Kaikki pikalaihdutuksen kokemusasiantuntijat tänneee.....
Meinasin nyt tiputtaa muutaman kilon kolmessa viikossa. Olisi tärkeää itselleni. Tämän ei tarvitse olla mikään pitkän linjan suunnitelma, haluan vain, että kolmen viikon päästä turvotus on lähtenyt ja olen muutamia kiloja kevyempi.
Aion syödä joka päivä samalla kaavalla - sopii mun luonteelle hyvin. Mitä sanotte tällaisesta suunnitelmasta:
aamulla: kaksi kananmunaa + 2 ananasrinkulaa (ananas poistaa nesteitä)
lounas: iso kasvissalaatti salaattikastikkeella, mukana esim. hapankaalia (bakteeritasapaino) ja papuja (proteiinia).
päivällinen: kaupan ruokaisa valmiskeitto. Kaloreita noin 250-300 - sisältää nakkia, jauhelihaa, lihaa tai kalaa.
iltapala: valmis pussipuuro + kaksi ananasrinkulaa.
Näin kalorimäärä ei VOISI karata liian suureksi, vai mitä?
Lisäksi juomat: 1-2 kuppia maitokahvia, 1-2 kuppia vihreää teetä (poistaa nestettä), noin 5 dl light-limpparia. Vettä en ole oppinut juomaan.
Liikunta: pystyn sitoutumaan siihen, että teen joka päivä tunnin kävelylenkin. Mihinkään HIIT:iin tms. en yksinkertaisesti pysty. Olen 163 com ja noin 70 kg.
Mitäs sanotte? Onko loistava suunnitelma vai pitäisikö vielä viilata?
Kommentit (86)
Kaikki tulee takaisin kun lopetat dieetin. Mikä järki?
Tämän on pakko olla provo, jossa yritetään saada ihmisiä sanomaan, että:
- ei limuja tietenkään
- ei valmisruokia
- ei salaattikastiketta
Nämä ovat niin itsestään selvyyksiä.
Vaan puhdasta ruokaa, salaattia, lihaa, öljyjä, hiilaria riippuen treenin määrästä, normaalia puuroa pikapussin sijaan, marjoja ja paljon vettä. Veden sekaan sitruunaa tai limeä. Napostelun himossa pikkuporkkanoita tai maltillisesti pähkinöitä.
Tässä ruokavaliossa on vain se miinus, että saattaa jäädä elämäntavaksi ja sinulle saattaa tulla loppuelämäksi hyvä kroppa ;)
Ihanan retroa toi "ananas poistaa nestettä" :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä kaikki hiilarit pois. Takuuvarmasti lähtee muutama kilo sitä ”hiilariturvotusta”.
Typerä neuvo, edes karppaajat ei jätä hiilareita pois.
Minua ei kiinnosta, mitä karppaajat tekevät. Olen itse tiputtanut painoa viimeisen viiden viikon aikana kahdeksan kiloa vetämällä hiilarit minimiin.
Eli olet karpannut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä kaikki hiilarit pois. Takuuvarmasti lähtee muutama kilo sitä ”hiilariturvotusta”.
Typerä neuvo, edes karppaajat ei jätä hiilareita pois.
Minua ei kiinnosta, mitä karppaajat tekevät. Olen itse tiputtanut painoa viimeisen viiden viikon aikana kahdeksan kiloa vetämällä hiilarit minimiin.
Eli olet karpannut
Selvä. Minua ei kiinnosta myöskään se, miksi sitä kutsutaan.
Jättäisin kuitenkin salaattikastikkeet pois ja joisin paljon vettä. Kurkku helpottaa myös turvotusta, viipaloi kannun pohja täyteen kurkkua, lisää vesi ja laita yöksi jääkaappiin. Jos on vatsavaivoja niin osta Levolac ja käytä päivittäin viiden päivän ajan niin sonta lentää. Syö makeannälkään jäädytettyjä viinirypäleitä tai ihan vaan vesimelonia. Kävelyjen lisäksi ujuta arkeen "piiloliikuntaa" eli käyskentele asunnossa muuten vain, valitse portaat, kävele auton sijaan kun voit ja vaikka tanssahtele vähän musiikin tahdissa. Tsemppiä ap.
Hanki jostain metformiinia, joka on tyypin 2. diabeteslääke. Tuttuni lahtui sillä 8-10 kg. Lääke parantaa mahdollisuuksia raskaaksi tuloon, joten jotkut lääkärit määräävät sitä lapsettomuushoitoihin ylipainoisille juuri tuon laihduttavan vaikutuksen vuoksi.
Miten valmistat kananmunat? Onko ananas tölkistä siirappimehussa?
Onko salaattikastiketta enemmän kuin salaattia, paljonko sokeria ja rasvaa?
Unohda valmiskeitot ja nakit.
Pussipuuroissa puolet sokeria.
Kahviin ei lisää sokeria.
Pari päivää mennyt ja ihan ookoosti menee :)
Mulle sopii se että ei tarvitse miettiä että "paljonkohan tässä on kaloreita" vaan ajatustyö dietin osalta on tehty ja sitten vaan toteuttaa sitä.
Pientä nälkää on välillä mutta ei todellakaan koko aikaa. Mitään huonoa tai heikkoa oloa ei ole.
Mitään laihtumista ei oo tietty vielä havaittavissa.
ap
Oon edelleen tyytyväinen ruokiin. Kananmunan aamulla (vähän chilikastiketta mausteena) pitää nälän hyvin.
Salaatti on omalla tavallaan ruokaisa, kun on pureskeltavaa niin paljon. Ja hyvää.
Keitto tyydyttää lämpimän ruokaisan ruoan tarpeen.
Ja puuro illalla on kanssa hyvää ja syön sen aika hitaasti..
Ja makean tarve tyydyttyy kevytlimpparilla.
Ananasrinkulat ei ole mulle mitään erityistä herkkua, mutta menee kuitenkin. Ei siitä kauaa ole kun luin että oikeasti poistavat nestettä, ja luen hyvistä lähteistä vain joten ei taida olla mitään huuhaata.
Laitan senttitietoja ehkä perjantaina.
ap
Rinnanympärys: - 1 cm
Vyötärö: - 2 cm
Lantio: - 2 cm
Yhdessä viikossa <3 Ja hyvin menee ja helposti. Ananaksetkin olen monena päivänä unohtanut syödä, että ei tässä nälkäkuolema uhkaa :)
Olen kiireinen, mutta myöhemmin illalla palaan ehkä kommentoimaan.
/ap
Eikös ole syytä olla tyytyväinen?! Vai oliko ihan selvää että aluksi tapahtuu jotain pudotusta?
ap
On myös selvää, että kun alat syödä normaalisti, kaikki tulee takaisin. Sinähän et opi tuossa mitään siitä, miten syödä oikein. Huoh.
Tämä tuntuu niin hyvältä että mitä jos en palaakaan entiseen? Jos vaikka jatkaisin kolmen viikon jälkeen niin, että "avaisin" päivittäin yhden aterian vapaaksi, ja viikottain yhden päivän vapaaksi? Siinä tulisi sitä kalorivaihtelua (vai miksi sitä sanotaan), niin että elimistö ei mene säästöliekille, ja toisaalta olisi psyykkeen kannalta palkitseva (?) kun välillä voi syödä mitä vaan. Ei kuitenkaan liian usein.
Reidet kutisee, kun rasvat lähtee käyttöön. Mulla on ollut ilmiö joskus aiemminkin. Ihan sama mistä lähtee, kunhan olo kevenee. Jees...
ap
Ananasrenkaat voisin vaihtaa vaikka ruusunmarjasoseeseen, niin tulisi vähän jotain marjaakin. Kaupoissa on sellainen huippuhyvä pakastetuote ruusunmarjasosetta, en muista firmaa. Mutta sitä voisin ottaa illalla puuron kanssa pari ruokalusikallista.
Aamulla taas kananmunien kanssa olen ottanut makeaa chilikastiketta. Chilihän potkii aineenvaihduntaa liikkeelle myös.
ap
Näillä kuureilla saa elimistön sekaisin ja kuurin jälkeen paino nousee enemmän kuin tavallisesti. Ei kannattaisi lähteä sotkemaan elimistöä, kun ei ole kyse mistään varsinaisesta ylipainosta.
Siis miten sitä vettä ei vaan voi opetella juomaan?
Vesi on muutenkin kropalle tärkeää eikä mitkään light-limut sitä voi millään korvata.
Samaa mieltä, että kuureilla saa vaan elimistön sekaisin ja se nestepöhö tulee takaisin korkojen kera. On siis kokemusta. Hyvä kuitenkin että tulee tulosta ja olet tyytyväinen. Voihan sitä tuosta saada loistavan startin.
Seuraavaksi kokeiluksi ehdottaisin pätkäpaastoa, jota voi kutsua ihan elämäntapamuutokseksi. Hitaasti lähtenyt 25kg vuodessa stressaamatta syömisestä. Herkut tosin karsittu minimiin. Monet myös vannovat pätkäpaaston nuorentavan tai ainakin pysäyttävän ikääntymisen. Tuntemattomat usein veikkaavat 5 vuotta nuoremmaksi mikä on hyvin alle 30v ihmiselle. Toimi minulla, mutta ei välttämättä jollain toisella.
Ps. Mun mielestä te naiset sekoitatte kehojanne liikaa normaalin turvotuksen takia. Laksatiivit jne vaikuttaa varmasti suolistonkin hyvinvointiin paljon. Mielummin testaisin mistä se turvotus oikein tulee ja yrittäisin karsia ruokavaliosta. Itsellä varsinkin hiiva ja monet vaaleat leivät olivat syyllisiä.
Ap on kyllä hauska :)
Vaihda ananas greippiin tai sitruunaan, poistavat tehokkaasti nestettä. Mehuna menee ehkä helpommin kuin sellaisenaan.
Tämä on juuri monen ongelma, kun kaikki on niin hyvänmakuista niin tottakai sitä helposti tulee syötyä liikaa ja tekee mieli vielä lisää. Keksi mielitekosi jostain muusta kuin ruuasta. Kun on nälkä niin kaikki maistuu suht hyvältä ja helposti tulee syötyä paljon. Silloin pitää olla tarjolla juuri sitä vähäkalorista. Jolloin määrät ei haittaa.