Ärsyttää tää kesän tuoma sosiaalistuminen omakoti-alueella
Heti kun säät lämpiää kaikki naapurit on pihoillansa. Ärsyttää kun itsekin haluais olla rauhassa omalla pihalla mutta naapureiden tuijotukset häiritsee ja jotenkin tuntuu olevan ”kirjoittamaton sääntö”, että naapureiden kanssa pitäs olla puheväleissä. Pitäs aina edes muutama sana vaihtaa naapureiden kanssa. Äh!
Ei jaksais aina niitä kyylääviä naapureita kun haluais vaan olla rauhassa omalla pihalla välittämättä muista.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on käynyt naapureiden suhteen ihan mielettömän hyvä tuuri. Tervehdykset vaihdetaan, mutta muuten jokainen keskityy omiin tekemisiinsä.
Mulla vielä parempi, kukaan ei tervehdi jos ei joudu niin nokakkain että on "pakko". Ohi kulkiessa on helppo teeskennellä ettei huomaakaan.
Taidat olla naapurimme, jota kutsutaan naapuristossa mielialahäiriöiseksi :D
Minä muuten olen mielenterveysongelmainen, ja minä olen se joka pakottaa ne naapurit tervehtimään tervehtimällä ensin... Paitsi toki niitä joita en edes tunnista. Joten hyvin voit olla naapurini.
Ennen vanhaan yhden naapurin kanssa oltiin jonkun verran tekemisissäkin, kunnes tuo rupesi luikkimaan karkuun ettei tarvitse edes moikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta erämökkiin Lappiin.
Muuttaisinkin jos itse saisin valita. Mies tykkää tällaisesta ympäristöstä mutta itse tunnen olevani ”loukussa” täällä missä naapureita on joka puolella. Ap
Jätä se.
No en jätä koska meillä on yhteiset lapset. Ap
Yhteiset lapset on aika pirun huono tekosyy pysyä yhdessä.
No ei ole jos haluaa onnellisen lapsuuden lapsilleen. Tai ainakin onnellisemman kuin erovanhempien lapsen lapsuus. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisinkin jos itse saisin valita. Mies tykkää tällaisesta ympäristöstä mutta itse tunnen olevani ”loukussa” täällä missä naapureita on joka puolella. Ap
Jätä se.
No ei ole jos haluaa onnellisen lapsuuden lapsilleen. Tai ainakin onnellisemman kuin erovanhempien lapsen lapsuus. Ap
Tuo ei tasan takaa onnellista lapsuuutta. Tavattoman monen lapsen onnellisuus alkaa vasta siitä erosta, jos koti on esim. riitaisa, isän rooli on ohut ja ero pakottaa hänet ottaamaan enemmän vastuuta lapsista, jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se.
Tuo ei tasan takaa onnellista lapsuuutta. Tavattoman monen lapsen onnellisuus alkaa vasta siitä erosta, jos koti on esim. riitaisa, isän rooli on ohut ja ero pakottaa hänet ottaamaan enemmän vastuuta lapsista, jne...
No joillakin voi toki käydä noinkin, mutta olen varma että meille ei kävisi noin hyvin.
Miehessä ei ole mitään vikaa ja avioliitto kukoistaa. Mutta naapurit tässä nyt vaan närästää! Ap
Asun kerrostalossa ja täällä ihmiset myös sekoaa kun tulee lämmin. Kaikki säntäävät ulos istumaan ja hölöttämään kurittomat kakarat riehuu ja tekevät tuhoa. Talvisin ei näy ketään eikä kukaan edes tervehdi siitä ajasta nautin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on käynyt naapureiden suhteen ihan mielettömän hyvä tuuri. Tervehdykset vaihdetaan, mutta muuten jokainen keskityy omiin tekemisiinsä.
Niin täälläkin, kaikilla on omaa tekemistä niin paljon, ettei siinä läyrytä naapureiden kanssa.
