Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kuntopyörä ja soutulaite oikeasti tehokkaita kuntoiluun?

Vierailija
25.01.2025 |

Mielipiteitä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne, jos niitä käyttää. On ne kyllä pölynkerääjinä ja vaatetelineinäkin ihan hyviä.

Vierailija
2/19 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntopyörä on mutta soutulaite ei todellakaan ole. Salilla olen soutulaitetta kokeillut enkä huomannut että sitä olisi jotain hyötyä. Soudin jotain 3 kilsaa sen laitteen mittarin mukaan eikä tuntunut missään vaikka tein siitä 10 kertaa ja lopetin sen käyttön kokonaan.

Kuntopyörä kasvattaa kunta paljon enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntopyörä on mutta soutulaite ei todellakaan ole. Salilla olen soutulaitetta kokeillut enkä huomannut että sitä olisi jotain hyötyä. Soudin jotain 3 kilsaa sen laitteen mittarin mukaan eikä tuntunut missään vaikka tein siitä 10 kertaa ja lopetin sen käyttön kokonaan.

Tämä ei ole totta alkuunkaan, sinä et vaan osaa.

Vierailija
4/19 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten huomannut vastusta säätää siitä soutulaitteesta.

Vierailija
5/19 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä käyttää oikein. Niin, että tulee kunnolla hiki ja hengästyttää. Mukavuusalueella oleminen ei juuri auta.

Vierailija
6/19 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kesällä ajoin soutuveneellä 10km kerralla, eikä tuntunut missään, vähän ehkä persuksiin kun ei ollut pehmustetta.  Vielä jäi akkuun virtaakin.

Vierailija
7/19 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soutulaite on tehokkaampi.

Vierailija
8/19 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on kuntosalilla harvassa, jotka tekee oikeasti treeniä noilla laitteilla. Se on suurimmalla osalla enintään muutama minuutti ja sekin mukavuusalueella. Eli hyöty aerobisesaa mielessä nolla.

Vierailija
9/19 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, jos käytät niitä, ei jos et käytä..

Vierailija
10/19 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä soutulaitetta.

Olen kokeillut pari kertaa, mutta ei tunnu missään. Jopa suurimmalla vastuksella tuntuu että sitä veivaisi helposti koko päivän.

Olin varma, että soudan jotenkin väärin joten googlasin oikeaa tekniikkaa ja katsoin opastusvideoita, kiinnitin erityistä huomiota asentoon ja siihen mitä lihaksia kuuluu aktivoida. Silti tuntuu täysin turhalta. Ja en ole edes mitenkään erityisen hyvässä kunnossa, juoksumatolla tai crosstrainerilla saan hien pintaan ja sykkeet ylös todella nopeasti ja jälkikäteen kehossa tuntuu, että jotain on tehty.

Vierailija
11/19 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen perusteella voin sanoa, että kuntopyörä ei ole ollenkaan tehokas. Pölyttyy nurkassa tai varastossa kaikilla niillä, joiden kotona olen sellaisen nähnyt. Polkupyörä sen sijaan on ensiluokkainen kuntolaite, itse sain sillä itseni hyvään kuntoon keski-iässä.

Vierailija
12/19 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen perusteella voin sanoa, että kuntopyörä ei ole ollenkaan tehokas. Pölyttyy nurkassa tai varastossa kaikilla niillä, joiden kotona olen sellaisen nähnyt. Polkupyörä sen sijaan on ensiluokkainen kuntolaite, itse sain sillä itseni hyvään kuntoon keski-iässä.

Vau, että ei ole tehokas kun ei sitä käytä. No shit Sherlock. Oman kokemukseni mukaan se on hyvinkin tehokas kun sitä käyttää, itsellä toimii hyvin. Nopeasti pystyy huomaamaan kuinka kunto paranee kun jaksaa polkea aina enemmän ja kevyemmin. Kannattaa suunnitella itselleen ohjelma, jota noudattaa ja aloittaa tietysti kevyemmin. Aloitin vuoden alusta kesäkuntoon-projektin (kesästä asti pitänyt taukoa kuntoilusta) ja ensin pyöräilin vain 10 minuuttia kerrallaan ja kun se meni helposti, lisäsin aikaa. Perusharjoitukseni on puoli tuntia. Myös hiit-treenin voi tehdä helposti kuntopyörällä - se on todella tehokasta. Suosittelen todellakin kuntopyörää!

Vierailija
13/19 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuntoutin aikoinaan katkennutta koipeani polkealla kuntopyörällä. Mutta kyllä se sitten jäi seisomaan tyhjän panttina ja annettiin jollekin.

Vierailija
14/19 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat oikein hyviä, jos vaan tekee riittävällä rasituksella ja tarpeeksi usein.  Olen aktiivisesti treenaava ja molemmilla saa tosi tehokkaan treenin tehtyä.  Soutulaitteella saa selkä ja vetävät lihakset kunnolla kyytiä ja kuntopyörällä kovalla vastuksella saa jopa auttavasti jalkalihaksia treenattua. Lisäksi niillä on myös aerobinen vaikutus yli 30min treeninä tehtynä.

Lisäksi vaan kaipaa vaikkapa punnerruksia ja vatsoja, että saa myös työntävät lihasryhmät ja etuvartalon käytyä vastapainoisesti läpi.

Vierailija
15/19 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kesällä ajoin soutuveneellä 10km kerralla, eikä tuntunut missään, vähän ehkä persuksiin kun ei ollut pehmustetta.  Vielä jäi akkuun virtaakin.

Akkukäyttöiset airot vai? Etkö ole jo hakenut patenttia?

Vierailija
16/19 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut pari kertaa, mutta ei tunnu missään. Jopa suurimmalla vastuksella tuntuu että sitä veivaisi helposti koko päivän.

Olin varma, että soudan jotenkin väärin joten googlasin oikeaa tekniikkaa ja katsoin opastusvideoita, kiinnitin erityistä huomiota asentoon ja siihen mitä lihaksia kuuluu aktivoida. Silti tuntuu täysin turhalta. Ja en ole edes mitenkään erityisen hyvässä kunnossa, juoksumatolla tai crosstrainerilla saan hien pintaan ja sykkeet ylös todella nopeasti ja jälkikäteen kehossa tuntuu, että jotain on tehty.

No koitapa concept II soutulaitteella pitää semmosta alle 6 minuutin vauhtia kahdella kilometrillä. Ihme jos ei ala tuntua. Jos on helppoa, ilmoittaudu soutumaajoukkueeseen.

Vierailija
17/19 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koitapa concept II soutulaitteella pitää semmosta alle 6 minuutin vauhtia kahdella kilometrillä. Ihme jos ei ala tuntua. Jos on helppoa, ilmoittaudu soutumaajoukkueeseen.

Täysi vastus pitää tietty olla.

Vierailija
18/19 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään soutulaitteesta, koko kropalle kyytiä. Kuntopyörässä ylävartalo jää vähemmälle liikkumiselle. Salilla huvittaa nää fillarin polkijat, jotka tuijottaa pää kenossa ja hartiat korvissa puhelinta. Tosi tehokasta, emännän kyhmyn kasvattamiseen. 

Vierailija
19/19 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksumatto on suosikkini. Stepperi ja porraskone ovat tehokkaita mutta polveni eivät pidä niistä. Kuntopyörä ja varsinkin soutulaite ovat melko tehottomia. 

Kotiin ei kannata ostaa mitään kuntoiluvälineitä jollei asu ihan erämaassa. Salilla on paremmat vehkeet.