Missä vaiheessa treffailua voi paljastaa naiselle olevansa kokematon?
Jokainen on kyllä tähän mennessä osannut päätellä. Mutta entä, jos nainen ei omaakaan noin mainioita intuitiokykyjä? Lähetänkö kolmansien treffien jälkeen kirjeen vai milloin ja mitä?
Kommentit (162)
Ootko nuori? Jos oot niin ei siinä hävettävää oo. Vanhempana ehkä melko outoa. Älä paljasta?
Mä sanoisin, että 25 kokematon on sen verran outo, että ei sen jälkeen kannata sanoa. Miten sen ees voi huomata? Valehtelee ja sanoo, että viime kerrasta on aikaa. Jos jännittää niin pokaat lähibaarista jonkun ja reenaat sen kanssa. Ei seksi oo vaikeaa - kaikkien pitäisi osata. Onko muka ihmisiä, jotka ei osaa esim. lukea?
Mulle miehen kokemattomuus ei olis mikään kynnyskysymys jos mies muuten miellyttää eikä ole sillä tavalla sosiaalisessa kanssakäymisessä estoinen että yhdessä oleminen on esim. miehen liian hiljaisuuden takia turhauttavaa. Ap ei vaikuta kommenttiensa perusteella sellaiselta hiirimieheltä kuitenkaan (pahoittelen ikävää ilmausta mutta näitäkin on nähty ja yritetty mutta jos mies ei tuo jutteluun oikein mitään niin ei se homma toimi mitenkään, ikävä kyllä). Normaali ujous ja hiljaisuuskin on jollain tapaa eri asia kuin tuo hiirimäisyys vaikka en pysty sanomaan mikä on se erottava tekijä.
Ehkä mun toivomus siitä missä vaiheessa asia tuodaan esiin, ois että suunnilleen siinä vaiheessa kun fyysinen läheisyys alkaa olla ajankohtaista. Voi sen kertoa jo ensi tapaamisella tai sit myöhemmin. Heti kertomalla toki pääsee myös heti eroon niistä joille se on ongelma. Kaikenkaikkiaan luulen että varsinkin meissä ujommissa ja rauhallisemmissa naisissa kyllä löytyy ihan hyvin niitä joille tuo ei ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsensä toteuttava ennuste.
Sitä tämä ketju oli minulle. Kaksi Tinder-matchia sain tumpeloitua, kun tämä ketju ja avaamani ajatukset kolkuttivat takaraivossa. En kyennyt edes esittämään itsevarmaa seuramiestä, olin verbaalisesti kuin kirjoituskoneen ääressä istuva simpanssi ja lopulta emme näiden kahden mukavan ja viehättävän naisihmisen kanssa päässeet kuin yhteisymmärrykseen siitä, että etsimme seuraa muista ihmisistä.
Voi kakkakikkare taas. Miten saa pään tyhjäksi liioista ajatuksista ja ruostuneista tunnelukoista?
Ehkä tämän kesän juoksen, pyöräilen ja kasvatan yrttejä. Nuo asiat osaan edes jotenkin ja niissä mulla on kokemuksen tuomaa itseluottamusta.
ap
Vau! Yrttejä kasvattavat miehet ovat ihan oikeasti seksikkäitä. Olisin otettu jos minulle annettaisiin joskus vaikka yrttiruukku kukkien yms sijasta. Rakastan sitruunamelissaa.
Vannoutuneena teen ystävä vaihdan useana kesäaamuna vihreän teen sitruunamelissajuomaan. Kourallinen yrttiä pilkotaan saksilla ja murskataan morttelissa. Lisätään ripaus hunajaa ja sokeria jos haluaa. Tämä haudutetaan viitisen minuuttia noin 90-asteissa vedessä ja nautitaan kiireettömästi aamuauringon säteiden valossa.
ap
Voi ap! Sä kuulostat musta ihanalta tyypiltä.
Yrtit ja kaikki. Veikkaan että olet korkeakoulutettu. Ainakin verbaalisesti lahjakas.Tiiäks mitä?!
Hakkaat heittämällä itseään täynnä olevat kukkoilijat, jotka luulevat tietävänsä naisista kaiken.
En tietenkään tunne sua. Mutta olen satavarma siitä, että sä löydät itsellesi mukavan naisen. Etsitköhän sä toistaiseksi vääristä paikoista?
En käsitä miksi seksuaalinen puhtaus olisi este.Olen hirveän huono ottamaan vastaan kehuja siksi tämmöinen viesti saa aikaan outoja tunteita. Mukavaa silti kuulla, että teksteistäni saa positiivisen kuvan.
Mun etsiminen on vähän satunnaista. Joskus käyn enemmän ulkona, liikun tilaisuuksissa, joissa voi tavata ihmisiä ja käytän deittipalstoja. Joskus taas hautaudun omaan yksinäisyyden surkeuteeni ja en edes ajattele tilannettani. Mielialat tämän asian suhteen vaihtelevat murskaavan häpeän ja yltiöpositiivisen pilvissäliihottelun välillä.
ap
Tässä keskustelussa joku nainen (toimittaja) kalastelee ip-lehtikirjoitusta. Kirjoitustyyli kavaltaa. Oleellisiin kysymyksiin ei ole saatu vastausta ja viestit epämääräistä höttösiirappia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tämä ketju oli minulle. Kaksi Tinder-matchia sain tumpeloitua, kun tämä ketju ja avaamani ajatukset kolkuttivat takaraivossa. En kyennyt edes esittämään itsevarmaa seuramiestä, olin verbaalisesti kuin kirjoituskoneen ääressä istuva simpanssi ja lopulta emme näiden kahden mukavan ja viehättävän naisihmisen kanssa päässeet kuin yhteisymmärrykseen siitä, että etsimme seuraa muista ihmisistä.
Voi kakkakikkare taas. Miten saa pään tyhjäksi liioista ajatuksista ja ruostuneista tunnelukoista?
Ehkä tämän kesän juoksen, pyöräilen ja kasvatan yrttejä. Nuo asiat osaan edes jotenkin ja niissä mulla on kokemuksen tuomaa itseluottamusta.
ap
Vau! Yrttejä kasvattavat miehet ovat ihan oikeasti seksikkäitä. Olisin otettu jos minulle annettaisiin joskus vaikka yrttiruukku kukkien yms sijasta. Rakastan sitruunamelissaa.
Vannoutuneena teen ystävä vaihdan useana kesäaamuna vihreän teen sitruunamelissajuomaan. Kourallinen yrttiä pilkotaan saksilla ja murskataan morttelissa. Lisätään ripaus hunajaa ja sokeria jos haluaa. Tämä haudutetaan viitisen minuuttia noin 90-asteissa vedessä ja nautitaan kiireettömästi aamuauringon säteiden valossa.
ap
Yrtit ja kaikki. Veikkaan että olet korkeakoulutettu. Ainakin verbaalisesti lahjakas.Tiiäks mitä?!
Hakkaat heittämällä itseään täynnä olevat kukkoilijat, jotka luulevat tietävänsä naisista kaiken.
En tietenkään tunne sua. Mutta olen satavarma siitä, että sä löydät itsellesi mukavan naisen. Etsitköhän sä toistaiseksi vääristä paikoista?
En käsitä miksi seksuaalinen puhtaus olisi este.Olen hirveän huono ottamaan vastaan kehuja siksi tämmöinen viesti saa aikaan outoja tunteita. Mukavaa silti kuulla, että teksteistäni saa positiivisen kuvan.
Mun etsiminen on vähän satunnaista. Joskus käyn enemmän ulkona, liikun tilaisuuksissa, joissa voi tavata ihmisiä ja käytän deittipalstoja. Joskus taas hautaudun omaan yksinäisyyden surkeuteeni ja en edes ajattele tilannettani. Mielialat tämän asian suhteen vaihtelevat murskaavan häpeän ja yltiöpositiivisen pilvissäliihottelun välillä.
ap
Tässä keskustelussa joku nainen (toimittaja) kalastelee ip-lehtikirjoitusta. Kirjoitustyyli kavaltaa. Oleellisiin kysymyksiin ei ole saatu vastausta ja viestit epämääräistä höttösiirappia.
Puhutko nyt minusta?
Jos minusta niin voin vakuuttaa etten ole toimittaja ja tilanteeni on 100% totta. Varmasti monelle on vaikea uskoa, että voi olla kokemattomia aikuisia ihmisiä, jotka eivät ehkä sitten vastaakaan heidän mielikuviaan ko. henkilöistä. Tarinani on silti valitettavasti tosi. Ikää yli 35 ja elämässä en ole päässyt suutelua pidemmälle. En ole myöskään seurustellut tai ollut edes lähellä parisuhdetta. Ei tämä kivaa ole, mutta turha sitä kieltääkään, kun se totuus on.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mulle miehen kokemattomuus ei olis mikään kynnyskysymys jos mies muuten miellyttää eikä ole sillä tavalla sosiaalisessa kanssakäymisessä estoinen että yhdessä oleminen on esim. miehen liian hiljaisuuden takia turhauttavaa. Ap ei vaikuta kommenttiensa perusteella sellaiselta hiirimieheltä kuitenkaan (pahoittelen ikävää ilmausta mutta näitäkin on nähty ja yritetty mutta jos mies ei tuo jutteluun oikein mitään niin ei se homma toimi mitenkään, ikävä kyllä). Normaali ujous ja hiljaisuuskin on jollain tapaa eri asia kuin tuo hiirimäisyys vaikka en pysty sanomaan mikä on se erottava tekijä.
Ehkä mun toivomus siitä missä vaiheessa asia tuodaan esiin, ois että suunnilleen siinä vaiheessa kun fyysinen läheisyys alkaa olla ajankohtaista. Voi sen kertoa jo ensi tapaamisella tai sit myöhemmin. Heti kertomalla toki pääsee myös heti eroon niistä joille se on ongelma. Kaikenkaikkiaan luulen että varsinkin meissä ujommissa ja rauhallisemmissa naisissa kyllä löytyy ihan hyvin niitä joille tuo ei ole ongelma.
Hiirimies olisi kyllä melko hyvä supersankarinimi.
Mä olen melko sosiaalinen, usein puheliaskin olettaen, että puhutaan asioista joissa olen hyvä, joista olen kiinnostunut tai joista mulla on kokemusta. Tuo esiin scifi-kirjallisuus, jalkapallon arvokisat tai parhaat paistinpannut ruoanlaittoon niin keskustelen kanssasi vaikka läpi yön. Sitten kun mennään kohti seksuaalisempia juttuja esteeksi nousee aina oma epävarmuus, pelko toisen reaktiosta ja itsevarmuuden puute. Siksi luottamus toista kohtaan täytyy olla kivikova ja tämä estää kasuaalit tapaamiset melko kattavasti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
ap
Mitä lehtikirjoitusta? Miten? Onko nyt ollut joku juttu jossain lehdessä vai?
Vierailija kirjoitti:
Tuo läheisyyden ja kosketuksen suuri merkitys sinulle on hyvä asia. Unohda se panemisen ajattelu ja keskity siihen hellimiseen, loppu sujuu kyllä luonnostaan kun tuntee olonsa hyväksytyksi ja osaa olla lähekkäin. Itse en saanut seksistä mitään irti kunnes tapasin mieheni joka pelkällä katseellaan sai sellaisen turvallisen hyvänolon tunteen aikaan. Ensimmäinen kerta hänen kanssaan sai ymmärtämään mitä on rakasteleminen, eikä siihen vaadita mitään akrobatiaa tai koko kamasutran läpikäymistä.
Mahtava kommentti ja niin totta. Eiköhän suurin osa naisista (ja miehistäkin) toivo juuri samaa. Hellyyttä, läheisyyttä, luottavaista oloa, ei mitään teknistä taituruutta.
Seksi on kuitenkin jokaisen ihmisen kanssa vähän erilaista ja uudenlaista, ja yhdessä kokeilemallahan se lähtökohtaisesti tapahtuu muutenkin. Ja jokaisen uuden ihmisen kanssa se jännittää ainakin vähän. Itselläni oli vuosien tauko seksissä eron jälkeen, ja etukäteen hermostutti aloittaa se uudelleen eri ihmisen kanssa.
Siinä kohtaa kun nyrkki on kyynärpäätä myöden perseessä.
Ap. Olisit ainakin minun unelmani. En ymmärrä mitä vielä mietiskelet. Ja kokenut tai ei, sillä ei ole niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Mä sanoisin, että 25 kokematon on sen verran outo, että ei sen jälkeen kannata sanoa. Miten sen ees voi huomata? Valehtelee ja sanoo, että viime kerrasta on aikaa. Jos jännittää niin pokaat lähibaarista jonkun ja reenaat sen kanssa. Ei seksi oo vaikeaa - kaikkien pitäisi osata. Onko muka ihmisiä, jotka ei osaa esim. lukea?
Minusta on outoa ajatella näin. Minulla on monta sinkkuystävää, akateemisia, viehättäviäkin. Mutta kyllä muutamat heistä on täysin kokemattomia. Enemmänkin olisi outoa jos he olisivat keränneet jotain kokemuksia sen takia, koska pelkäisivät muuten olevansa outoja.
En todellakaan säikähtäisi 40 kymppistäkään neitsyttä. Karttelisin enemmänkin sellaista, joka on puolihuolimattomasti hypännyt sänkyyn jonkun kanssa.
Älä ap tyydy keneenkään, jonka mielestä olisit outo. On varmasti monta, jolle olisi unelma!
Vierailija kirjoitti:
Ap. Olisit ainakin minun unelmani. En ymmärrä mitä vielä mietiskelet. Ja kokenut tai ei, sillä ei ole niin väliä.
Vau. Kiva aina kuulla jotain positiivista. Ehkä pitäisi siis mietiskellä vähemmän ja mennä sinne minne tunne vie. Pitää vain löytää se oikea ihminen, jonka kanssa tunteilla yhdessä. Kuulostaa helpolta, mutta on ehkä jotain muuta. Jos voisi sulkea sen liikaa analysoivan ja jännittävän osan aivoista niin tekisin sen heti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
ap
Mitä lehtikirjoitusta? Miten? Onko nyt ollut joku juttu jossain lehdessä vai?
Siis tää on sama kuin oli se joku Antti, vai mikä se oli? Keksitty juttu, jossa syyllistettiin toista sukupuolta ja yritettiin saada klikkauksia. Esitettiin Antti normaalina miehenä muka, jota on maailma syrjinyt. Tässä sama juttu.
Mä en ymmärrä, miten se haittaisi jotakuta että on kokematon. Mä en näkisi siinä mitään estettä. Mun miesystävä taisi olla sellainen. Ei sanonut mitään, mutta arvasin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miten se haittaisi jotakuta että on kokematon. Mä en näkisi siinä mitään estettä. Mun miesystävä taisi olla sellainen. Ei sanonut mitään, mutta arvasin.
Jos on liikaa ikää se on merkki siitä ettei kukaan ole halunnut. Se voi olla myös merkki päänsisäisistä ongelmista, jos ei kykene siihen mihin 99% ihmisistä pystyy ja haluaa. Se myös aiheuttaa kysymyksiä mikä on kokemattomuuden taustalla ja syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on liikaa ikää se on merkki siitä ettei kukaan ole halunnut. Se voi olla myös merkki päänsisäisistä ongelmista, jos ei kykene siihen mihin 99% ihmisistä pystyy ja haluaa. Se myös aiheuttaa kysymyksiä mikä on kokemattomuuden taustalla ja syy.
Tuntuu käsittämättömältä, että maailmassa on ihmisiä, jotka määrittelevät normaaliuden oman kokemuksensa mukaan. Jos minä olen, niin muutkin jne. Elämä on sattumia ja ap:lle on nyt vain käynyt näin, että ei ole tullut vastaan tilannetta, joka olisi sen poikuuden vienyt. Ei hänessä välttämättä ole mitään vikaa.
Itse olen 44-vuotias, enkä vieläkään ole päässyt niinkin itsestään selvän ja jokaiselle normaalin kokemuksen osaksi eli saanut vakituista työpaikkaa. Olen täysin terve niin päästäni kuin fysiikaltani, en ole ruma, päihdeongelmainen tai omituinen, olen sopivan sosiaalinen, elän tavallista perhe-elämää, olen akateemisesti koulutettu ja kouluttaudun edelleen, mulla on ystäviä ja harrastuksia jne. Mutta ei työpaikkaa. Pelkkiä keikkoja ja pätkiä, ei vakituista hommaa.
Pisin työsopimukseni on 6 kk. MItään ongelmaa työn laadussa tai työkaverina olemisessa ei ole, minusta on kaikki työnantajat ja -kaverit sekä asiakkaat tykänneet ja palaute on ollut hyvää. Silti tämä CV kai on jo sellainen, että kun haen paikkaa, aletaan epäillä. Tässä iässä kun pitäisi olla jo vähintään päällikkötason ihmisiä ja työkokemusta 20 vuotta...?
Jos haluaa saada, ei saa kertoa. Vanha kokematon on noloa ja jopa pelottavaa. En haluaisi tietää.
Hahaa, hyvä trolli tää ketju. Tuolla puhuttiin toimittajasta. Oon samaa mieltä. Valetta koko juttu. Mies ei kirjoita tämmöisiä juttuja.
Ehkä surkeus oli väärä sana. Melankolia, kaihoisa, ulkopuolinen. Nuo ehkä kuvaavat paremmin mielenmaisemiani kuin kääpiö jättiläisten valtakunnassa. Pariskunnat, suutelevat, käsi kädessä, hymyt - kaikki muistutuksia omasta poikkeavuudesta. Elämä on toki paljon muitakin juttuja, mutta itsekkäästi toivoisin itsellekin edes osaa tuosta onnesta.
ap