Voiko tosiaan olla aikuisella ihmisellä ulkohuussi ja kyykkypissa kynnyskysymys mökille tulla??
Vai onko tässä jotain muuta nyt takana?
Mökkimme on helpon matkan päässä, tilaa on erittäin runsaasti, vieraille on tupa omilla terasseilla ja laitureilla. Ei käärmeitä, kallioita tai muutenkaan mitään liian eksoottista: vanha maalaistaloa isolla tontilla, puutarha ja merta. Että enpä voisi upeampaa paikkaa kuvitella.
Tänne ei ole vedetty sisälle mitään suihkuja tai vesivessoja. Lämminvesi tulee keittiöön sisään ja likavedet ulos. Tässä halutaan ihan vanhaa taloa säästää ja kunnioittaa.
Vessassa käydään siis pihan perällä ja pissat kyykkyllä. Yöllä käytetään kuistin yhteyteen perustettua pikkuista pakastavaa vessaa, tai voi toki mennä pihallakin jos haluaa tavata vaikka peuroja.
Niin tämä nyt sitten lyö umpeen sukulaisnaisen, 35vee, joka ei voi viipyä täällä kuin juuri sen ajan minkä ehkä ruuminaukot kestää!?
Ei kait voi näin vaikeaa? Asiat on asioita ja ne hoidetaan. Rauhassa saa olla eikä huussi ole missään keskellä pihaa. Enkä tajua että joku pissan päästäminen voi kovin vaikeaa olla.
Onko tää joku vakavakin vaiva ja syndrooma, vai pelkkää ylihyysteerisointia?
Mies sanoikin, että kävis armeijan niin oppisi että vessa-asiat on vaan asioita jotka pitää hoitaa, oli mikä oli.
Kommentit (374)
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikä on koristevaliketju? Jos tuo on koristeväliketju, niin mikä se on?
Eiköhän tuo tarkoita koristevaloketjua. Sellaista nauhaa jossa roikuu jotain ledejä tms.
Vierailija kirjoitti:
Pikku lapsesta aina 18 vuotiaaksi asti pakotettu mökille ilman juoksevaa vettä ja voin sanoa että en enää tuohon suostuisi. Pitkä ja paksu tukka on aivan järkyttävää yrittää pestä kaatamalla kauhalla vettä päähän ja vieressä joku valittaa että käytät liikaa vettä. Entäpä sitten kuukautiset? Pesulle pääset kun sauna lämmitetään ja huussi ei ole mukavin paikka vaultella menkkaveriä ja vaihtaa sidettä/tamppoonia. Puhumattakaan siitä kuinka paljon ötököitä siellä pörrää ja saa pelätä koska joku paarma päättää hyökätä perseen kimppuun. Tähän jos vielä lisättäisiin se että tuo kuseskelu pitäisi hoitaa puskan puolella ja siellä hoitaa mahdolliset menkka jutut ja pelätä punkkeja niin ei kiitos.
Kun itse olin nuori (nyt nelikymppinen), niin ketään ei ikinä kiinnostanut, onko menkkoja vai ei. Olen myöhemmin kuullut, että vielä järkympää tolvanointia oli äitini aikana, saunaan mentiin ehkä naapurissa jne. Onkohan tästä vieläkään päästy eroon? Tuntuu, että sukupolvien perinteenä säilyy se, ettei ymmärretä, että nuorille tytöille voi olla kauhistus ja oikeasti ongelmallista sählätä menkkojen kanssa jossain mökillä. En oikein ymmärrä, mihin tälläisella pakottamisella pyritään. Sehän on itse huoltajan jäätävä kotiin, jos ei kerran anna lapsen nukkua yksin tai vanhemman sisaruksen kanssa kotona eikä löydä muutakaan yökyläpaikkaa lapselle.
Kaikki eukot esittelee asshole behind thong kuvia, jossa stringinarun takaa näkyy koko persläpi. Siinä sitä siveellisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
match kirjoitti:
Ulkohuussiin ei meillä ainakaan pissata, koska sitten se täyttyy nopeammin ja on vaikeampi tyhjentää. Kyykkypissalla käydään siis, muutama pala vessapaperia mukaan ja sitten se paperi joko roskiin, takkaan tai nuotioon. Ei voi olla noin vaikeata.
Meidän mökeillä on kyllä suihkut, pesukone ja jopa astianpesukone, mutta miksi turhaan sisävessaa kun ihan hyvin voi käydä ulkohuussissakin. Siinä on vieressä käsienpesuvati, saippuaa ja puhdas pyyhe. [/quot
Kuulostaa ihanalta: takka täynnä pissapapereita jatkuvasti, haju jämähtänyt mökkiin jo rakenteisiinkin. Iltaa vietetään makkaraa grillaten pissapaperin loimussa.
Se onkin niin ylivoimaisen vaikeaa rakentaa hajuton kuivakäymälä joka päästää virtsat läpi.
Ja sitten samat hienohelmat jonottavat kapulapa*****e festareiden Bajamajoihin ja kusevat pusikoihin ja porttikongeihin. Kaunista ja naisellista.
En ole ennen tätä ketjua tiennytkään, että on sellaisiakin mökkejä, joilla ei saa pissata huussiin. En ole koskaan sellaisella käynyt. AP:han jossain välissä tarkensi, että ei heillä ole kielletty käymästä huusissa pissalla kuten aloituksesta moni ymmärsi, mutta joitain muita kommentoijia tässä ketjussa on ollut, jotka ovat sanoneet että heillä se on kiellettyä. Ei kai siinä mitään jos se ei mökin omistajia itseään haittaa, mutta aivan turha ihmetellä sitten jos kaikkien mielestä se ei ole mukava tapa viettää lomaansa. Ja ihan turhaan mitään sankarinviittoja sovittelette itsellenne tai kauhistelette kuinka nykyihminen ei pärjää ilman vessaa, jokainen kyllä pakon edessä pärjäisi, kyse on siitä miten haluaa itse aikaansa viettää. Jos ei kiinnosta kuluttaa lomapäiviään jonkun kämäisellä mökillä puskiin pissaillen kun yhtä hyvin voi käyttää sen ajan mukavammissakin oloissa, niin sitten ei. Ei minuakaan kiinnostaisi, vaikka mökkeilystä muuten tykkäänkin.
Kaikkein ällöttävin oli tuo kommentoija, joka polttaa mökin takassa ne kus*set vessapaperinsa. Mahtaa olla hyvät tuoksut ja kiva istua iltaa takkatulen ääressä. :D
Vierailija kirjoitti:
No täällähän tulisi aika monelle sitten vakavia vaikeuksia meidän venereissuille! Meillä on hyvä ja nopea vene mutta ei siinä ole vessaa. Myöskään mihinkään kivisiin vieraisiin saariin tai toisten laitureihin ei kiinnittyä venettä kolhimaan yhden pisin takia,
Siis ”pissaa turkille” sanoi mies, siinä sitten keskellä selkää kykkimään sinne perälle ja huuhtomaan loput pois kannelta. Ei puhetta mistään papereista, tasapaino on hyvä olla kunnossa ja reisilihakset myös. Toivoin myös ettei läheisille saarilla olisi kellään mökkiläisillä kiikarit käsillä...
Mites jos sonta tulee? Väännetäänkö se siihen turkille myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täällähän tulisi aika monelle sitten vakavia vaikeuksia meidän venereissuille! Meillä on hyvä ja nopea vene mutta ei siinä ole vessaa. Myöskään mihinkään kivisiin vieraisiin saariin tai toisten laitureihin ei kiinnittyä venettä kolhimaan yhden pisin takia,
Siis ”pissaa turkille” sanoi mies, siinä sitten keskellä selkää kykkimään sinne perälle ja huuhtomaan loput pois kannelta. Ei puhetta mistään papereista, tasapaino on hyvä olla kunnossa ja reisilihakset myös. Toivoin myös ettei läheisille saarilla olisi kellään mökkiläisillä kiikarit käsillä...Mites jos sonta tulee? Väännetäänkö se siihen turkille myös?
Voi sen kädelleki, tai kiuluun ja nakata mereen.
Apteekista saa Imodiumia. Tuon avulla sinnitellyt aina poikaystävän luona viikonlopun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai joku uskonut aloitusta todeksi? Ei kukaan edellytä, että ulkohuussissa ei saisi käydä kaikilla tarpeilla. Hellepäivän höpövitsi tuo aloitus oli.
Meilla ulkovessassa käydään vain kakkosella. Vieraat tietysti voivat käydä kummallakin. Näin vessa pysyy hajuttomana ja meillä on kyllä tarpeeksi lääniä kykkiä ja näkösuojaa myös. 20 vuotta jo menty näin.
Mites estetään, että siinä kakkosella käydessä ei tule myös ykköstä samalla?
Vierailija kirjoitti:
match kirjoitti:
Ulkohuussiin ei meillä ainakaan pissata, koska sitten se täyttyy nopeammin ja on vaikeampi tyhjentää. Kyykkypissalla käydään siis, muutama pala vessapaperia mukaan ja sitten se paperi joko roskiin, takkaan tai nuotioon. Ei voi olla noin vaikeata.
Meidän mökeillä on kyllä suihkut, pesukone ja jopa astianpesukone, mutta miksi turhaan sisävessaa kun ihan hyvin voi käydä ulkohuussissakin. Siinä on vieressä käsienpesuvati, saippuaa ja puhdas pyyhe.
No itse ajattelen aivan päinvastoin. Pesukoneita en mökille tarvi, kyllä siellä on aikaa pestä käsinkin (joo, saattaisin ajatella toisin jos olisi lapsia :)), ja suihkukaan ei ihan täysi välttämättömyys olisi jos on sauna jossa peseytyä. Mutta kunnon vessa ihan ehdoton, en todellakaan lähde kyykkimään pitkin pusikoita. Ja sittenkö kuljettelette noita paskaisia ja pissaisia papereita takkaan ja roskikseen? Hyi oksennus.
No eihän sinne puskaan kakata, vaan siihen tarkoitukseen käytetään ulkohuussia. Ja mitä noihin pissapapereihin tulee, niin ei mun pissapaperit ainakaan haise virtsalle. Juon sen verran paljon vettä, että se tuotos ei ole mitään oranssia tiivistettä, joka lemuaa kilometrin päähän. Virtsapaperi kiedotaan puhtaaseen paperiin jo siinä toimituksen jälkeen, ja jemmataan sitten joko roskikseen tai takkaan puitten alle sytykepaperin sekaan. Tai grillauksen jälkeen hiilille.
Mun maha on sellainen tapaus jot ei paremmasta väliä. Reagoi milloin mitenkn, tunnen aina hörinästä missä mennään. Imodium 2mg on ollut mun pelastus moneen lähtöön. No, jos sen saa kuntoon ni sitte voi pissattaa....Reagoivat milloin mihinkin. Mökillä voin ja pystyn olemaan kun wc olot ovat kunnossa. Jos päässä ei tunnu jännitystä ni masu ja pissahätä osasto ilmoittavat. Onneksi ystäväni tietävät ja heissäkin on samanlaisia. Törkeintä on kun voi asiasta kertoa.
match kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
match kirjoitti:
Meidän mökeillä on kyllä suihkut, pesukone ja jopa astianpesukone, mutta miksi turhaan sisävessaa kun ihan hyvin voi käydä ulkohuussissakin. Siinä on vieressä käsienpesuvati, saippuaa ja puhdas pyyhe.
No itse ajattelen aivan päinvastoin. Pesukoneita en mökille tarvi, kyllä siellä on aikaa pestä käsinkin (joo, saattaisin ajatella toisin jos olisi lapsia :)), ja suihkukaan ei ihan täysi välttämättömyys olisi jos on sauna jossa peseytyä. Mutta kunnon vessa ihan ehdoton, en todellakaan lähde kyykkimään pitkin pusikoita. Ja sittenkö kuljettelette noita paskaisia ja pissaisia papereita takkaan ja roskikseen? Hyi oksennus.
No eihän sinne puskaan kakata, vaan siihen tarkoitukseen käytetään ulkohuussia. Ja mitä noihin pissapapereihin tulee, niin ei mun pissapaperit ainakaan haise virtsalle. Juon sen verran paljon vettä, että se tuotos ei ole mitään oranssia tiivistettä, joka lemuaa kilometrin päähän. Virtsapaperi kiedotaan puhtaaseen paperiin jo siinä toimituksen jälkeen, ja jemmataan sitten joko roskikseen tai takkaan puitten alle sytykepaperin sekaan. Tai grillauksen jälkeen hiilille.
Uhhh... jätän pissapapereiden jemmailut jatkossakin suosiolla muille.
Itse tykkään istua ulkovessassa. Se on maalattu valkoiseksi ja koristeltu kivasti. Seinällä on kirjahylly ja lattialla lehtikori. Ikkuna on suoraan järvelle. Vessa on biolanin, eikä todellakaan haise.
Minulla on huonot polvet, kuten aika monella vanhemmalla henkilölläkin. No en sitä muistanut eräällä mökkivierailulla vaan menin pusikkoon pissalle, kuten isäntäväki oli maininnut tapana olevan. Isompi hätä sitten sinne ulkohuusiin. Alas pääsin hyvin,humalaakin oli. Mutta en meinannut päästä ylös! Pitää muistaa, että vieressä pitää olla jokin puu tai pensas, josta saa tukea. Minä vaan nyhdin ruohonkorsia ja ähelsin itseni kuitenkin jotenkin mystisesti ylös. Apuakaan en kehdannut huutaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyykkypissa on mulle kyllä viimeinen vaihtoehto, sillä tarvitsen siihen jonkun apua, sillä muuten en pääse kyykkyyn enkä kyykystä ylös. Puucee menettelee kyllä, mutta jos siellä ei saa käydä kuin kakkimassa, niin on kyllä pako jättää sitten mökkeily väliin. Mieheni avustaa minut kyllä kyykkimään, mutta entä jos hän ei ole paikalla? Kuka sitten auttaa? Mitä jos ketään ei ole paikalla juuri silloin?
Hui. Onko kyykkyyn pääsemättömyydestä tullut jo niin arkipäiväistä että tälläinen on ihan normaalia ja yläpeukkuja satelee, eikä kukaan ole huolissaan terveydestään?
Jos et kyykkyyn pääse, nouse sohvalta ja aktivoidu!Onko tullut mieleen että joskus syynä on sairaudet eikä huono kunto tai esim. läski. T. lonkan ja polvien nivelrikosta kärsivä, joka ei kyllä mielellään kyyki.
Veikkaan että harvassa on ne sairaudet, joita ei ole edesauttanut liikkumattomuus, järjetön mukavuudenhalu, huono ravinto ja laiskuus. Ihmiskeho tarvitsee yhä alkukantaisia asentojaan, kuten slaavikyykkyjä. Niiden puute kostautuu vanhemmalla iällä, juurikin lonkka- ja nivelvaivoina.
”Sopiva nivelen kuormitus ei kuluta niveltä. Päinvastoin – kohtuullinen liikunta ja nivelen käyttö ovat nivelruston aineenvaihdunnan ja hyvinvoinnin kannalta tärkeitä. Normaali paino todennäköisesti pienentää nivelrikon riskiä. ” Näin kertoo terveyskirjasto.fi...
Itse ymmärrän täysin, jos joku ei omaa vapaa-aikaansa halua käyttää epämiellyttäviksi kokemissaan oloissa. Jos puucee tuntuu ällöltä ja ahdistavalta, kannattaa pysyä kaukana sellaisista, eikä siinä mitään.
Tätä keskutelua lukiessa ihmetyttää lähinnä tämä ihmisten hygieeniahysteerisyys. Onko tosiaan olemassa ihmisiä, joille iskee pissatulehdus heti jos jokaisen vessakäynnin yhteydessä ei juoksevalla vedellä alapäätään pese? Kyllä siinä kohtaa on taidettu hinkata vähän liikaa ja olla liian "hygieenisiä", jos paikat on tuohon noin tottuneet. Tottakai haluan itsekin peseytyä mökilläkin kerran päivässä kunnolla saunassa ja järvessä, mutta muuten ihan paperilla pyyhkiminen riittää pitämään itseni tulehdusvapaana. Menkkojen aikaan sitten voi pyyhkäistä lisäksi kosteuspyyhkeellä pahimmat. Gynenkin mukaan 1-2 alapääpesua päivässä riittää mainiosti ja siitä jos mennään yli, alkavat limakalvot kuivua ja seurauksena juuri tulehdusalttius.
Voi hyvät hyssykät. Onneksi omaan tuttavapiiriin ei kuulu tuollaisia hienohelmoja. En itsekään tykkää käydä ulkohuussissa, mutta kyllä käyn kun mökillä ollaan, samoin kyykkypissalla. Turha täyttää huussin säiliötä nopeasti pissalla kun voi hyvin käydä puskassa. Jestas sentään, minä vielä peseydynkin suurimmaksi osaksi järvivedellä. Olen kaupunkilainen, pian 40v. nainen. Kotona sitten voi nauttia vähän ”luxuksesta” mökkireissun jälkeen.
En tykkää. Oli kuinka ihana tahansa, mutta kunnon wc ja sänky pitää olla. Hyttysistä sitten vielä iso miinus.
Suominainen on menetetty lopullisesti. Pelottaa synnytykset ja puuceet. Uskalla kuvitellakaan mikä sählinki syntyisi, jos joku todellinen tilanne kohtaisi maatamme.