Kävin lääkärissä ahdistuksen ja unettomuuden takia, sain hoidoksi keskusteluapua
Vaikka kuinka itkien yritin selittää etten ole nukkunut moneen yöhön ja ahdistaa niin että tekisi mieli hypätä junan alle.
Sain keskusteluajan viikon päähän ja kehotuksen mennä päivystykseen, jos olo pahenee. Kysyn vaan, miten olo voi tästä pahentua?
En tahdo mennä päivystykseen jonottamaan tuntikausiksi. Tuntuu jo pahalle maksaa aamun turha lääkäriaika.
Miksi en voi saada mitään apua?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
No mene sinne päivystykseen, jos tuntuu ettei olo enää voi pahentua. Tosin olo voi aina pahentua. Sitten ainakin huomaat, että se on pahentunut, kun oikeasti menet sinne junaradalle eli kun suunnitelmat muuttuvat toiminnaksi.
Päivystyksestä ei saa unilääkkeitä eikä rauhoittavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mene sinne päivystykseen, jos tuntuu ettei olo enää voi pahentua. Tosin olo voi aina pahentua. Sitten ainakin huomaat, että se on pahentunut, kun oikeasti menet sinne junaradalle eli kun suunnitelmat muuttuvat toiminnaksi.
Mutta päivystyksestä ohjataan osastolle jossa saa lääkkeet. Opamox on yleisin mitä sairaalassa annetaan potilaille yötä vasten. Kun menin nimenomaan unettomuuden takia, taisi olla vahvemmat lääkkeet mutta en enää muista merkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta päivystyksestä ohjataan osastolle jossa saa lääkkeet. Opamox on yleisin mitä sairaalassa annetaan potilaille yötä vasten. Kun menin nimenomaan unettomuuden takia, taisi olla vahvemmat lääkkeet mutta en enää muista merkkiä.
Kyllä on aika harvassa ne päivystyksestä unilääkkeitä ja rauhoittavia hamuavat, jotka osastolle laitetaan.
Mä sain kyllä lääkäriltä omaan unettomuuteeni, mitä tarvitsin. Ketipinorit. Mutta sille lääkärille pääsin todella monen mutkan kautta. Ja kerran mut vietiin liikkuvan avohoidon aloitteesta psykiatriselle, missä olin itsemurhatarkkailussa. Ajattelin ensin, että ei tässä mitään, sama homma kuin muillakin täällä. Mutta mun huone olikin lukitun oven takana ja siellä oli kameravalvonta. Kellään muulla ei ollut samaa. Eli joko kestät, tai joudut tuommoiseen. V*tut, siellä päässyt kellekään juttelemaan. Hoitajat ei halunneet olla missään kontaktissa. Lääkärin näin vain kerran poislähtiessäni. Kyseli vaan, mihin menen tästä ja miten meinaan hoitoni järjestää! Eli mun olisi pitänyt siinä tilassa itse tietää, miten mun hoito kulkee siitä eteenpäin. Jopa mun nykyinen työkkärin työntekijä on myötätuntoisempi. Ongelmia on edelleen ja hän ymmärtää hyvin. Antaa mun aina puhelimessa kertoa koko tilanteen ja on vaan niin... ihana! Ja hoitaa asioitani todella ammattimaisin ja mahtavin ottein.
Hei, tässä neuvoni unettomuuteen. Olen itsekin joskus siitä kärsinyt kausittain, pahimmillaan en nukkunut kahteen viikkoon juuri yhtään. Nykyisin nukun ihan hyvin, unirytmi on hyvä. Tässä neuvoni ja kokeilkaa näitä. Älä juo kahvia klo 14.00 jälkeen, ei kolajuomia, ei limsoja. Päiväsaikaan tulee olla luonnonvalossa. Jos et jaksa ulkoilla niin käy vaik partsilla välillä. Pidä verhot auki. Älä syö suklaata iltapäivällä tai illalla. Älä ajattele unettomuutta, keskitä ajatuksesi muuhun. Liikunta on aina hyväksi. Jos katselen paljon älypuhelinta, niin säädä näytön kirkkaus himmeämmäksi. Monista älypuhelinta voi myös säätää sinisen valon pois, kellertävä valo parempi. Paras tuote unettomuuteen on ehdottomasti Unisin valmiste. Nimi bertil's Unisin L-teaniini, melatoniini-, yrttiuutabletti.
Ainut tuote joka auttoi itselleni. Ja voi ottaa joka ilta, ei aiheuta tokkuraisuutta. Pelkkä melatoniini- tabletti ei auta mitään. Bertil's U nisin on myynnissä Yliopiston apteekeissa, sieltä voi Kai myös tilata. Ja ehkä Life luontaistuotekaupoissa. 2 illalla. Aluksi voi joutua odottamaan unta tuntejakin, mutta kun joka ilta ottaa. niin ei mene kauaakaan kun nukkuu hyvin. Ainoa oikeasti auttava tuote. Kokeilkaa ihmeessä, hinta n. 16 e.
Unettomuuteen ei ole muuta parannusta kuin tyytyväisyyden löytäminen omaan elämään, mutta olisihan se voinut pari nappia antaa pahimpaan hätään... Terapia on joka tapauksessa paras mahdollinen ulkopuolinen apu unettomuuteen.