Kestättekö olla ulkona nyt helteellä vai oletteko mieluummin sisällä?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Asun maalla omakotitalossa ja olen pihalla niin paljon kuin ehtii. Tänään on pitänyt välillä olla sisällä tekemässä ruokaa ja äitienpäiväkakkua huomiselle, lisäksi käytiin kaupassa autolla mutta muuten olen ollut ulkona.
Mä oon ollut ja ulkona melkein koko päivän.
Siellä on niin paljon kaikkea kivaa tekemistä ja voihan sitä vaan oleillakin.
On tosi upea päivä ollut +25 ja pieni tuulenvire...herkkua :)
Tykkäisin olla ulkona, jos ois n. 35°C. Ois semmonen sopiva linnunmaitoilma mulle. Näissä lämpötiloissa on ihan sama onko sisällä vai ulkona. Tosin ulkona bongasin kadulla paidattoman miehen ja toisen, jonka paita oli selästä märkä (ilmeisesti hikinen, kun oli sitä muutenkin).
Olin rannalla auringossa klo 12-16 ja nyt iho punottaa selästä ja käsistä, taisin olla liikaa vatsallani kun luin kirjaa.
Oikein kiva kevätsää!
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Tässähän tuota on rampattu edes takaisin. Kun on tullut kuuma, olen mennyt sisälle hommiin. Pakko vähän siivotakin vaikka on kuuma, en ehdi ensi viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla pihalla. Sisällä +35... Illasta vasta kehtaa takaisin.
Oletko Itä-Suomesta, kun kehtaat? ☺
Ulkona olen keinutellut rottinkiriippukeinussa, kävin kyllä myös uimahallissa uimassa, oli todella hiljaista. Kokeilin myös ostamaani sähkösavustinta parilla lohikuutiolla, toimii. Sitten tuli maajussit levittämään lietettä eikä paskanhajussa oikein viitsinyt enää olla, näyttivät kyllä kääntävän maan että eiköhän se haju pian hälvene.
En ymmärrä ollenkaan. Kylmään Suomeen tulee hetkeksi hiukan lämpöä, niin jo horistaan helteestä?
Itse lämpöön addiktoituneena alan palella heti, kun mittari menee alle +23.
Olin ulkona viisi tuntia. Upeaa, kun pystyi ensimmäisen kerran olemaan shortseissa ja sandaaleissa. Kävelin reilut 20 kilometriä ja kävin parilla terassilla matkalla.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ollenkaan. Kylmään Suomeen tulee hetkeksi hiukan lämpöä, niin jo horistaan helteestä?
Jep! Paskat nyt mikään helle tosiaan oo- kunhan vasta vähän lämmittää!
Sitten on helle ja riittävän lämmin kun elokuussa lähden etelä- Eurooppaan :)
Ei tässä maassa vaan ole koskaan riittävän kuumaa.
Kävin pyörällä kaupassa ja olin 3-4h takapihan terassilla puolivarjossa lueskelemassa. Täällä +26 iltapäivällä. Nyt kävin vielä pyörälenkillä, kun oli vähän vilpoisempaa. En tykkää olla suorassa auringonpaisteessa, tuntuu niin pistävältä paiste nykyään ja tulee pää kipeäksi, jos on avopäin. Mutta varjossa on ok ja päivettyy jopa nätimmin kuin paahteessa.
Täällä Pohjois-Uusimaalla ei ole ollut hellettä. Välillä käy pieni tuulenvirekin. Olemme olleet ulkona. Syksyllä ja talvella en vietä ulkona muuta kuin pakolliset koiranlenkitykset. Kesällä sen sijaan tulee lapsen kanssa lähdettyä puistoon, metsään, rannalle...
Ihanaa kun aurinko paistaa, kaikkialla vihertää ja on lämmintä.
Älkää huoliko, tämä ei kauaa kestä.
Oon istunut päivän takapihalla lukemassa kirjaa minishortseissa ja bikinien yläosassa. Lämpömittari näyttänyt auringossa 27, eli hyvin on tarennut.
Vierailija kirjoitti:
No Suomessa helleraja on 25,1 astetta, täällä se ainakin meni rikki.
Pakolliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. Mistähän tuonkin lauseen olen kuullut?
Aamupäivällä lähdin hiki hatussa yhteen tilaisuuteen, sitten torille valikoimaan hautakukkia kamalassa paahteessa. Hölmöä kyllä, kävin vielä ruokakaupassa ennen hautausmaalle menoa. Se oli virhe, kun sitten kuljin hautuumaalla pitkiä matkoja paahteessa, myös ylämäkeen, raskaan kassin ja kukkien kanssa. Välillä kastelukannulla vettä kukille kraanasta. - Olin kiitollinen, kun lopulta monen bussimatkan jälkeen pääsin takaisin viileään asuntooni lepäämään. Huomennakin on hellepäivä, mutta ei onneksi retuutuspäivä, vaan saan käydä valmiiseen pöytään äitienpäivän kunniaksi.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kirkas aurinko ja lämpö aiheuttavat minulle fyysisiä väsymysoireita. Niin paljon kuin haluaisinkin nauttia lämmöstä ja valosta, en yksinkertaisesti voi. Kävin tänään ulkona asioimassa nopeasti, pukeuduin auringolta suojaavasti ja pidin itseni viileänä, mutta kun pääsin takaisin kotiin, olin siitä huolimatta todella väsynyt ja kiukkuinen. Istun kotona aina verhot kiinni ja pyrin pitämään asunnon viileässä. Jos viikonlopulle sattuu pitkä helle/lämpimiä aurinkoisia päiviä, nukun päivät, koska olen niin tokkurassa. Ulos menen vapaaehtoisesti vasta iltaisin. Kesäyöt ja sateet ovat todella mahtavia!
Välillä tämän mystisen "aurinkoallergian" kanssa eläminen on sosiaalisesti väsyttävää, koska sinua pidetään heti hirveänä ilonpilaajana, jos kerrot, ettet välitä lämpimästä ja aurinkoisesta terveyssyistä...En jaksa istua ulkona, en nauti kävelyistä, en tule terassille, en lähde piknikille, en mene rannalle tai mökille... Haluan vaan olla pimeässä ja viileässä ja nukkua. Jos olisin rikas, karkaisin jonnekin eteläiselle pallonpuoliskolle touko-elokuun ajaksi.
Taidat olla maahisten sukua. Ei nekaan kesta auringonvaloa.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kirkas aurinko ja lämpö aiheuttavat minulle fyysisiä väsymysoireita. Niin paljon kuin haluaisinkin nauttia lämmöstä ja valosta, en yksinkertaisesti voi. Kävin tänään ulkona asioimassa nopeasti, pukeuduin auringolta suojaavasti ja pidin itseni viileänä, mutta kun pääsin takaisin kotiin, olin siitä huolimatta todella väsynyt ja kiukkuinen. Istun kotona aina verhot kiinni ja pyrin pitämään asunnon viileässä. Jos viikonlopulle sattuu pitkä helle/lämpimiä aurinkoisia päiviä, nukun päivät, koska olen niin tokkurassa. Ulos menen vapaaehtoisesti vasta iltaisin. Kesäyöt ja sateet ovat todella mahtavia!
Välillä tämän mystisen "aurinkoallergian" kanssa eläminen on sosiaalisesti väsyttävää, koska sinua pidetään heti hirveänä ilonpilaajana, jos kerrot, ettet välitä lämpimästä ja aurinkoisesta terveyssyistä...En jaksa istua ulkona, en nauti kävelyistä, en tule terassille, en lähde piknikille, en mene rannalle tai mökille... Haluan vaan olla pimeässä ja viileässä ja nukkua. Jos olisin rikas, karkaisin jonnekin eteläiselle pallonpuoliskolle touko-elokuun ajaksi.
Taidat olla maahisten sukua. Ei nekaan kesta auringonvaloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Suomessa helleraja on 25,1 astetta, täällä se ainakin meni rikki.
Jep- varjolämötilana :)
Täällä +24 tänään varjossa. Ulkona olin 9:30-16 oikeastaan koko ajan ja paloin aika makoisasti. Huomenna sama alusta. Tosin ehkä aurinkorasvaa tällä kertaa laitan...
Jos on oikeasti kuuma, mieluiten ulkona varjossa. Lämpimällä muttei ihan hurjalla säällä myös mieluiten ulkona, mutta auringossa tai varjossa mm. tuulesta riippuen.