Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut syövät sokeroituja jogurtteja? Miksi luonnon-

Vierailija
12.05.2018 |

jogurtti, maustamaton jogurtti ei kelpaa? Siihen kun vielä sekoittaa marjoja, niin hyvältä maistuu. Paremmalta kuin sokeroidut jogurtit!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jogurteissa ei ole paljonkaan järkeä.

Rahkassa on paljon paremmat ravintoarvot..

Maitotuotteet ovat järjettömiä. Kuka syö toisen lajin tissimaitoa? Aikuiset ei syö edes ihmisten maitoa, mutta jonkun toisen elukan maito on melkein maailman välttämättömintä ravintoa.

Minä en käytä maitoa vaan maitojauhoa esim. kahvissa. Eikö aika moni "maidollinen" asia tehdä nykyään jauhosta?

Maitojauhe on kuivattua maitoa, taavi.

Vierailija
22/37 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi elää kun voi kuolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käyttää kuivaa maitojauhetta kun voi käyttää märkää maitojauhetta?

Aah, tässäpä pohdittavaa.

Vierailija
24/37 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maitotuotteet ovat järjettömiä. Kuka syö toisen lajin tissimaitoa? Aikuiset ei syö edes ihmisten maitoa, mutta jonkun toisen elukan maito on melkein maailman välttämättömintä ravintoa.

Minä en käytä maitoa vaan maitojauhoa esim. kahvissa. Eikö aika moni "maidollinen" asia tehdä nykyään jauhosta?

Ai mikä taavi?

Vierailija
25/37 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mikä taavi?

Vrt. Taavi Ankka.

Vierailija
26/37 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön maustamatonta ja sokeritonta jogurttia, mutta ei se mun mielestä mitenkään paremman makuista ole, vaikka mitä sekaan lisäilisi. Jos ajattelisin pelkästään makua, niin söisin niitä sokeripommeja. Tyydyn kuitenkin maustamattomaan, se on ihan ok, jos ei edes vertaile sokerisiin, vaan pitää niitä sokerisia herkkuina eli ihan eri kategoriaan kuuluvina.

Vierailija
27/37 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonjogurtti on usein kalliimpaa ja valikoima ei kaupoissa ole hyvä. Ulkomailla ollessa ostan maustamatonta kreikkalaistyylistä jogurttia jota voi ostaa kilon pönikässä, pienessä purkissa tai siltä väliltä. Jogurtti on paksua vaikka valitsisi vähärasvaisen ja maistuu hyvältä sellaisenaan. Suomessa en ole tällaista jogurttia vielä löutänyt, Fage on lähimpänä mutta en raski ostaa lähes 2 euron pikkupurkkeja.

Vierailija
28/37 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnonjogurtti on usein kalliimpaa ja valikoima ei kaupoissa ole hyvä. Ulkomailla ollessa ostan maustamatonta kreikkalaistyylistä jogurttia jota voi ostaa kilon pönikässä, pienessä purkissa tai siltä väliltä. Jogurtti on paksua vaikka valitsisi vähärasvaisen ja maistuu hyvältä sellaisenaan. Suomessa en ole tällaista jogurttia vielä löutänyt, Fage on lähimpänä mutta en raski ostaa lähes 2 euron pikkupurkkeja.

Osta Lidlistä kilo pötikkä kreikkalaista jogurttia, on tosi hyvää ja lompakko kiittää.

Vierailija
29/37 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ero siinä on? Se on vain kuivattua maitoa.

Vierailija
30/37 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni ei syö mitään muita maitotuotteita - jollei jäätelöä lasketa - kuin jurgurttia tai viiliä. Koen sen sokerihaitan vähäisenä hyötyyn nähden.

Vierailija
31/37 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peesi!

Vierailija
32/37 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut kysyvät jatkuvasti typeriä? Miksi jotkut eivät elä juuri tasan tarkkaan niin kuin minä elän? Miksi... miksi... miksi?

Kyllä sitä saa valistaa kansalaisia syömään terveellisesti!

Ja huomaa, kuinka tehokasta ja vaikuttavaa tuo ”valistuksesi” on!

Vierailija
33/37 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tietysti maistuvat hyvälle. Itse kyllä tykkään maustamattomasta jugurtista ihan sellaisenaan, enkä syö lisättyä sokeria oikeastaan yhtään missään. En tykkää sokerista, se siitä. Mutta sehän on jokaisen oma asia, eikös vaan? 

Vierailija
34/37 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mistäpä sitä maitoa muusta tulisi, kuin jostain tissistä tietenkin.

Ainakaan kenenkään sellaisen, joka itse syö nisäkkäiden eläinlajien  lihaa ei pitäisi arvostella kenenkään maitotaloustuotteiden käyttöä.

Onhan se ainakin siinä mielessä eettisempää, että ei se  eläin yleensä koskaan lypsämiseen kuole ja tuskinpa nyt hirveästi kärsiikään siitä, että sitä lypsetään ja pidetään lypsylehmänä,eikä viedä teuraaksi.

Ehkä ainakin lehmänä valitsisin mielummin tuon lypsylehmänä jatkossakin olon, jos asiassa minun mielipidettä kysyttäisiin.

(...en tosin, näin ihmisenä, tiedä miten siihen sitten lehmänä tilanteessa vastaisin)

Vierailija
35/37 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani (70-80 -luvut) oli pakko syödä niitä ankeita, maustamattomia viilejä ja sitä ainoaa maustamatonta jogurttia (Valion Bulgarian jogurtti), maustetut jogurtit ja vanukkaat olivat niin kalliita silloin että ne olivat erikoisherkkua.

Sama päti jäätelöön: kaupoista oli saatavilla lähinnä vaniljajäätelöä, ja joku tiikerijäätelö oli superkallista - oli todella upeaa sitten, kun Ingman kehitti Herkkutrion ja banaani-suklaan, että oli jotain maustettua mutta kukkarolle sopivaa jätskiä saatavilla.

Olen siis jo oman osani "terveellisistä ruoista" natustellut, nyt otan ihan tylysti töihin lounaiden jälkiruoaksi kunnollisen hedelmä- tai marjajogurtin, jossa on OMG SOKERIA JA MAKUA. (Lidlin päärynäjogurtti on parasta, sen jälkeen Arlan kahvijogurtti.)

Vierailija
36/37 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta varmaan yksi peruste kuten kaikessa ravintoarvoltaan huonossa ravinnossa. Taitaa sokerimaustettu olla edullisempaa kuin luonnonjugurtti ja marjat.

Vierailija
37/37 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoaddiktio on kyllä yleensä  helpommin käyttäjän hallittavissa, kuin esim. kalja-addiktio...