Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sen tietää onko lämmin vai kylmä ihän sävy?

Vierailija
13.05.2018 |

Oon googletellut ja katsonut youtube videoita, Mulla ilmeisesti ranteessa vihertävät suonet ja sitten ihan käden kohdalla on sinertävät. Lähinnä että sopiiko lämpimät vai kylmät sävyt. Vai sopiiko kaikki kaikille, onko tuo jäänyt jonnekin 80-luvulle?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihon siis.

ap

Vierailija
2/23 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita valkoinen paperi ranteesi päälle, ja katso, näyttääkö iho sinertävältä vai kellertävältä verrattuna siihen paperiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kellertävä iho, silmät siniset.

ap

Vierailija
4/23 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/23 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sävyt tekevät sairaan näköiseksi. Tiedän heti, mitä vaatteita ei edes kannata kokeilla.

Vierailija
6/23 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olet ihonväriltäsi neutraali. Tosi suuri osa suomalaisista on, eli ei ole kylmiä eikä lämpimiä. 

Silloin jos iho on neutraali, hiusten ja silmien väri vaikuttaa siihen minkäväriset vaatteet sopii parhaiten. Ja näissä tapauksissa pystyy halutessaan, meikin ja hiusten värjäyksen avulla näyttämään ihan eri värianalyysityypeiltäkin. 

Itsekin olen iholtani neutraali, keskivaalea, silmät vihreät, ja saan hyvin toimimaan esim. seuraavat lookit:

- tietysti luonnonvärit eli hiukset kylmän vaaleanruskeat

- musta tukka, mutta vaatii meikkaamista kylmillä väreillä että näyttää harmoniselta

- kuparinpunainen tukka, vaatii meikkiä lämpimillä sävyillä näyttääkseen luonnolliselta

- blondi, vaatii ihon meikkaamista hieman vaaleammaksi meikkivoiteella ja hennon sävyistä meikkiä

Vierailija
7/23 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti olet ihonväriltäsi neutraali. Tosi suuri osa suomalaisista on, eli ei ole kylmiä eikä lämpimiä. 

Silloin jos iho on neutraali, hiusten ja silmien väri vaikuttaa siihen minkäväriset vaatteet sopii parhaiten. Ja näissä tapauksissa pystyy halutessaan, meikin ja hiusten värjäyksen avulla näyttämään ihan eri värianalyysityypeiltäkin. 

Itsekin olen iholtani neutraali, keskivaalea, silmät vihreät, ja saan hyvin toimimaan esim. seuraavat lookit:

- tietysti luonnonvärit eli hiukset kylmän vaaleanruskeat

- musta tukka, mutta vaatii meikkaamista kylmillä väreillä että näyttää harmoniselta

- kuparinpunainen tukka, vaatii meikkiä lämpimillä sävyillä näyttääkseen luonnolliselta

- blondi, vaatii ihon meikkaamista hieman vaaleammaksi meikkivoiteella ja hennon sävyistä meikkiä

joo mulla ihan sama, käy punaiset, ihan blondit ja sitten ruskeat hiukset, maantie oma väri. Iho sellainen posliinin värinen ja kuultava, oon joka kerta värianalyysissä saanut eri tuloksen. Punainen korostaa sinisiä silmiä ja ruskea korostaa ihon vaaleutta ja tasaisuutta.

ap

Vierailija
8/23 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis kun en osaa päättää haluanko korostaa niitä sinisiä silmiä vai ihon vaaleutta? Pidänkö punaisen vai ruskean hiusvärin? Vaaleaa en varmaan enää halua hiusten kunnon takia. Onko tuo tosiaan totta että neutraaleja suomessa paljon?

ap

Vierailija
9/23 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos ihosi on kellertävä, niin sinisävyiset värit vaatteissa eivät sovi sinulle.

Vierailija
10/23 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos ihosi on kellertävä, niin sinisävyiset värit vaatteissa eivät sovi sinulle.

ei pidä paikkaansa, Käy sinipohjaiset sävyt ja myös korallit.

ap

Vierailija
11/23 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sininen sopii jos sitä löytyy silmistäkin. Täytyy vain löytää oikea sävy. Oikea sävy taas on se, kun näyttää hyvälle ilman meikkiäkin.

Vierailija
12/23 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja siis kun en osaa päättää haluanko korostaa niitä sinisiä silmiä vai ihon vaaleutta? Pidänkö punaisen vai ruskean hiusvärin? Vaaleaa en varmaan enää halua hiusten kunnon takia. Onko tuo tosiaan totta että neutraaleja suomessa paljon?

ap

On joo. Mulla on sukulaisnainen joka tekee kosmetologina myös värianalyysejä ja sanoi että yleisimmät tyypit Suomessa on pehmeä kesä ja pehmeä syksy, joilla molemmilla on neutraalin värinen iho ja muutenkin neutraali väritys. Monesta "maantienvärisestä" ihmisestä on kuulemma edes huiveilla vaikea päättää kummat värit sopii paremmin, murretun lämpimät (pehmeä syksy) tai murretun viileät (pehmeä kesä), koska voi olla niin että neutraalin ihon kaverina on esim. lämpimänväriset silmät mutta kylmänväriset hiukset tai päinvastoin, ja kummatkin sopii yhtä hyvin.

