Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seuraatteko lastenne WhatsApp -keskusteluja

Vierailija
11.05.2018 |

Seuraatteko lastenne WhatsAppin keskusteluja mitenkään? Meillä lapset eivät saa puhelimia huoneeseen yöksi. Viidesluokkalaisen poikamme puhelin oli keittiön pöydälle ja viestejä ilmaantui näytölle. Se mikä määrä kiroilua viesteissä oli, oli jotain pöyristyttävää.

Samoin 11-12 -vuotiaat pojat arvioivat luokkansa tyttöjä asteikolla 1-10,onko jo tissit vai ei ja onko hyvä perse, juurikin tuolla sanalla. Sen lisäksi viestejä tuli vielä 23.00 jälkeen.

Saako teillä lapset käyttää puhelinta ominpäin vai valvotteko jotenkin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nyt olla, normaaleja lapsia joista tulee normaaleja aikuisia nopeammin kuin huomaatkaan. Ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti.

Vierailija
2/8 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä oon ihan nuorelta kuullut millaisia nykyajan nuoret ovat. Se on ihan hirveää. Paska valuu alas päin peleistä, netistä ja muusta viihteestä. Ei oltu samanlaisia me. Elämällä ja seksuaalisuudella oli arvo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saa käyttää puhelinta ominpäin. 11-vuotias on itse halunnut jättää puhelimen pois huoneestaan yöksi juurikin sen takia että piippailu häiritsi häntä klo 21 jälkeen kun hän oli jo rauhoittumaan nukkumaan. Joskus viesteistä keskustellaan tai lapsi kertoo joidenkin viestien olevan "ihan outoja" ja sitten keskustellaan miten ko. viesteihin kannattaa suhtautua.

Vierailija
4/8 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, kyllä ennen vanhaankin tyttöjen perseitä arvioitiin, nykyään se on vain helpompaa. Kannattaa muistaa että ne on lapsia vielä. Ei tarvitse ottaa turhan tosissaan.

Vierailija
5/8 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset saa käyttää puhelinta ominpäin. 11-vuotias on itse halunnut jättää puhelimen pois huoneestaan yöksi juurikin sen takia että piippailu häiritsi häntä klo 21 jälkeen kun hän oli jo rauhoittumaan nukkumaan. Joskus viesteistä keskustellaan tai lapsi kertoo joidenkin viestien olevan "ihan outoja" ja sitten keskustellaan miten ko. viesteihin kannattaa suhtautua.

Miten teillä on asioista keskusteltu? Meillä poika ei vielä tiedä, että olen nähnyt keskusteluja puhelimestaan.

Vierailija
6/8 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä oon ihan nuorelta kuullut millaisia nykyajan nuoret ovat. Se on ihan hirveää. Paska valuu alas päin peleistä, netistä ja muusta viihteestä. Ei oltu samanlaisia me. Elämällä ja seksuaalisuudella oli arvo.

Juu, yksikin poika ilmoitti keskustelussa haluavansa panna luokan ”Liisaa”.

Vierailija
7/8 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä on asioista keskusteltu? Meillä poika ei vielä tiedä, että olen nähnyt keskusteluja puhelimestaan.

Mitä muita lakeja olet mielestäsi oikeutettu rikkomaan kirjesalaisuuden lisäksi?

Ainakin asian paljastamalla luultavasti menetät lapsen luottamuksen ihan muissakin asioissa.

Vierailija
8/8 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se lapsi tietää, että sen luurin saa äänettömälle? Ei sitä piippailua tarvitse kuunnella, vaikka samassa huoneessa onkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi