Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin lääkärissä ahdistuksen ja unettomuuden takia, sain hoidoksi keskusteluapua

Vierailija
14.05.2018 |

Vaikka kuinka itkien yritin selittää etten ole nukkunut moneen yöhön ja ahdistaa niin että tekisi mieli hypätä junan alle.
Sain keskusteluajan viikon päähän ja kehotuksen mennä päivystykseen, jos olo pahenee. Kysyn vaan, miten olo voi tästä pahentua?
En tahdo mennä päivystykseen jonottamaan tuntikausiksi. Tuntuu jo pahalle maksaa aamun turha lääkäriaika.
Miksi en voi saada mitään apua?

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa eivät uskalla määrätä lääkkeitä itsetuhoisuuden varalta.

Vierailija
2/86 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yksityiselle ja rauhoittavia esim opamox.

Sit meet sinne keskusteluapuun myös

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lääkäri keksi hyvän lääkkeen. Parin päivän saikku ei olis auttanut yhtään mitään, mutta ammattiauttajan kanssa keskustelu sen sijaan tepsii itse ongelman lähteeseen, ja näin pääset eroon ahdistuksesta ja unettomuudesta. Tsemppiä! :) 

Vierailija
4/86 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä apua sä sitten haluaisit? Olisitko voinut lääkärille tarkentaa millaista apua tarvitset? Unilääkkeitä? Saikkua? Mitä?

Vierailija
5/86 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti pelätään hysteerisesti lääkkeiden väärinkäyttöä. Mäkään en saanut tarpeeseen ja sanottiin, että esim rauhoittavia määrätään vain niille, joilla on pidempi hoitosuhde. Joko pärjäilet tai menet päivystykseen.

Vierailija
6/86 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni lääkäri keksi hyvän lääkkeen. Parin päivän saikku ei olis auttanut yhtään mitään, mutta ammattiauttajan kanssa keskustelu sen sijaan tepsii itse ongelman lähteeseen, ja näin pääset eroon ahdistuksesta ja unettomuudesta. Tsemppiä! :) 

Läheinen kuoli juuri ja samalla tuli ero. Yksinäisyyteen ei auta juttelu.

Vierailija
7/86 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset rauhoittavia ja nukahtamislääkkeitä, sitten työpsykologille. Olen itse samassa tilanteessa ollut.

Vierailija
8/86 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt yksityiselle ja rauhoittavia esim opamox.

Sit meet sinne keskusteluapuun myös

Ei ole yhtään ylimääräistä.

Vierailija
9/86 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko se parempi vaihtoehto että jää ilman apua ja joutuu kävelemään junan alle tai hyppäämään katolta.

Vierailija
10/86 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin varmaan sanoisi ihminen jolla ei ole tällaisia oireita tai on jo aikoja sitten parantunut näistä. Kyllä se "laastari" eli lääke pitäisi saada nyt tähän ogelmaan ajoissa hankittua, ennenkuin oireet pahenevat-----> paniikkihäiriö. Keskustelua tämän jälkeen sitten ammattiauttajan kanssa.

Vierailija
11/86 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi luulla että jutteleminen on hyvä lääke siihen.

Vierailija
12/86 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene sinne päivystykseen, jos tuntuu ettei olo enää voi pahentua. Tosin olo voi aina pahentua. Sitten ainakin huomaat, että se on pahentunut, kun oikeasti menet sinne junaradalle eli kun suunnitelmat muuttuvat toiminnaksi.

Vierailija
13/86 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä olen aina saanut helposti nukahtamislääkkeitä..? Aina on kirjoitettu resepti, kun olen valittanut unettomuutta. Joskus tulee myös kehotus mennä keskustelemaan psykologin kanssa, mutta en kyllä ole mennyt.

Vierailija
14/86 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo lääkkeet eivät ole ihan ongelmattomia. Voi olla vain hyvä että odottaa tilanteen tasaantumista.

Vierailija
15/86 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko se parempi vaihtoehto että jää ilman apua ja joutuu kävelemään junan alle tai hyppäämään katolta.

Vai saisiko lääkäri paremmin unta, että et vetäisi hänen määräämiään lääkkeitä kurkusta alas itsemurhatarkoituksessa.

Vierailija
16/86 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu varmasti on paras apu sinun tilanteessasi, kun selvästi unettomuus johtuu traumasta. Olet myöhemmin kiitollinen, kun ei tarvitse vieroittautua rauhoittavista.

Vierailija
17/86 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti pelätään hysteerisesti lääkkeiden väärinkäyttöä. Mäkään en saanut tarpeeseen ja sanottiin, että esim rauhoittavia määrätään vain niille, joilla on pidempi hoitosuhde. Joko pärjäilet tai menet päivystykseen.

Mieluummin hankin lääkkeeni muuta kautta kuin itken tuntikausia päivystyksessä ja pahimmillaan viivästytän jonkun nopeasti hoitoa tarvitsevan hoitoa.

Vierailija
18/86 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu varmasti on paras apu sinun tilanteessasi, kun selvästi unettomuus johtuu traumasta. Olet myöhemmin kiitollinen, kun ei tarvitse vieroittautua rauhoittavista.

Kun olen keskustellut eikä se auta yhtään mitään.

Vierailija
19/86 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vituttaa lääkäreitä tällaiset potilaat, jotka "tietävät", millainen apu heille sopii parhaiten.

Vierailija
20/86 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi luulla että jutteleminen on hyvä lääke siihen.

Tuoko se juttelu läheistäni takaisin? Auttaako juttelu, johon toinen osapuoli on pakotettu yksinäisyyteen? Saako juttelemalla unta ja syötyä ja oksentelun loppumaan?