Martinan upea kotipostaus; mutta missä on kirjahylly tai ylipäätään kirjat...?!?
Tulee mieleen Karalahtien koti, ei mitään jälkeä kirjoista?
Kommentit (79)
Oho ompa hieno koti, paitsi että näyttää ettei siellä oikeesti asuta kaikki oli viimeisen päälle. Ei missään unohtunut kahvimukin tai vaatetta tai lapsen lelua tai yli päätään mitään. Elämisen jäljet kuuluu kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Martina laittaa kirjat paperinkeräykseen, kun on saanut ne väritettyä.
Päivän parhaat naurut! Kiitos.
Onko portaikon liljoilla vettä, vai aseteltu kuvaan kuivaan ruukkuun?
Tunnen kymmeniä ökyasunnoissa Etelä-Helsingissä ja Etelä-Espoossa asuvia. Kaikki he viettävät hämmästyttävän vähän aikaa hulppeissa kodeissaan. Monilla tietysti useampi koti siellä ja täällä. Ehkä tässäkin tapauksessa kirjahylly kirjoineen sijaitsee Hangossa?
Eiköhän noista kuvista ole siivottu elämisenjäljet pois kuvausta varten? Vai mitä te mammat toivotte sinne kotiin sitä kodikkuutta tuomaan? Mummon kutomat räsymatot lattialle? Vaarin sodassa tekemä tuohikontti roikkumaan seinälle? Sallikaa mun nauraa!
Ehkä jossain tulevassa postauksessa on Hangon kodin kuvat ja niistä löytyykin kirjahylly kirjoineen?
Rakastan kukkia kirjoitti:
Onko portaikon liljoilla vettä, vai aseteltu kuvaan kuivaan ruukkuun?
Taitavat olla muovikukkia.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän noista kuvista ole siivottu elämisenjäljet pois kuvausta varten? Vai mitä te mammat toivotte sinne kotiin sitä kodikkuutta tuomaan? Mummon kutomat räsymatot lattialle? Vaarin sodassa tekemä tuohikontti roikkumaan seinälle? Sallikaa mun nauraa!
No ei. Mammojen mielestä blogiin pitäisi laittaa kuvia, joissa on likaisia sukkia lattialla, käytettyjä astioita pitkin kämppää, legot tasaisena mattona lattialla ja ruokapöydällä lehtipino, tyhjiä leipäpusseja ja margariinirasioita, kaatunut maito ja käytetty vaippa. Sitten on sitä elämän makua ja todellisuutta. Eihän siitä nyt mitään tule että blogipostausta varten oikein siivotaan! Se on salailua ja antaa epäluotettavan kuvan bloggaajasta. Hyihyi.
Vierailija kirjoitti:
Marttiko siellä itse veteli herneet nenukkaan? Kirjoista viis, mutta tottapuhuen on kyllä hyvin galsa, kylmä, persoonaton ja kulmikas "koti". Hotelli tai jokin julkinen tila pikemminkin tulee mieleen. Pienen tyttären aikuismainen persoonaton ja kylmä huone lähinnä surettaa. Rahaa on palanut, sen uskon, ja luksusta on, mutta kovin on kolkkoa ja sielutonta. Buddhataulu näyttää halvalta töherrykseltä ja onko portaikon kukat tosiaan muovia, koska maljakossa ei ole vettä?
Kauhean paljon ei kannata ladata odotuksia sen puolesta, että Hangosta löytyisi kirjahylly.
Vierailija kirjoitti:
Kirjojen lukeminen on oikeasti keskeinen osa ihmisen sivistystä. Ei voi olla aidosti sivistynyt, jos ei ole eläessään lukenut yhtään kaunokirjallisuutta. Tätä pidetään pahimmanlaatuisena elitisminä tietysti mutta monessa muussa maassa tämä on fakta, joka opetetaan jo lapsille itsestäänselvyytenä!
Minä olen lukenut kirjoja nuorempana ja vähän aikuisempanakin, mutta nyt on arki ollut niin hektistä etten ole lehtiä kummempaa oikein ehtinyt. Uutisia yritän seurata.
Olen ajatellut, että luen sitten kun arkeni rauhoittuu eli lapset on muutaman vuoden vanhempia.
Tämä sillä kun arkeni on sairauksien vuoksi haastavaa ja lapsenikin tarvitsee vielä minun apuani omassa hoidossaan.
Olen vielä alle 40v. , joten ehdin lukemaan vielä monen monta kirjaa.
Eli ehkei Martinankaan tämän hetkiseen elämään mahdu kirjat nyt, mutta voi mahtua myöhemmin.
Toisekseen digikirjojakin voi lukea.
Kun muutimme ulkomaille joksikin aikaa niin silloisista kirjoista oli pakko luopua. Ei pidä olla materiassa ihan niin kiinni, että on pakko raahata kirjoja mukanaan minne vaan meneekin. Kun ne on kerran luettu niin sekin riittää monelle.
Kirjastokin kunniaan.
Asuu noin hienossa ja valtavankokoisessa kodissa Helsingin parhaalla alueella ja silti maksattaa ulosottonsa äidillään. Jotain en nyt ymmärrä.
Ei Karalahdillakaan ollut kirjahyllyä, mutta Playstation oli. Toisaalta Jerestä on juuri tehty oma kirja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjoja pitäisi omistaa fyysisinä esineinä? Mitä se todistaa? Olen ammattini puolesta tekemisissä kaunokirjallisuuden kanssa, mutta minulla ei ole kotona kirjahyllyä. Harva kirja tulee luettua useaan kertaan, ja kirjat vain pölyttyvät hyllyssä ja vievät turhaa tilaa. Sisustusmakuni on muutenkin minimalistinen ja asuntoni pieni. En koe tarvetta todistella lukeneisuuttani esittelemällä kirjakokoelmaa vieraille. Keskustelussa kirjasivistys kyllä tulee esille, jos on tullakseen. Lainaan kirjat kirjastosta tai ostan e-kirjoja tabletille.
Kirjojen keräily voi olla aika monelle myös harrastus ihan niinkuin vaikka kutominen tai posliinimaalaus. Mä itse tykkään kun mulla on paljon kirjoja. Kaikkia ei ole saatavilla kirjastosta, ainakaan nopeaan tahtiin, saati e-kirjana. Mulla on kaksi kirjahyllyä täynnä kirjoja, ja jos laittaisin ne nyt pois, en kyllä millään keksi, mitä laittaisin tilalle? Aika kolkkoa ja tyhjää olisi. Mulla on kylläkin tilava asunto.
Vierailija kirjoitti:
Esim. prinsessa Victoria on kertonut ettei ole eläessään lukenut vapaaehtoisesti yhtäkään kirjaa. Kaikki ei vaan nauti siitä.
Jos on lukihäriö, ei tietenkään nauti lukemisesta. Silloin voi nauttia edim äänikirjoista.
Itselläni on kirjat tallella ihan siitäkin syystä, että niitä voi sitten joskus laittaa eteenpäin vaikkapa jälkipolville.
miksi ihmeessä kotona pitäsi säilyttää kerralla niin paljon kirjoja, että ne tarvitsisivat oman hyllyn?
NO missä hevoset ja vankkurit ? no ei missään,nyt ajetaan autoilla.
Samoin kirjat on vuosia sitten jo menneet digitaalisiksi.
Kirjat ovat tehty nimenomaisesti luettaviksi aina uudelleen. Miksi kerätä kirjoja kirjahyllyyn, jos niitä ei aio lukea kuin kerran? Vaikuttaakseen lukeneelta? Vaikuttaakseen sivistyneeltä?