Tyhmin lemmikki: kissa
Nyt niitä kissoja taas haetaan puista palomiesten voimin.
Miten eläin voi olla niin tyhmä, että pääsee puuhun, muttei alas?!
Älkääkä päästäkö kattejanne luontoon, kun linnuilla on pesät nyt!
Eikä myöskään naapureiden pihoille, kiitos.
Mulla on pihalla vesiastia valmiina vierailevien nimenomaan kissojen pesua varten.
Kommentit (45)
Mielenkiintoista kissavihaa taas lietsotaan. Voisi olla ehkä hieman asiallisempaa vaikka tietty tunteisiin menee taas kaikilla. Miettikää vähän ennenkuin kirjoitatte.
Jälleen vertailuna: Jos koirista kirjoitettaisiin tällaista tekstiä että nirri pois vaan jokaiselta joka vapaana tulee minun pihaani ja pissaa minun alueelleni nii olis täällä ihan erilailla vihaisia ihmisiä.
Ei se ole sen kissan tai koiran vika vaan omistajan vika joka sitä vapaana juoksuttaa. Maailma on erilainen nykyään - ihmisillä kestää aikaa muuttaa tapojansa. Kyllä ne asenteet muuttuu mutta hitaasti.
Olen vaan niin väsynyt kissavihaan. Miksi se on yleinen vitsi että auto kun jarruttaa niin kuuluu kuolevan eläimen rääkäisy? Ihmiset ovat oksettavia.
Olen aikoinaan ollut myös löytökissojen toiminnassa ja sieltä löytyy nämä kuseskelijat mutta ei se ole kissan vika vaan ihminen saanut sen aikaiseksi.
T.Edellinen
Meillä on kissat siksi, että ne hävittää hiiret, rotat ja muut jyrsijät pihapiiristä. Eipä ole sitten punkkejakaan, nuo jyrsijät kun niitä levittää.
Ihan kaikkia pitää kasvattaa/ kouluttaa tai huolehtia.
Siitä syntyy hyvä koira, hyvä kissa ja hyvä lapsi.
Toisille ihmisille se on vaan niin vaikeaa.
Mun kissa (16 v) ei ole koskaan käynyt ulkona ja on maailman ihanin olento.
On se vaan jännä ettei meidän pihaan ole tullut koskaan kissoja.
Pihalla käynyt pupuja, sorsia, fasaaneita, naapurin koira karkasi ja myyriä.
Myyrät vasta tuhoa aiheuttaa.
Mutta yhtään kissaa ei ole näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sekä kissoja että koiria, ja vaikka kissoistani tykkään kovasti, on pakko myöntää, etten tajua miksi kissoilla on koiria älykkäämpi maine. Kissani nukkuvat suurimman osan ajasta, ja tolloilevat jatkuvasti. Rikkovat tavaroita, pissaavat omiin sänkyihinsä, ylipäätään sotkevat sata kertaa enemmän kuin koirani koskaan (toinen myytti, että kissat ovat siistejä lemmikkejä). Kissani ovat siis sisäkissoja, mutta niillä on tarha pihalla.
Molemmissa lajeissa on varmasti älykkäitä ja hölmömpiä yksilöitä. Mutta jostain syystä kissanomistajilla on taipumusta nostaa itseään ja lemmikkiensä ylivertaisuutta jalustalle.
Kissa on luonnostaan äärettömän siisti eläin. Jos kissa pissaa sänkyynsä, on sillä jotain pahasti pielessä. Eli joko kotonanne olot ovat sellaiset, että kissat ovat äärimmäisen stressaatuneita (eli sinä omistajana olet epäonnistunut luomaan kissalle sen tarpeita vastaavan asuinympäristön) tai sitten niillä on elimellisiä sairauksia. Eli vie kissat eläinlääkäriin ja pyydä tutkimaan. Jos elimellistä vikaa ei löydy, lahjoita kissat kotiin, jossa kissoista osataan pitää huolta. Voi olla, että oikeassa kodissa pissaamisongelman lisäksi loppuvat muutkin ongelmat ja nukkuminenkin vähenee. Eli vika on sinussa ei kissoissa, ja kissoillesi olisi parasta päästää parempaan kotiin.
Kissojen hakkimiseen - siinä missä koirienkin - pitäisi oikeasti olla jokin ajokortti. Nykyään ihmiset hankkivat lemmikkejä ilman alkeellisintakaan tietoa siitä, mitä ne elinympäristöltään vaativat voidakseen hyvin. Sääliksi käy näitä eläinparkoja, jotka ovat osaamattomien ihmisten armoille joutuneet.
Hmm. En kyllä tiedä, mistä kissat voisivat olla stressaantuneita. Koti on rauhallinen ja tilava, ei ole lapsia, koiravanhus ei kissoja jahtaa. Asuinalue hiljainen okt-alue. Ruoka-ajat ovat säännölliset. Kissoilla on halutessaan pääsy ulkotarhaan. Sairauksia ei pitäisi olla. Kissat nukkuvat ihan rauhassa ja ovat leikkisiä. (Valitettavasti leikkiessään myös rikkovat tavaroita, mutta en pidäkään enää mitään arvokasta esillä.)
Tätä pissailua on tapahtunut siitä asti, kun kissat meille tulivat. Olivat alunperin hylättyjä, nälkiintyneitä kissoja, joten lieneekö kokemuksista jäänyt sitten pysyvät traumat. Aluksi välttelivät ihmisiä, nykyään tulevat ihan normaalisti perheenjäsenten rapsuteltavaksi. Vieraita välttävät edelleen.
Ei minun viestini takana ollut mitään paheksuntaa kissoja kohtaan. Kunhan vain kerroin, että en ymmärrä, miksi kissanomistajat pitävät kissoja aina niin ylivertaisina ja halveksivat koiria. Minä tykkään kummistakin yhtä paljon.
Moni ei tätä tiedä, mutta pesimäaikaan mitä on säädetty koirien kiinnipidosta koskee myös kissaa. Että vaikee pitää kissaihmisiä millään tavoin luonnonystävinä kun ei voi edes pesimärauhaa antaa luonnoneläimille ja linnuille. Antaa ihmisestä melko itsekkään ja piittaamattoman kuvan. 😥
Oravat ne tuhoavat linnunpesiä ja syövät poikaset
Vierailija kirjoitti:
Nyt niitä kissoja taas haetaan puista palomiesten voimin.
Miten eläin voi olla niin tyhmä, että pääsee puuhun, muttei alas?!
Älkääkä päästäkö kattejanne luontoon, kun linnuilla on pesät nyt!
Eikä myöskään naapureiden pihoille, kiitos.
Mulla on pihalla vesiastia valmiina vierailevien nimenomaan kissojen pesua varten.
Montako kissan raatoa olet nähnyt puissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sekä kissoja että koiria, ja vaikka kissoistani tykkään kovasti, on pakko myöntää, etten tajua miksi kissoilla on koiria älykkäämpi maine. Kissani nukkuvat suurimman osan ajasta, ja tolloilevat jatkuvasti. Rikkovat tavaroita, pissaavat omiin sänkyihinsä, ylipäätään sotkevat sata kertaa enemmän kuin koirani koskaan (toinen myytti, että kissat ovat siistejä lemmikkejä). Kissani ovat siis sisäkissoja, mutta niillä on tarha pihalla.
Molemmissa lajeissa on varmasti älykkäitä ja hölmömpiä yksilöitä. Mutta jostain syystä kissanomistajilla on taipumusta nostaa itseään ja lemmikkiensä ylivertaisuutta jalustalle.
Kissa on luonnostaan äärettömän siisti eläin. Jos kissa pissaa sänkyynsä, on sillä jotain pahasti pielessä. Eli joko kotonanne olot ovat sellaiset, että kissat ovat äärimmäisen stressaatuneita (eli sinä omistajana olet epäonnistunut luomaan kissalle sen tarpeita vastaavan asuinympäristön) tai sitten niillä on elimellisiä sairauksia. Eli vie kissat eläinlääkäriin ja pyydä tutkimaan. Jos elimellistä vikaa ei löydy, lahjoita kissat kotiin, jossa kissoista osataan pitää huolta. Voi olla, että oikeassa kodissa pissaamisongelman lisäksi loppuvat muutkin ongelmat ja nukkuminenkin vähenee. Eli vika on sinussa ei kissoissa, ja kissoillesi olisi parasta päästää parempaan kotiin.
Kissojen hakkimiseen - siinä missä koirienkin - pitäisi oikeasti olla jokin ajokortti. Nykyään ihmiset hankkivat lemmikkejä ilman alkeellisintakaan tietoa siitä, mitä ne elinympäristöltään vaativat voidakseen hyvin. Sääliksi käy näitä eläinparkoja, jotka ovat osaamattomien ihmisten armoille joutuneet.
Hmm. En kyllä tiedä, mistä kissat voisivat olla stressaantuneita. Koti on rauhallinen ja tilava, ei ole lapsia, koiravanhus ei kissoja jahtaa. Asuinalue hiljainen okt-alue. Ruoka-ajat ovat säännölliset. Kissoilla on halutessaan pääsy ulkotarhaan. Sairauksia ei pitäisi olla. Kissat nukkuvat ihan rauhassa ja ovat leikkisiä. (Valitettavasti leikkiessään myös rikkovat tavaroita, mutta en pidäkään enää mitään arvokasta esillä.)
