Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenlauluissa aivan älyttömiä sanoituksia

Vierailija
14.05.2018 |

Ketkä tietämättömät hölmöt oikein ovat rustanneet sanoituksia vanhoihin lastenlauluihin? Siis tähän tyyliin:

1. "Riti rati ralla, tuli talvi halla." Ei talvella mitään hallaa ole vaan pakkasta. Hallaa esiintyy kasvukaudella.

2. "Äidin kasvimaalla, raparperin alla, sammakolla koti oli kultainen." Ei sammakolla mitään kotia tai pesää ole missään.

3. "Kas, kuusen latvassa oksien alla, on pesä pienoinen oravalla." Ei ikinä latvassa, vaan lähes aina rungon puolivälin alapuolella.

Kommentit (185)

Vierailija
141/185 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää vaan miten järjettömiä on kaikki virret ja muut jeesuslaulut mitä lasten kanssa pakkolaulatetaan

Vierailija
142/185 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piippolan vaari hoitelee lampaitansa. Go vaari!

Jossain Pekka Puupää elokuvassa laulettiin vaarin hoidelleen myös lapsiansa. Sairas laulu.

Ei se laulu ole sairas vaan sinä.

Olen 52 v enkä ole koskaan ajatellut laulua kuten sinä.

Näetkö kaikessa seksiä ja kaksimielisyyttä ?? Eikai kaikkia ihania vanhoja lastenlauluja tarvitse raiskata täällä sen takia, että ilmeisesti kuuntelijan mieli vääntää kaiken sairaaksi ?

Vähän huumoria peliin jäykkis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/185 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskadaaraa kuka pani Saaraa Moskovan assan vessassa... Miten voi lastenlauluissa olla tommosia sanotuksia?

Tässä samassa laulussa oli jotain rapsutuksesta ja satiasen kaiverruksesta". En nyt muista että miten meni, mutta saatiin levy mummulta ja vaarilta lahjaksi olisko ollu 82 tai 83. Levy oli muutenki älytön ja isä takavarikoi sen kun sattui joskus kuulemaan sen.

Se on Sleepy Sleepersin levy, eikä sillä ole tosiaankaan mitään tekemistä lastenlaulujen kanssa.

Vierailija
144/185 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putte possun nimipäivät: Niillä kaikilla oli niin mukavaa, oi jospa oisin saanut olla mukana.

laulajaa ei kutsuttu vaan kateellisena miettii, miten oli kivat kemut.. 

Tämäkin on ikivanha laulu 1930-luvulta, jolloin nimipäiviä vietettiin ehkä yleisemmin kuin syntymäpäiviä. Ihmiset muistivat almanakan nimipäivät ulkoa ja oli erilaisia sanontoja säähän ja vuodenaikoihin liittyen juuri nimipäivien mukaan.

Onko almanakassa (ollut) Puten päivää?

Vierailija
145/185 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskadaaraa kuka pani Saaraa Moskovan assan vessassa... Miten voi lastenlauluissa olla tommosia sanotuksia?

Tässä samassa laulussa oli jotain rapsutuksesta ja satiasen kaiverruksesta". En nyt muista että miten meni, mutta saatiin levy mummulta ja vaarilta lahjaksi olisko ollu 82 tai 83. Levy oli muutenki älytön ja isä takavarikoi sen kun sattui joskus kuulemaan sen.

Se on Sleepy Sleepersin levy, eikä sillä ole tosiaankaan mitään tekemistä lastenlaulujen kanssa.

No tuota levyä/ laulua en muista, mutta kyllä meillä Sliipparit oli lähinnä lasten kuuntelussa. Itse muistan että jo tarhaikäisinä kuunneltiin kasetilta ja laulettiin mukana.

Vierailija
146/185 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Liian usein kiusaan ja kähisen.

Liian usein riehun ja rähisen.

Liian usein pahoitan 

mieltä toisten,

siksi pyydän näin:

Anna anteeksi, anna anteeksi.

Anna minulle anteeksi.

Anna anteeksi."

Minua suoraan sanottuna vitutti laulaa tätä lapsena koulun uskonnollisissa juhlissa. Olin erittäin kiltti lapsi, käyttäydyin tunneilla ja tein annetut tehtävät. En haukkunut tai muutenkaan riidellyt muiden kanssa. Sitten pistettiin laulamaan tällainen kamala anteeksipyyntö-laulu asioista joita en edes tehnyt. 

Vierailija
147/185 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian usein pahoitan 

mieltä toisten,

siksi pyydän näin:

Anna minulle anteeksi.

Anna anteeksi."

Minua suoraan sanottuna vitutti laulaa tätä lapsena koulun uskonnollisissa juhlissa. Olin erittäin kiltti lapsi, käyttäydyin tunneilla ja tein annetut tehtävät. En haukkunut tai muutenkaan riidellyt muiden kanssa. Sitten pistettiin laulamaan tällainen kamala anteeksipyyntö-laulu asioista joita en edes tehnyt. 

Sama juttu. Ja aina se on kuulostanut siltä että se yksi ja sama lapsi joutuu anteeksi pyytelemään.

Vierailija
148/185 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikki Hiiri mättähältä mättähälle käy ja pikkujalka pilkottaa. Hän huoletonna häärii kun nyt vaaroja ei näy

En muista enempää. Metka lastenlaulu.

Vierailija
149/185 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mummo kanasensa niitylle ajoi, pienet kanaset ne hyppeli..."

Sinne mahtoivat hävitä...Lienevätkö nuo niitä vapaita onnellisia kanoja, jotka munivat vapaita onnellisia munia?

Vierailija
150/185 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian usein pahoitan 

mieltä toisten,

siksi pyydän näin:

Anna minulle anteeksi.

Anna anteeksi."

Juu, tämä olisi ollut selvästi enemmän sinun laulusi:

Vierailija
151/185 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kehäkukkanen pieni pyörii, kehäkukkanen pieni pyörii, kehäkukkanen pieni ja korea. Hän kruununsa toiselle ojentaa, ota vain, ystäväin, ota vain, ystäväin..."  Outoja pyöriviä kruunupäisiä puhuvia kukkia...

152/185 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee hirmuinen rölli, on mulla metsässä tölli. Ja siellä mä asustelen,ja sieltä mä hiippailen.

Mä varjoissa hiiviskelen ja lapsia säikyttelen. Ja se on vasta mukavaa, kun kaikkia pelottaa!

En ole minä mikään määkivä lammas,on suussani yksi iso hammas. Ja sillä mä irvistelen ja kaikkia säikyttelen.

Hei tilipitappi tilipitappi tilipitappi tilipitappi tilipitappi tilipitappi taa!

- Tulee mieleen joku hätäisesti kyhätty laitapuolen kulkijan asumus. Asukkina metsien mies, spurgujen spurgu. Sellainen joista aina välillä varoitellaan, kun on nähty koulujen tai päiväkotien lähettyvillä. Kiinnostunut lapsista väärällä tavalla.

Vierailija
153/185 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä olen pikkupoika postiljooni, postiljooni, postiljooni, minä olen pikkupoika postiljooni ja kiertelen ympäri Suomenmaan..."

...ei ihme, että postin kulku on niin hidasta, kun on sälytetty pikku postiljoonille jakelualueeksi koko Suomi...

Vierailija
154/185 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesikääpä nikkarit itse parempia.Osahan on jo tosi vanhoja rallatuksia.Eihän niitä tartte kuunnella laulakaa niitä omianne sateenkaari laulujanne.

Vierailija
155/185 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä olen pikkupoika postiljooni, postiljooni, postiljooni, minä olen pikkupoika postiljooni ja kiertelen ympäri Suomenmaan..."

...ei ihme, että postin kulku on niin hidasta, kun on sälytetty pikku postiljoonille jakelualueeksi koko Suomi...

Ja vielä lapsityövoimaa.

Vierailija
156/185 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesikääpä nikkarit itse parempia.Osahan on jo tosi vanhoja rallatuksia.Eihän niitä tartte kuunnella laulakaa niitä omianne sateenkaari laulujanne.

Sähän olet oikea auringonpaiste 🤨

Vierailija
157/185 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röllillä on todella pimeitä lauluja .D Nykyään ei niitä edes julkaistaisi.

Röllillä on ihan parhaita lauluja kuten Lothar ja röllin unilaulu.

Aika kyseenalainen tosiaan on kappale, jossa robotti ruttunen dumppaa sähköhellaEllan nuoren mikroaaltouunin vuoksi. Nuori mikro jaksaa hetken katsella ruttusta, mutta jättää taas ruttusen, kun löytää elämäänsä mielenkiintoisemman tietokoneen. Ruttunen palaa lakki kourassa sähköhellaellan luo. No paskinta tässä on, että Ella ottaa vielä ruttusen takaisin.

Yhdessä biisissä Rölli kertoo kuinka sai selkäänsä. Piti ruumillista kuritusta myös itse aiheellisena.

Vierailija
158/185 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Tuu-tuu-tupakkaarulla....”

Kauniita unia! <3

Vierailija
159/185 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on niin vanha laulu, että silloin kun tätä laulua vielä laulettiin jaettiin kirjepostiakin kaksi kertaa päivässä!

Laulu on unohtunut ja posteljoonit ovat harhautuneet muihin töihin 🙁.

Vierailija
160/185 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kylkiluut jo meni poikki miau miau miau, kun niin innokkaasti loikki miau miau miau"

Titi-Nalle- Don katti