Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yleiset ravintosuositukset eivät pidä paikkaansa. Huijattu olo.

Vierailija
11.05.2018 |

Lautasmalli, puuroa aamupalaksi, leipää, perunaa, rasvatonta maitoa juomaksi, kevyttuotteita, hedelmiä... Tämän minä olen kuvitellut olevan terveellistä ja olen kuitenkin aikuinen ihminen. Vasta nyt olen ymmärtänyt minkä määrän sokeria olen syönyt päivittäin kun lisätään vielä tähän ne ylimääräiset herkut mitä on tullut syötyä. Miksei ruokasuosituksissa opeteta syömään oikein?

Kommentit (302)

Vierailija
301/302 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VHH kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Mitä syövät liikunnalliset ja hyväkuntoiset ihmiset jotka eivät ole koskaan olleet ylipainoisia?

Ihan tavallista kotiruokaa, kaikkea mahdollista, eli kalaa, lihaa, viljoja, kasviksia, maitotuotteita,hedelmiä ja herkkujakin. En nipota mistään, kaikkea saa syödä.

Karppaajat alapeukuttaa. :D Ottaako tosiaan noin koville että toiset voivat syödä mitä haluavat ilman kieltolistoja ja pysyä silti nornaalipainossa?

Ihan tavallista kotiruokaa karppaajatkin syövät. Ne vain jättävät turhat ravintoköyhät ruoat pois, kuten riisin, makaronin ja perunan. Niiden tilalle syömme kasviksia. Maitotuotteet kuuluvat myös ruokavalioon. Täysjyvävilja kuuluu joidenkin ruokapöytään, mutta monet jättää sen siksi pois, koska vatsa voi sen jälkeen huomattavasti paremmin. Kuidut saadaan  kasviksista. Herkkuja ei tarvita, koska täyttävän ja monipuolisen ruoan jälkeen niitä ei edes tee mieli. 

Wikipedia tietää kertoa esimerkiksi riisistä:

"Riisi on ihmiselle poikkeuksellisen hyödyllinen ravintoaine sen proteiinikoostumuksen ansiosta."

Valtaosa maailman ihmisistä syö riisiä menestyksellisesti ja pitkäikäisesti ilman huolia painonhallinnasta.

Osaatko arvioida mitä sinulle tapahtuisi jos lisäisit lautasellesi suosituksen mukaisesti pari ruokalusikallista riisiä? Vastaavasti pienentäisit hiukan tuskin edes huomattavasti esimerkiksi punaisen lihan annostasi.

Miksi ehdotat tätä nimen omaan karppaajalle?

Koska karppaajakin on ihminen, kai. Koetan ymmärtää syitä tietyille valinnoille joita ei voi perustella tutkimuksella.

Karppausta puoltavia tutkimuksia on pilvin pimein. Eri asia on, jos on sen verran "sokea", ettei ymmärrä lukemaansa.

Vierailija
302/302 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho olet tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla