinää, jota voi itse istuttaa, vähän kuin rairuoho.

Eläintarvikeliikkeessä myytävät tuotteet ovat hyviä liha koostukseltaan, vaikka niissäkin joissain kasviksia, jopa juustoa. Markettien kissan purkkiruuissa 4% lihaa, jos on lukenut tuoteselostetta. Parempi ostaa silakoita ja seitä, ja keittää itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän