Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauhea lääkäripelko (tarvitsen lääkäriä), help!!

Vierailija
13.05.2018 |

Olen siis 25v ja käynyt viimeksi lääkärissä ehkä 10-vuotiaana, sekin jonkun korvatulehduksen eli "helpon" jutun takia. Äitini oli Jehovan todistaja, jonka vuoksi meillä lääkäriin ei viety helposti ja kävin lapsena tasan tuon yhden kerran lääkärissä, kun isän puolen suku vei pitkittyneen korvakivun takia hoitoon.

En ole enää uskonto-jutuissa mukana, lähdin yhteisöstä ja asetuin elämään omaa elämääni. Monet jutut ihan uusia. Pelkään lääkäriä ihan kamalasti ja olen nyt sen verran sairas että tarvitsen lääkärin hoitoa, mutten uskalla mennä. Kipu virtsatessa kestänyt jo kauan eikä lähde runsaalla juomisella tai tulehduskipulääkkeellä... Muuten ehkä uskaltaisin mutta pelkään virtsanäytettä ja sitä, jos joudun ottamaan vaatteita pois. Olen yrittänyt puhua tätä parhain päin ja ajatella että kyllä se tästä, juon vaan vähän lisää ja siis kipu on toisinaan hellittänytkin ennen kuin tullut takaisin taas entistä kovempana ja jatkuvana, ei siis rajoitu vain pissaamisen hetkeen.

Puhukaa mulle järkeä, että uskallan! :( Ja kertokaa, mitä siellä tapahtuu.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö kertomaan kenellekään kaverille?

Vierailija
2/30 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta jännitä. Virtsanäytteen käyt antamassa ja siitä katsotaan onko tulehdusta. Jos löytyy ihan peruspissainfektio, niin ei ole tarvetta mihinkään gynetutkimukseen.

Onko vatsa- tai selkäkipuja? Kuumetta? Pahoinvointia? Hoitamaton vti voi johtaa munuaisaltaan tulehdukseen ja se taas on hankalammin hoidettavissa kuin tavallinen pissatulehdus alkuvaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskovaiset ovat sairasta porukkaa.

Vierailija
4/30 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile paljon, ehkä Jumala armahtaa Sinua. Jeesuksen armo olkoon ylläsi ja helpottakoon kipuasi sekä pesköön syntisi pois. Palaa yhteisösi luokse, siellä kaivataan Sinua ja kipusi on poistunut.

Vierailija
5/30 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika lääkärille. Käyt pyytämässä semmoisen pakkauksen labrasta, johon pissanäyte laitetaan. Kotona annat sen virtsanäytteen aamupissasta, et ole sitä ennen pissannut neljään tuntiin. Pistät näytteen jääkaappiin, jos et pääse heti viemään. Viet valmiin näytteen labraan.

Kuulostat kyllä todella omituiselta. Mitä kuvittelet, että lääkärissä riisutaan jos on pissatulehdus? Ei ne siellä mitään pissareikää halua katsoa! XD

Kannattaisi oikeasti mennä johonkin psykologille, jos on noin paljon estoja.

Melkein toivon, että on provo.  :(

Vierailija
6/30 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama kun täytin 18 ja lähdin lestadiolaisesta perheestä. Alku oli kamalaa eikä tosiaan mitään tietoa ulkomaailmasta ja normaaleista asioista, vaan kauhutarinoita "maallisten elämästä". Meet vaan ihan rennosti sinne, gynelle tuskin on tarvetta jos on ihan tavallinen pissatulehdus!

Vierailija
7/30 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika lääkärille. Käyt pyytämässä semmoisen pakkauksen labrasta, johon pissanäyte laitetaan. Kotona annat sen virtsanäytteen aamupissasta, et ole sitä ennen pissannut neljään tuntiin. Pistät näytteen jääkaappiin, jos et pääse heti viemään. Viet valmiin näytteen labraan.

Kuulostat kyllä todella omituiselta. Mitä kuvittelet, että lääkärissä riisutaan jos on pissatulehdus? Ei ne siellä mitään pissareikää halua katsoa! XD

Kannattaisi oikeasti mennä johonkin psykologille, jos on noin paljon estoja.

Melkein toivon, että on provo.  :(

Et hirveästi taida tietää Jehovan todistajista tai esim. lestadiolaisista? Toki on normaalimpiakin yhteisöjä eikä kaikki ole noin pahoja, mutta sitten on perheitä joissa esim. sairaudet hoidetaan rukoilemalla. Sairaalat ovat kauheita paikkoja ja jos niihin menee niin on hylännyt jumalan ja kääntynyt maallisten asioiden puoleen... Luultavasti aloittajalla ei vaan ole edes tietoa, pelkkiä kauhukertomuksia.

Vierailija
8/30 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti et joudu ollenkaan näyttämään alapäätäsi. Käyt pissaamassa pissanäytteen omassa rauhassa veeseessä näytepurkkiin. Sitten saatetaan ehkä ottaa verikoe että onko tulehdusarvot koholla. Tuon kummempaa ei yleensä tehdä kun tutkitaan. Hoidoksikin antibioottia.

Mene ihmeessä lääkäriin, ja nopsaan. Mulla usein virtsatietulehdus, ja pari kertaa mennyt munuaisiinkin - se on vakava ja kivulias tila, joten ajoissa kannattaa käydä. Ihan tavallisia ihmisiä ne lääkäritkin on. Voihan niille sanoakin että on lääkäripelkoa, ei se kovin harvinaista ole.

Vierailija
9/30 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsanäytteen saat antaa ihan itse vessassa omassa rauhassa. Riittää kun kerrot että pissaaminen kirvelee ja käyt pissimässä purkkiin. Sitten saat reseptin antibioottiin. Saattavat kysyä sukupuolitautien mahdollisuudesta, ja nekin voi pissasta testata.

Vierailija
10/30 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko virtsatietulehdus olla munuaisissa asti, jos crp on normaali?

Vierailija
11/30 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama kun täytin 18 ja lähdin lestadiolaisesta perheestä. Alku oli kamalaa eikä tosiaan mitään tietoa ulkomaailmasta ja normaaleista asioista, vaan kauhutarinoita "maallisten elämästä". Meet vaan ihan rennosti sinne, gynelle tuskin on tarvetta jos on ihan tavallinen pissatulehdus!

Jatkan vielä: missä päin asut? Voin vaikka lähteä mukaan, jos pk-seudulla! :)

Vierailija
12/30 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sun tarvitse lääkäriin mennä. Soitat, kerrot oireet ja saat lähetteen. Näytteen voit ottaa kotona ja toimittaa labraan. Ja jos vitsatieinfektio niin saat lääkityksen.

Vierailija
13/30 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lupaa että menet sinne lääkäriin! Voit vaikka kertoakin rehellisesti että sinulla on paha lääkärikammo. Kyllä ne terveydenhuollon ammattilaiset on monenlaista nähneet. 

Vierailija
14/30 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos infektio on munuaisissa asti, se todennäköisesti on jo aiheuttanut muitakin oireita, kuten kuumetta ja selkä- ja vatsakipuja. Crp nousee vähän hitaasti, mutta kyllä se viimeistään vuorokauden päästä on kunnolla koholla.

Vierailija
15/30 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele siltä kantilta että jos et mene niin sairaus vaan pahenee pahenemistaan. Voi olla että jos joudut riisumaan niin nyt saat tehdä sen itse, myöhemmin joutuu joku muu sen tekemään kun et itse sairaudeltasi pysty.

Vierailija
16/30 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ap:lla akuuttia hätää jos kestänyt jo kauan.

Vierailija
17/30 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaistako jt:ssa oikeasti on??? Huhhuh.

Vierailija
18/30 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap olisi selvinnyt ilman koululääkärin ja työterveyslääkärin pakollisia tarkastuksia? Onko JT:ssa oikeasti tuollaista?

Voihan ap olla ihan muuten vain outo.

Tuntuu, ettei normaali ihminen kyllä pysty kaikkia lääkärikäyntejä mitenkään missaamaan jos haluaa esim. työpaikan. Se on vaan pakko mennä ja toimittaa todistus, että on soveltuva ko. työhön.

Muuten melko harvalla lääkärikäynnillä olen mitään joutunut riisumaan, ja pissatulehduksesta en koskaan. Kysyvät vain oireita ja onko mahdollista, että olisi sukupuolitauti, niin tietävät, mitä näytteestä testataan.

Pelkääköhän ap myös seksiä, siinäkin tarvii riisua ainakin vähän?

Olen oikeasti luullut, että vain skientologit vastustavat lääkäreitä ja lääketiedettä. En ole koskaan kuullut, että JT:t tai lestadiolaiset.

Varmaan muuten ap saisi tukea ja neuvoja jostain Uskontojen uhrit-ryhmästä tms kun googlaa asiasta. Aivan varmasti on jotain ex-JT-ryhmiä olemassa.

En tarkoita pöljillä kysymyksilläni pahaa ap:lle. Olen ehkä pöljä ja tietämätön toisten uskontojen jutuista  vaan.

Vierailija
19/30 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tiedän lestadiolaisia jotka kieltäytyvät mm rokotuksista. Paljon on varmasti alueellisia eroja tässä asiassa. Ja monet jehovathan kieltäytyvät esimerkiksi verensiirroista. Verensiirron voi kuitenkin tehdä lapselle niin että lapsi huostaanotetaan pikaisesti.

Vierailija
20/30 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, verensiirron tiesin. Lääkärien vältteleminen uutta. T. tuo ed. pöljiä ihmettelevä.