Puolison aloitekyvyttömyys ja maalaisjärjen puute
Argh, miehet. Olin mieheni kanssa asioilla, ja kotiin tullessa huomasin mehupullon vuotaneen käsilaukussani. Tämän johdosta käsilaukku, kännykkä, meikkipussi ja juuri ostamani kesämekko olivat kastuneet. Menin heti kuivaamaan puhelintani, kun nykyajan älypuhelimet eivät kosteudesta tykkää. Mies rojahti sohvalle, ja pyytäessäni apua hän totesi että "häh, missä?". Pyysin auttamaan käsilaukun tyhjentämisessä, mitä tekee mies? Iskee laukun keittiön pöydälle, nostaa sieltä märän meikkipussin ja edelleen vuotavan mehupullon siihen käsilaukun viereen. Sitten ottaa käteensä ostamani mekon, mehua oikein lirisee litimärästä mekosta suoraan laminaatille. "Mihin mä tän pistän?" Ärjäisen, että saman tien pesukoneeseen, pyykkään sen heti kun ehdin. Ja että märät tavarat heti tiskipöydälle.
Lopputulos: mies loukkaantui, kun huusin hänelle. Mehusta märkänä ovat nyt käsilaukun & sen sisällön lisäksi myös pöytäliina ja lattia. Mekkokaan ei päätynyt pyynnöstäni huolimatta pesukoneen rumpuun, vaan pesukoneen päälle. Nyt on päällinen tahmea sokerista. Itse joudun senkin putsaamaan, kun mies herneenpalot nenässään pakeni pihalle :D
Rakas mies, mutta joskus niin tahvo. Osaako joku samaistua?
Kommentit (31)
Tässä on kyllä oikein kaksikko. Ylisuuri taapero ja kiukutteleva avuton. Olette varmaan luodut toisillenne.
Olet vaan itse kädettömyyden lisäksi addiktoitunut siihen puhelimeen, että kasetti ei kestä tilannetta, jossa on mahdollista puhelimen toimimattomuus. Se on nimittäin aivan yksi ja sama, jos lattia tai muut paikat ovat hetken vähän tahmeita, koska niiden pyyhkimkseen menee minuutti.
Tuohon oli kyllä turha pyytää toista säätämään. Itselläkin saattaisi mennä hetkeksi pasmat sekaisin, jos pitäisi alkaa toisen henkilökohtasia tavaroita penkomaan toisen huutaessa vihaisena. Silloin ei myöskään tule minkäänlaista mielihyvää toisen auttamisesta. Äyskijä ja tiuskija hoitakoon hommansa itse.
Omat tavarat ja sotkut on parempi huolehtia itse. Nopeampaa se on kun jaella neuvoja.
Huonot parisuhteet ja liitot tehdään ihan itse, nimitellään ja puhutaan rumasti, ei arvosteta mutta arvostellaan. Omasta mokasta syytellään toista.
En minäkään osaisi toimia oikein toisen ihmisen käsilaukulla.
Vierailija kirjoitti:
Argh, miehet. Olin mieheni kanssa asioilla, ja kotiin tullessa huomasin mehupullon vuotaneen käsilaukussani. Tämän johdosta käsilaukku, kännykkä, meikkipussi ja juuri ostamani kesämekko olivat kastuneet. Menin heti kuivaamaan puhelintani, kun nykyajan älypuhelimet eivät kosteudesta tykkää. Mies rojahti sohvalle, ja pyytäessäni apua hän totesi että "häh, missä?". Pyysin auttamaan käsilaukun tyhjentämisessä, mitä tekee mies? Iskee laukun keittiön pöydälle, nostaa sieltä märän meikkipussin ja edelleen vuotavan mehupullon siihen käsilaukun viereen. Sitten ottaa käteensä ostamani mekon, mehua oikein lirisee litimärästä mekosta suoraan laminaatille. "Mihin mä tän pistän?" Ärjäisen, että saman tien pesukoneeseen, pyykkään sen heti kun ehdin. Ja että märät tavarat heti tiskipöydälle.
Lopputulos: mies loukkaantui, kun huusin hänelle. Mehusta märkänä ovat nyt käsilaukun & sen sisällön lisäksi myös pöytäliina ja lattia. Mekkokaan ei päätynyt pyynnöstäni huolimatta pesukoneen rumpuun, vaan pesukoneen päälle. Nyt on päällinen tahmea sokerista. Itse joudun senkin putsaamaan, kun mies herneenpalot nenässään pakeni pihalle :D
Rakas mies, mutta joskus niin tahvo. Osaako joku samaistua?
Idiootti mies. Mua ei tuollainen idiotismi enää naurattaisi. Ihan kuin lasta vahtisi.
1. jos huomaisin, että pullo on vuotanut kassiin, niin veisin kassin suoraan kylppäriin lattiakaivon päälle, ja alkaisin siellä nostella tavaroita pois kassista. Niistähän tippuu koko ajan, joten jos kassin vie esim. keittiön pöydälle, niin on sanomattakin selvää, että tippoja / lammikoita on ympäriinsä.
2. en olisi laittanut uutta mekkoa suoraan koneeseen, vaan olisin tarkastanut ensin, onko niissä vielä laput kiinni ja irrotellut ne. Sitten olisin huuhdellut lavuaarissa enimmät mehut mekosta pois, ettei jää pysyviä tahroja. Varsinkin, jos on punaviini"mehua".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sua ap. Kyllä jokainen täysjärkinen laittaisi vaatteen vaikka lavuaariin eikä vaan siihen koneen päälle ja alkaisi heti muutenkin auttaa eikä vaan menisi sohvalle istuskelemaan.
Nimenomaan :D Varsinkin kun pyysin laittamaan suoraan koneeseen sisälle. Vaan ei, ensin valutetaan mekosta pieni lätäkkö lattialle samalla ihmetellen että mihis tämä nyt laitetaan, ja sitten loppujen lopuksi isketään se koneen luukun päälle. Kyllä se joskus on ihan ok käydä vähän hitaalla mutta kun ei selvää suomen kieltä ymmärtänyt...
Ihan yhtä lailla minäkin autan miestäni eri asioissa, sekä pyynnöstä että pyytämättä. Harmittaa, että menin antamaan hänelle anaaliseksiä eilen, vaikka siitä nautinkin.
Olet vain tehnut ukostasi arastelijan jatkuvalla sättimisellä ja pätemiselläsi. Ei enää uskalla tehdä mitään ilman neuvojasi, koska tietää tyytymättömyytesi hänen tapaansa toimia. Aina löytyy jotain huomauttamista.
No aloitekyvyttömyys ärsyttää. Vessan lavuaari saa täyttyä töhnästä vaikka maailmanloppuun asti ja mitään ei tapahdu ilman että sanon että siivoaisitko. Ja käsipyyhkeitä ei voida vaihtaa, petivaatteista puhumattakaan. Imuri ei tule kaapista ellen sano että imuroitko kiitos, kissanhiekka ja villakoirat valtaa kämpän kaikessa rauhassa.. Ehkä miehellä on silmien edessä joku filtteri.
Vierailija kirjoitti:
No aloitekyvyttömyys ärsyttää. Vessan lavuaari saa täyttyä töhnästä vaikka maailmanloppuun asti ja mitään ei tapahdu ilman että sanon että siivoaisitko. Ja käsipyyhkeitä ei voida vaihtaa, petivaatteista puhumattakaan. Imuri ei tule kaapista ellen sano että imuroitko kiitos, kissanhiekka ja villakoirat valtaa kämpän kaikessa rauhassa.. Ehkä miehellä on silmien edessä joku filtteri.
Niin, siitä siivoamisesta/siivouspäivistähän ei voi pariskunta keskenään keskústella ja sopia, vaan ulina mammapalstalla auttaa ja sen jälkeen mies lukee siivoustahdin määräävän pirttihirmun ajatukset?
Ja sen lavuaarin pyyhkäisee mikrokuituliinalla samalla kun harjaa hampaitaan.
Vähemmän siihen menee aikaa kuin vuodatukseesi meni palstalla.
Tulipa paha mieli miehen puolesta. Vaimo vaan ärjyy ja vielä laittaa keskustelun pystyyn kun mies on niin tyhmä.
Mitäs jos ensikerralla siivoat itse sotkus.