Tätä pissailua on tapahtunut siitä asti, kun kissat meille tulivat. Olivat alunperin hylättyjä, nälkiintyneitä kissoja, joten lieneekö kokemuksista jäänyt sitten pysyvät traumat. Aluksi välttelivät ihmisiä, nykyään tulevat ihan normaalisti perheenjäsenten rapsuteltavaksi. Vieraita välttävät edelleen.
Ei minun viestini takana ollut mitään paheksuntaa kissoja kohtaan. Kunhan vain kerroin, että en ymmärrä, miksi kissanomistajat pitävät kissoja aina niin ylivertaisina ja halveksivat koiria. Minä tykkään kummistakin yhtä paljon.
Se että kissa pissaa sisällä muualle kuin astiaan, ei ole normaalia. Onko kissat leikattu? Kyse voi olla sairaudesta tai stressistä. Stressiä voi aiheuttaa esim reviirikäyttäytyminen, kodin muut lemmikit tai näkee pihalla jotakin mikä stressaa. Voi myös olla että ei ole opetettu pentuna sisäsiistiksi. Ottaisin yhteyttä eläinlääkäriin ja tai kissojen käytöshäiriöihin perehtyneeseen henkilöön.
Ei kyllä paljon mieltä ylennä tämä kissaviha, ihmisvihaa erimuodoissaan ja nyt vielä tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei tätä tiedä, mutta pesimäaikaan mitä on säädetty koirien kiinnipidosta koskee myös kissaa. Että vaikee pitää kissaihmisiä millään tavoin luonnonystävinä kun ei voi edes pesimärauhaa antaa luonnoneläimille ja linnuille. Antaa ihmisestä melko itsekkään ja piittaamattoman kuvan. 😥
Kissa varmaan tajuaa, kun sille kertoo että voit ulkoilla vapaasti 10 kk, mutta nyt täytyy olla 2kk kiltisti sisällä.
Mä en voi ottaa koskaan omaa kissaa ja olin todella mielissäni jos meidän pihalle tulisi kissa.
Irti olevia koiria tulee silloin tällöin pihalle. Ei haittaa mua, jos eivät hätyytä kissaa. Mutta ihme ettei niistä jauhteta yhtään enempää. Jotkut pitää koiraansa irti lenkillä ja ne toisinaan purevat muita koiria ja joskus ihmisiäkin (kissat yleensä päsee karkuun). Miksi ette vaahtoa niistä yhtään? Kissa harvemmin tekee näin. Itse tykkään sekä kissoista että koirista, mutta inhoan eläinvihaa.
Vierailija kirjoitti:
En päästä kattiani luontoon, mutta en suinkaan suojellakseni lintuja ja naapureita, vaan kissaani.
Tämä! Kissavihaajat muka suuria luonnonystäviä ja eläinrakkaita ihmisiä,mutta silti uhkaavat tappaa kaikki näköpiiriinsä erehtyvät kissat.
Suojellakseni kissaani heiltä,ulkoilutan lemmikkiäni valjaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan että veisit vaikka pissanäytteen eläinlääkärille tutkittavaksi. Mulla on 6 kissaa ja yksikään ei pissaile terveenä muualle kun pottaansa. Kissallasi voi olla esim virtsatietulehdus, virtsakiviä tai vaikka munuaisongelmia.
Miksi on hyväksyttävää vihata kissoja, mutta jos sanoo, ettei ole koiraihminen, niin johan siitä nousee haloo? Ja joo, en pidä koirista. Lisäksi, tyhmin ihminen: sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa varmaan tajuaa, kun sille kertoo että voit ulkoilla vapaasti 10 kk, mutta nyt täytyy olla 2kk kiltisti sisällä.
Niin, eihän semmoista voi tietenkään odottaa kissalta mutta omistajan pitäisi kyllä ymmärtää pitää kissa rauhoitusaikana sisällä tai ulkoiluttaa kytkettynä. Mutta näemmä sekin on liikaa vaadittu.
Sun kissoja ei ole kasvatettu ja hoidettu hyvin.
Se lähtee syntymästä ja siksi meillä on rotukissoja.
Kaksi pentuetta kasvattanut ja 10 pentua.
Täysin sisäsiistejä kaikki ollessaan 6 viikkoa vanhoja.
3 ragdoll kissaa kotona ja ikinä eivät pissaa mihinkään muualle kuin laatikolle.
Eivät riko mitään eivätkä tolloile. Mielestäni teillä on kotona ongelma, älä yleistä muihin.
Kissasi ovat ilmeisesti löytökissoja.
Äärimmäisen tärkeä vaihe on se 0-12 viikkoa ja se taas nyt on emon ja ihmisen vastuulla.
Meillä vanhin on 8 vuotias.