Helsinkiläiset! Mistä ostaisitte ensiasunnon?
Maksimilaina (+itse säästetty osa) olisi 220 000€. Mieluiten pysyisin kyllä vähän alle, mutta tuo on ihan ehdoton maksimi. Ostan asunnon yksin ensiasunnokseni ja haluaisin mieluiten kaksion tai ison yksiön (yli 33 neliötä).
Suositelkaa kaupunginosia jotka täyttävät kriteerit? Mistä viime aikoina ensiasunnonostajat ovat ostaneet asuntoja?
Itse olen haaveillut Herttoniemestä, lähellä merta ja luontoa ja metrolla pääsee nopeasti kaupunkiin, mutta otan muitakin ideoita vastaan. Tietysti kokemuksia Herttoniemestä saa myös kertoa.
Kommentit (25)
Herttoniemessä on paljon vuokratonteilla olevia, joten katso mihin asti vuokrasopimus on voimassa. Uusi sopimus tulee nostamaan asunnon hoitovastiketta erittäin paljon, jolloin miettii, että kannattiko sitä edes ostaa, eikä vain vuokrata!
Omalla tontilla oleva ja isot remontit tehty?
Minä taas olen katsonut Haagaa. Oon jotenkin niin ihastunut siihen alueeseen.
Mietin eka, et hintaraja ois 150 000e, mutta tuli hakutuloksia vaan Konalasta ja Kontulasta.
Eli pitäisi olla se 190 000e vähintään.
Herttoniemi kanssa ihan ok, mutta mä en sieltä asuntoa haluisi.
Vierailija kirjoitti:
oikotie.fi
Olen katsonut mutta halusin kuulla omakohtaisia vinkkejä ja mitä kannattaa ottaa huomioon. :)
En tunne henkilökohtaisesti hirveän montaa (nuorta) asunnonomistajaa joilta voisi kysellä. Omat vanhemmat taas asuvat maalla ja ovat tietämättömiä hinnoista vaikka yrittävätkin auttaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Herttoniemessä on paljon vuokratonteilla olevia, joten katso mihin asti vuokrasopimus on voimassa. Uusi sopimus tulee nostamaan asunnon hoitovastiketta erittäin paljon, jolloin miettii, että kannattiko sitä edes ostaa, eikä vain vuokrata!
Omalla tontilla oleva ja isot remontit tehty?
Kiitos vinkistä :)
Sanoisin kanssa Maunula, vielä edullisempi, mutta seuraava alue jossa hinnat nousee. Joskus huonomaineinen, nykyään täynnä lapsiperheitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen katsonut Haagaa. Oon jotenkin niin ihastunut siihen alueeseen.
Mietin eka, et hintaraja ois 150 000e, mutta tuli hakutuloksia vaan Konalasta ja Kontulasta.
Eli pitäisi olla se 190 000e vähintään.
Herttoniemi kanssa ihan ok, mutta mä en sieltä asuntoa haluisi.
Herttoniemessä on paljon väljästi rakennettuja asuntoja kirkon ympärillä. Olen tosi ihastunut siihen osaan kyseisessä kaupunginosassa. :)
Nyt liioittelet. Itsellä 50 m2 kaksio ja tontin vuokra tulee nousemaan muutamalla kympillä 2020 alkaen, eli ei juurikaan mitään merkitystä.
Herttoniemi on kiva samoin Puotila ja Roihuvuori. Katso näistä.
Vierailija kirjoitti:
Herttoniemi on kiva samoin Puotila ja Roihuvuori. Katso näistä.
Roihuvuoresta ei pääse metrolla vaan ensin olisi otettava bussi, matka tuntuu hitaalta. Alue on kyllä muuten kaunis!
Puotilaa voisin myös harkita, täytyy katsoa. :)
Vierailija kirjoitti:
Nyt liioittelet. Itsellä 50 m2 kaksio ja tontin vuokra tulee nousemaan muutamalla kympillä 2020 alkaen, eli ei juurikaan mitään merkitystä.
Ja tämä siis Herttoniemessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut tyytyväinen asuinpaikkaasi? Julkisiin kulkuvälineisiin, rauhallisuuteen yms?
Muuten suosittelisin omaa asuinaluettani eli Viikkiä, mutta julkisilla kulkevalle ei kyllä hyvä vaihtoehto.
Itse miettisin ehkä myös Myllypuroa. Siellä on melko edullista vanhan huonon maineen takia. Mutta käytännössä metroaseman lähistöä lukuun ottamatta alue on luonnonläheistä omakotitalo-, rivitalo- ja pienkerrostaloaluetta, erittäin viihtyisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut tyytyväinen asuinpaikkaasi? Julkisiin kulkuvälineisiin, rauhallisuuteen yms?
Olen todellakin. Ja puhun nyt vanhasta Herttoniemestä. Ihan metroaseman läheltä en ostaisi. Hyvin rauhallista ja idyllistä, isot pihat ym. Nykyään hyvin suosittua aluetta. Palvelut loistavat ja kulkuyhteydet erinomaiset. Mieluummin kuljen metrolla kuin lähtisin köröttelemään bussilla jostain Haagasta tai Viikistä. Oli aikoinaan yhtä tuskaa tulla bussilla Haagasta keskustaan aamuruuhkassa ja seisoa jossain liikennevaloissa. Roihikka on hyvin samanlaista aluetta kuin vanha Hertsikka, siellä vielä toistaiseksi hinnat kohtuulliset. Roihikassa rakennetaan nyt aika paljon eli varmasti tulee vaikuttamaan positiivisesti alueen imagoon, samalla hinnat varmasti tulevat nousemaan. Eli Roihikkaa voisin myös suositella.
Minä ostin ensiasunnon Roihuvuoresta, ihanaa vehreää aluetta ja lähellä palveluita ja metroasemaa. Mun kämppä 50m2 ja alle 200 000.
N25
Osta Korsosta. Niin minäkin tein!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen todellakin. Ja puhun nyt vanhasta Herttoniemestä. Ihan metroaseman läheltä en ostaisi. Hyvin rauhallista ja idyllistä, isot pihat ym. Nykyään hyvin suosittua aluetta. Palvelut loistavat ja kulkuyhteydet erinomaiset. Mieluummin kuljen metrolla kuin lähtisin köröttelemään bussilla jostain Haagasta tai Viikistä. Oli aikoinaan yhtä tuskaa tulla bussilla Haagasta keskustaan aamuruuhkassa ja seisoa jossain liikennevaloissa. Roihikka on hyvin samanlaista aluetta kuin vanha Hertsikka, siellä vielä toistaiseksi hinnat kohtuulliset. Roihikassa rakennetaan nyt aika paljon eli varmasti tulee vaikuttamaan positiivisesti alueen imagoon, samalla hinnat varmasti tulevat nousemaan. Eli Roihikkaa voisin myös suositella.
Myllypuroa voisin myös suositella. Ei enää niin huonomaineinen kuin oli. Hiljattain oli joku juttukin Myllypurosta (oisko ollu Hesarissa?) että Myllypuron kasvojen kohotus onnistunut, sielläkin hyvät yhteydeyt ja palvelut.
220 tonnilla ei taida olla hirveän montaa kaupunginosaa josta saa kämpän. Jostain lähiöstä kaukaa keskustasta saattaa 30 neliötä saada. Kannattaako sellainen ostaa? Jos lähiössä haluaa asua.