Yritykseni työllistää yhdeksän ihmistä, joista kuusi on vakkareita. Tein tänään päätöksen että KAIKKI lähtee viimeistään syksyllä
Halukkaat, kuitenkin enintään ehkä viisi, pääsee takaisin vuokrafirman kautta ja sen jälkeen kaikki uudet on vuokralla. Nykyiset on ollut yhtiössä vähintään kolme vuotta ja niillä alkaa olla päähänpinttymä että nykyinen työpaikka on heille perusoikeus. Vuokratyöntekijöillä pääsen itse päättämään kenet vaihdan uuten ja milloin. Tekee hyvää tuulettaa ja saada uutta verta aina välillä.
Kommentit (79)
Sulla voi olla paksusuolen kasvain.
Kerro nyt myös yrityksesi nimi, kun olet niin voimissasi.
Vai jänistätkö kertoa? Nynny pelkuri.
Onnea yritykselle. Menestystä on turha toivotella.
Mitenkäs ajattelit asian järjestää, niin ette joudu haastetuksi laittomista potkuista?
Lontoo on nopea ja aina mielenkiintoinen. Näun kesäkaudella lennot tietty kalliimpia.
Sä oot varmaan harkinnut pitkään ja huolella, että toi on varmasti se kaikkein paras menettelytapa. Ja konsultoinut sekä työpsykologia, markkinointiasiamiestä, onnovaatiotutkijaa että lakimiestä?
Mä pesen ihan ohjeen mukaan koneessa 40C, mutta aina nukkaa. En käytä kuivausrumpua.
Kunhan muistat kunnollisen nesteytyksen, ei ole haittaa lyhyaikaisessa käytössä. Pitkään ei ole järkeä jatkaa. Ei kukaan hyödy siitä.
Nyt et taida ymmärtää yrittäjyydestä mitään, kyllä tämä tästä vielä paremmaksi muuttuu. Mutta tämä on niin tätä päivää, kaikille nollasopimus, köyhät kyykkyyn, ammattiliitot alas. Yes, me yrittäjät näytämme vielä, saatte köyhät nähdä! Tulijoita löytyy, vaikka Ukrainasta. Pitäkää ammaliiton kätyrit kiinni tesseistä, me näytämme vielä!
Kaverin työmaalla tehtiin juuri noin ja omistaja kuvittelee että entiset jatkaa huonommilla ehdoilla ym.
Kaverillakin on jo uusi työpaikka, ei kerro asiasta ennen kuin irtisanomisaika loppuu, sen tilalle ei sitten voi ottaa ketään 9kk sisällä.
Siinähän sitten käytät aikasi jatkuvaan perehdyttämisen. Onnea sille.
Työvoiman kova vaihtuvuus on aina hyvä juttu!
Vierailija kirjoitti:
Kaverin työmaalla tehtiin juuri noin ja omistaja kuvittelee että entiset jatkaa huonommilla ehdoilla ym.
Kaverillakin on jo uusi työpaikka, ei kerro asiasta ennen kuin irtisanomisaika loppuu, sen tilalle ei sitten voi ottaa ketään 9kk sisällä.
Tottakai voi, he kun se kaveri ja kaikki samasta tai samanlaisesta työstä irtisanotut ovat ensin kieltäytyneet hommasta.
Samaan päätynyt!
Ei sairaslomia, ei valitusta työvuoroista, ei kitinää siitä että joutuu helatorstain jälkeen töihin perjantaina (moni oli saikulla aina nämä päivät)
Jos ei tee työtään kunnolla ei tarvi enää toista kertaa tulla, eli pääsee nopeasti eroon.
Olen tyytyväinen.
Minä olin kaukaa viisaampi.
Kaikki meidän firman kenttätyöntekijät ovat ennakkoveroukkoja.
Yhtään duunaria en omille listoille ota.
Kun ukot tekee omalla toiminimellä hommia, motivaatio on pikkasen eri kuin vakkareilla jotka jää kotiin heti kun hikka iskee.
Kuinka ajattelit perustella potkut? Jos ei ole laillista perustetta, niin todennäköisesti käräjillä tavataan ja joudut korvaamaan potkituille menetetyt ansiot.
Kuka muuten jatkossa perehdyttää vaihtuvan työporukan? Sinä vai? Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä.
Eipä toimi noin. Kivat voimafantasiat kuitenkin