Appivanhempien lastenhoito ohjeet: Vauva aurinkoon että ruskettuu ja taapero oppii ajamaan pyörällä kun tyrkkää
Sitten ihmettelevät mikseivät saa lapsia hoitoon.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Antavatko vauvalle myös appelsiinimehua tuttipullosta? Haiskahtaa 70luvun vauvan hoito ohjeistukselta.
Ei haiskahda, vauvat suojattiin 70 luvulla niin kuin 60 luvullakin auringolta, näin ainakin meidän äiti teki, ja aurinko rasvaa kesällä käytössä kun ei enää ihan vaunun suojassa makoiltu. Appelsiini mehu puristettiin appelsiinista itse ja vain talvella, ei se vauva ikäisille ollut vaarallista. Kasvisraasteita syötiin ihan heti kun kiinteää aloitettiin. Suomi toki on ainut maa missä vauvoille ei saa mitään hyvää antaa, pottua ja porkkanaa vain
Ei vauvat tarvitse rusketusta, mutta aurinkokylvyt tekevät kyllä hyvää. Monilla pikkulapsilla on iho-ongelmia, atopiaa ja allergioita. Itse huomasin atoopikkolapsen kohdalla, että auringossa oleilu teki hänen iholleen hyvää. Suomessa on aika mahdotonta palaa, ellei ulkona oikeasti vietä koko päivän ilman vaatteita auringossa.
Ja miten itse olen lapsesi opettanut ajamaan pyörällä? Minä ainakin annoin heille pyörät ja tyrkkäsin. Oppivat ajamaan aika nopeastikin. Toki olivat ensin potkutelleet niillä pyörillään vähän aikaa.
Ei se tarkoita että pitää olla tuntitolkulla auringossa, vaan että aurinkossa oleminen lyhyitä aikoja kerrallaan on jopa suotavaa (ilman aurinkorasvaa), eläimetkin ottaa tarvittavan auringonvalon. Sillä on useita vaikutuksia kehoomme. Ihmistä ei ole tarkoitettu makaamaan tuntitolkulla auringossa, kyllähän silloin palaa.
Ihan hyviä neuvoja. Vauvat tarvitsevat myös luonnollista D vitamiinia. Vartin aurinkokylpy on todellakin terveyttä edistävä.
Myös tuo polkupyörä neuvo on hyvä. Vauhdin myötä tasapaino on helpompi pitää. Omat lapseni opetin pari vuotta sitten pyöräilemään. Alamäki ja hieman annoin vielä vauhtia. Laskivat pyörällä siten muutaman kerran ja oppivat samantien. Ikää oli toisella 4 vuotta ja toisella 3 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Antavatko vauvalle myös appelsiinimehua tuttipullosta? Haiskahtaa 70luvun vauvan hoito ohjeistukselta.
Hei, 70-luvun lapset on jo 50 vuotiaita ja ei taatusti vauvoja enää. Jotai järkee näihin kommentteihin.
Ja sitten sinä ihmettelet, kun isovanhemmat eivät enää ole kiinnostuneita lapsenlapsista.
Surullista, että ihmiset eivät aina ymmärrä, että lämpimät suhteet isovanhempien ja lastenlapsista välillä syntyvät juuri arkisista tilanteista ja hoitamisesta. Suojelemalla, tai kuvittelemalla suojelevansa lapsiaan Ap vaan varmistaa sen, ettei läheistä suhdetta synny. Lapset tästä tulevat pitkällä tähtäimellä kärsimään eniten.
Kai moni tuore äiti on vähän sekaisin päästään ja kuvittelee, että juuri hänellä on paras tieto kaikesta lastenhoitoon liittyvästä. Eivät tajua, että joku heidtäkin on kasvattanut, ja ylipäätään kaikki ihmiset. Ja hyvin eri tavoin. Jos on monta tapaa kyniä kissa, niin sama pätee kyllä lasten kasvatukseenkin. Vähän käy sääliksi lapset, joita ei edes päästetä ulos kesällä ilman aurinkorasvoja eikä pyöräilemäänkään voi opetella, kun ai niin, miksi siis lapselle taas ei voinut antaa pyörää ja tyrkätä?
Älkää nyt herranjumala lapsille laittako aurinkorasvoja! Ihosyöpien määrä on räjähtänyt sen jälkeen kun noista alettiin paasata.
70 ja 80luvuilla opetettiin lapsi pyöräilemään työntämällä alamäkeen ja uimaan heittämällä järveen. Asenne oli että kaadu tai opi/huku tai opi. On järkyttävää,että moni isovanhempi soveltaa tätä myös lapsenlapsiinsa.
Ap täällä. Kävin asioilla ja nyt vasta ehdin vastata.
Nämä aurinkokylvyt ovat siis sellaisia,että alaston vauva makaa paahteessa huovan päällä eikä ole edes hattua päässä,myöskään vettä ei anneta. Katsotaan vaan vierestä kun hikinen vauva huutaa punaisena. Pyörällä opettelu taas on sitä, että 2v laitetaan liian ison pyörän päälle ja tyrkytään reippaat vauhdit.
Sori nyt vaan, jos olen ylihysteerinen ilkeä äiti joka vie lapsensa pois tuollaisista tilanteista. Ehkä 30 vuotta sitten tuollainen oli normaalia menoa,mutta minun lapsiani ei hoideta tuolla tyylillä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä aurinkokylvyt ovat siis sellaisia,että alaston vauva makaa paahteessa huovan päällä eikä ole edes hattua päässä,myöskään vettä ei anneta. Katsotaan vaan vierestä kun hikinen vauva huutaa punaisena. Pyörällä opettelu taas on sitä, että 2v laitetaan liian ison pyörän päälle ja tyrkytään reippaat vauhdit.
Sori nyt vaan, jos olen ylihysteerinen ilkeä äiti joka vie lapsensa pois tuollaisista tilanteista. Ehkä 30 vuotta sitten tuollainen oli normaalia menoa,mutta minun lapsiani ei hoideta tuolla tyylillä.
Höpö höpö, nyt meni liian pitkälle jutut.
Vierailija kirjoitti:
70 ja 80luvuilla opetettiin lapsi pyöräilemään työntämällä alamäkeen ja uimaan heittämällä järveen. Asenne oli että kaadu tai opi/huku tai opi. On järkyttävää,että moni isovanhempi soveltaa tätä myös lapsenlapsiinsa.
Tämä on vain luonnonvalintaa. Heikoin aines karsiutuu ja ei tule niitä hyysättyjä lapsia, jotka eivät pärjää aikuisenakaan ilman vanhempien apua.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt herranjumala lapsille laittako aurinkorasvoja! Ihosyöpien määrä on räjähtänyt sen jälkeen kun noista alettiin paasata.
Meillä ei lapsena ollut mitään aurinkorasvoja ja poltin itseni auringossa pari kertaa kesäisin. Yhdestä selän luomesta löytyi jo ihosyövän esiaste enkä usko, että muutkaan luomet ovat terveitä.
Sinä tuskin olet polttanut itseäsi niin, että lakanakin peittona sai kivusta kyyneleet silmiin ja 40 asteen kuumeen.
Mistähän te löydätte näitä viime vuosituhannelle jääneitä appivanhempia. Kannattaisi kiinnittää varmasti hiukan huomiota parin valintaan.
Vierailija kirjoitti:
En usko tätä, taas uusi vihaketju.
Ai näinkö? Tässä yhdistyy sekä pyöräilyn opettelu että palaminen.
Ootte te onnettomia ihmissuhdetaidoissa, kun ihan tavallisetkin asiat onnistutaan aina ajamaan päin seinää.
Huumorintajuton ap. Jos ei tajua pitäisi vaan jaksaa kysyä kuin keskittyä omiin tunteisiinsa