Ärsyttää tää kesän tuoma sosiaalistuminen omakoti-alueella
Heti kun säät lämpiää kaikki naapurit on pihoillansa. Ärsyttää kun itsekin haluais olla rauhassa omalla pihalla mutta naapureiden tuijotukset häiritsee ja jotenkin tuntuu olevan ”kirjoittamaton sääntö”, että naapureiden kanssa pitäs olla puheväleissä. Pitäs aina edes muutama sana vaihtaa naapureiden kanssa. Äh!
Ei jaksais aina niitä kyylääviä naapureita kun haluais vaan olla rauhassa omalla pihalla välittämättä muista.
Kommentit (40)
Meillä on käynyt naapureiden suhteen ihan mielettömän hyvä tuuri. Tervehdykset vaihdetaan, mutta muuten jokainen keskityy omiin tekemisiinsä.
Ja kyseinen paikka on valikoitunut asuinpaikaksi syystä, että ___?
Tee omalle pihalle katseilta suojassa oleva oleskelualue, jossa voit olla rauhassa. Minusta on kiva sosiaalistua näin kesällä ja oppia tuntemaan lasten kavereiden vanhempia. Minulla on iso kynnys kutsua naapureita kotiin. Ei ole koskaan tarpeeksi siistiä,, mutta terassikahville tai juomalle kutsun mieluusti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on käynyt naapureiden suhteen ihan mielettömän hyvä tuuri. Tervehdykset vaihdetaan, mutta muuten jokainen keskityy omiin tekemisiinsä.
Mulla vielä parempi, kukaan ei tervehdi jos ei joudu niin nokakkain että on "pakko". Ohi kulkiessa on helppo teeskennellä ettei huomaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Muuta erämökkiin Lappiin.
Muuttaisinkin jos itse saisin valita. Mies tykkää tällaisesta ympäristöstä mutta itse tunnen olevani ”loukussa” täällä missä naapureita on joka puolella. Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin täälläkin, kaikilla on omaa tekemistä niin paljon, ettei siinä läyrytä naapureiden kanssa.
Moikataan kyllä ja korkeintaan pari sanaa vaihdetaan
Mulla on fiksut naapurit😀
Vierailija kirjoitti:
Ja kyseinen paikka on valikoitunut asuinpaikaksi syystä, että ___?
Mies halusi muuttaa lähelle vanhempiaan. Tutut ympäristöt. Ap
Meillä on 500 metriä naapureihin, joten emme näe toistemme pihoihin. Ja saa vapaasti olla omalla pihalla. Suosittelen! Lähin iso kaupunki 15km päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisinkin jos itse saisin valita. Mies tykkää tällaisesta ympäristöstä mutta itse tunnen olevani ”loukussa” täällä missä naapureita on joka puolella. Ap
Jätä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin täälläkin, kaikilla on omaa tekemistä niin paljon, ettei siinä läyrytä naapureiden kanssa.
Moikataan kyllä ja korkeintaan pari sanaa vaihdetaan
Mulla on fiksut naapurit😀
Olisipa meilläkin. Ainakin yksi naapurin mummo on sellainen joka juttelee kaikkien naapureiden kanssa tunninkin jos naamakkain ulkona sattuu hänen kanssaan. Tietää kaikkien asioista kaiken. Ap
Jos yhtään lohduttaa, niin rivitalo on vielä pahempi. Ja siellä hemmetin puhelias, työtön kyylä naapurin ukko, joka on ketjupolttaja. Ei uskalla kutsua vieraitakaan, kun sitten vasta innostuukin ja jää höpöttämään niillekin. Että terveisiä vaan naapurille jos tunnistaa. Uusi asunto on kovasti haussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se.
No en jätä koska meillä on yhteiset lapset. Ap
Meilläkin kiva naapuri Sunnuntainakaan ei voi olla omalla pihalla
kun se tuo ne isot rakit räksyttämään aamusta iltaan.
Viikolla ihan sama , kun ollaan töissä.
Mikä ongelma tuo nyt on, jos muutaman sanan vaihtaa?
Musta on ihanaa, että on naapureita, ja meillä lähes kaikki naapurit on onneksi ihan täysjärkisiä. Muutamana iltana tässä olemme puhelleet nyt naapurien kanssa, ja kutsuimme esimerkiksi heidät pihajuhliimme. Mä ajattelen niin, että olen onnellinen hyvistä naapureista: tiedä sitten koska tarvitsee heidän apuaan (tai he meidän).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla vielä parempi, kukaan ei tervehdi jos ei joudu niin nokakkain että on "pakko". Ohi kulkiessa on helppo teeskennellä ettei huomaakaan.
Taidat olla naapurimme, jota kutsutaan naapuristossa mielialahäiriöiseksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se.
Hei, tästä unohtui yksi sana. (Jätä se sika -on erään palstalaisen vakiovitsi)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma tuo nyt on, jos muutaman sanan vaihtaa?
Musta on ihanaa, että on naapureita, ja meillä lähes kaikki naapurit on onneksi ihan täysjärkisiä. Muutamana iltana tässä olemme puhelleet nyt naapurien kanssa, ja kutsuimme esimerkiksi heidät pihajuhliimme. Mä ajattelen niin, että olen onnellinen hyvistä naapureista: tiedä sitten koska tarvitsee heidän apuaan (tai he meidän).
Tämä on aika huvittava piirre ihmisissä. Pyritään pysymää väleissä ja miellyttämään, jos kuitenkin tästäkin ihmisestä joskus pääsee hyötymään.
Mitäs valitsit asua omakotitalossa tiivillä asuma-alueella.