Joko teillä siitepölyallergiat oireilee? Mietin että onko minulla flunssa vai allergia
Kun pitäisi vanhan mummon luonakin käydä ja tartutanko nyt sitten flunssan samalla vai onko tämä allergiaa.
Kommentit (17)
Tällä viikolla alkoi, ja kestää pitkälle kesää. Normisetti.
Kyllä siellä on runsaasti siitepölyä, oireita on mullakin. Tosiaan tuntuu kyllä hieman flunssaiselta, mutta on siinä tietty ero, esim. mulla kutisee korvat ja tulee kaulaan ihottumaa.
Nenää kutittaa ja aivastelen ja jos syön omenaa tai tomaattia silmät turpoaa. Silmät vuotaa...
Koivun kukinta on juuri nyt voimakkaimmillaan. Allergiaoireet erottaa flunsaasta niin helposti, ettei niitä voi sekoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Koivun kukinta on juuri nyt voimakkaimmillaan. Allergiaoireet erottaa flunsaasta niin helposti, ettei niitä voi sekoittaa.
Miten ne niin helposti flunssasta erottaa? Itsellä ja lapsella aivastelua ja väsymystä, välillä nenäkin kutisee.
Allergia. Ei flunssa aiheuta ainakaan mulla aivastelua eikä nenän kutinaa ja kyllähän nuo silmätkin vähän kutiaa/itkettää.
Mua alkaa aivastuttaa, silmiä voi kutittaa. Erilaista kuin flunssa.
Aivan järkyttävät allergiaoireet on.
Vierailija kirjoitti:
Allergia. Ei flunssa aiheuta ainakaan mulla aivastelua eikä nenän kutinaa ja kyllähän nuo silmätkin vähän kutiaa/itkettää.
Kyllä minun flunssani alkavat nimenomaan aivastelulla.
Allergiassa ns.vesinuhaa.Flunssassa paksua ja värillisempää.Flunssassa kuumetta,yskää kurkkukipua,joita ei allergiassa ole.Molempia liikkeellä,ja esim.allergiset silmät tulehtuvat helposti bakteeritaudiksi.
silmäluomet jos kutiaa: allergiaa
Vesinuha ei pidä paikkaansa enää silloin, jos on oikein kroonistunut tapaus (täällä)
Kannattaa mietoa (meri)suolavettä kokeilla pyyhkiä pumpulilla kutiaviin naaman kohtiin, tai mineraalivettä suolalla t ilman, päivän mittaan, huuhtoo niitä pölyjä pois...
Vierailija kirjoitti:
Allergiassa ns.vesinuhaa.Flunssassa paksua ja värillisempää.Flunssassa kuumetta,yskää kurkkukipua,joita ei allergiassa ole.Molempia liikkeellä,ja esim.allergiset silmät tulehtuvat helposti bakteeritaudiksi.
Flunsa tuntuu kylmältä, allergiaoireet ei.
Ihan kamala kutina silmissä, aivastuttaa, kurkkuun sattuu, lääkkeetkään ei kunnolla tehoa.
Norkko.fi tuolta näkee hyvin siitepölytilanteen
Ainakin etelärannikolla on mahdottomasti koivin siitepölyä, mies ei ole koskaan aikaisemmin saanut oireita, nyt on joka paikka tukossa.
Ei ole moneen vuoteen ollut näin paha 😷😧
Joo, minulla on (Espoossa) koivu aiheuttanut selviä oireita jo muutaman päivän ajan.
Kutittaako nenääsi? Minulla allergisessa nuhassa nenä kutiaa, kun taas flunssanuhassa ei. Lisäksi minulla silmiä kutittaa allergiassa, mutta kaikilla ei ole silmäoireita.