Kestättekö olla ulkona nyt helteellä vai oletteko mieluummin sisällä?
Kommentit (62)
Valitettavasti kirkas aurinko ja lämpö aiheuttavat minulle fyysisiä väsymysoireita. Niin paljon kuin haluaisinkin nauttia lämmöstä ja valosta, en yksinkertaisesti voi. Kävin tänään ulkona asioimassa nopeasti, pukeuduin auringolta suojaavasti ja pidin itseni viileänä, mutta kun pääsin takaisin kotiin, olin siitä huolimatta todella väsynyt ja kiukkuinen. Istun kotona aina verhot kiinni ja pyrin pitämään asunnon viileässä. Jos viikonlopulle sattuu pitkä helle/lämpimiä aurinkoisia päiviä, nukun päivät, koska olen niin tokkurassa. Ulos menen vapaaehtoisesti vasta iltaisin. Kesäyöt ja sateet ovat todella mahtavia!
Välillä tämän mystisen "aurinkoallergian" kanssa eläminen on sosiaalisesti väsyttävää, koska sinua pidetään heti hirveänä ilonpilaajana, jos kerrot, ettet välitä lämpimästä ja aurinkoisesta terveyssyistä...En jaksa istua ulkona, en nauti kävelyistä, en tule terassille, en lähde piknikille, en mene rannalle tai mökille... Haluan vaan olla pimeässä ja viileässä ja nukkua. Jos olisin rikas, karkaisin jonnekin eteläiselle pallonpuoliskolle touko-elokuun ajaksi.
Sisällä tulee oltua, kelpaisi vähempikin (esim. 15 astetat on jo oikein lämmin ja mukava itselle). En tajua ihmisiä, joiden mielestä 20 astetta ei ole mitään, koska "sehän on sisälämpötila". Se ei nyt ole täysin sama kuitenkaan (homehtuuko perseellään kotona vai liikuuko ulkona, onko varjossa sisällä vai auringon porottamana jne).
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kirkas aurinko ja lämpö aiheuttavat minulle fyysisiä väsymysoireita. Niin paljon kuin haluaisinkin nauttia lämmöstä ja valosta, en yksinkertaisesti voi. Kävin tänään ulkona asioimassa nopeasti, pukeuduin auringolta suojaavasti ja pidin itseni viileänä, mutta kun pääsin takaisin kotiin, olin siitä huolimatta todella väsynyt ja kiukkuinen. Istun kotona aina verhot kiinni ja pyrin pitämään asunnon viileässä. Jos viikonlopulle sattuu pitkä helle/lämpimiä aurinkoisia päiviä, nukun päivät, koska olen niin tokkurassa. Ulos menen vapaaehtoisesti vasta iltaisin. Kesäyöt ja sateet ovat todella mahtavia!
Välillä tämän mystisen "aurinkoallergian" kanssa eläminen on sosiaalisesti väsyttävää, koska sinua pidetään heti hirveänä ilonpilaajana, jos kerrot, ettet välitä lämpimästä ja aurinkoisesta terveyssyistä...En jaksa istua ulkona, en nauti kävelyistä, en tule terassille, en lähde piknikille, en mene rannalle tai mökille... Haluan vaan olla pimeässä ja viileässä ja nukkua. Jos olisin rikas, karkaisin jonnekin eteläiselle pallonpuoliskolle touko-elokuun ajaksi.
Ja heti alapeukkua tälle, eiks jee? :D
Ulkona voin toki olla, mutta varjossa, sillä vaalea ihoni palaa helposti. Ulkona olen ollut sen verran, että käynyt kaupoilla ja kahdella hautuumaalla viemässä kukan äidille ja isoäidille.
Vierailija kirjoitti:
Hyi en! Vihaan kesää. Mutta siis mitkä sateet alkaa loppuviikosta? Toivottavasti alkaisi täälläkin päin, säätiedotteen mukaan ikävä kyllä ei ala.
Inhoan kesää.Ja joku kirjoitti että "tais tää kesä nyt sitte olla tässä." Oletko vähän tyhmä? Nyt on toukokuu ja tosi lämmin nyt. Sekö tarkoittaa että jos tulee jotain sadepäiviä (muka) välissä niin kesä olisi ohitse?:D vttu oot TYHMÄ !!!!!!
Taidat olla aika yksinäinen ihminen.
Välillä ulkona. Aamukahvit ulkona , keinussa katsoin kymppitonnin.
Kohta terassille tupakalle ja juon yhden oluen.
Jossain vaiheessa ehkä vielä iltakahville terassilla.
Te joilla ei ole pihaa niin ette te kaveria tarvitse. Kahvi mukaan tai jotain muuta ja johonkin penkille istuskelemaan.
Känny mukaan ja kuulokkeet.
Mä oon aina mielummin sisällä, oli sää sitten minkälainen tahansa.
Mielummin sisällä. Ulkona olen tänään ollut reilu puoli tuntia.
Pystyn nauttimaan elämästä ainoastaan ulkona kauniina kesäpäivänä auringonpaiste ihollani ja tuuli hiuksissani.
Afrikassa asuminen on nostanut helteensietokynnystäni huomattavasti. Vasta yli 30 astetta kiukuttaa ja juoksulenkille lähtiessä 25 astetta tuntuu mukavan viileältä. En silti juurikaan oleile ulkona, koska sisällä on enemmän tekemistä. Enkä jaksa sotkea aurinkorasvalla...
Aamusta heti heitin parin tunnin reippaan lenkin ja nyt painun ulos taas.
Ai että kun olisi aina tällaista, Suomi olisi silloin siedettävä paikka asua.
En oikein nykyisin enää siedä vaikka lämpöä ja aurinkoa rakastankin. Inhottaa kun vaatteet liimautuu hikiseen ihoon kiinni ja tuntuu todella epämiellyttävältä kun ihokin liimautuu jotenkin itseään vasten.
En pidä kesästä vaikka kuinka yritän. Palan, ahdstun ja tulen huonolle tuulelle auringosta. Aamu menee heti pilalle kun aurinko alkaa kuudelta porottaa.
Tänäänkin kauhea migreeni vaikka juon todella paljon vettä ja pidin aurinkolaseja. Hiki valuu heti yli 20 asteessa joten alle sen on paras.
Tunnen olevani elossa syyskuusta huhtikuuhun. Olen energinen ja jaksan mitä vain! Kesällä makaan sisällä ja välttelen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Kestäisin, mutta menee töissä tää päivä. Pihalla ei muuten oo helle. Lähemmäs +30°C voi puhua helteestä.
Meillä on +29 varjossa.
pyöräilin ja kävin kirjastossa lukemassa paljon lehtiä, ihanan tyhjää oli, muutama samalla lailla pakoilija oli <3
Asun maalla omakotitalossa ja olen pihalla niin paljon kuin ehtii. Tänään on pitänyt välillä olla sisällä tekemässä ruokaa ja äitienpäiväkakkua huomiselle, lisäksi käytiin kaupassa autolla mutta muuten olen ollut ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Kestäisin mutta ei ole kavereita ja yksin en keksi tekemistä tai voishan sitä aurinkoa lähteä ottamaan mutten halua/kehtaa yksin. Tänään olen ollut ulkona noin 10 min. Kävin kaupassa kävellen.
Täällä ihmiset ovat mm. rannalla yksin ja esim. lukevat kirjaa. Rohkeasti ulkoilemaan!
Olin ulkona noin klo 13 jonka jälkeen siirryin sisähommiin. En pidä keskipäivän kuumuudesta, mutta aamut ja illat on vielä ok.
Olen ollut omassa pihassani ja tehnyt siellä töitä koko päivän. Mieluummin kyllä vain istuskelisin ja lepäisin.