Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsena/nuorena lupaavasta ihmisestä tulee nuorena aikuisena saamaton?

Vierailija
13.05.2018 |

Mitä teille tulee ensimmäisenä mieleen?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan tällainen tapaus. Ei vaan ole sellaista sisäistä halua mitään ihmeempää tavoitella, tavallinen elämä riittää.

Vierailija
2/48 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus tuhoaa toimintakyvyn varsin tehokkaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vain huomaa päätyneensä vastaamaan nolla-aloitukseen mammapalstalle. Eihän tämä kivaa ole!

Vierailija
4/48 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan että yhdeksikön keskiarvo nuoruusiän mutta yliopisto jää sitten kesken ja alkaa haahuilla?

Vierailija
5/48 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä tulee ja lyö - liian moni sanoo, ettei sinusta kuitenkaan ole, ei se kuitenkaan kannata. Niin minulle kävi. 

Vierailija
6/48 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ottaa rennosti. Sit jos huomaa, ettei riitä johonkin vaativiin hommiin, niin alkaa rentoutua, kun vaikka tavallisiin terveydenhoitaja/sairaanhoitaja/tradenomi-töihin ja elämään riittää pelkkä laiskottelu ja se, että aivot käy puoliteholla.

Vierailija
7/48 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi näin. Oikeastaan nuorisopsykiatrian osastolta se alamäki alkoi.

Vierailija
8/48 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä tulee ja lyö - liian moni sanoo, ettei sinusta kuitenkaan ole, ei se kuitenkaan kannata. Niin minulle kävi. 

Ja pahinta siis oli, että uskoin niitä. Ei olisi pitänyt. Oma moka. 

Vierailija
9/48 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen sitten masentuu? Mitä siinä tapahtuu?

Vierailija
10/48 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaikki alko siitä kun jäin työttömäksi ja työkkäri lätkäsi karenssin. Minä heittäydyin sohvalle ja sille tielle olen jäänyt.

Vierailija
11/48 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin kahta syytä lähipiiriä ajatellen.

Ensin se, että polttaa itsensä loppuun jo joidenkin lukion kurssikokeiden kanssa, joilla ei sinänsä edes ole mitään merkitystä myöhemmän elämän kannalta.

Toinen se, että lapsena ja nuorena on tottunut siihen suoritustahtiin jonkun ulkopuolisen, tyypillisesti vanhemman, painostuksesta. Kun siitä sitten varttuu, itsenäistyy ja yhtäkkiä tajuaa olevansa omillaan ja saavansa tehdä mitä tykkää ilman vanhemman niskaan hönkimistä, ote alkaa lipsua. Yhdelle tuntemalleni kävi näin. Hän ei vain ollut ennen kunnolla kokenut, millaista rento elämä voi olla, ilman että on kokeita kerran viikossa ja harrastus viitenä iltana ja osa-aikatyötä viikonloppuisin.

Vierailija
12/48 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lahjakas mutta en koskaan oppinut tekemään töitä päästäkseni paremmalle tasolle.

Vierailija
13/48 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaudet syöksi minut huipulta pohjalle.

Vierailija
14/48 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saa kaiken tarvitsemansa tekemättä mitään, ei ole motivaatiota kouluttautua. Kapitalismi on ansa: houkutellaan ottamaan asuntolainaa, koska se on normaalia. Laina pitääkin sitten maksaa töitä tehden tai joutuu luopumaan kodistaan. Sitten jäädään eläkkeelle ja huomataan, että elämä meni jo ja tekohymy kasvoilla eletään onnellista vanhuutta. Kelan tuilla vuokra-asunnossa kunnollisena asukkaana ei tätä ongelmaa ole ja voi tietää ikääntyessä, että ei ole käyttänyt elämäänsä muiden palveluun.

Vierailija
15/48 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen sitten masentuu? Mitä siinä tapahtuu?

Toivo katoaa - pahinta on, jos on alusta alkaen ns. epätoivoinen ja tarttuu toisten ihmisten luomaan väärään toivoon. Masennus voi tulla ihan kenelle tahansa - yleensä kylläkin realisteille ja niille, jotka käsittävät ns. suuren kuvion.

Vierailija
16/48 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/48 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan että yhdeksikön keskiarvo nuoruusiän mutta yliopisto jää sitten kesken ja alkaa haahuilla?

Yhdeksikön keskiarvo jossain peruskoulussa tai lukiossa ei todellakaan tarkoita välttämättä minkäänlaista lahjakkuutta tai älyä. Ehkä tuollainen henkilö on vaatinut aina itseltään paljon (joutui tekemään paljon töitä tuonkin keskiarvon eteen) ja sitten ei vaan enää jaksa.

Vierailija
18/48 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdeksikön keskiarvo jossain peruskoulussa tai lukiossa ei todellakaan tarkoita välttämättä minkäänlaista lahjakkuutta tai älyä. Ehkä tuollainen henkilö on vaatinut aina itseltään paljon (joutui tekemään paljon töitä tuonkin keskiarvon eteen) ja sitten ei vaan enää jaksa.

Tämä ei liittynyt kysymykseen mitenkään. Henk.koht arvio ysin keskiarvosta on lupaava. Jos haluat lisäyksen niin oppi lukemaan neljävuotiaana ja ysien eteen pläräsi hieman kirjaa edellisenä iltana.

Vierailija
19/48 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/48 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi näin. Masennus sai luovuttamaan elämästä ja itselleni sopimattomat masennuslääkkeet sealed the deal. Toimintakyky putosi nollaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme