Isäni vihaa koiraansa, mutta ei lopeta sitä. Valitus jatkunut jo 2-3 vuotta.
Olen tästä joskus ennenkin valittanut, mutta tilannetta on tosiaan kestänyt jo sen 2-3 vuotta taukoamatta ja en tiedä mitä pitäisi tehdä kun sama jatkuu vuodesta toiseen.
Eli siis vanhemmillani on vanha iso koira jota isä on alkanut viime vuosina vihaamaan. Valittaa miten koirasta on pelkkää vaivaa eikä se s******n piski tajua itse kuolla. Lopettaa siis sitä ei tietenkään voi. Nyt sunnuntaina äitienpäivänä siellä käydessäni sain taas kuulla valitusta miten elämä on paskaa tuon koiran takia. Kuitenkaan sitä ei voi lopettaa, että on siis ilmeisesti parempi valittaa kokoajan. Mitäköhän tässä voisi tehdä? Millään eivät suostu sitä lopettamaan.
Joskus 5v sitten se oli kipeä ja isä oli melkein poru kurkussa kun täytyi miettiä jopa sen lopettamista. Se kuitenkin toipui ja elää nyt ihan hyvin, vaikka ikää onkin sen verran että jossain vaiheessa tulee varmaan luonnollinen poistuminen. Ihan silläkin perusteella sen voisi lopettaa jo, eikä valittaa että kun se ei itse kuole, on pelkkää vaivaa jne. Tosin tuntuu että isällä on muutakin "päävikaa" eli ei välttämättä yks koira ole ainoa syy miksi sanoo että v*tutta 24/7. Mistään muusta se ei silti puhu, vain siitä että kaikki olis paremmin ilman koiraa ja kaikki on sen vika. Ei kiinnosta pätkääkään edes nähdä vanhempia enää, kun aina vaan isä valittaa miten koira on pilannut sen elämän. Joku paikallinen metsämies tulisi varmasti lopettamaan sen nopeasti ja oikein.
Tekisi joku kerta mieli ottaa eläinlääkäri tai metsästystä harrastava kaveri mukaan, mennä sinne ja sanoa että no niin koira lopetetaan tässä ja nyt että kaikkien elämänlaatu paranee, ja katsoa miten reagoivat.
Kommentit (4)
Isäsi ei todellisuudessa halua siitä luopua. Sanoohan jotku lapsistakin, että ne pilaa elämän ja tekee siitä hankalaa, mut silti ne on rakkainta maailmassa.
Kyllä minäkin ennen valitin koirastani jatkuvasti kun se oli niin villi ja minulla nuorena ja taidottomana koiranomistajana oli aika vaikeaa sen kanssa. Silti jos sille tuli mitään terveysongelmia pelkäsin sydän kurkussa että ei kai se nyt kuole, en siis todellakaan oikeasti halunnut siitä luopua. Mutta kyllähän sellainen jatkuva ääneen valittaminen on rasittavaa, itse valitin lähinnä netissä :D
Minusta kuulostaa siltä, että isälläsi on jotain muuta ongelmaa, esim. masennusta tai muistisairauden oireita. Sääliksi käy koiraa. Ottaisin koiran itselleni hoitoon tai pyrkisin hankkimaan sille hyvän kodin muualta.