Moikataan kyllä ja korkeintaan pari sanaa vaihdetaan
Mulla on fiksut naapurit😀Olisipa meilläkin. Ainakin yksi naapurin mummo on sellainen joka juttelee kaikkien naapureiden kanssa tunninkin jos naamakkain ulkona sattuu hänen kanssaan. Tietää kaikkien asioista kaiken. Ap
Sinussa tiivistyy hyvin suomi junttius. Ei osaa sanoa ei, Ei pysty puhumaan tuntemattomille, Välttelee muiden katseita ja omaa huonon itsetunnon
Vierailija kirjoitti:
One word: pensasaita.
Aitakaan ei aina auta. Kavereilla oli tosi utelias naapuri. Aina kun huomasi, että joku tulee takapihalle tuli kyyläämään ja juttelemaan. Kaverin perhe laittoi rajalle niin korkean aidan kun kaava antoi myöten. Siis reilusti niin korkea, ettei yli nää. No mitä teki naapuri? Järjesti omalle puolelleen penkin, jonka päältä näkee aidan yli ja sieltä se häiriköi samaan malliin. Jotkut vaan ei tajua mitään vihjeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma tuo nyt on, jos muutaman sanan vaihtaa?
Musta on ihanaa, että on naapureita, ja meillä lähes kaikki naapurit on onneksi ihan täysjärkisiä. Muutamana iltana tässä olemme puhelleet nyt naapurien kanssa, ja kutsuimme esimerkiksi heidät pihajuhliimme. Mä ajattelen niin, että olen onnellinen hyvistä naapureista: tiedä sitten koska tarvitsee heidän apuaan (tai he meidän).
Tämä on aika huvittava piirre ihmisissä. Pyritään pysymää väleissä ja miellyttämään, jos kuitenkin tästäkin ihmisestä joskus pääsee hyötymään.
Mietinkin, että kirjoitanko tuota vai en, mutta ajattelin, että ei kai kukaan siihen takerru. Mutta ei, kyllä avlla aina joku ohittaa koko viestin ja takertuu yhteen lauseeseen.
Ei, en ole heidän kanssa väleissään vain siksi, että hyötyisin heistä. Vaan juuri sen takia, että on ihanaa, että naapuristo vetää yhtä köyttä, ja tulemme toimeen naapurien kanssa. Esimerkiksi kiva saada heidät meidän juhliimme. Kyllä naapurustossa eläminen on vähän samankaltaista kuin kerrostalossa: ihmisiin törmää väkisin.
Miksi asutte kaupungissa, jos ette halua nähdä ketään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on ihanaa, että on naapureita, ja meillä lähes kaikki naapurit on onneksi ihan täysjärkisiä. Muutamana iltana tässä olemme puhelleet nyt naapurien kanssa, ja kutsuimme esimerkiksi heidät pihajuhliimme. Mä ajattelen niin, että olen onnellinen hyvistä naapureista: tiedä sitten koska tarvitsee heidän apuaan (tai he meidän).
Tämä on aika huvittava piirre ihmisissä. Pyritään pysymää väleissä ja miellyttämään, jos kuitenkin tästäkin ihmisestä joskus pääsee hyötymään.
Mietinkin, että kirjoitanko tuota vai en, mutta ajattelin, että ei kai kukaan siihen takerru. Mutta ei, kyllä avlla aina joku ohittaa koko viestin ja takertuu yhteen lauseeseen.
Ei, en ole heidän kanssa väleissään vain siksi, että hyötyisin heistä. Vaan juuri sen takia, että on ihanaa, että naapuristo vetää yhtä köyttä, ja tulemme toimeen naapurien kanssa. Esimerkiksi kiva saada heidät meidän juhliimme. Kyllä naapurustossa eläminen on vähän samankaltaista kuin kerrostalossa: ihmisiin törmää väkisin.
avlla aina joku joka lähtee paikkailemaan omia sanomisiaan vaikka voisi vaan jättää omaan arvoonsa.
ps. ap on jo vastannut miksi he asuu kyseillä alueella.
Miten vahvimpana tunteena keskestelusta jää, että ap on tossu.. Ihanko oikeasti valitsitte asuinalueenne vain miehen tarpeiden vuoksi, etkä sanonut sanaakaan ristiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
avlla aina joku joka lähtee paikkailemaan omia sanomisiaan vaikka voisi vaan jättää omaan arvoonsa.
ps. ap on jo vastannut miksi he asuu kyseillä alueella.
Pakko oli lisätä tuo, vaikka toinen trollaa. :( Mutta sait minusta monelle peukkujen perusteella sellaisen kuvan, että olen naapureideni kanssa vain hyötymistarkoituksessa.
Tuo kysymys oli muillekin kuin aplle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun kaupungissa ,koska se on työni kannalta järkevintä. Omalla pihallani ja kotonani haluan olla kuitenkin rauhassa. En järjestä juhlia, en pyydä vieraita käymään, en halua tutustua kehenkään. Haluan vaan saada asua perheeni kanssa häiriöittä. Jos tunnistan naapurin ,moikkan ja siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun kaupungissa ,koska se on työni kannalta järkevintä. Omalla pihallani ja kotonani haluan olla kuitenkin rauhassa. En järjestä juhlia, en pyydä vieraita käymään, en halua tutustua kehenkään. Haluan vaan saada asua perheeni kanssa häiriöittä. Jos tunnistan naapurin ,moikkan ja siinä se.-eri
Vierailija kirjoitti:
Miten vahvimpana tunteena keskestelusta jää, että ap on tossu.. Ihanko oikeasti valitsitte asuinalueenne vain miehen tarpeiden vuoksi, etkä sanonut sanaakaan ristiin?
Ei tämä välttämättä sitä tarkoita. Vaikka ap ja miehensä olisivat neuvotelleet asiasta, on "mitä jos joku naapuri tulee jatkuvasti puhumaan" aika heikko argumentti, jos alue on muutoin hyvä, asunto ihanteellinen ja arki sujuvaa. Kun appivanhemmat asuvat lähellä, luultavasti ovat suuri lastenhoitoapu etenkin koululaisten menojen kanssa. Vai pitäisikö miehen olla vastoin tahtoaan valmis muuttamaan jonnekin korpeen, kun rouva haluaa, olisiko se tasapuolinen kompromissi? Viis miehen preferensseistä, työmatkoista, lasten koulumatkoista ym.
Yh, koen samaa ahdistusta, kun käyn vanhempieni luona. Siellä omakotitalon naapurit ulkona nähdessään pitää tervehtiä ja vaihtaa pari sanastakin, tai muuten on tyly. Eläkkeellä oleva puhelias isäni on varmaan rasite naapuriperheen mielestä, koska hän äityy juttelemaan jatkuvasti, jos näkee ihmisiä aidan takana.
Itse olen ap:n kaltainen rauhanrakastaja ja ihmisistä erossa mieluusti pysyttelevä. Siksi asunkin ison kaupungin keskustassa. Sopii minulle: ei ole pakko jutella kenellekään, mutta jos haluaa jutella, niin toki voi. Naapureiden kanssa ei olla liian läheisiä, vaan tervehdys rapussa riittää ja sillä selvä. Kukaan ei vertaile, millainen auto tai grilli kenelläkin on tai minne se menee. Ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä välttämättä sitä tarkoita. Vaikka ap ja miehensä olisivat neuvotelleet asiasta, on "mitä jos joku naapuri tulee jatkuvasti puhumaan" aika heikko argumentti, jos alue on muutoin hyvä, asunto ihanteellinen ja arki sujuvaa. Kun appivanhemmat asuvat lähellä, luultavasti ovat suuri lastenhoitoapu etenkin koululaisten menojen kanssa. Vai pitäisikö miehen olla vastoin tahtoaan valmis muuttamaan jonnekin korpeen, kun rouva haluaa, olisiko se tasapuolinen kompromissi? Viis miehen preferensseistä, työmatkoista, lasten koulumatkoista ym.
Eipä tuokaan tilanne ole nyt tasapuolinen kompromissi. En ymmärrä apn kaltaisia suhteita, joissa ihmiset eivät keskustele? Miksi he tekevät jotain, mihin eivät ole tyytyväisiä. Tasapuolinen kompromissi olisi tilanne, joihin MOLEMMAT ovat tyytyväisiä. Tuossa tapauksessa on viis veisattu apn preferensseistä, mutta näköään tilanne on ok aplle. Nyt ei kannattaisi sitten valittaa naapureista.
Hän on aikuinen ihminen, joka voi vaikuttaa tilanteeseensa, mutta ei toimi, vaan valittaa.
Epäsosiaaliset suomalaiset 😂.
Meillä oli hyvä tuuri paritalossa asuessamme; saimme niin mukavat naapurit, että meillä oli yhteiset marjapensaassa ja vietimme monen monta hauskaa juhlaa ja terassi-iltaa siellä asuessamme. Nyt okemme jo vuosia asuneet ulkomailla ja pidämme edelleen yhteyttä ja vierailemme silloin tällöin puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin täälläkin, kaikilla on omaa tekemistä niin paljon, ettei siinä läyrytä naapureiden kanssa.
Mulla on fiksut naapurit😀Olisipa meilläkin. Ainakin yksi naapurin mummo on sellainen joka juttelee kaikkien naapureiden kanssa tunninkin jos naamakkain ulkona sattuu hänen kanssaan. Tietää kaikkien asioista kaiken. Ap
Sinussa tiivistyy hyvin suomi junttius. Ei osaa sanoa ei, Ei pysty puhumaan tuntemattomille, Välttelee muiden katseita ja omaa huonon itsetunnon
En ole tuo jolle vastasit, mutta pakko kommentoida: minä en halua olla naapureiden kanssa paljoa tekemisissä, sillä valikoin tarkkaan ketä haluan läheisiksi ystävikseni ja tähän mennessä monet naapurit ovat olleet nimenomaan liian juntteja, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä. Juuri tuollaiset juoruämmät ovat niitä kaikkein junteimpia. Mutta kaikkein junteinta on yleistää kokonainen kansa huonoitsetuntoisiksi jne. Jos itse häpeät juuriasi, se ei tarkoita että meillä muilla olisi syytä samaan.
Ja PS. En ole kokonaan suomalainen, vaan vain osittain, mutta ylpeä suomalaisista juuristani. Muuta sinä ulkomaille kasvamaan ja aikuistumaan niin opit kunnioittamaan juuriasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo jolle vastasit, mutta pakko kommentoida: minä en halua olla naapureiden kanssa paljoa tekemisissä, sillä valikoin tarkkaan ketä haluan läheisiksi ystävikseni ja tähän mennessä monet naapurit ovat olleet nimenomaan liian juntteja, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä. Juuri tuollaiset juoruämmät ovat niitä kaikkein junteimpia. Mutta kaikkein junteinta on yleistää kokonainen kansa huonoitsetuntoisiksi jne. Jos itse häpeät juuriasi, se ei tarkoita että meillä muilla olisi syytä samaan.
Ja PS. En ole kokonaan suomalainen, vaan vain osittain, mutta ylpeä suomalaisista juuristani. Muuta sinä ulkomaille kasvamaan ja aikuistumaan niin opit kunnioittamaan juuriasi.
Mihinköhän sinun pitäisi muuttaa, että oppisit kunnioittamaan muita ihmisiä etkä pitäisi itseäsi parempana. Vai ovat kaikki sinun tähänastiset naapurit ovat olleet sinun mielestäsi liian juntteja. :D