Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli 30-vuotias, onko sinulla paljon kipuja ja vaivoja?

Vierailija
13.05.2018 |

Minua pelottaa ihan kauheasti tulla vanhaksi. Pelkään, etten voi enää tehdä mitään, näkö menee, kuulo menee, nivelet eivät liiku. Olen nyt jo 23-vuotias, mutta tuntuu, että aika menee niin nopeasti. Ei minua rypyt pelota, mutta se, että menee toimintakyky ja näkö ja voimat.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täällä makaan paskavaipoissa ja odotan kotihoitoa.

N32

Vierailija
2/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän 42v. Näytän edelleen huomattavasti ikäistäni nuoremmalta mutta tuntuu että 40 täytettyä ikä on alkanut tuomaan vaivoja :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jo 23v". Olet ihan pentu vielä.

Vierailija
4/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän 42v. Näytän edelleen huomattavasti ikäistäni nuoremmalta mutta tuntuu että 40 täytettyä ikä on alkanut tuomaan vaivoja :(

Apua! Mitä vaivoja?

Ap

Vierailija
5/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, mutta eivät ne kaikki ikään liity. Vuosi vuodelta kyllä muuttuu raihnaisemmaksi, jos vähänkin antaa periksi kehon huollossa, liikunnassa ja terveellisessä ruokavaliossa.

Vierailija
6/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhanen on poistettu sinun ikäisenä ja selässä useita vaurioituneita välilevyjä, polvessakin ehkä joku repeämä ja oikeassa olkapäässä myös. Osa noista on tullut teini-ikäisenä.

Ikääntymistä kompensoi se, että oppii kuuntelemaan kehoa ja treenaamaan oikein jos ylipäänsä treenaa.

23 vuotiaana kävin syvimmissä vesissä, kun ylipainoa oli 25+ kiloa. Nyt 33 vuotiaana vartalo on kivuista huolimatta enemmän vahvuudelta kuin heikkoudelta tuntuva ominaisuus.

https://aijaa.com/vUIox5

Vierailija
7/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jo" 23w ja yli 30 vuotias on jo ihan räähkä ikäloppu? Huhhuijjaa... Varmaan minunkin olisi sitten hyvä jo se hautapaikka ja -kivi tilata valmiiksi, tuo neljänkympin rajapyykki lähestyy vääjäämättä ja sen vanhemmaksihan ei kukaan vissiin ole ikinä elänyt?

Vierailija
8/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämään on kuulunut kipua lähes päivittäin 36-vuotiaasta lähtien. Joten onnea vain ap, raihnaisuus sinuakin odottaa ihan nurkan takana. 🤪

Vierailija
9/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua! Mitä vaivoja?

Ap

Huomaa että väsy alkaa painamaan eritavalla kuin ennen. 2kymppisenä jakso painaa menemään vaikka yötä päivää. Enää ei jaksa. Ja tullut myös fyysisiä kolotuksia hidastamaan menoa. Ei niin että kukaan ulkopuolinen näkisi, itse vain tuntee.

Vierailija
10/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oo mitään. Oon 45, enkä liiku. Sillä niitä ei tulekaan.

Vierailija
11/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas. Ei ole kipuja eikä lääkityksiä. Vaihdevuodet vähän vaivaa mutta elämään nekin kuuluu. T:51v

Vierailija
12/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihti ja reumatismi vaivaa. Kuulokojeesta on patterit lopussa ja rollaattori ruosteessa. Odottelen täällä että kuolo korjaa. Nitrot loppu.

T. 37 v.

Vierailija
13/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51 eikä ole kremppoja. Näen, juoksen, liikun, menen syväkyykkyyn ja nousen risti-istunnasta lattialta ilman käsiä ja polvia vaikka olen ylipainoinen.

Vierailija
14/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaivoja tai kipuja, ikää on reilusti yli 40.

Vierailija
15/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu henkilöstä. Parilla kaverilla on ollut vaivoja jopa alle kolmekymppisestä. Itsellä ei vielä 34 vee ole.

Vierailija
16/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34.

Paha endometrioosi, välilevyn pullistuma rintarangassa, kilpirauhanen sikinsokin sekasin, hampaissa juurihoitoja jatkuvasti...

Pelottaa mihin tää tästä vielä pahenee

Vierailija
17/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemiaa on, reuman sain synnytyksestä. Lihasheikkoutta ja ummetusta, peräpukamia, näkö on huonontunut, hiuksia lähtee stressin takia, univaikeuksia.

Terv: Muutoin perusterve n34v.

Vierailija
18/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 ja pientä remppaa aika usein, ei mitään vakavaa joka oikeasti rajoittaisi elämää. Rillit olen joutunut hankkimaan, ikänäkö. Olen nyt rohkeampi ja teen asioita, esim. harrastan, nyt enemmän kuin nuorempana ja olen tyytyväisempi elämääni ja kehooni. Älä murehdi suotta, lähde ulos aurinkoon ja nauti tästä hetkestä!

Vierailija
19/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaivoja enemmn kuin monella eläkeikäisellä. Kivut jatkuvia. Lääkärit usein kommentoivat, että ei ihan perus kolmekymppinen, vaan vaivojen puolesta vanhempi.

En ajattele kipuja, olen työelämässä, harrastan, menen menojani. Olen nuoremman näköinen kuin ikäiseni eikä vaivat lopulta rajoita kuin osaa urheiluharrastuksistani.

Pelko on pahinta. Sitten kun jokin vaiva iskee ja sen kanssa oppii elämään niin huomaa, että ei vaiva ollutkaan niin paha kuin mitä sairauden pelko oli.

Vierailija
20/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 35 kun alkoi olla kipuja ja vaivaa. Millon jalat särki, millon selkä, millon olkapäät, näin esimerkiksi. Työni oli fyysistä(ei enää, tehtävä vaihtui) Aloin treenaamaan koko kroppaa, ihan vaan nostelen kotona painoja ja teen selkä ja vatsaliikkeitä. Lihaksikas en ole edelleenkään mutta paikat tuli kuntoon. Toki ulkoisiakin muutoksia näkyy:) mut mikä pääasia, vaivat on poissa ja olo hyvä.