Miten jotkut jaksaa painaa tuplavuoroja (14h)?
Miten hemmetissä joku jaksaa tehdä tuplavuoroja? Mulle se 8h on aivan maksimi, hullu ajatus että tekisi siihen päällä vielä TOISET 8h!!!!! Ja ei kannata nyt verrata tähän mitään 24h vuoroja esim pelastuslaitoksella koska niissähän vuoroissa voi myös nukkua yms ja lähinnä ollaan vaan päivystysvalmiudessa kokoajan.
Kommentit (25)
On kiva raahautua töihin vain 2-3 päivänä viikossa. ;)
Loput päivät voi vaan lomailla. Näin ainakin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini on sairaanhoitaja. Katkuvasti 7-21 työvuoroja. Joskus tullaan klo 13 sanomaan että jäätkö iltaan. Ei ole tarpeeksi porukkaa kai.
Olen osastolla myös (tosin en sh:na) mutta ainakin meidän osastolla sairaanhoitajat suorastaan rakastaa noita tuplavuoroja. Harvoin näkee samoja naamoja montaa kertaa viikon aikana, eli aika paljon ovat vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Miten 2x8 on 14...?
Ajatusvirhe. 16h tietenkin.
Ap
Kyllä se hälytysraha välillä jaksaa motivoida.
2: Mutta jos sitten ei jaksa tehdä muuta kuin löhötä/nukkua, niin mitä elämää se sellainen on? Olet hereillä vain ollaksesi töissä.
Teen sairaanhoitajana mielelläni tuplavuoroja.
Olen aina ollut sitkeä tyyppi. Pitkän matkan juoksu, pitkät auto matkat, syömättömyys, harvat vessakäynnit, pitkät putket lähes mitä vain on minulle "luontaista". Ehkä vähän masokistista :) sairaanhoitajana välillä niin kiireisiä päiviä, että 14h tuntuu 5-6 tunnin mittaisena.
Onhan jalat melko poikki illalla, mutta on ne välillä muilloinkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini on sairaanhoitaja. Katkuvasti 7-21 työvuoroja. Joskus tullaan klo 13 sanomaan että jäätkö iltaan. Ei ole tarpeeksi porukkaa kai.
Olen osastolla myös (tosin en sh:na) mutta ainakin meidän osastolla sairaanhoitajat suorastaan rakastaa noita tuplavuoroja. Harvoin näkee samoja naamoja montaa kertaa viikon aikana, eli aika paljon ovat vapaalla.
Kaverini ei oikein tykkää. Mutta kuuluu työhön.
Yleensä tuplavuorojen tekijöiden asenne on "kun kerta töihin tullaan niin ollaan sitten kunnolla!". Eli se on parista muutamaan päivään viikossa vaan töitä sitten. Rahallisesti ilmeisesti myös jotain etua tuossa tuplavuorojen tekemisessä. Itsekään en kyllä tekisi moisia vuoroja.. ei vaan jaksaisi. En ymmärrä miten kenelläkään pysyy keskittyminen 16 tuntia? Kuitenkin täytyy töissä olla aina huolellinen kokoajan....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini ei oikein tykkää. Mutta kuuluu työhön.
Ei pitkiä päiviä ole mikään pakko tehdä. Ei mikään pakko! Täysin vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten 2x8 on 14...?
Ap
Pyydä anteeks ap, olit laittanut väärin ja silloin pitää olla pahoillaan.
Siivousalalla perusliksa on niin onneton, että kyllä siinä helposti suostuu tekemään tuplavuoroa. Joskus muinoin, kun olin vielä alalla, tein melkein joka viikko yhden tai kaksi tuplavuoroa eli 16 tuntia putkeen. Joskus eväätkin loppui kesken, vaikka yleensä otin jotain ylimääräistä siltä varalta, että tuplavuoro tarjolla.
Olin minä hoikka tyttö niihin aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Teen sairaanhoitajana mielelläni tuplavuoroja.
Olen aina ollut sitkeä tyyppi. Pitkän matkan juoksu, pitkät auto matkat, syömättömyys, harvat vessakäynnit, pitkät putket lähes mitä vain on minulle "luontaista". Ehkä vähän masokistista :) sairaanhoitajana välillä niin kiireisiä päiviä, että 14h tuntuu 5-6 tunnin mittaisena.
Onhan jalat melko poikki illalla, mutta on ne välillä muilloinkin...
Ainiin ja itse koen olevani yhtä tarkka ja virkeä yksittäisissä tuplavuoroissa kuin 8h vuorossa (en ole tehnyt montaa tuplaa peräkkäin).
Olen hyväuninen, joten palaudun ainakin vielä 30vuotiaana yhtä hyvin tuplavuorosta, kuin esim iltavuorostakin.
Monet eivät tykkää tehdä, olen ainoa työyhteisössäni, joka tekee (koska sopii minulle paremmin).
aikoinaan laman väistyttyä 1995 pääsi töihin pitkän työtömyysputken jälkeen teimme raskasta ja keskiraskasta koneistusta isoilla koneilla konepajassa, aamu huki alkoi 06.00 ja päättyi klo 14.00 mutta tavallisesti työt jatkui iltavuoron merkeissä klo 22 asti, joskus kun oli kiire hommaa tulossa piti saada alta pois entiset niin piti vääntää aamu kutosesta ensin siihen klo 22 asti ja sit jatkettiin vielä amu kahteen tai neljään, sit nopeesti himaan unta palloon vitosen jälkeen taas ylös ja kutoseen koneelle. tätä oli viikot sitten viikonlopuisin jos pomo pyyti töihin niin oltiin ensin perjantaina se 16h minimi ja sit lauantaina vaan 12h-16h ja sunnuntaina tultii aina kutoseen ja painettiin joku 18 tuntia, koska silloin sunnuntaina alkoi ne makeimmat 400 prosenttiset tunnit ilta 1o jälkeen ja maanantaina kun tultiin aamuvuoroon niin saatiin se 500mk viikkolepokorvausta siitä sunnuntaista kun lepoaika ei täyttynyt.
ihmeesti sitä jaksoi ,pisin viikko 7 pv oli 100h töissä ja tiistai ja torstaina piti lähteä 8h jälkeen kotiin kun oli sovittua menoa. laske siitä ja ihmettele
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten 2x8 on 14...?
Ap
Meillä se tekisi juuri tuon 14 h, koska aamuvuoro alkaa klo 7 ja iltavuoro päättyy klo 21.
Kyllähän noita todella harvakseltaan hätätilainteissa tekee.
Riippuu tosi paljon työpaikasta. Jossain paikoissa se 16h vaan ns. Keventää päivää. Saat itsellesi vaan tuplasti enemmän aikaa tehdä päivän työt, jolloin voit ottaa aika mukavasti sen koko päivän.
Sitten on paikkoja, joissa hommia painetaan hullunlailla joka ikinen minuutti. Esim. Jotkut varastot. Olen itse tehnyt varastolla joskus 10h päiviä ja jo pelkästään se oli ihan hirveää. Se on niin uskomattoman rankkaa se työ! Jotkut siellä teki hommia kellon ympäri ja se oli aivan sairasta. Koskaan ei ole ollut niin kamala olo kuin 10h varastopäivien jälkeen. Mä olen sellainen ihminen, että teen töissä aina työt kunnolla ja teen töitä kokoajan. En harrasta mitään juoruilua ja somettamista työajalla, joten minä ihan oikeasti tein niitä hommia sen 10h aina kuin viimeistä päivää.
Sellaistakin tapahtuu, että ilta/tuplavuoron jälkeen jäädään tekemään vielä yövuoro. Tekee 18-24h hoitotyötä ja onnella ehkä joku pieni torkkutauko jossain välissä jos on rauhallista. Mutta hälyraha, yölisät ja se, ettei tartte tulla aamuun motivoi siinä kohti ihan riittävän hyvin. Eikä se nyt niin älyttömän raskaalta tunnu sekään, paljon rankempaa on vaikka kolme tavan aamuvuoroa peräkkäin, ainakin mulle :)
No itse olen ainakin oikein hakeutunut työpaikkaan jossa saa tehdä mahdollisimman paljon tuplavuoroja. Enemmän vapaata ja olen mieluummin töissä sitten koko päivän kun kerran menen. Tai yön.
Sairaanhoitaja