Miten sinä, aikuinen ihminen, muistit tänään omaa äitiäsi?
Minä en laittanut kuin tekstiviestin, meillä ei ole aikuisiällä syntymä-isän-äitienpäivät juurikaan merkinneet.
Kommentit (61)
Rukoilemalla 💔
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Soitin aamulla pitkän leppoisan puhelun.
Ostin hänelle kortin ja suklaalevyn.
Ajattelin kolme ja puoli vuotta sitten aivosyöpään kuollutta äitiäni.
Mietin pari päivää sitten herätessäni, että äiti ei ole pitkään aikaan soittanut. Meni hetki, ennen kuin muistin äidin kuolleen.
Soitin aamulla äitienpäivätoivotuksen. Menin iltapäivällä jo hyvissä ajoin ennen sisarusteni tuloa lapsuudenkotiini auttamaan äitiä ruoanlaitossa. Vein oman lahjan hänelle ja tytär antoi tekemänsä kortin. Vietimme yhdessä mukavan äitienpäiväjuhlan yhdessä vanhempien, sisarusten ja meidän perheidemme kanssa grillaillen. Annettiin vielä yhteinen äitienpäivälahja, lahjakortti puutarhalle kesäkukkia varten. Lähtiessä vielä kiitin ja halasin äitiä. Hän on tärkeä ja läheinen minulle.
Kävin kylässä syömässä ja kahvittelemassa. Vein kukkia ja kakkua.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin runon ja lausuin sen sille puhelimessa.
M38
Ihana!
Kävin kahvilla äitini luona ennen iltavuoroon menemistä. Vein ruusuistutuksen, suklaata ja kortin. Höpistiin tovi.
Käytiin lapsen kanssa mummolassa yökylässä 300 km päässä. Vein kukan ja lahjan. Käytiin myös äidinäidillä samoin viemisin.
En mitenkään, itse tuo katkaisi typerästä syystä välit jo vuosia sitten. Nuorimmaista (4v) lapsenlasta ei ole nähnytkään. Anopilla kyllä käytiin, vietiin kakku ja kukkia. Mies on ulkomaanreissussa kavereiden kanssa, palaa ylihuomenna.
Miehen äidin ja isän haudalle vein kukat viikolla, äidilleni lähetin kortin ja sen mukana kuoressa pienen lahjan. Äiti tykkäsi kovasti.
Ohimennen ajattelin äitiäni sen verran, että totesin, etten missään tapauksessa lähtisi viemään äitienpäivänä kukkia hänen haudalleen. Välimme eivät olleet mitkään kovin lämpimät.
Soitin. Ja lähetin paikallisen kukkakaupan kautta kukan. Eli soitin kukkakauppaan, sovittiin puhelimessa kukka ja hinta, jonka maksoin kaupan tilille. Ja äitini nouti kukan itse.
Vein kukkia ja leipomani täytekakun. Kahviteltiin yhdessä.
Soitin ja lähetin kortin, suklaalevyjä olin vienyt ison pinon jo aiemmin käydessäni. Äidillä on Alzheimer, joten ei hän soittoani muista kuin ehkä viisi minuuttia, mutta toivoakseni ainakin suklaasta tulee hyvä mieli.
AIKUINEN IHMINEN? Otsikossa luki.
-
Miten se liittyy äidin kunnioitukseen??
Aikuinenko ei ik''n kuin saisi vai täytyykö?
Annoin itsetehdyn kortin jossa oli sama asetelma kuin yhdessä ala-asteella tekemässäni kortissa, mutta nyt vaan taidokkaammin piirrettynä. Niin ja tietysti kukkia annoin myös.
-m34
Ostin ruusuja ja kortin ja toimitin ne henkilökohtaisesti