Nämä tyypit usein päätyvät vaihtelemaan esim. hiusten värejä vähän mielialan mukaan, koska niin monenlainen sopii, varsinkin naisilla jotka saa meikin avulla vielä isommatkin muutokset sopimaan kuin mitkä sopisi luonnostaan. Esim. itse olen pehmeä syksy, ja ilman meikkiä tummin mikä sopii on keskiruskea, mutta kun otetaan meikkaamismahdollisuus huomioon niin ihan mustakin toimii.

Vierailija
13/23 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis olis kiva tietää omat hyvät värit, mutta ei varaa värianalyysiin. Netissä tein halvan analyysin ja olin talvi mutta en tiedä pitääkö paikkaansa. Kehui silmieni sinistä sävyä. On siis ihan kylmän siniset silmät.

ap

Vierailija
14/23 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Diagnoosini on maksakirroosi.

-Puoskari

Vierailija
15/23 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tiedän että syksyn värit ei sovi itelleni, joku sinapinkeltainen saa näyttämään sairaalta, silti punainen sopii hiuksiin. Tarkemmin olin siis vaalea talvi joka on kevääseen päin ja vaaleilla hiuksilla pystyn pitämään myös vaalean kesän joitain värejä.

ap

Vierailija
16/23 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo suonen väri liittyy mihinkään?

Vierailija
17/23 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/23 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis olis kiva tietää omat hyvät värit, mutta ei varaa värianalyysiin. Netissä tein halvan analyysin ja olin talvi mutta en tiedä pitääkö paikkaansa. Kehui silmieni sinistä sävyä. On siis ihan kylmän siniset silmät.

ap

Täällä se aiemmin kirjoittanut jolla vihreät silmät, maantien(vaalean)ruskea tukka ja neutraalinvärinen iho. Mä olen käynut kolmesti värianalyysissä, aina eri tulos:

- 18 v:nä kävin ekaa kertaa, tulos joku kesätyyppi, siinä analyysissä oli englanninkieliset nimet joku "true garnet summer" muistaakseni

- Jossain vaiheessa kävin toisen kerran Color Me Beautiful systeemin analyysissä, tulos Pehmeä syksy

- 35 v:nä siirryin työssä asemaan jossa pitäisi pukeutua hyvin, ja otin tyylisuunnittelupalvelusta paketin, jossa mulle suunniteltaisiin hiustyyli, vaatekaappi kokonaisuudessaan jne. Siihen kuului värianalyysi myös. Tässä välissä luonnollinen hiustenvärini oli tummentunut asteen-pari. Tulos: Vastakohtainen talvi.

Joten kun on näin paljon eri tuloksia, tiedä siitä mikä on "oikein". Mutta koska tykkään eniten talven vahvoista väreistä, olen päättänyt sen omaksua itselleni ja korostaa talvimaisuuttani myös värjäämällä hiukset selkeämmin tummaksi.

Vierailija
19/23 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Täällä se aiemmin kirjoittanut jolla vihreät silmät, maantien(vaalean)ruskea tukka ja neutraalinvärinen iho. Mä olen käynut kolmesti värianalyysissä, aina eri tulos:

- 18 v:nä kävin ekaa kertaa, tulos joku kesätyyppi, siinä analyysissä oli englanninkieliset nimet joku "true garnet summer" muistaakseni

- Jossain vaiheessa kävin toisen kerran Color Me Beautiful systeemin analyysissä, tulos Pehmeä syksy

- 35 v:nä siirryin työssä asemaan jossa pitäisi pukeutua hyvin, ja otin tyylisuunnittelupalvelusta paketin, jossa mulle suunniteltaisiin hiustyyli, vaatekaappi kokonaisuudessaan jne. Siihen kuului värianalyysi myös. Tässä välissä luonnollinen hiustenvärini oli tummentunut asteen-pari. Tulos: Vastakohtainen talvi.

Joten kun on näin paljon eri tuloksia, tiedä siitä mikä on "oikein". Mutta koska tykkään eniten talven vahvoista väreistä, olen päättänyt sen omaksua itselleni ja korostaa talvimaisuuttani myös värjäämällä hiukset selkeämmin tummaksi.

joo mulla melkein samat, oon ollut kevät lapsena, kesä teini-iässä ja nyt talvi, tykkään kaikista noista paľeteista, syksyn värejä en käytä. Tykkään selkeistä sävyistä. Vaatteissa ja hiuksissa. Lempisävyt on sinisen eri sävyt, ja harmaan eri sävyt. Kun lähetin kuvan itsestäni tuolle värianalyysi tyypille ulkomaille niin oli oma sävy hiuksissa ja kulmakarvatkin vaaleat, silmien sävy erottui todella hyvin. Tulos clear winter, joka kevääseen päin ja voin jotain kevään ja kesän sävyjä käyttää. Mutta sopii ihan musta ja valkoinenkin. Ne on oikeastaan ainoat sävyt mistä oon kohteliaisuuksia saanut ne päällä.

ap

Vierailija
20/23 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja punaisset hiukset sopii mutta tulee vähän Virve Rosti vibat näin vanhemmiten.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä