Voiko tosiaan olla aikuisella ihmisellä ulkohuussi ja kyykkypissa kynnyskysymys mökille tulla??
Vai onko tässä jotain muuta nyt takana?
Mökkimme on helpon matkan päässä, tilaa on erittäin runsaasti, vieraille on tupa omilla terasseilla ja laitureilla. Ei käärmeitä, kallioita tai muutenkaan mitään liian eksoottista: vanha maalaistaloa isolla tontilla, puutarha ja merta. Että enpä voisi upeampaa paikkaa kuvitella.
Tänne ei ole vedetty sisälle mitään suihkuja tai vesivessoja. Lämminvesi tulee keittiöön sisään ja likavedet ulos. Tässä halutaan ihan vanhaa taloa säästää ja kunnioittaa.
Vessassa käydään siis pihan perällä ja pissat kyykkyllä. Yöllä käytetään kuistin yhteyteen perustettua pikkuista pakastavaa vessaa, tai voi toki mennä pihallakin jos haluaa tavata vaikka peuroja.
Niin tämä nyt sitten lyö umpeen sukulaisnaisen, 35vee, joka ei voi viipyä täällä kuin juuri sen ajan minkä ehkä ruuminaukot kestää!?
Ei kait voi näin vaikeaa? Asiat on asioita ja ne hoidetaan. Rauhassa saa olla eikä huussi ole missään keskellä pihaa. Enkä tajua että joku pissan päästäminen voi kovin vaikeaa olla.
Onko tää joku vakavakin vaiva ja syndrooma, vai pelkkää ylihyysteerisointia?
Mies sanoikin, että kävis armeijan niin oppisi että vessa-asiat on vaan asioita jotka pitää hoitaa, oli mikä oli.
Kommentit (374)
Itseäni ei tässä iässä enää kiinnosta kusta pusikoissa ja vaihtaa siteitä ulkohuussissa.
Kyläsä voin käydä mutta yöks en jää alkeellisiin oloihin.
Autottomana alle parikymppisenä menin kaverin mökille. Siellä piti pissiä pienelle mökkitontille ja tietenkin ilman paperia. En olisi mennyt, jos olisin tiennyt, autottomana en poiskaan päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti nää kyykkyvessapanikoijat ei koskaan matkusta Aasiaan :)
Tai ainakin pysyy sitten niissä 5 star hotelleissa huuhtomassa veriään viemäriverkostoon.
Näin Kiinassa asuvana huvittaa tää keskustelu. Että ihan on tangot joista ottaa kyylkätessä tukea. Juu, ei ole . Sama meno Japanissa, Intiassa, Malesiassa, Thaimaassa (isoissa kapupungeissa). Kyykkyvessa on enemmän normi, koska paikalliset pitää sitä hygieenisempana ja miellyttävämpänä. Pönttö jos on, niin siihen noustaan seisomaan ja kyykätään. Jos on yleinen vessa, niin kymmenestä vessasta 9 on mallia kyykky ja yksi pöntöllinen turisteille.
Miten nää tyypit pystyvät matkustamaan, jos siisti huussikin on kauhistus?
Kiva, että tykkäät asua Kiinassa ja susta on mukava kusta reikään lattiassa.
Minulla ei ole mitään kiinnostusta matkustaa Aasiaan, joten älä huoli.
Minä olen matkustanut Aasiassa ja olen tehnyt tarpeeni reikään. En kuitenkaan ymmärrä pitkin pihoja kuseksimista. Miten sinne ulkohuusiin ei voi tehdä kaikkia tarpeita.
Ulkohuussiin ei meillä ainakaan pissata, koska sitten se täyttyy nopeammin ja on vaikeampi tyhjentää. Kyykkypissalla käydään siis, muutama pala vessapaperia mukaan ja sitten se paperi joko roskiin, takkaan tai nuotioon. Ei voi olla noin vaikeata.
Meidän mökeillä on kyllä suihkut, pesukone ja jopa astianpesukone, mutta miksi turhaan sisävessaa kun ihan hyvin voi käydä ulkohuussissakin. Siinä on vieressä käsienpesuvati, saippuaa ja puhdas pyyhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään ihan järjettömästi hämähäkkejä, enkä ole vielä nähnyt yhtään puuceetä, jossa niitä ei majailisi kokonaista armeijaa. Puskapissalla voin käydä, kun pääsen valitsemaan paikan, mutta tuskin isäntäväki haluaa minun vääntävän myös pjaskat siihen polun viereen, kun en uskalla mennä huusiin. Siksi kyläilyni kestää vain siihen asti, kun on päästävä ihan oikeaan vessaan. Ikää on 36 v ja olen nainen.
Meillä minä käyn tarkastamassa vessan ötökkätilanteen ennen kuin tytär menee sinne. Hänellä myös hämähäkkikammo ja on nyt 19 v.
Ole kiltti, ja tarkasta myös wc-paperirullan hylsyn sisältä. Joohan. Ihan kamalimpia asioita koko laitoksessa. :D Miten lie ap suhtautuisi, jos hätistäisin hänet aamukahviltaan vessaan tarkastamaan, voinko mennä sinne? ;)
lainaamasi
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan lähtisi yökylään nomaalivessattomaan mökkiin. Miten siellä käydessään huuhtelisi itseään? Vai onko tarkoitus käyttää hulluna esim savetteja ja sehän onkin niin luonnonmukaista.
Itsellä vaihdevuosia enteilevät aina vain runsastuvat kuukautiset jotka nykyään tulee milloin sattuu ja ei hormonivalmisteet ei käy. Näillå mennään. Oispa kiva muilla olla kun en pääsiso peseytymään tarpeeksi usein.Se että joku muka tykkää ulkohuussimökistä ei tarkoita sitä ettå ne jotka eivät pidä olisivat jotenkin outoja.
Miksi mökillä ei muka pääse peseytymään riittävän usein? Meidän mökillä ei ole sisäsuihkua, mutta kun illalla on lämmitetty vesi saunan kattilassa niin kyllä se koko seuraavan päivän on riittävän lämmintä peseytymistä varten.
Ei minua haittaa jos ihmiset ei halua käydä mökillä, ihmetyttää vaan tämä kun ihmisillä on niin väärä käsitys asiasta. Ettäkö sisävessattomissa mökeissä elettäisiin omassa virtsassa ja ulosteessa ja veressä kuorrutettuna ilman mahdollisuutta peseytyä...
match kirjoitti:
Ulkohuussiin ei meillä ainakaan pissata, koska sitten se täyttyy nopeammin ja on vaikeampi tyhjentää. Kyykkypissalla käydään siis, muutama pala vessapaperia mukaan ja sitten se paperi joko roskiin, takkaan tai nuotioon. Ei voi olla noin vaikeata.
Meidän mökeillä on kyllä suihkut, pesukone ja jopa astianpesukone, mutta miksi turhaan sisävessaa kun ihan hyvin voi käydä ulkohuussissakin. Siinä on vieressä käsienpesuvati, saippuaa ja puhdas pyyhe.
Mä en kaipaa suihkuja ja pesukoneita, voin kantaa pesuvedet järvestä tai kaivosta ja tiskata itse astiat ja pyykätä pyykit. Mutta kyykkypissaamisesta en pidä. Se sotkee kauheasti. Hyi!
Vierailija kirjoitti:
Siis saako joku välittömästi vti:n jollei pissalla käynnin jälkeen pääse pesulle? Alkaa kuulostaa jo hurjalta.
Inhoan itsekin ötököitä ja pelkään hämähäkkejä. Olen pienestä asti mökkeillyt alkeellisesti ja käynyt sekä kyykkypissalla että ulkohuussissa. Hyttyset ovat kyllä nipistäneet takapuolta mutta ne pystyvät siihen vaikka olisi housut jalassa. Koskaan ei ole ollut pissatulehdusta enkä koskaan ole kuselle haissut vaikken veden kanssa lotraakaan joka h*lvetin vessakäynnin jälkeen. Kyllä työ ootte....
Todella monessa julkisessa vessassakaan ei ole käsisuihkua, joten ihmetyttää kyllä sama asia. En ymmärrä miten ihmiset siis pissii ympäriinsä että se koko alapää tarvitsee pestä kunnolla ettei saa tulehduksia. Kuulostaa todella omituiselta! Ja minulla itselläni on välissä estolääkityskin kun saan vti:n jos en käy suihkussa heti seksin jälkeen tai jos käyn järvessä uimassa enkä heti ota märkiä uikkareita pois ja käy suihkussa. Miten ihmeessä se pissalla käynti siis saa paikat tulehtumaan? Virtsaaminen noin ylipäätään ehkäisee vti:tä kun putken suulta bakteerit lähtevät, senhän takia virtsamaista suositellaan aina seksin jälkeen vti:n ehkäisyyn.
Haha, minä olen käynyt armeijan ja silti en tykkää mistään vessattomista mökeistä, miten ne edes toisiinsa liittyy?? Otan myös kuumia suihkuja usein vaikkei armeijassa niin aina voinut tehdä. Vai luuleeko joku että jos ei kuole alueellisissa oloissa niin niistä jotenkin erityisesti nauttii??
Minä olen ihan reipas luonteeltani ja ulkovessa on mulle täysin ok, mutta tahtomattani (pahoittelut TMI) suoli menee jostain syystä umpeen, jos olen paikassa, jossa on vain ulkovessa. Siksi menen sellaisiin vain oman perheen kesken tai todella hyvällä porukalla, jonka kanssa viihdyn niin paljon, että olen valmis sietämään tuon trade-offin. Purjeveneessä samaten, koska tykkään purjehtimisesta niin paljon. Mutta se on minulle tosiaan trade-off, koska ummetus ei ole kivaa, joten en välttämättä lähde ihan jokaiselle mökkireissulle, jossa näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis saako joku välittömästi vti:n jollei pissalla käynnin jälkeen pääse pesulle? Alkaa kuulostaa jo hurjalta.
Inhoan itsekin ötököitä ja pelkään hämähäkkejä. Olen pienestä asti mökkeillyt alkeellisesti ja käynyt sekä kyykkypissalla että ulkohuussissa. Hyttyset ovat kyllä nipistäneet takapuolta mutta ne pystyvät siihen vaikka olisi housut jalassa. Koskaan ei ole ollut pissatulehdusta enkä koskaan ole kuselle haissut vaikken veden kanssa lotraakaan joka h*lvetin vessakäynnin jälkeen. Kyllä työ ootte....
Todella monessa julkisessa vessassakaan ei ole käsisuihkua, joten ihmetyttää kyllä sama asia. En ymmärrä miten ihmiset siis pissii ympäriinsä että se koko alapää tarvitsee pestä kunnolla ettei saa tulehduksia. Kuulostaa todella omituiselta! Ja minulla itselläni on välissä estolääkityskin kun saan vti:n jos en käy suihkussa heti seksin jälkeen tai jos käyn järvessä uimassa enkä heti ota märkiä uikkareita pois ja käy suihkussa. Miten ihmeessä se pissalla käynti siis saa paikat tulehtumaan? Virtsaaminen noin ylipäätään ehkäisee vti:tä kun putken suulta bakteerit lähtevät, senhän takia virtsamaista suositellaan aina seksin jälkeen vti:n ehkäisyyn.
Sama homma täällä, tosin mä tykkään paljon sekä uida että harrastaa seksiä, joten mökkeily jää sattuneesta syystä vähemmälle, jos ei pesulle pääse. Mitä sitä itteään kiusaamaan. Ei se pissaaminen ole ongelma.
match kirjoitti:
Takkaan? Yäk, ikinä en suostu enää toisten mökeillä käymään!
Musta olisi kiusallista myös että kun menet sinne huussiin ihmiset tietävät että menet kakkoselle.. Siis kylässä. Oma perhe nyt ei haittaisi.
Varmaan nokkonen viihtyy hyvin mökin ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
match kirjoitti:
Mä en kaipaa suihkuja ja pesukoneita, voin kantaa pesuvedet järvestä tai kaivosta ja tiskata itse astiat ja pyykätä pyykit. Mutta kyykkypissaamisesta en pidä. Se sotkee kauheasti. Hyi!
Mikä helikopterisuihku sulta tulee? :D Siis menee vaan kunnon slaavikyykkyyn jalat harallaan, ei sitä pissaa osu minnekään muualle kuin maahan. Ei edes kengille kun nätisti pissaa.
Jos mökillä on sääntö että ulkohuussissa ei saa käydä pissalla niin en kyllä itsekkään menisi.
En kaipaa mitään vesivessoja tai suihkuja tai mitään luksusta. Mutta haluan kyllä käydä pissalla huussissa.
Musta alkaa tuntumaan siltä, että en suurinta osaa tähän keskusteluun osanottajista halua edes kotiini, mökistä puhumattakaan. Mitä ihmettä te touhuatte kyläpaikan vessoissa niiden kuppienne, tamppoonien ja siteiden ja käsisuihkujen kanssa kun tästä on tällainen haloo noussut? (Avanteet ja suolistosairaat nyt lasketaan pois)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti nää kyykkyvessapanikoijat ei koskaan matkusta Aasiaan :)
Tai ainakin pysyy sitten niissä 5 star hotelleissa huuhtomassa veriään viemäriverkostoon.
Näin Kiinassa asuvana huvittaa tää keskustelu. Että ihan on tangot joista ottaa kyylkätessä tukea. Juu, ei ole . Sama meno Japanissa, Intiassa, Malesiassa, Thaimaassa (isoissa kapupungeissa). Kyykkyvessa on enemmän normi, koska paikalliset pitää sitä hygieenisempana ja miellyttävämpänä. Pönttö jos on, niin siihen noustaan seisomaan ja kyykätään. Jos on yleinen vessa, niin kymmenestä vessasta 9 on mallia kyykky ja yksi pöntöllinen turisteille.
Miten nää tyypit pystyvät matkustamaan, jos siisti huussikin on kauhistus?
Kiva, että tykkäät asua Kiinassa ja susta on mukava kusta reikään lattiassa.
Minulla ei ole mitään kiinnostusta matkustaa Aasiaan, joten älä huoli.
Ja kai ne siellä Aasiassa saa siihen reikään pissata, eikä niin, että sinne saa tehdä vain ison hädän ja pissiä pitää sitten minne sattuu?
Ujolle pissalle muiden joukossa kärsivälle on kylläkin ihan lääketieteellinen diagnoosi.