Alapeukutatko epäolennaisten virheiden vuoksi?
Mikä saa antamaan asialliselle, hyvin argumentoidulle viestille alapeukun?
Onko esimerkiksi kirjoitusvirheet, tai asian vierestä kirjoittaminen mielestäsi syy alapeukuttaa viestiä?
Kommentit (19)
Pyrin aina antamaan yläpeukkuja. Jos en voi antaa niin jätän peukuttamatta. Typoista en jaksaisi peukuttaa.
Jotkut ovat sarja-alapeukuttajia, aina alas ei koskaan ylös. Ihan sama mistä asiasta on kyse.
Näyttäisi siltä, että alapeukkuja käytetään aika paljon myös siihen ettei tykätä totuudesta.
Eikai noista peukutuksista ole laadittu mitään erillistä etikettisäännöstöä, mutta mielestäni varsinkin naisten tapa alapeukuttaa vain siksi ettei totuus kelpaa, on lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Pyrin aina antamaan yläpeukkuja. Jos en voi antaa niin jätän peukuttamatta. Typoista en jaksaisi peukuttaa.
No, jos teksti sisältää liikaa kirjoitusvirheitä eikä sitä ole millään tavalla jäsennelty vaan se on pelkkää yhtä suurta pötköä, niin sitä on raskasta lukea. Silloin se varsinainen asia hukkuu virheiden joukkoon. Alapeukutus tarkoittaa yleensä sitä että on eri mieltä asiasta.
Hakkan sitä alapeukkua kuin tikka valotolppaa aina kun mahdollista. Mikä tahansa mitättömyys kelpaa syyksi.
Yleensä hyvin argumentoitu tapaa olla myös oikeakielisesti muotoiltu.
Jos ihmisen äly riittää perustelemaan asiat loogisesti, riittää se myös oikeinkirjoitukseen. Ihan puhtaat typot ovat asia erikseen. En alapeukuta ilmiselvistä lyöntivirheistä.
Eipä kai kukaan omasta mielestään peukuta epäolennaisista syistä.
Saatan joskus nähdä muuten ensin ihan asiallisena pitämäni kommentin, mutta sitten vaikka loppu pilaa sen jollain ilkeällä haukulla tai ajattelemattomalla loukkauksella, ja sitten annan alapeukun.
Joskus voin antaa myös "faktoihin" alapeukun ihan vain siksi, että kirjoittaja kuulostaa siitä faktasta niin vahingoniloiselta.
Vierailija kirjoitti:
Hakkan sitä alapeukkua kuin tikka valotolppaa aina kun mahdollista. Mikä tahansa mitättömyys kelpaa syyksi.
Teit kirjoitusvirheen ja muutenkin olet mitättömyys. Se on alapeukun paikka.
Vierailija kirjoitti:
Saatan joskus nähdä muuten ensin ihan asiallisena pitämäni kommentin, mutta sitten vaikka loppu pilaa sen jollain ilkeällä haukulla tai ajattelemattomalla loukkauksella, ja sitten annan alapeukun.
Joskus voin antaa myös "faktoihin" alapeukun ihan vain siksi, että kirjoittaja kuulostaa siitä faktasta niin vahingoniloiselta.
Lienee aika tyypillistä naisille, jopa totuus tulisi esittää anteeksi pyydellen.
Vierailija kirjoitti:
Onko esimerkiksi kirjoitusvirheet, tai asian vierestä kirjoittaminen mielestäsi syy alapeukuttaa viestiä?
Tuota noin... Täällä näkyy hyvin hyvin harvoin asiallisia ja hyvin argumentoituja viestejä. 95% viesteistä on varmasti ihan silkkaa skeidaa, oli siinä sitten kirjoitusvirheitä tai ei.
Alapeukutan, jos olen eri mieltä, viestissä on jotain täydellisen pöljää tai se ärsyttää muuten vain. Fiksut viestit kyllä peukutan mielelläni parikin kertaa.
Mistä viestistä olet saanut lokaa niskaasi? Välitätkö oikeasti joistakin peukutuksista noin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin... Täällä näkyy hyvin hyvin harvoin asiallisia ja hyvin argumentoituja viestejä. 95% viesteistä on varmasti ihan silkkaa skeidaa, oli siinä sitten kirjoitusvirheitä tai ei.
Alapeukutan, jos olen eri mieltä, viestissä on jotain täydellisen pöljää tai se ärsyttää muuten vain. Fiksut viestit kyllä peukutan mielelläni parikin kertaa.
Ärsyyntyminen lienee aika tyypillinen syy alapeukuttaa, itse viestin faktoilla ja argumenttien oikeellisuudella ei tunnu olevan suurtakaan merkitystä.
Ikävä todeta että tämä on kaikesta huolimatta tasokkain tietämäni anonyymi keskustelupalsta. Ilmeisesti me suomalaiset vain olemme tällaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lienee aika tyypillistä naisille, jopa totuus tulisi esittää anteeksi pyydellen.
Sinulle taitaa olla tyypillistä haukkua ihmisiä sillä tekosyyllä, ettei kyseessä ole sinun mielipiteesi tai kunnioituksen puute vaan jokin yleispätevä fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle taitaa olla tyypillistä haukkua ihmisiä sillä tekosyyllä, ettei kyseessä ole sinun mielipiteesi tai kunnioituksen puute vaan jokin yleispätevä fakta.
En minä miehiäkään puolustele, pahimmat törkymöykyt löytyy näistä naisettomista miehistä jotka ovat palstalla vain ärsyttääkseen naisia tasoteorioillaan ja aiheuttaakseen pahaa mieltä.
Miesten epäasiallisuuksista huolimatta en arvosta korkealle sitä naisille ominaista alapeukuttamista jos totuus ei ole mieluisa. Itse ainakin käytän vain yläpeukkua.
Vierailija kirjoitti:
Näyttäisi siltä, että alapeukkuja käytetään aika paljon myös siihen ettei tykätä totuudesta.
Eikai noista peukutuksista ole laadittu mitään erillistä etikettisäännöstöä, mutta mielestäni varsinkin naisten tapa alapeukuttaa vain siksi ettei totuus kelpaa, on lapsellista.
Rehellisesti: mikä näiden sun faktoja laukovien viestien todellinen päämäärä on silloin ollut, kun muut ovat "loukkaantuneet faktasta"? Oletko oikeasti itse asiassa halunnut jakaa oman mielipiteesi mutta jättänyt sen sanomatta niin että se on kuitenkin ollut rivien välistä luettavissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä miehiäkään puolustele, pahimmat törkymöykyt löytyy näistä naisettomista miehistä jotka ovat palstalla vain ärsyttääkseen naisia tasoteorioillaan ja aiheuttaakseen pahaa mieltä.
Miesten epäasiallisuuksista huolimatta en arvosta korkealle sitä naisille ominaista alapeukuttamista jos totuus ei ole mieluisa. Itse ainakin käytän vain yläpeukkua.
Esimerkkejä totuuksista, joita naiset eivät hyväksy mutta miehet kyllä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti: mikä näiden sun faktoja laukovien viestien todellinen päämäärä on silloin ollut, kun muut ovat "loukkaantuneet faktasta"? Oletko oikeasti itse asiassa halunnut jakaa oman mielipiteesi mutta jättänyt sen sanomatta niin että se on kuitenkin ollut rivien välistä luettavissa?
Olen sanonut sanottavani, ja tiedän että kaikki viestini lukeneet jotka toimivat kuten mainitsin, tietävät mielipiteeni.
En ryhdy käymään asiasta mitään turpakäräjiä, olen sanottavani sanonut.
Minusta mielenkiintoista, kun joihinkin ketjuihin olen laittanut täyden juridisen faktan, niin se voi saada alapeukkuja mittamaattoman paljon.
Ei vain miellytä?
Vai missä vika? Sen sijaan täysin väärä tieto voi kerätä yläpeukkuja. Eli tarkoitetaanko, että lain pitäisi olla näiden ihmisten mielipiteiden mukainen?
Alapeukutan jos olen eri mieltä asiasta.