Puolison aloitekyvyttömyys ja maalaisjärjen puute
Argh, miehet. Olin mieheni kanssa asioilla, ja kotiin tullessa huomasin mehupullon vuotaneen käsilaukussani. Tämän johdosta käsilaukku, kännykkä, meikkipussi ja juuri ostamani kesämekko olivat kastuneet. Menin heti kuivaamaan puhelintani, kun nykyajan älypuhelimet eivät kosteudesta tykkää. Mies rojahti sohvalle, ja pyytäessäni apua hän totesi että "häh, missä?". Pyysin auttamaan käsilaukun tyhjentämisessä, mitä tekee mies? Iskee laukun keittiön pöydälle, nostaa sieltä märän meikkipussin ja edelleen vuotavan mehupullon siihen käsilaukun viereen. Sitten ottaa käteensä ostamani mekon, mehua oikein lirisee litimärästä mekosta suoraan laminaatille. "Mihin mä tän pistän?" Ärjäisen, että saman tien pesukoneeseen, pyykkään sen heti kun ehdin. Ja että märät tavarat heti tiskipöydälle.
Lopputulos: mies loukkaantui, kun huusin hänelle. Mehusta märkänä ovat nyt käsilaukun & sen sisällön lisäksi myös pöytäliina ja lattia. Mekkokaan ei päätynyt pyynnöstäni huolimatta pesukoneen rumpuun, vaan pesukoneen päälle. Nyt on päällinen tahmea sokerista. Itse joudun senkin putsaamaan, kun mies herneenpalot nenässään pakeni pihalle :D
Rakas mies, mutta joskus niin tahvo. Osaako joku samaistua?
Kommentit (31)
pyysit apua ja mies teki parhaansa,sori
Opettele laittamaan pullon korkki kiinni niin ei tarvi miestäsi haukkua omista kämmeistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mä osaa, miehesi kanssa. Tee ite ku parhaiten kuitenkin osaat!
Niin eli myönnät, että oma-aloitteisuudessasi on puutteita? :D Sen verran maalaisjärkeä voisi käyttää, ettei kastele enempää paikkoja vaan heittää märät jutut tiskipöydälle/pesuhuoneeseen/kodinhoitohuoneeseen/terassille jossa pieni märkyys ei haittaa ja joka on helppo siivota sokeritahmasta jälkikäteen. Mies osaa kyllä laittaa pyykit koneeseen, mutta teki kuitenkin toisin. Kiitos kuitenkin kommentistasi.
Vierailija kirjoitti:
pyysit apua ja mies teki parhaansa,sori
Harmittaa, kun mies ensin tumput suorina ihmetteli vieressä, sitten pyytää ohjeita ja kun kehotan tekemään jotain, tekee aivan päinvastaista.
Vierailija kirjoitti:
Opettele laittamaan pullon korkki kiinni niin ei tarvi miestäsi haukkua omista kämmeistäsi.
Oli yhteinen pullo, vaikka laukussani sitä kannoinkin. En missään kohtaan syyttänyt mieheni sitä mehua läikyttäneen kassiini.
En välttämättä jaksaisi edes pyytää toista auttamaan, jos omaan laukkuun olisi kaatunut. Huolimatta siitä kenen vika. Kaksi siivoamassa yhtä laukkua on vain häsläämistä. Mutta ehkä miehesi sitten on uusavuton.
Ymmärrän sua ap. Kyllä jokainen täysjärkinen laittaisi vaatteen vaikka lavuaariin eikä vaan siihen koneen päälle ja alkaisi heti muutenkin auttaa eikä vaan menisi sohvalle istuskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä jaksaisi edes pyytää toista auttamaan, jos omaan laukkuun olisi kaatunut. Huolimatta siitä kenen vika. Kaksi siivoamassa yhtä laukkua on vain häsläämistä. Mutta ehkä miehesi sitten on uusavuton.
Ei kai se nyt häsläämistä olisi, jos on työnjako: esim. toinen kuivaa puhelimen ja mehupullon + tyhjentää meikkipussin ja toinen vie samalla märät jutut pesuun.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sua ap. Kyllä jokainen täysjärkinen laittaisi vaatteen vaikka lavuaariin eikä vaan siihen koneen päälle ja alkaisi heti muutenkin auttaa eikä vaan menisi sohvalle istuskelemaan.
Nimenomaan :D Varsinkin kun pyysin laittamaan suoraan koneeseen sisälle. Vaan ei, ensin valutetaan mekosta pieni lätäkkö lattialle samalla ihmetellen että mihis tämä nyt laitetaan, ja sitten loppujen lopuksi isketään se koneen luukun päälle. Kyllä se joskus on ihan ok käydä vähän hitaalla mutta kun ei selvää suomen kieltä ymmärtänyt...
Ihan yhtä lailla minäkin autan miestäni eri asioissa, sekä pyynnöstä että pyytämättä.
Öliööö. Itse olet laukkusi ja siellä hautomasi romut kastellut. Miksi et vienyt koko käsilaukkua ITSE ENSIN KYLPYHUONEESEEN??????????????????????????
Itse en katsoisi tuollaista tyhjästä raivoajaa hetkeäkään
Mulle ei olisi tullut mieleenkään pyytää apua mieheltä oman laukun purkuun. Nopeammin sen tekee itse, saa toimia juuri niin kuin parhaaksi näkee eikä tarvitse raivota kenellekään. Ja eikös miehesi pelastanut puhelimesi?
Mitä niin tärkeää sulla oli itsellä meneillään ettet voinut omaa mekkoasi ihan itse omin kätösin pelastaa? En ymmärrä yhtään tuollaista kitinää.
*pssst* *kluk kluk* "AAAAHH, on tämä olut hyvää." *kliks* *tsuuum* "Hoidappas akkasein omat hommas, näköradiosta alkaa just förmylä ykköset!"
Paskat se mikään mehupullo ollut, viinapullo. Olet piilojuoppo
Tyypillinen nainen.
Ite sähläät ja teet miehestäsi syyllisen.
Joko sulla on asiat loistavasti, kun saat tällaisesta aikaan keskustelun tänne. Tai sitten olet negatiivinen turhasta valittaja.
Mies tunaroi tahallaan ettet tule jatkossa pyytämään apua missään asiassa
MAALAISJÄRJELLÄ varustettu nainen vie litisevän laukkunsa ihan ensimmäisenä tiskialtaaseen tai kylpyhuoneeseen ihan itse.
Miksi se mehupullo oli vuotanut käsilaukkuun, eikö korkki ollut tiiviisti kiinni ja miksi ap olit mehupullon kanssa huolimaton?
Miksi miehesi joutuu tyhjentämään sinun käsilaukkusi, eihän mehun ja meikkipussin nostaminen käsilaukusta pois kestä kuin pari sekuntia, miksi et itse nostanut niitä pois laukusta? Naiset ovat yleensä hyviä moniajossa niin puhelimen kuivaaminen keittiössä onnistuu varsin hyvin samalla kun laittaa mekon likoamaan tiskialtaaseen ja nostelee meikit ja mehut tiskipöydälle. Vai aloititko ap "projektin" ja osallistit miehesi siihen?
Ja mitä muuten teit puhelimelle kun huomasit sen kastuneen? Miten kuivasit puhelimen?
Ymmärrän kyllä jos myrskytuuli repii autotalliin katon irti ja se on vaarassa irrota ja lentää tiehensä niin tarvitaan molemmat pelastamaan tuhot. Mutta jos mehupullo vuotaa käsilaukkuun niin se on niin pieni työmaa ettei siihen kahta mestaria tarvita.
Ja olen nainen, ihmettelen vaan miksi oikeastaan haluat pompottaa miestäsi.
Joo, mä osaa, miehesi kanssa. Tee ite ku parhaiten kuitenkin osaat!