Miksi monet kissanruuat sisältävät porkkanaa, viljaa ym. kasvikunnan tuotteita, vaikka kissahan on 100%:sti lihansyöjä?
Pyrkivätkö kissanruokaa valmistavat yhtiöt säästämään tuotantokustannuksissa lisäämällä noihin ruokiin kaikenlaista siihen kuulumatonta paskaa vai mistä on oikein kyse?
Kommentit (23)
Samaa olen miettinyt. Kissa on lihansyöjä, joskus syö kissanheinää, jota voi itse istuttaa, vähän kuin rairuoho.
Eläintarvikeliikkeessä myytävät tuotteet ovat hyviä liha koostukseltaan, vaikka niissäkin joissain kasviksia, jopa juustoa. Markettien kissan purkkiruuissa 4% lihaa, jos on lukenut tuoteselostetta. Parempi ostaa silakoita ja seitä, ja keittää itse.
Mä ihmettelen sitä juustoa purkkiruoissa. Omat kissani ainakin jättävät järjestään syömättä kaikki eläinkaupan ruoat joissa on juustoa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Kissa on lihansyöjä, joskus syö kissanheinää, jota voi itse istuttaa, vähän kuin rairuoho.
Eläintarvikeliikkeessä myytävät tuotteet ovat hyviä liha koostukseltaan, vaikka niissäkin joissain kasviksia, jopa juustoa. Markettien kissan purkkiruuissa 4% lihaa, jos on lukenut tuoteselostetta. Parempi ostaa silakoita ja seitä, ja keittää itse.
Muistaakseni syövät esimerkiksi marjoja, sieniä ja muiden eläinten ruuantähteitä. Raaka porkkana on taas kissan hampaille liian kova, siksi se pitää keittää. Muitenkin luonnossa villiporkkana on olematon ja edes ihmisen ruuaksi kelpaamaton ruipelo. Nämä valtavat makeat oranssinväriset carrotit on kokonaan ihmisen jalostustyön tulosta.