Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä laittais tarjottavaa ylioppilasjuhliin? Niin väsynyt näihin juhlien järjestämiseen. Neljälle synttärit, joulut, rippijuhlat jne.

Vierailija
14.05.2018 |

Viimeinen nyt uunista ulos eli kirjoitti tänä keväänä.

Äijä hävinnyt maisemista johkin Portugaliin ja jotain halpaa ja helppoa haetaan. Kuitenkin vieraita tyydyttävää, ettei tulla tänne haukkumaan.

Juhlat on pienet. Ehkä jotain 30 henkilöä tulee. Kaikki läheltä eli ei varsinaista ruokatarjoilua. Mä oon vielä vanhuusiälläkin jotenkin anorektinen, että aina tää ruuan ajatteleminen lähinnä ällöttää.

Voisko joku auttaa?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin yrittää auttaa 😊 Minä taas tykkään järjestää juhlia. 30henk on mun mielestä kyllä aika isot juhlat, ainakin yhdellle ihmiselle järjestettäväksi. Mutta kyllä siitä selviää. En ymmärtänyt että mitä tarkoittaa että äijä on hävinnyt? Teillähän menee varmaanki kolululla se aamupäivä, että tarjottavat pitäisi olla kylmiä ja valmiita. Tekisin esimerkiksi salaatin, siihen mahdollisesti lisätäytteitä eri kuppiin, suolaisia piirakoita pari pellillistä, yhden liha ja yhden vege, minikarjalanpiirakoita ja munavoita ja lohirullia tuorejuustolla. Koittaisin ottaa kaikki ruokavaliot huomioon. Lisäksi makeaa: vadelmapikkuleipä ja kaneli tai toffeepikkuleipä, suklaa-mokkatäytekakku, tämä voisi olla ehkä britakakku niin olis gluteeniton ja raikas juustokakku. Mansikoita vois myös olla tarjolla jos saa tuoreita. Ja onnittelumaljaksi tietenkin skumppaa.

Lähti kaksi kuukautta sitten tuosta vain. Olin epäillyt suhdetta kyllä, mutta silti tuli yllätksenä tällainen pikaero. Muuttivat siis pois Suomesta äkkiä. Aloituksen Portugali ei ole oikea maa. Häivytin tunnistettavuutta. 

Kuukausi sitten minulla todettiin pahanlaatuinen kasvain. Hoidettavissa näillä näkymin, mutta vie voimavaroja tällainenkin. 

Alkaa varmasti kuulostaa provolta, mutta totinen tosi tämä. 

Miksi aloitin sitten näin tyhmästi, että tarjoilut yo-juhliin. En tiedä itsekään. Jotenkin lapselle kuitenkin haluaa hyvän tunnelman. Ongelmat on kuitenkin ihan toista luokkaa. 

Sellainen kulissien pystyssä pitäjä olen. 

Voi ei, miten kurja tilanne. Halaukset ja tsemppiä. Toivottavasti saat järjestettyä mukavat juhlat.

Vierailija
22/30 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin yrittää auttaa 😊 Minä taas tykkään järjestää juhlia. 30henk on mun mielestä kyllä aika isot juhlat, ainakin yhdellle ihmiselle järjestettäväksi. Mutta kyllä siitä selviää. En ymmärtänyt että mitä tarkoittaa että äijä on hävinnyt? Teillähän menee varmaanki kolululla se aamupäivä, että tarjottavat pitäisi olla kylmiä ja valmiita. Tekisin esimerkiksi salaatin, siihen mahdollisesti lisätäytteitä eri kuppiin, suolaisia piirakoita pari pellillistä, yhden liha ja yhden vege, minikarjalanpiirakoita ja munavoita ja lohirullia tuorejuustolla. Koittaisin ottaa kaikki ruokavaliot huomioon. Lisäksi makeaa: vadelmapikkuleipä ja kaneli tai toffeepikkuleipä, suklaa-mokkatäytekakku, tämä voisi olla ehkä britakakku niin olis gluteeniton ja raikas juustokakku. Mansikoita vois myös olla tarjolla jos saa tuoreita. Ja onnittelumaljaksi tietenkin skumppaa.

Hei sinä joka alapeukutit, kerrotko miksi? Järjestän itse tällä tyylillä juhlia, haluaisin tietää onko tarjoiluiehdotuksissa jotain vikaa, miksi et pitäisi? Ihan ystävällisesti kysyn, koska haluaisin järjestää entistä mukavampia juhlia 😊

Ihan veikkauksena, vaikken tuo ilkeä alapeukuttaja ollutkaan: Aliottaja kertoo olevansa väsynyt juhlien järjestämiseen, eikä muutenkaan selvästikään aloituksensa perusteella nauti tuosta valmisteluhommasta, rahaakaan ei tunnu aloituksen perusteella olevan ihan ovista ja ikkunoista heiteltäväksi. Ja sinä ehdotat sen seitsemää sorttia makeaa ja suolaista ja vielä haasteellisia valmistettavia, koska sinä itse mielellään juhlia järjestävänä keittiöhengettärenäkin aina niin teet. Että josko ottaisit sen pään pois sieltä p*llystäsi ja auttaisit aloittajaa miettimään hänen voimavaroilleen sopivaa helppoa tarjottavaa (ja vielä edullisesti), sen sijaan, että toitottaisit täällä omaa erinomaisuuttasi itsetuntoasi pönkittääksesi.

Aijaa? En kyllä tarkoittanut viestissäni kehua itseäni. Käytin hetken aikaa miettiäkseni kivan kokonaisuuden, että aplla olisi valmiit ideat. Käsitin, että ap kuitenkin haluaa juhlavaa tunnelmaa, kai nyt jokainen osaa sen täytekakun tilata leipomosta ja siihen kääretorttu ja pasteijat lidlistä jos helpolla haluaa päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa pitopalvelusta. Heillä on valmiita ruokalistoja ja voivat päättää vaikka puolestasi. Eikä se tule juurikaan kalliimmaksi kuin itse tehtynä.

Vierailija
24/30 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlat ja tarjolla piirakkaa. Ei kiitos.

Vierailija
25/30 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlat ja tarjolla piirakkaa. Ei kiitos.

Toisella kurjat fiilikset ja ikävä tilanne ja sä tulet ketjuun vittuileen. Toivottavasti sait hyvän mielen itsellesi typerys.

Vierailija
26/30 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pellillinen suolaista ja makeaa piirakka.

Mustikkapiirakka. Jauheliha/paprika piirakka.

Mansikoista keittää nopeasti kesäistä mehua.

Ei tuo määrä riitä noin monelle vieraalle ja kakku on välttämätön.

Lapsesi kannalta kurjaa, kun olet noin kyllästynyt.

Mua kävi sääliksi ekaluokan aloituspäivänä, kun muut äidit tohottivat innoissaan ja napsivat kuvia. Yksi äiti oli kyllästyneen näköinen ja ei ottanut yhtään kuvaa. Kysyn, miksi ei kuvaa. Hän sanoi, että hänellä on kuvia jo yllin kyllin kolmen vanhemman pojan ekasta koulupäivästä. Enää ei viitsi kuvata.

Vierailija
27/30 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pellillinen suolaista ja makeaa piirakka.

Mustikkapiirakka. Jauheliha/paprika piirakka.

Mansikoista keittää nopeasti kesäistä mehua.

Ei tuo määrä riitä noin monelle vieraalle ja kakku on välttämätön.

Lapsesi kannalta kurjaa, kun olet noin kyllästynyt.

Mua kävi sääliksi ekaluokan aloituspäivänä, kun muut äidit tohottivat innoissaan ja napsivat kuvia. Yksi äiti oli kyllästyneen näköinen ja ei ottanut yhtään kuvaa. Kysyn, miksi ei kuvaa. Hän sanoi, että hänellä on kuvia jo yllin kyllin kolmen vanhemman pojan ekasta koulupäivästä. Enää ei viitsi kuvata.

Nyt vasta Luin tuosta häippäisyjutusta.

Varmaan sinulla ei riitä voimavarat kuin pitopalvelun käyttöön, mutta saatkohan sellaista näin myöhään.

No, varmaan ruuat kumminkin ehtii vielä tilata.

Vierailija
28/30 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen nyt uunista ulos eli kirjoitti tänä keväänä.

Äijä hävinnyt maisemista johkin Portugaliin ja jotain halpaa ja helppoa haetaan. Kuitenkin vieraita tyydyttävää, ettei tulla tänne haukkumaan.

Juhlat on pienet. Ehkä jotain 30 henkilöä tulee. Kaikki läheltä eli ei varsinaista ruokatarjoilua. Mä oon vielä vanhuusiälläkin jotenkin anorektinen, että aina tää ruuan ajatteleminen lähinnä ällöttää.

Voisko joku auttaa?

Voi auttaa. Jos pitopalvelu tuntuu liioittelulta, niin tilaa vaikka paikallisesta leipomosta tarpeeksi tarjottavaa.

Vierailija
29/30 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikkaat voileivät!

Vierailija
30/30 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki syötävät tarjoilut kuulostavat hyviltä. Älkää kuitenkaan tarjotko sitä iänikuista Pommacia alkoholia karsastaville. Ihan perusmarketeistakin saa alkoholittomia kuohuviinejä, joiden pullohinta vaihtelee välillä 6-10 euroa. Teenjuojana arvostan myös haudutettua teetä. Jos teillä on teekannu, tehkää haudutettua teetä. Hienot tarjoilunne latistuvat Pommacin ja pussiteen myötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän