Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki pikalaihdutuksen kokemusasiantuntijat tänneee.....

Vierailija
11.05.2018 |

Meinasin nyt tiputtaa muutaman kilon kolmessa viikossa. Olisi tärkeää itselleni. Tämän ei tarvitse olla mikään pitkän linjan suunnitelma, haluan vain, että kolmen viikon päästä turvotus on lähtenyt ja olen muutamia kiloja kevyempi.

Aion syödä joka päivä samalla kaavalla - sopii mun luonteelle hyvin. Mitä sanotte tällaisesta suunnitelmasta:

aamulla: kaksi kananmunaa + 2 ananasrinkulaa (ananas poistaa nesteitä)

lounas: iso kasvissalaatti salaattikastikkeella, mukana esim. hapankaalia (bakteeritasapaino) ja papuja (proteiinia).

päivällinen: kaupan ruokaisa valmiskeitto. Kaloreita noin 250-300 - sisältää nakkia, jauhelihaa, lihaa tai kalaa.

iltapala: valmis pussipuuro + kaksi ananasrinkulaa.

Näin kalorimäärä ei VOISI karata liian suureksi, vai mitä?

Lisäksi juomat: 1-2 kuppia maitokahvia, 1-2 kuppia vihreää teetä (poistaa nestettä), noin 5 dl light-limpparia. Vettä en ole oppinut juomaan.

Liikunta: pystyn sitoutumaan siihen, että teen joka päivä tunnin kävelylenkin. Mihinkään HIIT:iin tms. en yksinkertaisesti pysty. Olen 163 com ja noin 70 kg.

Mitäs sanotte? Onko loistava suunnitelma vai pitäisikö vielä viilata?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö purkkiananasta, vaan tuoretta. Pilkot kokonaisen ananaksen jääkaappiin tiiviiseen purkkiin ja napsit siitä sitten. Myös erilaiset melonit poistavat nestettä, jos sattumalta haluaisit vaihtelua. Muista myös mansikat. Voit sekoittaa pilkottuja mansikoita, melonia ja ananasta aamusalaatiksi: on kaunista, virkistävää ja hyvää. Ja poistaa nestettä. 

Vaihda valmissalaatin valmiskastike sitruunmhuun/ viinietikkaan ja öljyyn, niistä kastikkeista ei koskaan tiedä mitä niissä on. 

En näe tuossa hyviä rasvoja. Mutta jos haluat pikalaihduttaa 3 vkossa 3 kg ja sitten lihoa takaisin esim 5 kg 2 vkossa, niin ihan hyvin tuo voi toimia.

Jos päivittäinen lenkkeily tuntuu pakkopullalta, lisää arkiliikuntaa, vaihda hissi portaisiin, auto fillariin tai jalkapatikkaan jne. 

Vierailija
42/86 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille naisille pätkäpaasto ei sovi. Johtuu hormonaalisista syistä.

Muistathan ap juoda paljon vettä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monille naisille pätkäpaasto ei sovi. Johtuu hormonaalisista syistä.

Muistathan ap juoda paljon vettä!

Höpö höpö. Miksi just naisten kohdalla kaikkeen on muka aina syynä ne hormonit?

Vierailija
44/86 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällähän on ihan keskustelua, kiitos :)

Edellisille kommentteja:

- Kyllä ihan ylipainoa on, ehkä 5-10 kg. En uskalla punnita. Mittanauhaa uskallan käyttää :) Ja keskivartalolihavuutta on, joten ihan aiheellista on laihtua. Ja todellakin aion jatkaa tätä tavalla tai toisella, haluan kyllä pysyvää muutosta. Mutta tämän on tarkoitus olla jonkinlainen pikastartti.

- Hyviä rasvoja on ainakin aamupalassa, kahdessa kananmunassa ja päivälliskeitossa (lihasta tai kalasta). Lasken eläinrasvan hyväksi rasvaksi, salaattikastikkeen öljyä en.

- Kävelyt eivät tunnu pakkopullalta, varsinkaan tällaiseen vuodenaikaan!

- Kokeilin yhtenä päivänä vaihtaa keiton leipään ja juustoon, ja heti oli seuraavana päivänä maha sekaisin. Viljat on paha suolistolle! (Keliakiaa mulla ei ole, on tuore testi.)

- Tykkään light limpparista ja SE VIE MAKEANNÄLÄN TÄYSIN, riittää siis makeaksi. Siksi en ole siitä luopumassa. Ja onhan siinäkin vettä :)

- Greippimehua voisin kokeilla, ananasviipaleet olen jättänyt, koska ei ole herkkua. Kiitos vinkistä!

Perjantaina taas mittailen :)

/ap

Vierailija
45/86 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ennen kaikkea hyviä rasvoja on salaatin fetajuustossa <3 

ap

Vierailija
46/86 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisille kommentteja:

- Kyllä ihan ylipainoa on, ehkä 5-10 kg. En uskalla punnita. Mittanauhaa uskallan käyttää :) Ja keskivartalolihavuutta on, joten ihan aiheellista on laihtua. Ja todellakin aion jatkaa tätä tavalla tai toisella, haluan kyllä pysyvää muutosta. Mutta tämän on tarkoitus olla jonkinlainen pikastartti.

- Hyviä rasvoja on ainakin aamupalassa, kahdessa kananmunassa ja päivälliskeitossa (lihasta tai kalasta). Lasken eläinrasvan hyväksi rasvaksi, salaattikastikkeen öljyä en.

- Kokeilin yhtenä päivänä vaihtaa keiton leipään ja juustoon, ja heti oli seuraavana päivänä maha sekaisin. Viljat on paha suolistolle! (Keliakiaa mulla ei ole, on tuore testi.)

- Tykkään light limpparista ja SE VIE MAKEANNÄLÄN TÄYSIN, riittää siis makeaksi. Siksi en ole siitä luopumassa. Ja onhan siinäkin vettä :)

- Greippimehua voisin kokeilla, ananasviipaleet olen jättänyt, koska ei ole herkkua. Kiitos vinkistä!

/ap

Jaaaa no sitten, jos kyse on vaan siitä mitä sinä päätät miksikäkin laskea. :D 

Vierailija
47/86 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mittaustuloksia: rinnanympäryksestä -1 cm ja vyötäröltä -2 cm. Kyllä tuntuu jo nämäkin muutokset kevyempänä olona!

Ja olo on kaikenkaikkiaan hyvä. Tavallista pirteämpi, nukun hyvin, ei särkyjä. 

Mulle ilmeisesti sopii matalat kalorit. En ole uskaltanut aiemmin kokeilla, kun varotellaan säästöliekille menemisestä ym.

Ja syön siis edelleen: aamulla 2 munaa makealla chilikastikkeella, lounaaksi ison kasvis-fetasalaatin, päivälliseksi valmiskeiton (yleensä siskonmakkara) ja illalla valmispuuron (omena-kaneli). Juomaksi kahvia ja kevytlimpparia.

Sitä greippimehua en lähikaupasta löytänyt (jota joku suositteli).

ap

Vierailija
48/86 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellisille kommentteja:

/ap

Jaaaa no sitten, jos kyse on vaan siitä mitä sinä päätät miksikäkin laskea. :D 

No sehän on ihan laast siison, jos pitää maitorasvaa elimistölle huonona :) Öljyt on itseasiassa huonompia.

ap

Vierailija
49/86 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nälkää, ei mielitekoja. Repikää siitä :D

ap

Vierailija
50/86 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

900 kalorin /pv dieetille. Kyl se siitä. Voi pääss vähän huipata, et pysty kävelemään, mutta makaat vuoteessa niin ehkä selviät. 

tiputtaa kilo/viikko. 

Vierailija
51/86 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

900 kalorin /pv dieetille. Kyl se siitä. Voi pääss vähän huipata, et pysty kävelemään, mutta makaat vuoteessa niin ehkä selviät. 

tiputtaa kilo/viikko. 

Nyt on asiat niin, että mulla tulee kaloreita noin 700 päivässä. Ja olo tasainen ja HYVÄ. En tiedä mikä mussa on vialla :D

ap

Vierailija
52/86 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateelliset alapeukuttaa?

ap

Vierailija
53/86 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tiputtaa kilo/viikko. 

Enkö tosiaan ole normaali, mutta mulla ei ole mitään oireita. Ja kaloreita tosiaan se 700/päivä. Yhtenä päivänä oli fyysisesti vähän raskaampaa monta tuntia, ja silloin illalla kyllä VÄSYTTI. Jätin kävelyn väliin. Mutta se meni ohi lepäämällä.

ap

Vierailija
54/86 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentti lähtenyt taas rinnanympäryksestä ja lantiolta. 

ap

Vierailija
55/86 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset alapeukuttaa?

ap

Miksi kukaan kadehtisi tyhmyyttä?

Vierailija
56/86 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaapa mitä! Mun rasvathan ihan sulaa pois... :D

Taas on viikossa lähtenyt lantiolta 1 cm, vyötäröltä 2 cm ja rintojenympäryksestä 1 cm. Olen yllättynyt, koska nyt olen selvästi höllentänyt syömisiä. Aiemman noin 700 kalorin sijaan olen syönyt ehkä 1300 kaloria, ja lisännyt nimenomaan proteiinia. Kalaa, lihapullaa, luonnonjugurttia. Vähän herkkujakin. Kävelystä olen pitänyt nyt taukoa kokonaan. On väsyttänyt. Mutta aion taas aloittaa. 

Neljässä viikossa on siis lähtenyt -4 cm (lantio) - 6 cm (vyötärö) -4 cm (rinnanympärys). Tämä kyllä jo todellakin näkyy ja tuntuu. Mutta toki on mistä lähteäkin :) Mutta siis 1-2 kokonumeroa on kadonnut.

Ootteko kokeneet, että laihtuminen tuntuu kehossa kutiamisena? Mulla on reidet kutissut ja tulkitsen sen niin että elimistö käyttää sieltä rasvaa (toivottavasti ei lihasta) vararavinnoksi. Pitänyt välillä ihan histamiinia ottaa :)

Mitään erityisiä mielihaluja ei ole ollut - sellaista pientä nälkää tai kevyttä oloa, mutta se tuntuu oikeastaan ihan hyvältä, kun tietää mitä siitä seuraa. Vähät kalorithan on ihan elimistön vanhenemisen kannaltakin hyvä asia, ei pelkästään laihtumisen. Teen siis hyvää itselleni. Hyvä minä :) <3

ap

Vierailija
57/86 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ketään kiinnosta...? :o :(

ap

Vierailija
58/86 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt samaa joka päivä, erittäin huono.

Olet "dieetillä", kun palaat "normaalisyöntiin" kilot tulee takaisin.

"Sinä lasket" eläinrasvat terveellisiin rasvoihin.

Ihmettelet, ettei ihmiset enää viitsi kommentoida? Voi voi.

Vierailija
59/86 |
09.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänmuutoksen_tehnyt kirjoitti:

Syöt samaa joka päivä, erittäin huono.

Olet "dieetillä", kun palaat "normaalisyöntiin" kilot tulee takaisin.

"Sinä lasket" eläinrasvat terveellisiin rasvoihin.

Ihmettelet, ettei ihmiset enää viitsi kommentoida? Voi voi.

Tyhmäähän toi ap:n touhu on. Siinä hän on kuitenkin oikeassa, että eläinrasvat ovat ihmiselle sitä terveellistä rasvaa.

Vierailija
60/86 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitteko, että tuo mun dietti oli vain lyhytaikaista laihdutusta varten?

Nyt olen viikon verran syönyt enemmän mutta kuitenkin vähäkalorisesti, ja vyötäröltä on edelleen lähtenyt 1 cm ja rinnanympäryksestä 1 cm. Luulen, että kalorit ovat olleet noin 1400 kaloria/vrk. Paljon kasviksia (toinen pääateria aina salaatti), riittävästi proteiinia. Olen tyytyväinen, ja näin voin jatkaa riittävän kauan, eli kunnes vyötärönympärys on terveyssuositusten mukainen, näin ajattelin. Sinne olisi vielä 12 cm matkaa (80 cm on vyötärölihavuuden tiukempi raja).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän