Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tosiaan olla aikuisella ihmisellä ulkohuussi ja kyykkypissa kynnyskysymys mökille tulla??

Vierailija
13.05.2018 |

Vai onko tässä jotain muuta nyt takana?
Mökkimme on helpon matkan päässä, tilaa on erittäin runsaasti, vieraille on tupa omilla terasseilla ja laitureilla. Ei käärmeitä, kallioita tai muutenkaan mitään liian eksoottista: vanha maalaistaloa isolla tontilla, puutarha ja merta. Että enpä voisi upeampaa paikkaa kuvitella.
Tänne ei ole vedetty sisälle mitään suihkuja tai vesivessoja. Lämminvesi tulee keittiöön sisään ja likavedet ulos. Tässä halutaan ihan vanhaa taloa säästää ja kunnioittaa.
Vessassa käydään siis pihan perällä ja pissat kyykkyllä. Yöllä käytetään kuistin yhteyteen perustettua pikkuista pakastavaa vessaa, tai voi toki mennä pihallakin jos haluaa tavata vaikka peuroja.
Niin tämä nyt sitten lyö umpeen sukulaisnaisen, 35vee, joka ei voi viipyä täällä kuin juuri sen ajan minkä ehkä ruuminaukot kestää!?
Ei kait voi näin vaikeaa? Asiat on asioita ja ne hoidetaan. Rauhassa saa olla eikä huussi ole missään keskellä pihaa. Enkä tajua että joku pissan päästäminen voi kovin vaikeaa olla.
Onko tää joku vakavakin vaiva ja syndrooma, vai pelkkää ylihyysteerisointia?
Mies sanoikin, että kävis armeijan niin oppisi että vessa-asiat on vaan asioita jotka pitää hoitaa, oli mikä oli.

Kommentit (374)

Vierailija
341/374 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi yllättynyt, että näin monella on kyykistymisen kanssa ongelmia. Itse olen ylipainoinen ja kankea, mutta kyykkääminen onnistuu kyllä. Olen luullut olevani huonommassa kunnossa verrattuna moniin muihin, mutta asia ei taidakaan olla ihan näin.

Sellainen tuli mieleen, että jos te käytte kyykkypissalla niin älkää nyt missään nimessä laskeko housuja nilkkoihin. Siinä on iso riski, että pissa osuu housuihin. Kannattaa laskea housut vain polviin asti ja laskeutua vain niin alas, että sääret ja reidet muodostavat suoran kulman. Jalat kannattaa pitää tarpeeksi levällään. Tällä tekniikalla ei tarvi pelätä housuille tai kengille pissaamista.

Itse asiaan. Minulla on mökki jossa on biolan erotteleva ulkovessa sekä pihamaalle tuleva juokseva vesijohtovesi. Vessassa käyminen on miellyttävää. Ison hädän jälkeen tai menkkojen aikana käytän kosteuspyyhkeitä. Mökkiolosuhteissa käytän suosiolla siteitä tai tamponia, niin ei tarvitse alkaa kupin kanssa sähläämään. Muutenkin mökillä voi joustaa omista "ekologisista periaatteista", jos se helpottaa olemista, koska mökillä ollaan niin pieni aika vuodesta. Yleensä olen mökillä yksin, joten otan usein pihamaalla juoksevan veden alla lämpimän suihkun. Aurinko lämmittää letkussa olevan veden mukavan lämpimäksi. Koen että ainakin omalla mökilläni minun ei tarvitse tinkiä hygieniasta, vaikka mukavuuksia ei olekaan. Voisin kuitenkin kuvitella, että en hirveän mielelläni lähtisi jonkun toisen ihmisen mökille, jos siellä ei ole mukavuuksia. Ihan jo siksikin, että en oikein tietäisi miten siellä "kuuluu olla" enkä kokisi oloani rennoksi toisen ihmisen nurkissa. Mökki on jotenkin vielä intiimimpi paikka kuin koti.

Vierailija
342/374 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessa sain ihan tarpeekseni ulkohuussista mökillä. Never again.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/374 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tosi yllättynyt, että näin monella on kyykistymisen kanssa ongelmia. Itse olen ylipainoinen ja kankea, mutta kyykkääminen onnistuu kyllä. Olen luullut olevani huonommassa kunnossa verrattuna moniin muihin, mutta asia ei taidakaan olla ihan näin.

Juu kyllähän monissa laihdutusohjelmissa pulskat ihmiset kyykkää. Itse en pääsisi yhtäkään. Joko tekniikka on pielessä tai liikeradat on vaan kadonneet. Joskus yritän, mutta nilkoissa tuntuu kiristystä. 

Vierailija
344/374 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisen hienoa kyykkiä jossain puskassa menkkojen aikaan.

Vierailija
345/374 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki on mökki eikä mikään hotelli. Meillä ei ole alunperinkään ollut juoksevaa vettä mökillä, juomavesi on kanisterissa, saunassa pestään sadevedellä. Ulkovessa on pihan perällä. Silti on viihdytty yli 25vuotta, on juhlittu isolla porukalla juhannukset ja muut juhlat. Nykyajan ihmiset on niin vieraanruneet luonnosta, että kyllä vähän sääliksi käy ketjua lukiessa. Ei pahalla kenellekkään, mutta ylihygienisyys ei ole terveellistä. Menkat ei estä viettämästä viikkoa metsän keskellä.

Vierailija
346/374 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka naisen virtsarakossa saattaa olla joitain bakteereja suojaamassa virtsatieinfektioilta, niin joka tapauksessa virtsa on niin puhdasta, että sitä suositellaan haavan desinfiointiin mm. retkeilyolosuhteissa. Miesten virtsa on yleensä aina puhdasta. Eli haava mahdollisimman puhtaaksi, sitten kunnon virtsasuihku päälle.

Vierailija
347/374 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole ollut kenellekään ongelma, tosin meillä huussiin saa myös pissata. Yleensä niin naiset kuin miehetkin kuitenkin valitsee sen muualle kusaisemisen, tontti on iso ja puskanperiä riittää, ei tartte kenellekään pyllistellä. Pyyhit''n kyllä, mutta papaerit menee poltettavien pussiin tai sinne huussiin. Mutta huussiin saa ja myös pitää  jossain määrin pissata (Biolanin kompostoiva). 

Samoin meillä tulee vesi sisään, saunassa on suihku. Itse en pitäisi "kantovettä" ongelmana, mutta sitä vettä pitää sitten saunassa olla tarpeeksi. Juuri talvella olimme miehen perheen mökillä, jossa vesi kannetaan saunalle ja talvella avannosta. Menin vikana saunaan  ja shamppoot päässä tajusin muun perheen käyttäneen kaiken veden niin vähiin että hätäisesti sain pään huuhdeltua, en kovin hyvin kuitenkaan. 

Kiva varmaan kun haisevia kusilänttejä joka paikassa, hyi olkoon!

Voi hyvää päivää... Käytkö sinä haistelemassa niitä pusikoita?

Vierailija
348/374 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai joku uskonut aloitusta todeksi? Ei kukaan edellytä, että ulkohuussissa ei saisi käydä kaikilla tarpeilla. Hellepäivän höpövitsi tuo aloitus oli.

Meilla ulkovessassa käydään vain kakkosella. Vieraat tietysti voivat käydä kummallakin. Näin vessa pysyy hajuttomana ja meillä on kyllä tarpeeksi lääniä kykkiä ja näkösuojaa myös. 20 vuotta jo menty näin.

Mites estetään, että siinä kakkosella käydessä ei tule myös ykköstä samalla?

Sinäkö et osaa lantionpohjalihasten isolaatiota? Fyssarille mars!

Vierailija
349/374 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kiinnostaisi itseänikään tuollaiset kurjat mökki olot. Tykkään mökeistä joissa on täyttä luksusta.

Vierailija
350/374 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

match kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

match kirjoitti:

Ulkohuussiin ei meillä ainakaan pissata, koska sitten se täyttyy nopeammin ja on vaikeampi tyhjentää. Kyykkypissalla käydään siis, muutama pala vessapaperia mukaan ja sitten se paperi joko roskiin, takkaan tai nuotioon. Ei voi olla noin vaikeata. 

Meidän mökeillä on kyllä suihkut, pesukone ja jopa astianpesukone, mutta miksi turhaan sisävessaa kun ihan hyvin voi käydä ulkohuussissakin. Siinä on vieressä käsienpesuvati, saippuaa ja puhdas pyyhe. 

No itse ajattelen aivan päinvastoin. Pesukoneita en mökille tarvi, kyllä siellä on aikaa pestä käsinkin (joo, saattaisin ajatella toisin jos olisi lapsia :)), ja suihkukaan ei ihan täysi välttämättömyys olisi jos on sauna jossa peseytyä. Mutta kunnon vessa ihan ehdoton, en todellakaan lähde kyykkimään pitkin pusikoita. Ja sittenkö kuljettelette noita paskaisia ja pissaisia papereita takkaan ja roskikseen? Hyi oksennus.

No eihän sinne puskaan kakata, vaan siihen tarkoitukseen käytetään ulkohuussia. Ja mitä noihin pissapapereihin tulee, niin ei mun pissapaperit ainakaan haise virtsalle. Juon sen verran paljon vettä, että se tuotos ei ole mitään oranssia tiivistettä, joka lemuaa kilometrin päähän. Virtsapaperi kiedotaan puhtaaseen paperiin jo siinä toimituksen jälkeen, ja jemmataan sitten joko roskikseen tai takkaan puitten alle sytykepaperin sekaan. Tai grillauksen jälkeen hiilille. 

Laitat grilliin sun käytetyt vessapaperit? Oikeasti? Samaan grilliin jossa teet ruokaa? Kyllä ihmiset osaa olla kuvottavia.

Itse en laita pissapapereita grilliin, koska meillä ei ole tämän kaltaista grilliä, mutta oletan että tässä on kyseessä sellainen grilli, jossa ensin poltetaan kunnolla tulta ja sitten annetaan hiipua hiillokselle, jonka yllä sitten grillataan. Kyllä saa melkoiset ebolat olla, jos ei siinä liekissä mahdolliset bakteerit pala jostain palasesta vessapaperia. Kuumuus on tuollaisessa kuitenkin todella kova. Ei vaan voi tajuta miten ihmisillä on ihan perusasiat näin hukassa. 

Arvasin että joltain tulee oppitunti kuumennuksen vaikutuksesta bakteereihin. Mutta käsi ylös, kuinka moni täällä oikeasti haluaisi syödä ruokaa joka on kokattu grillissä jossa hävitetään myös eritteitä?? Kyllä ne perusasiat on hukassa ihan siinä kohti, kun ihmisille pitää erikseen kertoa että ruoanlaittopaikkaan ei laiteta edes poltettavaksi papereita joilla on pyyhitty pissaista alapäätä. Tässä ketjussa on useampaan kertaan vedottu siihen kuinka ennenvanhaankin on pärjätty ilman vesivessoja, joten pakko nyt sanoa että kyllä silloin ennenvanhaankin tajuttiin pitää eritteet ja ruoanlaittopaikat erillään! Aivan perusasioita.

Vierailija
351/374 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka naisen virtsarakossa saattaa olla joitain bakteereja suojaamassa virtsatieinfektioilta, niin joka tapauksessa virtsa on niin puhdasta, että sitä suositellaan haavan desinfiointiin mm. retkeilyolosuhteissa. Miesten virtsa on yleensä aina puhdasta. Eli haava mahdollisimman puhtaaksi, sitten kunnon virtsasuihku päälle.

Se virtsa on puhdasta sen alle sekunnin, kunnes se pääsee kosketuksiin ulkomaailman bakteerien kanssa. Hävittämistä odottavissa pissapapereissa ei ole enää mitään puhdasta tai steriiliä... haloo! 

Vierailija
352/374 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se virtsa on puhdasta sen alle sekunnin, kunnes se pääsee kosketuksiin ulkomaailman bakteerien kanssa. Hävittämistä odottavissa pissapapereissa ei ole enää mitään puhdasta tai steriiliä... haloo! 

On ne silti puhtaampia kuin nenän niistämiseen tai käsien pyyhkimiseen käytetyt paperit. Ja nehän me heitetään surutta takkaan.

Vierailija
353/374 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tosiaankin kynnyskysymys mökille tulla olla voivat. Mutta Voimaa käyttämällä sinä vieraan silti paikalle saada voida. T. Mestari Yoda

Vierailija
354/374 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

match kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

match kirjoitti:

Ulkohuussiin ei meillä ainakaan pissata, koska sitten se täyttyy nopeammin ja on vaikeampi tyhjentää. Kyykkypissalla käydään siis, muutama pala vessapaperia mukaan ja sitten se paperi joko roskiin, takkaan tai nuotioon. Ei voi olla noin vaikeata. 

Meidän mökeillä on kyllä suihkut, pesukone ja jopa astianpesukone, mutta miksi turhaan sisävessaa kun ihan hyvin voi käydä ulkohuussissakin. Siinä on vieressä käsienpesuvati, saippuaa ja puhdas pyyhe. 

No itse ajattelen aivan päinvastoin. Pesukoneita en mökille tarvi, kyllä siellä on aikaa pestä käsinkin (joo, saattaisin ajatella toisin jos olisi lapsia :)), ja suihkukaan ei ihan täysi välttämättömyys olisi jos on sauna jossa peseytyä. Mutta kunnon vessa ihan ehdoton, en todellakaan lähde kyykkimään pitkin pusikoita. Ja sittenkö kuljettelette noita paskaisia ja pissaisia papereita takkaan ja roskikseen? Hyi oksennus.

No eihän sinne puskaan kakata, vaan siihen tarkoitukseen käytetään ulkohuussia. Ja mitä noihin pissapapereihin tulee, niin ei mun pissapaperit ainakaan haise virtsalle. Juon sen verran paljon vettä, että se tuotos ei ole mitään oranssia tiivistettä, joka lemuaa kilometrin päähän. Virtsapaperi kiedotaan puhtaaseen paperiin jo siinä toimituksen jälkeen, ja jemmataan sitten joko roskikseen tai takkaan puitten alle sytykepaperin sekaan. Tai grillauksen jälkeen hiilille. 

Laitat grilliin sun käytetyt vessapaperit? Oikeasti? Samaan grilliin jossa teet ruokaa? Kyllä ihmiset osaa olla kuvottavia.

Itse en laita pissapapereita grilliin, koska meillä ei ole tämän kaltaista grilliä, mutta oletan että tässä on kyseessä sellainen grilli, jossa ensin poltetaan kunnolla tulta ja sitten annetaan hiipua hiillokselle, jonka yllä sitten grillataan. Kyllä saa melkoiset ebolat olla, jos ei siinä liekissä mahdolliset bakteerit pala jostain palasesta vessapaperia. Kuumuus on tuollaisessa kuitenkin todella kova. Ei vaan voi tajuta miten ihmisillä on ihan perusasiat näin hukassa. 

Meillä huussiin saa pissata aivan mielin määrin, mutta itse tulee mökillä puskapissailtua, koska se on kätevmpää. ja paperit menee kyllä kiukaan alle tai ulkotakkaan, molemmat kuumenee joka päivä eikä sitä pissaa nyt niin paljoa tule, että siinä pitäis jotenkin kahlata valtavan isolla tontilla tai paperia tulis jotenkin valtavia määriä. Yhden kerran historiassa muistan, että pikkujätkille (serkukset) piti sanoa, että ei saa pissata aina samaan paikkaan, kun kävivät yhdellä kalliolla pissalla ja oikeen tähtäsivät sellaiseen koloon. Se oli todellakin yököttävää, mutta loppui siihen. Eli siinä mielessä ymmärrän, jos mökkitontti mielletään joksikin siirtolapuutarhamökin tontin kokoiseksi, jossa kusaistaan aina samaan paikkaan. Suomessa ne harvemmin kuitenkaan on, vaan tonttiin kuuluu metsää ja muuta, ei tarvii pissata polulle tai polun viereen ja kesän aikana ei kahdesti ehdi samaan paikkaan pissata.

Just näin. Ja tietysti niitä paria paperinpalaa ei heitetä sinne kesken grillauksen :D Tuosta mökkitontin suuruudesta vielä sen verran, että meidän mökki on "sukusaarella", joka on privaattikäytössä. Koko saarella on vain kuusi mökkiä, joista jokaisen välillä on vähintään pari kilometriä, eli lääniä riittää pissata tosiaan joka kerta eri paikkaan ilman että tarvitsee pyllistellä koko suvulle. Ulkohuussiin saa tietysti myös pissata jos kakkosella käydessä on myös ykköshätä, samoin jos on pihajuhlia niin silloin myös pissataan ulkohuussiin ihan häveliäisyyssyistä kun on kuitenkin enemmän porukkaa pihapiirissä. 

Vierailija
355/374 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap kommentoinut mitään sitten avauksen? Pitkän keskustelun sai aikaan kuitenkin.

Vierailija
356/374 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta mökkilomailu, vaikka olisi sisävessa ja astiapesukone. Kiinnostavaa tekemistä on aina nolla. Grillausta ja pihapelejä. Jee. Tylsyyskuolemahan mökeillä uhkaa.

Vierailija
357/374 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta mökkilomailu, vaikka olisi sisävessa ja astiapesukone. Kiinnostavaa tekemistä on aina nolla. Grillausta ja pihapelejä. Jee. Tylsyyskuolemahan mökeillä uhkaa.

Kukin taaplaa tyylillään. Grillaus on porukalla kivaa, siihen ensin kuplivaiset tervetuliaisjuomat ja sen jälkeen seurustelua grillauksen lomassa (eikä tosiaan mitään makkaraa grillata). Hyvällä ilmalla voi lähteä joko päivän tai useamman päivän purjehdusretkelle. Saunan voi lämmittää jo iltapäivästä, käydä meressä uimassa ja ottaa aurinkoa rantakallioilla. Puutarhakeinussa voi lukea tai kuunnella kirjaa, saaristossa on yleensä vaikka mitä kesähappeningeja (Korppoo Jazz ym), niihin voi mennä joko moottoriveneellä tai jos on vähän kauempana, purjehtien. Kirppareita, kyläkauppoja, savustettua kampelaa, grillausta saarien grillipaikoilla, laiskanpulskeaa mato-ongintaa kylmän oluen kera. Syömässä voi käydä eri satamissa, laiturikonjakit kun vene on saatu satamaan, ja aamulla pulahdus tyyneen mereen veneen perästä suoraan. <3 

Mitä sä sitten yleensä lomalla teet? :) 

Vierailija
358/374 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jouduin intissä ihan liikaa käyttään näitä ulkohuusseja ja kyykkypissoja. Vanhempien mökillä nuoruudessa ainoa vessa oli haiseva huussi. En kyll vapaaehtoisesti enää lähde yhteenkään paikkaan, jossa ei ole vesivessaa. Tulee yökkäys jo pelkästä ajatuksesta jostain syystä. -Nainen 25v

Oikein armeijan käynyt, rajojemme turva! Sotatilanteessa voit varmaan aina keskeyttää taistelun lähteäksesi poterostasi käymään lähimmässä vesivessassa linjojen takana. Kyllä kai nyt vihollinen ymmärtää ettei nykysotilasta sentään puskaan voi vaatia tarpeitaan tekemään. Ihan kamalaa se olisi, yökkäys vaan tulisi.

Vierailija
359/374 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan se on jo kynnyskysymys kehdata pyytää ketään kylään paikkaan, jossa ei ole oikeaa vessaa. 

Vierailija
360/374 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Lapsena rämmin kyllä kaikki rapakot, metsät ja pöheiköt läpi. Ongintaa varten kaivoin omat matoni ja osasin laittaa ne koukkuun paremmin kuin pari vuotta vanhempi, poikapuolinen serkkuni. (juju on pujottaa mato koukkuun päästä alkaen, ei vain lävistää sitä) Mutta tuo ulkohuussi. Ei! Serkulla onneksi oli sisävessa, mutta nyt aikuisiällä mut huijattiin serkun äidin mökille. Sanottiin, että on sisävessa. Ei ollut. Ja ekan vastenmielisen siellä käynnin jälkeen mulle vielä kerrottiin, että alueella on sitten aika paljon kyitä.

Se tuntui jo vittuilulta! Kaikki siellä tiesivät, että käärmeet on mun suurin pelko ja että inhoan jo muutenkin ulkohuussia. Ja mun annettiin mennä serkun kanssa tonkimaan matoja pellonlaidasta, jossa kuulemma eniten niitä kyitä tavataan!

Joo, voi ehkä arvata, että toista kertaa en tuonne mennyt. Ainoa kiva hetki oli kun ongittiin serkun kanssa, kuten pieninä. Illalla en todellakaan ollut jäämässä yöksi, eikä onneksi serkkunikaan. Ajettiin hänen isänsä luo ihan kunnon taloon. Taloon, jossa lapsena vietin viikkoja kesäisin ja myös talvisin loma-aikaan. En meinannut saada unta, kun vaan tuijottelin ympärilleni ja muistelin niitä kertoja.:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän