Otin lomapäivän, että sain äitienpäivän vapaaksi. Nyt lapsi ilmoitti, että lähtee aamulla klo 7.00 skeittaamaan Helsinkiin.
Kuulemma joku battle tms tapahtuma jossain skeittipuistossa. Kaverin kanssa menevät bussilla ja tulevat vasta yöllä kotiin.
Itkettää ja surettaa, kun oli kaikkia suunitelmia mutta en voi lasta kieltääkään, kun on niin innoissaan.
Menen sitten yksin äidilleni syömään ja siskon ja hänen lastensa kanssa leffaan katsomaan Avengers :(
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti suuttui vastaavasta ja pakotti mut metsään poimimaan valkovuokkoja, kun oli äitienpäivä, enkä ollut ajatellut häntä hitustakaaan. Oliko hyvin toimittu? Eli opetus oli, että äitienpäivänä onnitteleminen on velvollisuus. Minusta se oli täysin paska opetus. En varmana anna sille kusipäälle mitään.
Tämä on hyvä esimerkki äitihullun traumaattisesta lapsuudesta
No eipä täällä kukaan tuollaista äidin toimintaa kannusta tai kehu. Sinä se tässä pska olet, jos sinusta äitini toimi tuossa oikein. Tai että mulla ois pitänyt olla oikeus olla poimimatta velvollisuudesta hänelle YHTÄÄN MITÄÄN varsinkin sen jälkeen, kun hän huusi ja raivosi mulle samalla, kun vaati menemään poimimaan niitä kukkia.
Vierailija kirjoitti:
Voi, niin arvaan, miltä tuntuu! Iloisten suunnitelmien peruuntuminen tai muuten myttyyn meneminen on aina pettymys. Ja äitienpäivänä on niin ristiriitainen olo, kun äitinä just toivoo, että lapsella olisi hauskaa - mutta mieluiten toivoo, että lapsella olisi hauskaa äidin kanssa. Mutta sitä toivoo oma äitisikin, joten puolet äitienpäivätoiveista vielä voi toteutua. Iloista vierailua oma äitisi luo!
Niin, tai sitten toivoo, eikä vain toivo, vaan vaatimalla raivoaa, että lapsi osaa muistaa äitiä äitienpäivänä VELVOLLISUUDESTA. Jos itsepoimittuja valkovuokkoja ja korttia ei tule, niin sähän pakotat lapsesi ne tekemään. Se on käytöstapoja, se on toisten huomioimista! Se on rakkautta lasta kohtaan, eix nii!!?
Mulla on jo onneksi aikuiset lapset, ja saavat itse päättää mitä tekevät äitienpäivänä. Joskus tulee onnittelut tekstarilla ja joskus tulevat käymään. Kun lapset olivat pieniä oli aina mentävä juhlavaatteissa anoppilaan syömään ja omille vanhemmille eikä koskaan saanut viettää omaa äitienpäivää. Olen vapauttanut itseni ja muutkin stressaamasta minkään juhlapäivän kanssa, kun en itsekään kauheasti välitä mistään juhlista. Tosin ei vielä ole lapsenlapsia, sitten voi tilanne taas muuttuakin.
Ei 12-v päätä vielä noin itsenäisesti menoistaan. Kuinka kaukana se Helsinki on teistä? En itse päästäis ton ikäistä lähtemään vaikka Hyvinkäälle asti koko päiväksi yksin. Me asutaan Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, niin arvaan, miltä tuntuu! Iloisten suunnitelmien peruuntuminen tai muuten myttyyn meneminen on aina pettymys. Ja äitienpäivänä on niin ristiriitainen olo, kun äitinä just toivoo, että lapsella olisi hauskaa - mutta mieluiten toivoo, että lapsella olisi hauskaa äidin kanssa. Mutta sitä toivoo oma äitisikin, joten puolet äitienpäivätoiveista vielä voi toteutua. Iloista vierailua oma äitisi luo!
Niin, tai sitten toivoo, eikä vain toivo, vaan vaatimalla raivoaa, että lapsi osaa muistaa äitiä äitienpäivänä VELVOLLISUUDESTA. Jos itsepoimittuja valkovuokkoja ja korttia ei tule, niin sähän pakotat lapsesi ne tekemään. Se on käytöstapoja, se on toisten huomioimista! Se on rakkautta lasta kohtaan, eix nii!!?
Huoh. En nyt oikein ymmärrä tätä purkausta. En ole raivonnut ja vaatinut mitään korttia tai kukkia. Ihan sovinnollisesti olen yrittänyt keskustella ja selittää, että sovitusta on pidettävä kiinni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Voihan sinne mummulle kai mennä toinenkin päivä vai käyttekö vaan äitienpäivänä?
Käydään muutenkin. Mutta nyt äiti laittaa lounaan meille kun sisko lapsineen tuli käymään. Ja serkut haluaisi tietystä nähdä pojan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei 12-v päätä vielä noin itsenäisesti menoistaan. Kuinka kaukana se Helsinki on teistä? En itse päästäis ton ikäistä lähtemään vaikka Hyvinkäälle asti koko päiväksi yksin. Me asutaan Helsingissä.
Niin siis me asutaan Turussa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sinne mummulle kai mennä toinenkin päivä vai käyttekö vaan äitienpäivänä?
Käydään muutenkin. Mutta nyt äiti laittaa lounaan meille kun sisko lapsineen tuli käymään. Ja serkut haluaisi tietystä nähdä pojan. Ap
Ja tarkoitus oli siis mennä mun äidille ja auttaa vähän puutarhassa, olla ulkona yhdessä, syödä herkkuja ja lounasta. Sitten viideltä leffaan. Sellainen kiva päivä yhdessä sukulaisten kanssa. Mulle tulee ihan aidosta vähän paha mieli kun poika mieluummin lähti johonkin skeitti battleen. Ap
Skeittarit eivät ole yleensä liikkeellä klo 7 suaamuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nonni. Tämä meinasi jo olla uskottava tarina. Olisit valinnut vaikka Keravan tai Espoon, Turku ei mene läpi.
Niin mitä vattua, jos lapsi 12v niin kyllä äiti voi kieltää menemästä rampeille. Oma ongelmasi kun itkettää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nonni. Tämä meinasi jo olla uskottava tarina. Olisit valinnut vaikka Keravan tai Espoon, Turku ei mene läpi.
No niin. Ilmeisesti olen toiminut sitten tosi tyhmästi. Nyt kukaan ei edes usko että äiti päästäisi 12-vuotiaan kaverin kanssa Turusta asti Helsinkiin skeittaamaan. No minä annoin mennä koska en jaksanut sitä murjotusta ja kitinää. Ajattelin myös että lapsen täytyy antaa ottaa vastuuta jne jne. Surettaa entistä enempi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä vattua, jos lapsi 12v niin kyllä äiti voi kieltää menemästä rampeille. Oma ongelmasi kun itkettää
Niin on. Mutta saa kai täällä asiasta keskustella? Ap
Ap, tiedätkö edes mikä skeitti battle on, oikeesti?!
Ihan ohis, mutta miksi alapeukutatte ap:tä? (En siis ole ap)
Toisaalta kamalan väärin olettaa, että 12-vuotiaan tulisi muistaa äitiä tai mummia äitienpäivänä.
Toisaalta 12-vuotias ei saa tehdä mitään ilman äidin lupaa.
Ihme ristiriita. Ja olen itse kahden tytön äiti ja meillä on tiukat rajat.
Mun 18v tytär lähti jonnekin kaverinsa mökille ja kyllä vähän surullinen olo yksin hylättynä äitienpäivä aamuna. Mies lähti pari kk sitten.