Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koivuallergikko: kuinka pahat oireet sinulla on nyt? (asteikkolla 1-10)

Vierailija
09.05.2018 |

Tämä kun on pahin koivun siitepölykausi vuosiin.

Omat oireet ovat täysi kymppi ja varmaan sen ylikin, aivan kauheaa kärsimystä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, en tiennytkään että ihmisillä on jo oireet huipussaan. Kyllä nyt tosiaan tämän perusteella alan parantumaan koivuallergiastani, jee. Mistähän tämä johtuu?

6

Mulla parani iän myötä. Lääkärin mukaan johtuu siitä että immuniteetti huononee, joten elimistö ei enää jaksa reagoida kovin ärhäkästi allergeeneihin. Valitettavasti se immuniteetti on huono sitten oikeitä pöpöjäkin vastaan. 

Tähän perustuu muuten myös se, mitä jotkut on kokeneet, että viina ja tupakka hoitaa allergiaoireita. Joo niin tekee, jos niitä käyttää jatkuvasti niin että vastustuskyky on koko ajan alhaalla.

Vierailija
22/33 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, en tiennytkään että ihmisillä on jo oireet huipussaan. Kyllä nyt tosiaan tämän perusteella alan parantumaan koivuallergiastani, jee. Mistähän tämä johtuu?

6

Mulla parani iän myötä. Lääkärin mukaan johtuu siitä että immuniteetti huononee, joten elimistö ei enää jaksa reagoida kovin ärhäkästi allergeeneihin. Valitettavasti se immuniteetti on huono sitten oikeitä pöpöjäkin vastaan. 

Tähän perustuu muuten myös se, mitä jotkut on kokeneet, että viina ja tupakka hoitaa allergiaoireita. Joo niin tekee, jos niitä käyttää jatkuvasti niin että vastustuskyky on koko ajan alhaalla.

Ok. Ikää on 40v joten kai se osatekijä. En kyllä muutenkaan sairastele, esim influenssaa en ole saanut koskaan ja kausiflunssakin on edellisen kerran ollut ehkä 5v sitten. Vaikuttaakohan hormonitoiminta asiaan, mene ja tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään oireita,vaikka olin todella allerginen koivulle 20-60 vuotiaana.Siis super flunssainen olo toukokuusta kesäkuun 5 päivään about.

Nyt ei ole kahdeksaan vuoteen ollut mitään oireita,vastustuskyky hyvä , koska sinä aikana ilen sairastanut vain kaksi flunssaa.

Valkosipulikynnen murskaan lähes päivittäin leivälle- ennen en käyttänyt sitä,nyt ympäri vuoden.

Vierailija
24/33 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin seiska. Keski-Suomi. Lääkitys päällä jo viikkoja, aloitan aina hyvissä ajoin. Nenä vuotaa kirkasta räkää ja silmät turvoksissa. Jos unohdan lääkkeen, niin alkaa aivastelut ja silmien vuotelut. Tänään taidan nostaa lääkityksen 1x2, yhden olen ottanut tähän asti. Mulla on lekurin lupa ottaa jopa kolme päivässä, kun normaalisti tuon lääkkeen annos on vain 1x1. Allergialääkkeitä syön huhtikuulta syyskuulle.

Vierailija
25/33 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ja etelä-pohjanmaa.

Vierailija
26/33 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 2, en ole nyt syönyt allergialääkkeitä katupölyistä selvittyäni. Asun ihan lähellä merta ja viime päivät ollut sisällä kipeiden lasten kanssa. Perunaa en tosin voi syödä ristikkäisallergian takia, menee kädet pahalle rakkulaihottumalle.

Vierailija
27/33 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täys nolla, paikkakunta Pirkanmaa. Kauhuissani odotan mitä edessä on...

Vierailija
28/33 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On opittu, että jo ennen siitepölykautta laitetaan antihistamiinit päivittäisen käyttöön. Muistakaa tämä.

Pirkanmaalla olen ja oireet nyt 3/10. Tämän kestää. Saa nähdä, tuleeko pahemmaksi, kun astmakin puhjennut viime vuonna.

Tsemppiä kaikille allergikoille ja suihkuun vaan ja lääkkeitä ottamaan.

Vierailija
29/33 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

8. Lääkearsenaalina nenäsuihke, silmätipat, tabletit ja astmalääke. Noilla pysyy oireet sen verran kurissa, ettei tarvitse linnoittautua kotiin. Silti ulkona ollessa vetää ahtaalle ja silmät kutisee. Illalla ei ole niin paha.

Lähden kohta koiran kanssa lenkille. Ei varmaan pitkälle uskalla ilman astmalääkettä mukana kävellä.

Vierailija
30/33 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä olen ja maanantaina slkoi jäkyttävä vointi. Olin ottabut jo antihistamiinia tupla-annoksen ja käytin nenäsumutteita, ikkunoissa oli siiteoölysuojat, erikseen ulko- ja sisävaatteet ja hiukset peitettynä ulkona ja kotiin tultua suihkuun.

Ei auttanut mikään. Oli ku7n olisi kuumettä 38 astetta ja kovat oireet. Menin eilen lääköriin ja sain kortisonireseptin. Se on aika ennen parantanut heti ja tehnyt ihan oireettomsksikin. Nyt ei. Ihan kuin sekään ei des vaikuttaisi mitään. Ihan jörkyttävä allergiakevät, eikä ole sadetta luvassa ollenkaan.

Vierailija
31/33 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen herätessä oli ihan kamala olo. Silmät punaset kuin olisi tulehdus, nenä aivan tukossa ja henkeä ahdisti. Helpotti kuitenkin päivällä. Tänään ollut lähinnä tukkoisuutta ja jatkuvaa aivastelua. Sanoisin siis että oireet nyt ehkä jossain 4-5 tasolla. Ei hyvä mutta ei mikään älyttömän kamalakaan.

Vierailija
32/33 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina alkoi minullakin, niin kuin näköjään monella muullakin :D

Nenä vuotaa solkenaan ja aivastuksia tulee, korvia kutittaa. Mutta sanoisin että oireet ovat silti todella vähäiset, joten 2,5.

Vierailija
33/33 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi, jolla nelikymppisenä katosi allergiat lähes kokonaan. Tasosta 10 pudottiin tasolle 2. Ei melkein edes huomaa. Ihan outoa, kun pystyy kesällä olemaan ulkona ja vaikka pyöräilemään "kuolematta".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä